معرفی و دانلود کتاب دوران یافته‌های دلچسب من

عکس جلد کتاب دوران یافته‌های دلچسب من
قیمت:
31500 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دوران یافته‌های دلچسب من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دوران یافته‌های دلچسب من و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دوران یافته‌های دلچسب من

کتاب دوران یافته‌‌های دلچسب من اثری از فاضل اسکندر، نویسنده‌ی ایرانی-قفقازی‌ است. این اثر که از چند قصه‌ی کوتاه تشکیل شده، بیانی انتقادی از اوضاع روسیه‌ در قرن بیستم دارد و ما را با بسیاری از واقعیت‌های اجتماعی این سرزمین پهناور آشنا می‌سازد.

درباره کتاب دوران یافته‌‌های دلچسب من:

جامعه‌ی روسیه در قرن بیستم شاهد وقایع مهم بی‌شماری بود. ادبیات این کشور نیز همپای تحولات اجتماعی، به رشدی که از قرن پیش آغاز کرده بود ادامه می‌داد. به همین جهت است که قرن نوزده و بیست را دورانی طلایی در فرهنگ و ادبیات روسیه قلمداد می‌کنند.

یکی از نویسندگان روس که آثاری قابل توجه در این دوره به نگارش درآورده، فاضل اسکندر (Fazil Iskander) است. کتاب دوران یافته‌های دلچسب من که مستقیماً از زبان روسی به فارسی ترجمه شده، مجموعه داستانی‌ست که به هجوِ برخی از اقدامات انجام‌گرفته در دوران حکومت خروشچف می‌پردازد.

کتاب با ماجرای پسرکی آغاز می‌شود که یک شب برای خرید شراب از خانه بیرون می‌رود. در همین حین تصادفاً مقداری پول در راه پیدا می‌کند؛ این اتفاق سرآغاز ماجراهای جالبی است که اثرات عمیقی بر پسرک و اطرافیانش می‌گذارد...

اسکندر در نگارش کتاب دوران یافته‌های دلچسب من، تاثیر زیادی از سنت قصه‌نویسیِ قفقاز گرفته است. اثر او از پاره‌ای جهات بسیار بومی‌ست؛ با این حال موضوعاتی که در این کتاب و سایر آثار نویسنده مطرح شده‌اند، مختص به ناحیه‌ای خاص نبوده و در بسیاری از جوامع به چشم می‌خورند.

کتاب دوران یافته‌های دلچسب من مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات داستانی روسیه از مطالعه‌ی این اثر لذت خواهند برد.

با فاضل اسکندر بیشتر آشنا شویم:

این نویسنده‌ی صاحب سبک در سال 1929 و در منطقه‌ی آبخاز قفقاز چشم به جهان گشود. اسکندر تحصیلات خود را در آموزشگاه ادبی ماکسیم گورکی پی گرفت و کار حرفه‌ای خود را با روزنامه‌نگاری شروع نمود. وی بیشتر عمرش را در مسکو گذراند. اغلب آثار او به زبان روسی نوشته شده است.

فاضل اسکندر در کنار دغدغه‌های ادبی، به مسائل سیاسی-اجتماعی جامعه‌ی خود نیز توجه داشت، و داستانی‌هایی نیز با محوریت جامعه و مشکلات آن به نگارش آورد.

برخی از آثار فاضل اسکندر:

- میوه ممنوعه و داستان‌های دیگر
- خرگوش‌ها و مارهای بوآ
- آرامگاه لنین
- صید غزل آلا در بالادست رودخانه کودور

در بخشی از کتاب دوران یافته‌های دلچسب من می‌خوانیم:

معمولا همین که خارلامپی دیوگنویچِ ما وارد کلاس می‌شد، همه سریع ساکت می‌شدند و همین‌طور هم تا پایان درس ساکت می‌ماندند. راستش را بخواهید او گاهی اوقات ما را به خندیدن وامی‌داشت، اما این خنده‌ها، ‌خنده‌ خود به خود نبود، بلکه شادی سازمان‌یافته از بالا توسط خود معلم بود. این شادی نظم و دیسیپلین را برهم نمی‌زد، ‌بلکه در خدمت آن بود، درست مثل برهان خلف در هندسه. این امر تقریباً بدین صورت رخ می‌داد؛ برای مثال یکی از دانش‌آموزان کمی دیر به کلاس می‌رسد، چیزی حدود نیم‌ثانیه بعد از زنگ، ‌اما خارلامپی دیوگنویچ دیگر دارد وارد کلاس می‌شود. دانش‌آموز بیچاره حاضر بود آب شود و برود توی زمین. اگر دقیقاً زیر کلاسمان، دفتر مدرسه نبود ممکن بود آب هم بشود.

فهرست مطالب کتاب

دوران یافته‌های دلچسب من
بُتِ من
خروس
خان سیزدهم هرکول
قصه‌ دریا
در فروشگاه پاریس
پسر و جنگ
جلاد
خانه‌ ییلاقی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دوران یافته‌های دلچسب من
نویسنده
مترجمفهیمه تمدن
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات140
زبانفارسی
شابک978-622-208-662-6
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
31500 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دوران یافته‌های دلچسب من

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب دوران یافته‌های دلچسب من

برای دریافت کتاب دوران یافته‌های دلچسب من و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.