معرفی و دانلود کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی

عکس جلد کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی
قیمت:
۵۰,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی

کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی، به بررسی مباحثی چون ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی، تکامل کنسرسیوم صادراتی، شاخص‌های موفقیت کنسرسیوم و... می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی:

در 40 سال گذشته نظام تجارت جهانی به ویژه برای کشورهای در حال توسعه با تغییرات عظیمی همراه بوده است. آزادسازی‌های مالی و تجاری، مقررات زدایی اقتصادی و خصوصی‌سازی‌های گسترده از یک سو و نوآوری در زمینه اطلاعات و تکنولوژی ارتباطات، کاهش قیمت‌های خدمات تجاری مانند حمل و نقل بین‌المللی، خدمات بانکی و... از سوی دیگر موجب شده که شرکت‌های کوچک و متوسط کشورهای در حال توسعه بیش از پیش در معرض رقابت جهانی قرار گیرند. بنگاه‌های کوچک و متوسط برای نفوذ به بازارهای خارجی با مشکلات عظیمی مواجه هستند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

- به دلیل مقادیر نسبتا کم تولید این شرکت‌ها، رقابت با تولیدات با قیمت‌های پایین سازمان‌های چند ملیتی که می‌توانند از اقتصاد مقیاس استفاده کنند، بسیار سخت است.

- اخذ اطلاعات در مورد بازارها مستلزم شناخت مطالعه بازار و تحلیل داده‌ها و همچنین شناخت از تکنیک‌های جدید اطلاعاتی است که فراتر از منابع مالی و انسانی اکثر شرکت‌های کوچک و متوسط است.

برای پاسخ و حل این چالش‌های جدید نویسندگان کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی (Developpement des systemes productifs locaux et de reseaux de PME) تلاش دارند تا به شرکت‌های کوچک کمک کنند که از طریق ایجاد انگیزه در روابط بین بنگاهی و نیز همکاری با ساختارهای حمایتی محلی، بهره‌وری‌شان را افزایش دهند و در چارچوب یک اقتصاد جهانگرا شده از امکانات ارائه شده توسط بازارهای جهانی استفاده نمایند.

تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی به عنوان اولین قدم عملیاتی جهت پیشرفت و توسعه رقابت‌پذیری شرکت‌های کوچک و متوسط و همچنین بهبود محیط تجاری و عملکردهای کلی اقتصادی به شمار می‌رود. اصول و جنبه‌های بررسی شده در این کتاب کمک می‌کند تا موفقیت کنسرسیوم‌های صادراتی تضمین شود.

کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب به علاقه‌مندان دنیای اقتصاد و تجارت توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی می‌خوانیم:

یک کنسرسیوم صادراتی عبارت است از اتحاد اختیاری بنگاه‌ها که هدفش ارتقای کالا و خدمات اعضایشان در خارج بوده و موجب شود که به لطف عملیاتی مشترک صادرات تولیدات اعضا را تسهیل کند. اعضای کنسرسیوم می‌پذیرند که همکاری بین آن‌ها باید بر رقابت بین شان غالب و تقدم داشته باشد تا به بازارهای کلیدی و تکنولوژی‌های پیشرفته دست یابند. یک کنسرسیوم صادراتی می‌تواند به صورت یک همکاری استراتژیک رسمی بین بنگاه‌ها، در میان مدت و بلندمدت در نظر گرفته شود، بدین صورت، کنسرسیوم به عنوان ارائه‌کننده خدمات در نظر گرفته شده که تخصص آن تسهیل ورود به بازارهای خارج است.

اکثر کنسرسیوم‌ها واحدهای با هدف غیرانتفاعی هستند به همین دلیل خدماتی را که ارائه می‌کنند، انحصارا برای اعضای کنسرسیوم است، اعضای کنسرسیوم عموما شرکت‌های با ابعاد کوچک هستند، در ایتالیا، 80 درصد از بنگاه‌های مشارکت کننده در کنسرسیوم کمتر از 50 نیروی کار دارند.

اعضای کنسرسیوم صادراتی نه تنها استقلال مالی، حقوقی و مدیریت خود را در بطن کنسرسیوم حفظ می‌کنند، بلکه استقلال تجاری کردن و فروش محصولاتشان در بازارهای محلی نیز حفظ می‌شود. بدین صورت، بنگاه‌ها می‌توانند اهداف استراتژیک خود را از طریق تجمع در یک واحد حقوقی مجزا تحقق بخشند تا حضور در یک کنسرسیوم موجب از دست رفتن هویتشان نشود. این مسئله، مهم‌ترین تفاوت بین یک کنسرسیوم و تمامی اتحادهای استراتژیک نوع دیگر است. بدین صورت، کنسرسیوم متفاوت با یک ادغام (fusion) است؛ زیرا تمامی بنگاه‌های درگیر در یک کنسرسیوم وضعیت حقوقی اصلی خود را حفظ می‌کنند و مدیریت هر بنگاه به صورت مستقل صورت می‌گیرد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
فصل اول: کنسرسیوم‌های صادراتی
فصل دوم: ایجاد یک کنسرسیوم صادراتی
فصل سوم: کنسرسیوم‌های صادراتی در عمل
فصل چهارم: نقش نهادهای بخش خصوصی و بخش دولتی
فصل پنجم: ارزیابی اثرات کنسرسیوم‌های صادراتی
نتیجه‌گیری
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی
مترجممیرابوطالب بدری
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات126
زبانفارسی
شابک978-964-468-806-5
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی

برای دریافت کتاب راهنمای جامع کنسرسیوم‌های صادراتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.