معرفی و دانلود کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی

عکس جلد کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی
قیمت:
۳۱۵۰۰ ۱۵,۷۵۰ تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی

عدم وجود جزوه‌ای واحد، منسجم و استاندارد در شاخه‌ی کاردانشِ رشته‌های برقی، مجتبی محمدپور میر را بر آن داشت تا کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی را درباره‌ی فصول مشترک حوزه‌های تعمیر ماشین‌های الکتریکی، مونتاژ و نصب تابلو برق، برق ساختمانی درجه دو و... بنویسد و پیش‌نیازی استاندارد برای هنرجویان رشته‌ی برق فراهم کند.

درباره‌ی کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی

کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی مجموعه‌ مطالبی است مربوط به توانایی نقشه‌کشی، اره‌کاری، سوهان‌کاری، سوراخ‌کاری و انواع اتصالات فلزی که مجتبی محمدپور میر این مطالب را با تست‌ها و پاسخ‌های تشریحی همراه کرده و در اختیاران دانشجویان و علاقه‌مندانِ رشته‌ی برق قرار داده است.

در فصول ابتدایی کتاب، استانداردهای مهارتی که شامل رسم فنی و فلزکاری است در حد ابتدایی و پیش‌نیاز طرح می‌شود. خواننده با نقشه‌کشی صنعتی و عمومی و انواع آن‌ها آشنا شده و کار با ابزار نقشه‌کشی اعم از قلم و کاغذ و نقشه و گونیا و... را می‌آموزد. در ادامه‌ی کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی، آموزش‌های دیگری در خصوص کار با ابزار و وسایل اندازه‌گیری عنوان می‌شود.

توانایی اره‌کاری از دیگر مطالبی است که در کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی مورد بحث قرار می‌گیرد. از اره‌کاری برای جدا کردن قطعات و ایجاد شکاف در آن‌ها استفاده می‌شود که انواع تیغه‌اره، زاویه‌ی قرارگیری آن و سرعت عمل برش در نتیجه‌ی کار تفاوت اساسی ایجاد می‌کند.

سوهان‌کاری یکی از روش‌های براده‌برداری از سطوح فلزی است که با انواع سوهان‌های تخت، لوزی، نیم‌گرد و کاردی انجام می‌شود. نوع آج سوهان، اندازه‌ی سوهان، وضعیت دندانه‌های سوهان و شابِر زنی از دیگر نکات مطرح‌شده در فصل مربوطه است.

مجتبی محمدپور میر در فصل پنجم سوراخ‌کاری، حدیده و قلاویزکاری را به تفصیل شرح می‌دهد و ضمن معرفی انواع مته، خواننده را با انواع دستگاه پانچ دستی و انواع حدیده آشنا می‌کند. فصل ششم به‌طورخلاصه در یک صفحه ورق‌کاری، خم‌کاری و قیچی‌کاری را توضیح می‌دهد و فصل آخر به انواع اتصالات فلزکاری اعم از موقت یا جدانشدنی، پرچ‌کاری و انواع ابزار جوش‌کاری اختصاص دارد.

در پایانِ کتاب 143 سوال چهارگزینه‌ای با پاسخ‌های تشریحی آن‌ها وجود دارد. این تست‌ها فرصت خوبی را برای مرور مطالب گفته‌شده در طول کتاب فراهم می‌کند.

انتشارات فن‌آوری نوین کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی را به چاپ رسانده است.

کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب منبع آموزشی خوبی برای دانش‌آموزان و دانشجوهای رشته‌ی برق و تازه‌کارانِ این حوزه است.

در بخشی از کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی می‌خوانیم

تجهیزات اولیه‌ی کارگاه
1. میز کار 2. گیره‌ها 3. چکش

1. میز کار
ارتفاع‌ میز‌ کار‌ از‌ کف‌ کارگاه‌ حدود 81 سانتی‌متر‌ در‌ نظر‌ گرفته شده‌ است.‌ ازآنجاکه‌ ارتفاع‌ میز‌ کار‌ تقریباً‌ ثابت است، می‌توان با قرار دادن زیرپایی مناسب برای افراد قدکوتاه یا قرار دادن قطعات زیر گیره برای اشخاص قدبلند، ارتفاع موردنظر را تنظیم نمود.

2. گیره‌ها
از گیره برای نگه‌داشتن قطعات کار استفاده می‌شود. مناسب‌ترین ارتفاع سطح گیره به‌اندازه‌ی 5 الی 8 سانتی‌متر پایین‌تر از آرنج قرار داشته باشد.

انواع گیره
1. گیره‌ی موازی رومیزی 2. گیره‌ی لوله‌گیر 3. گیره‌ی دستی

چکش
برای کارهایی از قبیل خم‌کاری، قلم‌کاری، سنبه‌نشان زدن، صاف‌کاری و به‌طورکلی برای ضربه زدن استفاده می‌شود و دارای انواع فلزی و لاستیکی و پلاستیکی و غیره است.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: توانایی نقشه‌کشی صنعتی و عمومی
فصل دوم: توانایی کار با ابزار و وسایل اندازه‌گیری
فصل سوم: توانایی اره‌کاری
فصل چهارم: توانایی سوهان‌کاری روی قطعات فلزی و چوبی
فصل پنجم: توانایی سوراخ‌کاری، حدیده و قلاویزکاری
فصل ششم: توانایی برش‌کاری و خم‌کاری روی ورقه‌های فلزی
فصل هفتم: توانایی انجام انواع اتصالات در فلزکاری
فصل هشتم: سؤالات چهارگزینه‌ای
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات فناوری نوین
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات98
زبانفارسی
شابک978-622-7393-87-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی برق، کتاب‌های کمک آموزشی متوسطه دوم
قیمت نسخه الکترونیک
۳۱۵۰۰ ۱۵,۷۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی

برای دریافت کتاب رسم فنی و فلزکاری در برق کار صنعتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.