معرفی و دانلود کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان

عکس جلد کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان
قیمت:
۲۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان

محمد شادان‌پور، رئیس دپارتمان سنجش و مانیتورینگ ورزشکاران آکادمی ملی پارالمپیک، کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان را برای همه‌ی ورزشکاران این رشته‌ نوشته است تا بتوانند با کمترین آسیب، به فعالیت‌های حرفه‌ای و ورزشی خود ادامه دهند. این کتاب همه‌ی آنچه را که باید درباره‌ی تاریخچه‌ی ورزش پاراتیراندازی با کمان و فعالیت‌های مناسب جهت جلوگیری از آسیب در رقابت‌ها بدانید، به شما آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان

کتاب کوتاه و جمع‌وجور راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان تالیف محمد شادان‌پور، که دکترای تخصصی حرکات اصلاحی و آسیب‌شناسی ورزشی خود را از دانشگاه تهران کسب کرده است، به بررسی همه جانبه‌ی ورزش پاراتیراندازی با کمان می‌پردازد و همه‌ی آنچه را که یک ورزشکار باید بداند تا از آسیب در هنگام مسابقات پرتنش یا تمرینات سنگین جلوگیری کند، آموزش می‌دهد.

تیراندازی با کمان، یکی از ورزش‌های پرطرفدار پارالمپیک است که افراد با سطوح مختلف معلولیت، می‌توانند در آن شرکت کنند و با کمترین تجهیزات، حتی افراد عادی را به‌راحتی شکست دهند. عناصر اصلی این ورزش، توان جسمی، دقت، تمرکز و تکنیک بالاست که به افراد کم‌توان جسمی کمک می‌کند تکنیک‌ها و مهارت‌های مورد نیاز را درون خود پرورش دهند. همین طور این ورزش، در رده‌های مختلف معلولیت برای افرادی با مشکلات قطع عضو، ضایعات نخاعی، جسمی- حرکتی و فلج مغزی اجرا می‌شود. این ورزش دارای کلاس‌بندی‌های مختلف است و زنان و مردان به صورت گروهی و انفرادی می‌توانند در آن با یکدیگر به رقابت بپردازند. در نتیجه یک ورزش پرطرفدار است و کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان، می‌تواند به افراد زیادی در این حوزه کمک کند.

در کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان، ابتدا مقدمه‌ای درباره تاریخچه‌ی پاراتیراندازی با کمان مطرح می‌شود. کتاب در بخش‌های بعدی، پس از معرفی سیستم‌های کلاس‌بندی، بررسی آسیب‌های ورزشی و نرخ بروز این آسیب‌ها، به ارزیابی عوامل خطر مرتبط با آسیب‌ها می‌پردازد و آموزش می‌دهد که چطور می‌توان از این آسیب‌ها در طول تمرینات و مسابقات امان ماند.

کتاب حاضر به همت انتشارات حتمی چاپ و منتشر شده است و می‌توانید آن را از طیرق سایت و اپلیکیشن کتابراه تهیه کنید.

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان برای علاقه‌مندان به ورزش پاراتیراندازی با کمان، ورزشکاران این حوزه و مربیان این رشته‌ی محبوب مناسب است.

در بخشی از کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان می‌خوانیم

نفس کشیدن با مکانیک طبیعی در داشتن پاسچر و پایداری مناسب ستون فقرات نقش مهمی ایفا می‌کند. از نظر عملکردی، پاسچر و تنفس به یکدیگر وابسته هستند و واحدی عملکردی را تشکیل می‌دهند. اختلال در عملکرد هر کدام عملکرد دیگری را به خطر می‌اندازد. برای اینکه تنفس به شکل مداوم اتفاق بیفتد، عضلاتی که به ما امکان تنفس می‌دهند باید همیشه کار کنند. عضلات تنفسی را می‌توان بصورت عملکردی در سه گروه دیافراگم، عضلات قفسه‌سینه و عضلات شکم دسته‌بندی کرد. عضلات اصلی تنفسی علاوه بر تنفس نقشی پایدار کننده در پاسچر دارند. دیافراگم عضله اصلی تنفس، یک عضله گنبدی شکل است که کف حفره قفسه‌سینه را تشکیل می‌دهد. در هنگام دم، عضله دیافراگم منقبض می‌شود، سطح گنبدی آن صاف می‌شود و به سمت پایین حرکت می‌کند که افزایش حجم و کاهش فشار در حفره قفسه‌سینه را موجب می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
حاکمیت ورزشی
سیستم کلاس‌بندی
کلاس‌بندی ورزش‌های ویلچری و سرپایی، آمریکا
تیراندازی با کمان پارالمپیک ایالات متحده
فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان
ورزش‌های ویلچری و سرپایی، ایالات متحده آمریکا
بازی‌های پارالمپیک
همه‌گیرشناسی آسیب‌های ورزشی
نرخ بروز آسیب در بازی‌های پارالمپیک ریو 2016
نرخ بروز آسیب در بازی‌های پارالمپیک لندن 2012
ویژگی آسیب و عوامل خطر آن در پارا تیراندازی با کمان
ارزیابی عوامل خطر مرتبط با آسیب
ارزیابی پاسچر
نسبت قدرت ایزوکینتیک عضلات کمربند شانه‌ای
ارزیابی دامنه حرکتی مفصل شانه
ارزیابی پایداری تنه
استراتژی‌های پیشگیری از آسیب
آموزش
اصلاح پاسچر
بهبود الگوی تنفسی
تمرینات پایداری مرکزی یا پایداری عصبی- عضلانی پویا
بهبود دامنه حرکتی
حفظ قدرت ساختار عضلانی گلنوهومرال و کتفی-سینه‌ای و تأکید بر پایداری پویا و کنترل عصبی-عضلانی
جمع‌بندی
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات47
زبانفارسی
شابک978-600-355-580-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان

برای دریافت کتاب راهنمای پیشگیری از آسیب پاراتیراندازی با کمان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.