معرفی و دانلود رایگان کتاب راهنمای سفر به تفلیس

عکس جلد کتاب راهنمای سفر به تفلیس
    قیمت:
    رایگان - 0€
    ۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به تفلیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    برای دانلود قانونی کتاب راهنمای سفر به تفلیس و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

    معرفی کتاب راهنمای سفر به تفلیس

    کتاب راهنمای سفر به تفلیس، اطلاعات کاملی برای مسافرت به این شهر تاریخی ارائه می‌دهد تا به تفلیس سفر کنید و نگران مشکلی نباشید. این کتاب، شما را از داشتن راهنمای گردشگری بی‌نیاز می‌کند و تمام اطلاعات لازم برای سفری راحت به شهر تفلیس را در اختیارتان قرار می‌دهد.

    معرفی شهر تفلیس:

    تفلیس با جمعیتی حدود یک میلیون و 500 هزار نفر در کنار رودخانه‌ی کورا و نزدیک به چشمه‌ی آب معدنی گوگود واقع شده است. بنابر افسانه‌های گرجی، پادشاهی به نام واختانگ یکم این شهر را ساخت؛ چرا که به هنگام شکار متوجه شد که چشمه‌های آب گرم این منطقه شفابخش هستند و تصمیم گرفت شهری بسازد. شهر تفلیس از نظر جغرافیایی موقعیت خاصی دارد و به همین دلیل جنگ‌های بسیاری به خود دیده و نزدیک به 29 بار تاکنون تخریب شده است.

    در اوایل قرن شانزدهم میلادی، شهر تفلیس تحت سلطه‌ی ایرانیان درآمد و تا قرن‌ها بدین منوال بود. در اوایل قرن بیستم، کشور گرجستان تحت سلطه‌ی روسیه‌ درآمد و در اواخر همان قرن نیز اعلام استقلال کرد.

    تفلیس شهری با فرهنگ‌های بسیار است و بیش از صد گروه قومی در آن وجود دارد. حدود 89 درصد از جمعیت این شهر زیبا گرجی‌ها هستند. تفلیس زمستان‌های سرد و تابستان‌های گرمی دارد و بستگی به سلیقه‌ی شما دارد که در کدام فصل به این شهر سفر کنید.

    اماکن دیدنی شهر تفلیس:

    شهر تفلیس قدمتی تاریخی دارد و حوادث بسیاری را به خود دیده است؛ همین پیشینه‌ی تاریخی، شهر زیبا و تاریخی تفلیس را پر از جاذبه‌های گردشگری می‌کند اما می‌توان آن‌ها را به بخش‌های مختلف تقسیم کرد تا شما بر اساس علاقه‌ای که دارید به سراغ هر کدام از این بخش‌ها بروید. اگر به بناهای تاریخی علاقه دارید، بازدید خود را از قلعه‌ی ناریکالا، کلیسای سیونی، حمام‌های گوگردی و... شروع کنید و از طرف دیگر می‌توانید از خیابان آبانتوبانی، میدان صلح، پل صلح و... دیدن کنید.

    این شهر پر از موزه‌های دیدنی است؛ بنابراین، فرصت بازدید از موزه‌ی فضای باز مردم‌شناسی و سالن نمایشگاه اشغال شوروی را از دست ندهید.

    تفریحات شهر تفلیس:

    اگر به عنوان یک گردشگر تمایل دارید با جنبه‌های دیگر فرهنگ مردم تفلیس آشنا شوید، به سراغ تفریحات آن‌ها بروید. اهالی این شهر برای وقت گذرانی به اماکنی مانند سینما تئاتر روستاولی، سینما کاویا، سالن کنسرت تفلیس، سینما امیرانی و تئاتر حرکت می‌روند و بهتر است شما هم از این مجموعه‌های فرهنگی دیدن کنید.

    خریدن سوغاتی هم بهانه‌ی خوبی است تا از مراکز خرید تفلیس دیدن کنید؛ شما می‌توانید برای این کار به بازار بزرگ تفلیس، ایستگاه شرقی، گالری تفلیس، پل خشک و میدان بازار تفلیس بروید.

    فرهنگ مردم گرجستان بسیار غنی است و بر همین اساس فستیوال‌های بسیاری در این کشور برگزار می‌شود. اگر بتوانید در ایامی که فستیوال‌ها و جشنواره‌ها برگزار می‌شوند به تفلیس سفر کنید، شاهد مراسم‌های فوق‌العاده‌ای خواهید بود. مهم‌ترین جشنواره‌هایی که در تفلیس برگزار می‌شوند مواردی مانند جشنواره و نمایشگاه شراب تازه، جشنواره فضای باز تفلیس، جشن و نمایشگاه عرضه‌ی محصولات تفلیس، جشنواره بین‌المللی تئاتر تفلیس و جشنواره و نمایشگاه سالانه پنیر هستند.

    مردم گرجستان نیز برای وقت گذراندن و تفریح کردن به پارک‌ها، شهربازی‌ها و باغ وحش‌ها می‌روند و شما هم به عنوان گردشگر خارجی بهتر است به مکان‌هایی مانند پارک آبی جینو پارادایز، آکواپارک، شهربازی متاتسمیندا، باغ وحش تفلیس، تله‌کابین متاتسمیندا بروید.

    رستوران‌ها و کافه‌های شهر تفلیس:

    خاچاپوری، خینکالی، لوبیو، آجپسندالی، متسوادی و... فقط بخش کوچکی از غذاهای محلی تفلیس هستند که باید حتماً امتحان کنید. از طرف دیگر اگر تمایل داشتید به رستوران‌های این شهر بروید، رستوران‌های سیسکویلی، بربرستان، مپشالیا و... بهترین گزینه‌ها برای شما هستند.

    کافه‌ها هم بخشی جدایی‌ناپذیر از زیبایی شهرهای اروپایی هستند؛ بنابراین، سعی کنید سری به کافه‌هایی مانند خانه هنر، لیلا، لینویل و... بزنید.

    هر آنچه برای سفر به شهر تفلیس باید بدانید:

    کتاب راهنمای سفر به تفلیس فقط جاذبه‌های گردشگری شهر تفلیس را معرفی نمی‌کند بلکه در خصوص نکات مهم و حیاتی نیز برای شما توضیح می‌دهد. اگر نگران مشکلات رفت و آمد هستید و یا می‌خواهید بدانید که در شرایط سخت به عنوان یک توریست چه باید بکنید، این کتاب راهنمای خوبی است و بهترین و بدترین شرایط ممکن را در نظر می‌گیرد. کتاب راهنمای سفر به تفلیس تمام اطلاعاتی را که ممکن است لازم داشته باشید در اختیارتان قرار می‌دهد.

    در بخشی از کتاب راهنمای سفر به تفلیس می‌خوانیم:

    کلیسای سیونی یکی از قدیمی‌ترین کلیساهای تفلیس است که ساخت آن توسط پادشاه واختانگ گرگاسالی در قرن پنجم آغاز شد و در قرن ششم پایان یافت. این کلیسا یک بار توسط جلال الدین خوارزمشاه و بار دیگر به دلیل زلزله تخریب شد و هر بار بلافاصله مورد بازسازی قرار گرفت. معماری این کلیسا قرون وسطایی است. کلیسای سیونی تزئینات داخلی شگفت‌انگیزی دارد. در نمای شرقی کلیسای صلیب حک شده و در نمای غربی و شمالی نقش برجسته فرشتگان و قدیسان. همچنین پنجره‌های کلیسا با قاب‌های زینتی، جلای خاصی به این مکان بخشیده‌اند. تماشای این زیبایی و شکوه را در این مکان روحانی از دست ندهید.

    فهرست مطالب کتاب

    معرفی تفلیس
    سوغاتی‌های تفلیس
    اماکن دیدنی تفلیس
    بناهای تاریخی
    موزه‌ها
    طبیعت
    تفریحات تفلیس
    سینما، تئاتر و کنسرت
    فروشگاه‌ها 
    فستیوال‌ها و نمایشگاه‌ها
    پارک آبی، شهربازی و باغ وحش
    رستوران‌های تفلیس
    معرفی غذاهای محلی
    رستوران‌های مشهور
    کافه‌های مشهور 
    هتل‌های تفلیس
    پرترددترین هتل‌های پنج ستاره
    پرترددترین هتل‌های چهار ستاره 
    پرترددترین هتل‌های سه ستاره  
    اطلاعات ضروری تفلیس
    مراکز درمانی

    مشخصات کتاب الکترونیک

    نام کتابکتاب راهنمای سفر به تفلیس
    سال انتشار۱۳۹۹
    فرمت کتابPDF
    تعداد صفحات104
    زبانفارسی
    موضوع کتابکتاب‌های جهانگردی و گردشگری
    قیمت نسخه الکترونیک
    رایگان - 0 یورو
    افزودن به کتابخانه

    نقد، بررسی و نظرات کتاب راهنمای سفر به تفلیس

    Davood Jahani
    ۱۴۰۰/۳/۱۴
    به نام خدا و لا احترام خدمت زحمتکشان کتاب خوب و جامع و مفید است با مطالعه این کتاب و کتابهای مشابه مربوط به دیگر کشورها وقتی دقیق و با هدف مطالعه بشه بهترین حین آن در کنار بال رفتن اطلاعات ما اگر به کشور فوق برویم حداقل احساس میکنی چون در کتاب به خیلی از مسائل دین و فرهنگی و اقتصادی و غیره اشاره شده خود را اصولا مسلط میبینی و این خودش اعتماد به نفس خوبی ایجاد میکنه با تشکر و احترام
    , مرضیه حمیدی
    ۱۴۰۲/۲/۴
    من قبلاً گرجستان رفته بودم و وقتی این کتاب رو دیدم واقعا پشیمان شدم که چرا این کتاب رو قبل از سفر نخونده بودم و البته اطلاع از چاپ این کتاب هم نداشتم.. این کتاب خیلی عالی مناطق دیدنی رو راهنمایی کرده و توصیه میکنم قبل از مسافرت به هرجا یک راهنمای سفر تهیه کنید.
    شکوفه نشان
    ۱۴۰۲/۱/۱۱
    خوندن کتاب‌هایی درباره جغرافیا و رسومات و چیز‌هایی مربوط به هر منطقه سبب میشه که شناخت ما از جهان اطراف افزایش پیدا کنه در رابطه با کتاب هم باید بگم اینکه دارای تصاویر بود باعث درک بیشتری از اطلاعات میشه و همچنین توضیحات کتاب درباره سوغات و غیره عالی بود البته از نظر من
    محمدرضا
    ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    کتاب خوب و جالبی بود درباره شهر دیدنی و گردشگری تفلیس واقع در شمال آسیا. در این کتاب موضوعاتی مهم و اساسی درباره این شهر بیان میکند اعم از اماکن دیدنی و تاریخی و هتل‌ها و رستوران‌های این شهر که همراه با تصویر به شرح مفصل آن‌ها پرداخته بود.
    فرزانه ن
    ۱۴۰۲/۱/۲۰
    خوب بود ولی باز میتونست بهتر هم باشه. اگه مکان‌های توریستی بیشتری معرفی میرد به جای اینکه بگه سینما و آمفی تئاتر هم داره. خب اینو همه جا داره خیلی جذاب نیست اصلا
    ندا نجف زاده
    ۱۴۰۰/۱/۲۲
    من تفلیس رفتم ولی کاش قبل از رفتن این کتابچه می‌خوندم تا با دید باز تر میرفتم به همه کسانی ک می‌خوان مسافرت کنن پیشنهاد میکنم
    تفلیس شهری امنه و واقعا لذت بردم
    شبنم
    ۱۴۰۲/۸/۹
    کتاب جالبی بود از این نظر که توضیحات کامل بود
    فقط کاش بیشتر کشورها اینجور کتابی در موردشون نوشته شده بود که همه‌ی اطلاعات رو داشت
    Azi P
    ۱۴۰۱/۱۲/۱
    جالب بود. امیدوارم بتونم به این کشور زیبا و شهر جذاب تفلیس سفر کنم. توضیحات و اطلاعات کاربردی در محتوای کتاب درج شده 👍👍👍
    طاها حکم آبادی
    ۱۳۹۹/۴/۳۱
    دوستان عالی بود. پیشنهاد میکنم هر کسی قصد سفر به تفلیس را دارد این کتاب را مطالعه نماید. واقعا کتاب خوب و مفیدی بود.
    حمید
    ۱۴۰۲/۱/۸
    کتاب راهنمای سفر به تفلیس
    علاقمندان به تفلیس زیبا و دیدنی می‌توانند از این کتاب راهنما استفاده کنند
    آناهید عظیمی
    ۱۴۰۰/۶/۱۲
    من مدت کوتاهی در این شهر سکونت داشتم این کتاب راهنمای خوب و کارامدی ست. حال و هوای شهر را به خوبی منتقل میکند.
    رب
    ۱۴۰۲/۹/۲۲
    خیلی کتاب خوبی است و وقتی می‌خوانیم انگار واقعا در آن جا سفر کردیم، عبارت‌های ساده و روانی دارد.
    ناهید
    ۱۴۰۱/۹/۱۵
    حتی اگر قصد سفر هم نداشته باشیم اطلاعات خوبی راجع به این شهرها و کشورها بدست میاریم
    ممنون
    سید هادی رحیم آبادی
    ۱۳۹۹/۳/۹
    سلام. ممنون از اطلاعات در باره شهر تفلیس. به نظرم قدری ضعیف بررسی شده. کلی گویی بود.
    Emilia Jackson
    ۱۴۰۱/۶/۲۱
    خیلی خوب بود من خودم رفتم گرجستان واقعا همین بود خوشم اومد ازش
    مشاهده همه نظرات 37

    راهنمای مطالعه کتاب راهنمای سفر به تفلیس

    برای دریافت کتاب راهنمای سفر به تفلیس و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

    کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.