معرفی و دانلود کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی

عکس جلد کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی
قیمت:
45000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی

کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی نوشته‌ی فردین شورج و مهدی اصفهانی، موضوعاتی مانند حسابرسی مستقل، ضرورت حسابرسی داخلی در سازمان‌ها، تعریف کارآفرینی، ویژگی‌های شرایط نوین کسب و کار و... را مورد بررسی قرار می‌دهد.

کارآفرینی، یک سیستم اطلاعاتی با ابعاد گسترده است تا افراد بتوانند با استفاده از علوم اقتصاد، جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، مدیریت و... از منظر تخصص خود به بررسی موانع و راه‌های گسترش آن بپردازند. با همه جامعیت و استفاده کارآفرینان علوم مختلف، بعضی از جنبه‌ها هنوز مغفول مانده است. یکی از این‌ها ارتباط کارآفرینی با دانش حسابداری و حرفه حسابرسی است.

امروزه تمرکز کارآفرینی از جنبه فردی به جنبه سازمانی تغییر یافته و استفاده از کارآفرینی در بخش‌های عمومی و خصوصی باعث توجه جدی‌تر به عوامل موفقیت سازمان‌ها شده است. عوامل موفقیت سازمان‌ها تنها به ارائه خدمات خوب و یا تولید کالاهای مورد نیاز مشتریان خلاصه نمی‌شود، بلکه بهره‌برداری سازمان‌ها از ایده‌ها، فرآیندهای نوین و انگیزه نیروها برای بهره‌وری هرچه بیشتر در سایه تکنیک‌های کارآفرینی و خلاقیت امکان‌پذیر است.

از طرفی ساماندهی و ساختاربندی فعالیت‌ها در قالب اعداد با استفاده از سیستم‌های نوین حسابداری و همچنین رفع موانع احتمالی در مسیر فعالیت یک بنگاه اقتصادی با بهره‌گیری از حرفه حسابرسی داخلی بیشتر تسهیل می‌شود. دقت به این موارد با شناخت ارتباط بین کارآفرینی و حسابرسی داخلی، موجب ترقی و تعالی سازمان‌ها اعم از سازمان‌های دولتی و شرکت‌های خصوصی می‌شود.

این کتاب از چهار فصل تشکیل شده است. فصل اول به بیان مفاهیم و تعریف حسابرسی، تاریخچه و ضرورت آن می‌پردازد. فصل دوم ارتباط کارآفرینی، حسابداری و حسابرسی را مورد بررسی قرار می‌دهد. در فصل سوم وضعیت حسابرسی داخلی در بعضی از کشورهای جهان مورد بررسی قرار گرفته است و با تشریح آن سعی شده که زمینه‌های رشد و تعالی حسابرسی داخلی در کشور شرح داده شود. و در نهایت فصل چهارم به بیان چالش‌های حسابرسی داخلی در ایران به عنوان یک حرفه ضروری اما نه چندان پرسابقه و راه‌های رفع آن‌ها می‌پردازد.

در بخشی از کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی می‌خوانیم:

پیچیدگی سازمانی و گسترش معاملات تجاری در اغلب کشورها موجب شده است که مدیران بنگاه‌ها (انتفاعی و غیرانتفاعی) با توجه به مسئولیت خود و در راستای دستیابی به هدف‌های سازمانی و به منظور اطمینان یافتن از هدایت بهینه کلیه منابع، واحدی را به نام حسابرسی داخلی تشکیل دهند. بنگاه‌های اقتصادی دریافته‌اند که برای برقراری کامل رویه‌ها و رعایت خط مشی‌ها و دستورالعمل‌ها، وجود بخش حسابرسی داخلی به دلیل مداومت همکاری آن با بنگاه و پافشاری و پیگیری در رفع نقایص ضروری است.

بررسی تاریخی و پیشینه حرفه حسابرسی داخلی در ایران نشان می‌دهد به رغم تغییرات به وجود آمده در محیط اقتصادی و حرفه‌ای حسابداری، به لحاظ حمایت نکردن مدیران سطوح بالا از کارکنان واحد تجاری و نبود هماهنگی لازم بین عملیات حسابرسی داخلی و نیازهای مدیریت واحد تجاری، دگرگونی بنیادی در این حرفه صورت نگرفته است. بر همین اساس بسیاری از صاحب نظران حرفه حسابداری و حسابرسی در ایران ادعا می‌کنند که حرفه حسابرسی داخلی به لحاظ مسائل اشاره شده در بالا، توانایی پاسخگویی به نیازهای مدیریت را ندارد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مفهوم حسابرسی، تاریخچه و ضرورت آن
فصل دوم: ارتباط کارآفرینی با حسابداری و حسابرسی
فصل سوم: حسابرسی داخلی در چند کشور دنیا
فصل چهارم: چالش‌های حسابرسی داخلی در ایران
منابع و مآخد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات159
زبانفارسی
شابک978-964-468851-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش حسابداری، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک
45000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی

برای دریافت کتاب رابطه حسابرسی داخلی و کارآفرینی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.