معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی
قیمت:
۳۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی

در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی که توسط محمدرضا مفیدی نوشته شده، «سبک التقاطی» به‌عنوان یکی از سبک‌های متداول در هنر دکوراسیون داخلی شرح داده می‌شود. نویسنده قصد دارد تا عناصر سازنده‌ی سبک التقاطی و شیوه‌هایی که موجب می‌شود یک دکوراسیون داخلی، برمبنای این سبک چیده شود را به مخاطب نشان دهد.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی

طراحی فضای داخلی منزل اهمیت بسیاری دارد، زیرا موجب تغییری شگفت در زیبایی آن خواهد شد. ازاین‌رو، هنر دکوراسیون داخلی در سال‌های اخیر اهمیت و رونق بسیاری یافته است. سبْک‌های مختلفی در دکوراسیون داخلی وجود دارد که هر کدام به نوبه‌ی خود، موجب تغییری بسیار در فضای داخلی منزل می‌شوند. یکی از این سبک‌ها، سبک التقاطی (Eclectic Style) است. این سبک، در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم در پاریس پدید آمد. سبک التقاطی، به هارمونی و ترکیب سبک‌های متفاوت، کنار هم قرار دادن بافت‌ها و رنگ‌های متضاد برای ایجاد فضایی منسجم و زیبا اطلاق می‌شود.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی، اثری از محمدرضا مفیدی است. موضوع کتاب، معرفی سبک التقاطی در هنر چیدمان فضای داخلی منزل است. در این اثر، ابتدا درآمدی بر سبک التقاطی ارائه می‌شود تا با شرح و توضیح این سبک، مخاطب درک اولیه و کاملی از آن پیدا کند. سپس به اینکه چگونه می‌توان یک فضای داخلی را به شیوه‌ی التقاطی طراحی کرد، پرداخته می‌شود.

بعضی افراد گمان می‌کنند که با توجه به نام التقاطی، این سبک از یک آشفتگی و هرج‌ومرج برخوردار است، درحالی‌که چنین نیست. سبک التقاطی در عین پیروی نکردن از یک شیوه‌ی خاص، انسجام کاملی دارد و در واقع بر اساس یک طراحی خوب ساخته شده است. طراحان در تلاش هستند تا بهترین ترکیب را از وسایل مجزا و بدون ارتباط به هم ایجاد کنند. نویسنده‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی در هر مرحله با نشان دادن تصویرهای مربوط، مطالب را واضح‌تر به ذهن مخاطب انتقال می‌دهند.

محمدرضا مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی، اشاره می‌کند که این سبک، ترکیبی از بافت‌ها، دوره‌های زمانی، سبک‌ها، روندها و رنگ‌ها است. یکی از ویژگی‌های جالب هنر التقاطی همین مسئله است که چینش یک محیط، با تاریخ طراحی دکوراسیون داخلی گره می‌خورد. در این سبک، مهم نیست وسیله‌ای که استفاده می‌شود جزو وسایل قدیمی و وینتیج است یا مدرن‌ترین وسایل موجود؛ ترکیب تمام این موارد، درنهایت، به یک خروجی منسجم و چشم‌نواز ختم خواهد شد. به این معنا که ممکن است در یک محیطی که به این شیوه چینش شده است، مبلمان یا فرش‌های قدیمی را با هنر معماری مینیمالیستی ببینید. یا مثلاً آشپزخانه با وسایل کاملاً جدید و کابینت‌های کلاسیک طراحی شده باشد. این در حقیقت هنر اصلی سبک التقاطی است.

«ایجاد فضای تزئینی با رویکرد التقاطی، اشتباهات طراحی به سبک التقاطی، عناصر زیبا در طراحی داخلی التقاطی، طراحی التقاطی بر اساس کارکرد فضا، طراحی ترکیبی التقاطی با سایر سبک‌ها و طراحی قسمت‌های مختلف منزل مانند آشپزخانه، نشیمن، اتاق خواب و غیره با رویکرد التقاطی» برخی از سرفصل‌های این کتاب هستند.

این اثر در سال 1401 توسط نشر بانژ به چاپ رسیده است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر مناسب معماران و علاقه‌مندان به مطالعه در باب سبک‌های دکوراسیون داخلی است.

با محمدرضا مفیدی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا مفیدی، متولد سال 1365 است. او دارای مدرک کارشناسی‌ارشد و دکتری تخصصی معماری است و به‌عنوان پژوهشگر حوزه‌ی معماری، فعالیت بسیاری داشته است. ازجمله می‌توان به مقالات و آثار تألیفی او اشاره داشت. مفیدی، طراحی و مدل‌سازی در هولدینگ ساختمان‌سازی کازاموتیارا در مالزی را در کارنامه‌ی خود دارد.

در ادامه نام برخی از آثار او را مشاهده می‌کنید: «سبک‌شناسی در معماری داخلی»، «به‌کارگیری و معرفی انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی»، «دکوراسیون داخلی به سبک بوهمیان»، «دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی»، «رنگ‌شناسی در دکوراسیون داخلی»، «سبک‌شناسی در عکاسی» و ...

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی می‌خوانیم

سبک التقاطی یک سبک ترکیبی است. این سبک قواعد همیشگی را برهم زده و نو و کهنه، شرق و غرب، لوکس و مندرس، پر زرق و برق و رنگ و رو رفته را با هم ترکیب و تلفیق می‌کند. این سبک شما را دعوت می‌کند که فضا را با اشیایی پر کنید که دوست دارید و منحصرا، آنها را خودتان جمع آوری کرده‌اید و متناسب ذائقه شماست. البته چیزی که قطعا معرف این سبک نیست، این است که هر کاری که دوست دارید انجام دهید. اگر کمی از این و کمی از آن بردارید و مقداری از اشیا دیگر نیز، به صورت تصادفی به فضای خود اضافه کنید، قطعا در نهایت یک فضای درهم و وحشتناک خواهید داشت. آزادی که در سبک التقاطی وجود داشته و آن را جذاب کرده است، نیاز به مهارت نیز دارد. باید آگاه باشید که مرز بین کنتراست و تضاد با در هم ریختگی و هرج و مرج بسیار باریک است.

زمانی‌که این سبک به خوبی اجرا شود، یک فضای التقاطی می‌تواند نشانگر سبک شخصی شما باشد، البته اگر اصول طراحی نیز در آن رعایت شده باشد. در این سبک نیازی نیست که دوره زمانی خاصی را به عنوان راهنمای خود، در طراحی انتخاب کنید. فضایی که در اختیار دارید، با آنچه شما دوست دارید پر می‌شود. سبک التقاطی، تبعیت نکردن از یک اصل خاص را خیلی راحت می‌پذیرد و انرژی خود را از تضادها می‌گیرد. نکته این سبک این است که، در اشیا مختلف؛ ویژگی‌های کوچکی بیابید که بتواند آنها را متناسب قرار گرفتن، کنار هم منسوب کند. استفاده از تعدادی مبلمان که وجود آنها ضرورت دارد، به عنوان المان‌های ثابت فضا انتخاب مناسبی می‌باشد. با فرش ها، آثار هنری، نورپردازی‌ها و المان‌های دیگری که می‌توان، از آنها به‌عنوان نقطه تاکید استفاده کرد، کیفیت فضا را مورد سنجش قرار دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک التقاطی
دست‌یابی به ظاهر التقاطی
طراحی داخلی التقاطی
طراحی التقاطی منحصربه‌فرد
سبک التقاطی غیر قابل پیش‌بینی
آنچه واقعاً فضای التقاطی را می‌سازد
روند دکوراسیون التقاطی
ایجاد فضای تزئینی با رویکرد التقاطی
چگونگی تزئین خانه‌ای التقاطی
اشتباهات طراحی به سبک التقاطی
دستیابی راحت به یک سبک التقاطی
عناصر زیبا در طراحی داخلی التقاطی
بکارگیری هنر التقاطی
طراحی ترکیبی التقاطی با سایر سبک‌ها
طراحی التقاطی بر اساس کارکرد فضا
طراحی فضای خواب به سبک التقاطی
طراحی فضای نشیمن به سبک التقاطی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات108
زبانفارسی
شابک978-622-92534-2-7
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک التقاطی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.