معرفی و دانلود کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!

عکس جلد کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!
قیمت:
۱۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دین به چه درد می‌خورد؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دین به چه درد می‌خورد؟! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!

کتاب دین به چه درد می‌خورد؟! نوشته‌ی سید مهدی شجاعی با زبانی شیوا به چالش‌های دین‌داری در جهان مدرن می‌پردازد و این سوال مهم را مطرح می‌کند که در عصر علم و فناوری انسان واقعاً چه نیازی به دین دارد و چرا باید دین‌دار باشد.

درباره‌ی کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!

کتاب دین به چه درد می‌خورد؟! اثر سید مهدی شجاعی کتابی کوچک و کم‌حجم است که به برخی پرسش‌های رایج درباره‌ی چرایی دین‌داری در عصر کنونی می‌پردازد. در واقع نویسنده به همان سوالی پاسخ می‌دهد که در عنوان کتاب آمده است: دین به چه کار ما می‌آید؟

شاید شما هم این پرسش را در ذهن خود داشته باشید: آیا در عصر مدرن که علم پاسخی برای تمام سؤالات دیرینه‌ی انسان راجع به چرخه‌ی طبیعت و پدیده‌های فیزیکی و شیمیایی ارائه کرده است و دیگر نمی‌توان این پدیده‌ها را به خدا مرتبط دانست، هنوز هم دین‌ به کار می‌آید؟ آیا می‌توان گفت با پیشرفت علم و دانش بشر دیگر نیازی به خدا ندارد؟ نویسنده اثر حاضر پاسخی برای این قبیل پرسش‌ها ارائه می‌کند.

در نکوداشت‌ کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!

  • سید مهدی شجاعی در تازه‌ترین اثر خود با عنوان دین به چه درد می‌خورد دست به تلفیقی زیبا از دو تجربه‌ی بزرگ خود (یعنی بیان عارفانه و زیبای زندگی ائمه و همچنین بازخوانی انتقادی رفتار‌های اجتماعی در قالب داستان کوتاه و بلند) زده است و اثری خلق کرده که نه داستان است و نه متنی عارفانه. (باشگاه خبرنگاران جوان)

کتاب دین به چه درد می‌خورد برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب دین به چه درد می‌خورد به افرادی پیشنهاد می‌شود که به دنبال رسیدن به پاسخ‌هایی مختصر برای سؤالاتی راجع به دین و چرایی دین‌داری هستند.

با سید مهدی شجاعی بیشتر آشنا شویم

سید مهدی شجاعی نویسنده و روزنامه‌نگار ایرانی است که در سال 1339 در تهران به دنیا آمد. او انتشارات کتاب نیستان را در سال 1376 تأسیس کرد و در مقام نویسنده نیز در حوزه‌های ادبیات، ادبیات دینی، مذهب و کودک و نوجوان آثار زیادی را به چاپ رسانده است. کتاب‌های «امروز، بشریت»، «آفتاب در حجاب»، «خدا کند تو بیایی»، «دین به چه درد می‌خورد!؟»، «حرف‌هایی که کهنه نمی‌شوند» و «مردان و رجزهایشان» از جمله آثار اوست. شجاعی سوابق زیادی در فعالیت‌های فرهنگی دارد؛ او داوری چند دوره از جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره‌ی فیلم فجر، جشنواره‌ی تئاتر فجر و جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان را بر عهده داشته است و عضویت در هیئت مدیره‌ی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را نیز در سوابق خود دارد.

در بخشی از کتاب دین به چه درد می‌خورد می‌خوانیم

در همۀ خبرها دغدغۀ رسیدن به زندگی بهتر و شیرین‌تر و لذت‌بخش‌تر موج می‌زند. حتی عموم تلاش‌های علمی و اختراعات و اکتشافات، با این ترازو ارزیابی می‌شوند و به میزان نقش و سهمی که در رفاه و آسایش و التذاذ زندگی بشر به دست می‌آورند، ارزش‌گذاری می‌شوند.

انسانی که در دنیای معاصر تنفس می‌کند، از اولین لحظات بیداری صبح تا آخرین لحظات رفتن به بستر خواب، خواه و ناخواه با یک مسابقه عمومی و فراگیر مواجه است. مسابقه‌ای که بانیان و برگزارکنندگان آن معلوم و مشخص نیستند، مسابقه‌ای که از داوری قانون‌مندی برخوردار نیست و داوران آن لباس و جایگاه‌ خاصی ندارند، مسابقه‌ای که دارای یک خط پایان نیست. مسابقه‌ای که... امّا زمین آن به وسعت همۀ جهان است.

در این مسابقه هر کس به هر قیمتی از دیگران پیشی گرفت، برنده‌تر است با این تفاوت که در بعضی از زمین‌ها، قواعد و قوانین قرص و محکمی برای رعایت حقوق دیگران وجود دارد و جلو افتادن به هر قیمتی میسّر نمی‌شود و در بعضی از زمین‌ها هیچ قاعده و قانونی راه شرکت‌کنندگان را نمی‌بندد و هر کسی به هر قیمت می‌تواند برنده شود، شده با پشت پا انداختن برای دیگران، مشت و لگد زدن به دیگران، رد شدن از روی جنازۀ دیگران و... هیچ داوری و داوری‌ای برای رسیدگی به هیچ خطایی وجود ندارد. و چه کسی قرار است خطا را تشخیص دهد و اعلام کند و سوت بزند وقتی که داوارن خود در مسابقه شرکت دارند و برای پیشی گرفتن از دیگران تلاش می‌کنند؟!

دربارۀ این مسابقۀ جهان شمول، حرف‌های گفتنی بسیار است که مجال طرحشان در این مجال نیست.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دین به چه درد می‌خورد؟!
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-622-208-637-4
موضوع کتابکتاب‌های ادیان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!

محمدرضا بهروز
۱۴۰۲/۵/۳
من این کتاب را مطالعه کردم به نظرم با ادبیات امروزی نوشته شده است و مخاطب را به سمت و سوی خودش جذب می‌کند، به ویژه که از مثال‌ها و شواهد جدید امروزی استفاده می‌کند و خواننده از مطالب کتاب احساس خستگی و یکنواختی نمی‌کند پیشنهاد می‌کنم این کتاب را با توجه به این که تعداد صفحات آن کم است حتما مطالعه کنید.
علی ابراهیمی
۱۴۰۲/۴/۲۶
با سلام و خسته نباشید خدمت نویسنده محترم کتاب
به نظر بنده این کتاب بیشتر مناسب برای کسانی بود که بخواهند خطابه کنند و از مثال‌های موجود در کتاب استفاده کنند. بنده بعنوان خواننده بجز یکسری موارد درسی دوران راهنمایی چیزی عایدم نشد. عنوان کتاب با متن آن هم خوانی ندارد و حتی شاید بتوان گفت تا حدودی فریبنده است
زهرا جون
۱۴۰۱/۱۱/۱۷
این کتاب مثل یه گنج با ارزشه تعجب میکنم چرا کسی هنوز توی این مدار قرار نگرفته که مطالعه‌اش کنه، خیلی ممنونم خیلی ممنونممممممممم خدایاشکرت بابت این کتاب و نویسنده محترم واقعا عالییییی دست مریزاد
Karin
۱۴۰۲/۲/۱۴
درود، کتاب توضیحات ساده‌ای داشت اما جالب بود و می‌تونه در عین سادگی، جواب‌های قانع کننده‌ای برای پرسش‌هایی همچون: «اگه ما پیشرفت نمی‌کنیم تقصیر دین هست یا خیر؟» ارائه بکنه.
احسان ارباب
۱۴۰۲/۱/۲۵
سلام
ب نظرم اونقدر جالب نبود
و بر محوریت اینکه هر چیزی ک وجود دارد حتما گرداننده‌ای هم دارد بحث میشد ک ب نظر من قانع کننده نیست.
کاربر Mahdi
۱۴۰۲/۵/۹
کتاب بسیار عالی در استدلال پذیرش و معرفی دین و کاربرد آن در جامعه و شخصی و روابط اجتماعی و خانواده
سید محمد موسوی
۱۴۰۲/۷/۱
حرف‌هایی که زده را در کتاب دینی دوران مدرسه هم گفته شده و فقط یادآوری خوبی بود
زیبا عظیمی
۱۴۰۲/۶/۱۷
به نظرم بامثال‌های خوبی توانسته بود لزوما دین باوری را جا بیندازد
لیمو
۱۴۰۱/۱۲/۴
کتاب بسیار ارزشمندی هست
به همه توصیه میکنم
مشاهده همه نظرات 9

راهنمای مطالعه کتاب دین به چه درد می‌خورد؟!

برای دریافت کتاب دین به چه درد می‌خورد؟! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.