معرفی و دانلود کتاب رخ دیوانه: فیلم‌نامه سینمایی

عکس جلد کتاب رخ دیوانه: فیلم‌نامه سینمایی
قیمت:
۳۸,۷۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رخ دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رخ دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رخ دیوانه: فیلم‌نامه سینمایی

کتاب رخ دیوانه فیلمنامه‌ای خواندنی و مهیج از محمدرضا گوهری، نویسنده‌ی نام‌آشنای ایرانی‌ست. داستان این فیلمنامه حول محور جوانانی یاغی می‌گردد که طی شبی دیوانه‌وار، زندگی خود را با اقداماتی عجیب به مخاطره می‌اندازند. گفتنی‌ست که این فیلمنامه نامزد دریافت جایزه در جشنواره‌ی فیلم فجر بوده است.

درباره کتاب رخ دیوانه

فیلم رخ دیوانه (Crazy Rook)، به کارگردانی ابوالحسن داوودی، در سال 1394 بر پرده‌های سینما اکران شد. این اثر که در آن بازیگران سرشناسی از جمله طناز طباطبایی، صابر ابر و امیر جدیدی به ایفای نقش پرداخته‌اند، در گیشه موفق ظاهر شد و از منتقدان نیز بازخورد خوبی گرفت. در کتاب رخ دیوانه مخاطب متنِ فیلمنامه‌ی این ساخته‌ی سینماییِ تماشایی خواهید بود.

فیلمنامه‌ی رخ دیوانه چند شخصیت مرکزی دارد که همگی جوانانی امروزی‌اند. تعدادی از این جوانان به طبقه‌ی مرفه جامعه تعلق دارند، و تعدادی دیگر به طبقه‌ی فرودست. داستان زمانی آغاز می‌شود که این جوانان، از طریق گفت‌وگویی اینترنتی باهم آشنا شده و قرار ملاقاتی را تنظیم می‌کنند. این ملاقات شب‌هنگام و در یکی از محلات اعیان‌نشین تهران رخ می‌دهد. در طی این دیدار، اعضای گروه با یکدیگر آشنا می‌شوند و نوعی پیوند دوستی میان آنان شکل می‌گیرد؛ اگرچه این دوستی شکننده و غریب است.

در ادامه، ایشان به فکر انجام بازی عجیبی می‌افتند، بازی یا بهتر آن‌که بگوییم نوعی شرط‌بندی، که تک‌تک اعضای گروه را با چالش‌هایی دشوار مواجه می‌سازد، و در انتهای قصه، سرنوشتی تراژیک را برای ایشان رقم می‌زند. کتاب رخ دیوانه، در یک کلام، داستانِ جوانان سودازده‌ی جامعه‌ی شهری ایران است، که از فرط عواطفی چون حرص و حسادت و ملال به جنون می‌رسند، و از شدت جنون به اقداماتی تن می‌دهند که عواقب بسیار شومی در پی دارد.

کتاب رخ دیوانه توسط انتشارات نیستان در اختیار مخاطبان علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب رخ دیوانه مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مطالعه‌ی فیلمنامه‌های ایرانی، مخاطبان اصلی کتاب رخ دیوانه به‌شمار می‌روند.

با محمدرضا گوهری بیشتر آشنا شویم

محمدرضا گوهری (Mohammad Reza Gohari) فیلمنامه‌نویس ایرانی‌ست. او در سال 1349، در سبزوار دیده به جهان گشوده. فیلمنامه‌هایی که گوهری به نگارش درآورده، افتخارات فراوانی را برایش به ارمغان آورده‌اند.

از میان آثار محمدرضا گوهری، عناوین پیش رو قابل ذکرند: «رخ دیوانه»، «یه حبه قند» و «پدران».

در بخشی از کتاب رخ دیوانه: فیلم‌نامه سینمایی می‌خوانیم

کاوه ماشین را به سمت دیوار هدایت می‌کند. ماشین با دیوار مماس شده و سمت چپ راننده تماماً ساییده شده و دستگیره‌ها و آیینه‌ها از جا کنده می‌شود.

از دید کاوه و غزل جرقه‌های برخورد بدنه ماشین با دیوار سیمانی به هوا پرتاب می‌شود. کاوه ماشین را به طرف دیگر دیوار هدایت کرده و آن‌طرف ماشین را نیز به دیوار مماس می‌کند.

ماشین از پهلو به دیوار برخورد می‌کند. ماشین از شکل افتاده است. پیرمردی که سبد خرید روزانه در دست دارد در مقابل ماشین ظاهر می‌شود.

کاوه به موقع ماشین را از مقابل پیرمرد عبور می‌دهد. پیرمرد مبهوت بر جای خود خشکش زده است.

کاوه ماشین را به طرف درخت بزرگی هدایت می‌کند. در حالی‌که کاملاً به درخت نزدیک شده‌اند فرمان را چرخانده و ماشین از پشت به درخت برخورد می‌کند.

کاوه ماشین را به جلو رانده و به دیوار مقابل می‌کوبد. کاوه و غزل از ماشین خارج شده و هر دو با هم لگدی به ماشین می‌زنند و به طرفی می‌دوند.

صدای پیروز: غزل توی گروه مادر رفته‌هاس! مادر رفته یعنی مادرش طلاق گرفته و رفته ... غزل و کاوه توی دانشگاه با هم آشنا می‌شن و توی شلوغی‌های 88 به این نتیجه می‌رسن که خیلی خوب همدیگه رو درک می‌کنند. دو ماهی می‌شه عقد کردن!

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رخ دیوانه: فیلم‌نامه سینمایی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۴
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات172
زبانفارسی
شابک978-964-337-820-2
موضوع کتابفیلمنامه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رخ دیوانه

متین رسولی مقدم
۱۴۰۲/۴/۱۴
کتاب فوق العاده زیبایی هستش... توصیه میکنم که خوانده شود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب رخ دیوانه

برای دریافت کتاب رخ دیوانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.