معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک را به‌منظور آشنایی مخاطب با دو سبکِ یادشده در معماری تألیف کرده‌اند. در این اثر با ویژگی‌های هر سبک و روش پیاده‌سازی المان‌ها در فضای داخلی آشنا می‌شویم.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک

طراحی دکوراسیون داخلی بسته به سفارش کارفرما، مقدار بودجه، مناسبات فصلی، کاربری فضای معماری و... دارای مؤلفه‌های متغیری است. عده‌ای از معماران و طراحان با تکیه بر سبک مشخصی کار طراحی را شروع می‌کنند و عده‌ای خود را در جریان ایده‌پردازی و الگوبرداری از دیگر پروژه‌ها قرار می‌دهند.

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک دو سبک پرطرفدار طراحی داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهند. آن‌ها در این اثر نکاتی مثل سبک طراحی ذن و رمانتیک، عناصر کلیدی در این سبک‌ها و راه‌حل‌هایی برای تبدیل کردن فضای خانه‌ی خود به فضایی رمانتیک و آرامش‌بخش را هدف قرار می‌دهند.

سبک ذن یا معنوی یکی از طبیعی‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین سبک‌های معماری داخلی است. در این سبک فضایی ساده، سرشار از زندگی، صلح و امنیت را تجربه خواهید کرد. سادگی به‌عنوان عنصری زیباشناختی در سبک ذن معرفی می‌شود. ذن مخالف دکورهای شلوغ، اثاث تجملی با خطوط پیچیده، نورهای فلورسنت و رنگ‌های جیغ است. در سبک ذن هرآنچه که در وسعت دید ما خلل ایجاد می‌کند، حذف خواهد شد. این سبک ترجیح می‌دهد فضاهای خالی در زاویه دیدمان باقی بمانند. مهم‌ترین اصل در این سبک احساس راحتی است. باید بتوانیم هرچه بیشتر به طبیعت خود و زندگی پیوند بخوریم.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک مؤلفه‌های اصلی سبک ذن را در چند مورد اساسی تعریف می‌کند: رنگ، نور، مبلمان، وسایل تزئیینی، پارچه، گیاه.

اول از همه باید به این نکته اشاره کرد که پنج عنصر در سبک ذن نقش اساسی دارند؛ عناصر آتش، آب، خاک، فلز و چوب. حال نسبت به این عناصر، می‌توانیم دکوراسیون خانه یا محل کار خود را به سبک ذن نزدیک کنیم. بدون استفاده از گیاهان طبیعی نمی‌توان گفت که ما سبک ذن را رعایت کرده‌ایم. با استفاده از شاخه‌های بامبو، گیاهان بونسای، درختچه‌های مینیاتوری یا هر گیاهی که در فضای داخلی زنده می‌ماند، یکی از اصول سبک ذن را رعایت می‌شود. رنگ‌های پرکاربرد در این سبک، رنگ‌های خنثی چون سفید، بژ، کرم، خاکستری، سبز و صورتی ملایم هستند. سپس باید اطمینان حاصل کرد تمام نورهای خشن و فلورسنت جای خود را به نورطبیعی خورشید یا شمع دهند؛ چراکه نورهای مصنوعی ممکن است فضای خانه را حتی تاریک‌تر کنند. نورهایی که از زمین می‌تابند، مثل آباژور کیفیت بهتری از نورهای سقفی در این سبک ارائه می‌دهند. پارچه‌ها عنصر دیگری هستند که باید در خدمت ذن دربیایند. پارچه‌هایی با الیاف نرم و طبیعی که احساس راحتی را القا می‌کنند، بهترین نوع پارچه هستند. به‌این‌منظور می‌توان از پشم و کتان برای پرده‌ی پنجره‌ها استفاده کرد. طراحی مبلمان باید ساده و راحت باشد. استفاده از مبلمانی با خطوط پیچیده، آرامش سبک ذن را برهم می‌زند. آخرین مورد، وسایل تزئینی هستند. می‌توان از یک یا دو تابلوی نقاشی ذن استفاده کرد، اما زیاده‌روی در استفاده از آن، فلسفه‌ی ذن را زیر سوال می‌برد. دیگر مواردی چون فواره‌ی آب، سنگ، شکوفه، درختچه، برچسب‌های دیواری بامبو و... موارد خوبی از لوازم دکوری حداقلی و مینیمال محسوب می‌شوند. در ادامه به سبک ذن آسیایی و ژاپنی نیز پرداخته می‌شود.

معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک

سبک رمانتیک دومین سبک طراحی داخلی است که کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک معرفی می‌کند. سبک رمانتیک به آرمان‌گرایی نزدیک می‌شود. سبکی که در آن آینه‌های آنتیک و دوده‌گرفته جای آینه‌های مدرن و شفاف را می‌گیرند. این نوع آینه به همراه چند وسیله‌ی دکوری دیگر که نور ملایمی در فضا منعکس می‌کنند، اتاقتان را سحرانگیز کرده و از فضای رئال دور می‌کنند. رزهای سرخ، بالشتک‌های توری، مجسمه‌های خزه‌پوش‌شده، گلدان‌های کریستال ساده با شکوفه‌های طبیعی یا سینی نقره همگی نشانه‌هایی از سبک رمانتیک هستند. به‌طورخلاصه هر عنصری که فضای داخلی را ملایم و لطیف کند، در دسته‌ی سبک رمانتیک جای می‌گیرد.

ویژگی‌های سبک رمانتیک را می‌توان به‌طور خلاصه در چند مورد خلاصه نمود؛ بهره‌گیری از مبلمان و لوازم دکوری با نشانه‌هایی از پتینه و زرنگار، استفاده از لوسترهای کریستال، استفاده از فرم‌های طبیعی و منحنی در دکوراسیون، استفاده از نورهای مصنوع، گیاهان طبیعی، چوب‌های رنگ‌ورورفته یا پارچه‌های قدیمی و درنهایت بهره‌گیری از رنگ‌های رزی، صورتی، مرجانی و زردآلویی.

با مطالعه‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک ضمن شناخت مؤلفه‌ها و فلسفه‌ی هر سبک می‌توان راهنمای عملی آن را در فضای داخلی موردنظر پیاده‌سازی کرد. این کتاب به کوشش انتشارات بانژ منتشر شده است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک راهنمایی جامع برای کسانی‌ست که علاقمند به سبک ذن و رمانتیک در طراحی فضای خود هستند.

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک می‌خوانیم

در دنیایی که با سایه‌های پرجنب‌وجوش هر رنگ قابل‌تصور اشباع شده است، طراحی داخلی ذن دارای مقدار زیادی رنگ سفید است تا ظرافت و شکنندگی را به فضا بیاورد. دلالت بر خلوص و پوچی دارد که فقدان چیزی تلقی نمی‌شود، بلکه تمرکز چیزی بیشتر است. به گفته‌ی کنیا هارا، طراح گرافیک ژاپنی، "سفید همه‌رنگ است و هیچ رنگی به یک‌باره نیست."

کاغذ دیواری، پارچه، قالیچه یا فرش با طرح‌های سنگین را در طراحی مدرن ژاپنی نخواهید یافت. همان‌طورکه اشاره کردیم، همه‌چیز درمورد سادگی است که آرامش را به فضا می‌آورد. فضاهای الهام‌گرفته از ژاپنی‌ها به رنگ‌های خاموش و بلوک‌هایی از مواد طبیعی برای پیچیدگی و فضایی آرام می‌چسبند. هر الگویی از اضافه شدن درختان بونسای یا سایر گیاهان و جانوران بومی ناشی می‌شود.

طراحانی که رویکرد ذن دارند مبلمان ساده را انتخاب می‌کنند که معمولاً از چوب ساخته می‌شود، با خطوط صاف و تمیز، فقط لبه‌های منحنی را اینجا و آنجا پرتاب می‌کنند تا ظاهر را نرم و آرام کند. آن‌ها همچنین به مبلمان کم برای راحتی و دادن فضای بازتر و دلبازتر اهمیت می‌دهند. ارتباط فرهنگ با طبیعت را به خاطر دارید؟ خوب، رنگ‌های سبز معمولاً از گیاهان سرسبز با برگ‌های بزرگ می‌آیند که در هر کجا که قرار بگیرند آرامش را برمی‌انگیزد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک ذن
طراحی داخلی ذن
سبک طراحی ذن
دکوراسیون ذن برای خانه‌ی مدرن
طراحی داخلی با الهام از ذن
طراحی داخلی ذن آسیایی
چگونه بر طراحی ذن مسلط شویم
چگونه خانه‌ی خود را بیشتر ذن کنیم
فضای داخلی آرام به سبک ذن
عناصر کلیدی در طراحی ذن
طراحی داخلی ذن ژاپنی
چگونه به سبک ذن مسلط شوید
فضاهای داخلی به سبک ذن
درآمدی بر سبک رمانتیک
سبک رمانتیک تاریک
طراحی به سبک رمانتیک
طراحی احساسی و رمانتیک
طراحی رمانتیک در خانه
اتاق‌های رمانتیک بسازیم
ایده‌ی طراحی رمانتیک
فضاسازی به شیوه‌ی رمانتیک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات130
زبانفارسی
شابک978-622-5509-35-1
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک ذن + رمانتیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.