معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی نوشته‌ی محمدرضا مفیدی به بررسی و آموزش سبک طراحی و دیزاین اسکاندیناوی می‌پردازد. در این سبک استفاده از رنگ‌های روشن مثل سفید و سادگی اشیا بسیار اهمیت دارد. بنابراین اگر دوست دارید فضایی ساده و دلنواز ایجاد کنید، می‌توانید از این راهنمای کاربردی بهره ببرید.

درباره کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

پیش از آنکه به موضوع اصلی کتاب بپردازیم، باید معنای طراحی داخلی را بدانیم. به طراحی فضایی که داخل ساختمان واقع شده است، معماری داخلی می‌گویند. بنابران زمانی که برای اولین بار به یک محیط وارد می‌شوید و جذب فضای آن می‌شوید و یا لذت زیادی از آن نمی‌برید، در واقع این طراحی داخلی آنجاست که احساسات گوناگون را در شما به‌وجود آورده. طراح داخلی برای انجام کار خود، از سبک‌ها و سلیقه‌های مختلفی که در دنیای معماری وجود دارد استفاده می‌کند. سبک اسکاندیناوی یکی از سبک‌های معروف دکوراسیون داخلی است که یک طراح با توجه به نیاز مشتری می‌تواند روی آن تمرکز کند.

محمدرضا مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی تاکید می‌کند که در کشورهای نوردیک تقریباً اکثر سال فصل زمستان است برای همین به گرما توجه به‌خصوصی می‌شود. همین موضوع اولویت کار طراحان داخلی قرار گرفت و باعث شد آن‌ها از المان‌هایی مثل چوب که یادآور گرما هستند، در طرح‌های خود استفاده کنند. در این شیوه طراحی برای نورپردازی بیشتر از رنگ سفید و طوسی استفاده می‌شود که علاوه بر روشنایی فضا را بزرگ‌تر نشان می‌دهد. برای اینکه ظاهر یک‌ خانه هرچه بیشتر به فضای کشورهای نوردیک شبیه شود معمولاً از ابزار و اشیا فلزی نیز استفاده می‌شود.

آنچه بیان شد برخی از نکات فصل اول کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی نوشته محمدرضا مفیدی است. این کتاب در بیست‌وشش فصل نوشته شده و هر فصل به بررسی نکات مهم و اساسی پرداخته است. در فصول ابتدایی به تاریخچه و عناصر مختلف طراحی داخلی آن اشاره شده و سپس در فصل بعدی هرآنچه که نیاز دارید تا با کشورهای اسکاندیناوی و فرهنگ آن آشنا شوید ارائه شده است. فصل‌های دیگر نیز ترکیب این سبک با دکوراسیون مینیمال و بوهمیان را پوشش داده است. همچنین بخش دیگر کتاب به بیان اشتباهات متداول طراحان را اختصاص یافته و در نهایت در فصول جداگانه نکات مهم طراحی فضاهای داخلی خانه مانند آشپزخانه، اتاق‌خواب، سرویس بهداشتی و ... بیان شده است. کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی به‌خوبی تمام نکات مربوط به این شیوه معماری را توضیح داده است؛ بنابراین با خواندن آن می‌توانید به‌خوبی بر این شیوه طراحی تسلط یافته و در کار خود حرفه‌ای‌تر شوید.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب طراحان داخلی است که می‌خواهند با سبک اسکاندیناوی آشنا شوند. علاقه‌مندان به سبک‌های ساده و دکوراسیون گرم برای منزلشان می‌توانند این کتاب را بخوانند و از آن ایده بگیرند.

با محمدرضا مفیدی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا مفیدی پژوهشگر و نویسنده‌ی جوان ایرانی و متولد سال 1365 است. او در رشته معماری تحصیل کرده و در سال 1393 مدرک کارشناسی ارشد خود را گرفته است. سپس در سال 1398 مدرک دکتری خود را در همین رشته دریافت کرده. محمدرضا مفیدی در حال حاضر در استرالیا زندگی می‌کند و به تدریس در دانشگاه و تألیف کتاب مشغول است. وی تابه‌حال 71 کتاب و چندین مقاله در زمینه‌ی معماری نوشته است. از جمله آثار او می‌توان به «سبک‌شناسی در معماری داخلی»، «مبانی نورپردازی در معماری داخلی»، «مبانی به‌کارگیری کاغذ دیواری در دکوراسیون داخلی»، «روش تحقیق پیشرفته در معماری»، «اصول و مبانی طراحی کافی‌شاپ: کافه‌های چندمنظوره – سبک‌های اجرایی – نمونه‌های موردی» و ... اشاره کرد.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی می‌خوانیم

طراحی داخلی اسکاندیناویایی درهم و برهمی غیر ضروری را برای تمرکز بر فرم، عملکرد و زیبایی ساده در دکوراسیون منزل برطرف می‌کند. طرح‌های ساده و تمیز در طبقات نمایشگاه مبلمان محبوب اغلب بر اساس طراحی اسکاندیناوی است. نهضت طراحی اسکاندیناوی ریشه در کشورهای نوردیک نروژ، دانمارک و سوئد دارد و در دهه 1930 در آن جا تحقق یافت. طراحی اسکاندیناوی تا دهه 1950 در سطح جهانی محبوب نبود. در آن دهه، جایزه لانینگ شروع به اعطای طراحان برجسته اسکاندیناوی کرد که در ایجاد ایده آل‌ها و حرکت طراحی اسکاندیناوی در سطح بین المللی بسیار حیاتی بودند.

این طراحی با تمرکز زیاد بر عملکرد، به سمت مدرنیسم و ​​مینیمالیسم گرایش دارد و در عین حال راحتی را در خود جای داده است. هدف سبک طراحی اسکاندیناوی ارائه راهی برای زندگی پایدارتر و هماهنگ‌تر با یکدیگر است. دکوراسیون اسکاندیناوی در بین طراحان داخلی و کسانی که به دنبال ظاهری شیک و در عین حال تمیز در محل زندگی یا محیط کار خود هستند بسیار محبوب است. با توجه به علاقه مجاور به سبک‌های هوگو و باوهاس مهم است که بدانیم چگونه و چرا این ایده‌آل‌های طراحی با فرهنگ‌های نوردیک مرتبط هستند. ارجاعات به تاریخ نوردیک: سبک زندگی نوردیک بر پرورش زندگی آگاهانه، شاد و کم استرس تمرکز دارد. فقدان بهم ریختگی و تأکید بر موارد بسیار کاربردی و کارآمد این نگرش را تقویت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک اسکاندیناوی
تاریخچه طراحی داخلی اسکاندیناوی
ویژگی مشترک فضاهای اسکاندیناوی
طراحی هوشمندانه اسکاندیناوی
طراحی اسکاندیناوی با الهام از نوردیک
عناصر طراحی داخلی اسکاندیناوی
نکاتی برای خانه‌ای اسکاندیناوی
آنچه باید در مورد اسکاندیناوی بدانید
ایجاد سبک متعادل اسکاندیناوی
فرامین طراحی اسکاندیناوی
طراحی اسکاندیناوی با روندی کلاسیک
نکات کلیدی در طراحی اسکاندیناوی
طراحی اسکاندیناوی
اشتباهات هنگام طراحی اسکاندیناوی
طراحان اسکاندیناوی که باید بشناسید
دکوراسیون رنگارنگ- اسکاندیناوی
دکوراسیون خانه مزرعه - اسکاندیناوی
دکوراسیون مینیمال - اسکاندیناوی
دکوراسیون بوهمیان - اسکاندیناوی
ترکیب سبک‌های مختلف با اسکاندیناوی
طراحی آشپزخانه به سبک اسکاندیناوی
طراحی فضای غذاخوری اسکاندیناوی
طراحی فضای بهداشتی اسکاندیناوی
طراحی فضای نشیمن اسکاندیناوی
طراحی فضای خواب اسکاندیناوی
طراحی اتاق خواب کودک اسکاندیناوی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات150
زبانفارسی
شابک978-622-92534-0-3
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک اسکاندیناوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.