معرفی و دانلود کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

عکس جلد کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک به شرح و توضیح سبک روستیک یا روستایی در دکوراسیون داخلی می‌پردازند. این سبک برمبنای استفاده از چوب و وسایلی است که در طبیعت وجود دارند. کتاب پیش رو، علاوه بر توضیح این سبک، راهکارهایی را برای ایجاد یک فضای روستیک در دکوراسیون داخلی منزل، یا هر محیط دیگر ارائه می‌کند.

درباره‌ی کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

طراحی دکوراسیون در دنیای امروزی، به یک امر معمولی و فراگیر تبدیل شده است. مهارت و خلاقیت در کنار ابزار و وسایل مناسب، عناصر اصلی و کلیدی در طراحی دکوراسیون هستند. خلاقیت‌ طراحان، منجر به ایجاد سبک‌های مختلف در طراحی دکوراسیون شده است. سبک روستیک (Rustic Style) یکی از این سبک‌ها است. اگر این سبک را به‌صورت لغوی ترجمه کنیم، به معنای «شیوه‌ی روستایی» خواهد بود. اگر به خانه‌هایی روستایی نگاه کرده باشید، متوجه خواهید شد که عنصر اصلیْ در ساختمان، چوب است. در سبک روستیک نیز چوب نقش اصلی را ایفا می‌کند. طراحی داخلی روستیک، نشان‌دهنده‌ی یک سبک طراحی طبیعی، خشن، قدیمی و غیررسمی است.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک اثری از محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی است. نویسندگان در کتاب خود، سبک خاصی را در دکوراسیون داخلی منزل که نشأت‌گرفته از زندگی روستایی و طبیعی است، معرفی می‌کنند. سبک روستیک در چیدمان منزل، نقطه‌ی مقابل طراحی مدرن یا امروزی است. بازگشت به اصل طبیعت و استفاده از وسایل به همان شیوه‌ای که هستند، نکته‌ی اصلی این سبک می‌باشد.

چوب خام و فرسوده یکی از رایج‌ترین موادی است که برای ایجاد فضای داخلی به سبک روستیک استفاده می‌شود. با این حال، غلبه‌ی رنگ‌ها و پوشش‌های چوبی می‌تواند موجب تیره شدن و سنگینی فضای داخلی شود. برای روشن‌تر کردن فضا، پالت رنگی روستیک از رنگ‌های ساده و خاکی استفاده می‌کند که اغلب رنگ‌های سفید و خنثی را به چوب‌ها اضافه می‌کنند. منسوجات طبیعی و ارگانیک مانند بوم، کرباس، پشم و کتان اغلب نیز برای زنده کردن این سبک استفاده می‌شوند.

محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی در کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک، پس از معرفی این سبک، راهکارهایی برای ایجاد ظاهری روستیک در منزل و عناصر کلیدی‌ای که موجب ایجاد سبک روستیک مدرن می‌شوند را بیان می‌کنند. در زندگی امروزی، ما لاجرم از وسایل مدرن استفاده خواهیم کرد؛ اما اگر بدانیم چگونه این وسایل را با طراحی روستیک کنار هم قرار دهیم، به یک خانه‌ی روستایی یا روستیک دست پیدا خواهیم کرد. علاوه‌ بر این، کتاب به ارائه‌ی روش‌هایی که می‌توان فضاهای مختلفی مثل خانه، مزرعه، نشیمن، آشپزخانه، اتاق خواب و غیره را به شیوه‌ی روستیک چید، می‌پردازد.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک در سال 1401 توسط انتشارات بانژ منتشر شد.

کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به تمام کسانی که به هنر معماری، طراحی دکوراسیون و چیدمان منزل علاقه دارند توصیه می‌شود.

با محمدرضا مفیدی و سحر مفیدی بیشتر آشنا شویم

محمدرضا مفیدی، پژوهشگر حوزه‌ی معماری است که در سال 1365 به دنیا آمد. او دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتاری تخصصی معماری است. پروژه‌های کاری، مقالات و کتاب‌های منتشرشده از مفیدی، همه و همه پیرامون معماری، هنر و دکوراسیون داخلی هستند. از سوابق کاری او می‌توان به طراحی و مدل‌سازی در هولدینگ ساختمان‌سازی کازاموتیارا در مالزی اشاره کرد. وی این کتاب و بسیاری از آثار دیگر خود را با همکاری سحر مفیدی نوشته است.

سحر مفیدی، متولد سال 1369 است و از پژوهشگران حوزه‌ی هنر محسوب می‌شود. وی نیز به‌مانند محمدرضا مفیدی، بیشتر آثار خود را در زمینه‌ی طراحی داخلی و هنر چیدمان نوشته است.

کتاب‌هایی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم داشت، آثاری هستند که آن دو در همکاری با یکدیگر نوشته‌اند:

«سبک‌شناسی در معماری داخلی»، «به‌کارگیری و معرفی انواع مبلمان در دکوراسیون داخلی»، «دکوراسیون داخلی به سبک مدرن»، «دکوراسیون داخلی به سبک صنعتی»، «رنگ‌شناسی در دکوراسیون داخلی»، «سبک‌شناسی در عکاسی» و ...

در بخشی از کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک می‌خوانیم

سبک روستیک یا به عبارتی: سبک طراحی به روش قدیمی، بر پایه طبیعت و استفاده از مواد طبیعی و خام بنیاد نهاده شده، و تلاش دارد تا احساس و الهامی از طبیعت را در فرد زنده کند. در حقیقت در دنیای امروز، که زندگی ماشینی عرصه را برای حضور در طبیعت تنگ کرده است، سبک روستیک می‌کوشد، با استفاده از متریال‌ها، تا حد امکان به فرم و بافت طبیعی خود نزدیک باشند، فضای زندگی را تلطیف کرده و با استفاده از المان‌های طبیعی، دوری انسان امروز از طبیعت را جبران نماید.

این سبک، با به کارگیری مصالح طبیعی، مانند: کنده و شاخه درخت، پوست درختان خشک شده، تنه و الوارهایی که کاملا پرداخت نشده، آجر و خشت طبیعی، الیاف و کنف، کاه گل و دیگر متریال‌های طبیعی، حس واقعی طبیعت را به درون فضا دعوت کند. سبک روستیک، با بهره‌ بردن از بافت ارگانیک و طبیعی، گرمایی خوشایند را به فضا بخشیده؛ و فضایی پر از آرامش، صداقت و سرشار از حس زندگی را فراهم می‌نماید.

اگرچه، سبک روستیک بیشتر در فضاهای ویلایی، کوهستانی و روستایی به کار می‌رود، اما از آنجایی که این سبک، فضایی بی غل و غش و برگرفته از طبیعت را می‌سازد، به کارگیری آن در فضای شهری خالی از لطف نبوده و می‌تواند با ایجاد نوعی حس به عقب برگشتن و ارتباط با زمان‌های گذشته و برانگیختن حس نوستالژی، طبیعت، آرامش و زیبایی‌های آن را برای افراد به ارمغان آورد. اگر به عناصر تشکیل‌دهنده سبک روستیک دقت گردد، احتمالا مشاهده خواهد شد، بسیاری از این عناصر قدیمی و حتی دارای ظاهر رنگ و رو رفته هستند، که شاید در نگاه اول مناسب به نظر نرسند، اما می‌توانند، در ترکیب با سایر قسمت‌های تشکیل دهنده این سبک، هارمونی زیبا و جالبی ایجاد کنند، و در نهایت خواهید دید، که این وسایل قدیمی، آنتیک که بعضا زنگ‌زده و رنگ‌ورو رفته هستند و شاید هر لحظه دور انداخته شوند، می‌توانند به اجزای خاص دکوراسیون، تبدیل شوند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
درآمدی بر سبک روستیک
راهکارهای آسان برای ظاهری روستیک
عناصر کلیدی در سبک مدرن روستیک
طراحی روستیک چیست؟
ترکیب سبک مدرن روستیک و میانه قرن
ظاهر شدن دکور روستیک
راهنمای سبک طراحی داخلی روستیک
معنای سبک روستیک
طراحی داخلی معاصر - روستیک
طراحی داخلی مدرن - روستیک
نمونه خانه‌های مدرن - روستیک
طراحی خانه مزرعه مدرن - روستیک
طراحی داخلی صنعتی - روستیک
طراحی روستیک با ظاهری طبیعی
ایده‌های طراحی روستیک
طراحی روستیک برای هر فضا
طراحی فضای خواب روستیک
طراحی فضای نشیمن روستیک
طراحی فضای آشپزخانه روستیک
طراحی فضای بهداشتی روستیک
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بانژ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات142
زبانفارسی
شابک978-622-94349-5-6
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک

برای دریافت کتاب دکوراسیون داخلی به سبک روستیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.