معرفی و دانلود کتاب رشد بلندمدت ورزشکار

عکس جلد کتاب رشد بلندمدت ورزشکار
قیمت:
۱۴۹,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رشد بلندمدت ورزشکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رشد بلندمدت ورزشکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رشد بلندمدت ورزشکار

کتاب رشد بلندمدت ورزشکار که توسط جمعی از مؤلفین نگاشته شده است، به موضوع برنامه‌ریزی تدریجی و بلندمدت برای کودکان و نوجوانان در حوزه‌ی ورزش پایه می‌پردازد. نویسندگان در این کتاب نقش برنامه‌ریزی ورزشی سیستماتیک و بلندمدت را برجسته می‌کنند و بر این نکته تأکید دارند که برای کودکان و نوجوانان نباید مانند بزرگسالان نسخه‌ی ورزشی پیچید و فقط از طریق برنامه‌ی تمرینی بلندمدت است که می‌توان کودکان و نوجوانان را به قله‌ی آمادگی ورزشی رسانید.

درباره‌ی کتاب رشد بلندمدت ورزشکار

کتاب رشد بلندمدت ورزشکار (Long-Term Athlete Development) نوشته‌ی استوان بیلی (Istvan Balyi)، ریچارد وی (Richard Way) و کالین هیگز (Colin Higgs) شیوه‌ی توسعه‌ی بلندمدتی را برای ورزشکاران پیشنهاد می‌کند که توسط مربیان ورزشی و همینطور سازمان‌های ورزشی در سطوح محلی، منطقه‌ای و ملی استفاده شود. این کتاب مدل توسعه‌ی بلندمدت ورزشکاران(LTAD) را با بیانی ساده و کاربردی توصیف می‌کند. رویکردی که آموزش مهارت را با برنامه‌ریزی بلندمدت و درک توسعه‌ی انسانی ترکیب کرده است.

کتاب حاضر راهنمایی است که فلسفه‌ی ورزش در زندگی را به خوانندگان می‌آموزد. همچنین ساختن ورزشکاران را از کودکی تا قهرمانی با برنامه‌ریزی بلندمدت هموار می‌کند.

کتاب رشد بلندمدت ورزشکار سه بخش اصلی دارد. بخش اول مقدماتی را بیان می‌کند که مدل LTAD را برای خوانندگان تشریح می‌کند. هم‌چنین نویسندگان مطالبی در مورد ورزشکاران معلول نیز در این بخش بیان می‌کنند. بخش دوم ده عامل کلیدی را در رشد بلندمدت ورزشکار بیان و بررسی می‌کند. در این بخش مسائلی مانند سواد بدنی، سن، تمرین‌پذیری، دوره‌بندی، رقابت و بهبود مداوم مطرح می‌شوند و تأثیرشان در رشد بلندمدت ورزشکار برررسی و تشریح خواهد شد. بخش سوم کتاب، مراحل رشد بلند مدت ورزشکار را بیان می‌کند. این بخش از شروع فعال و بنیادهای فعالیت آغاز می‌شود و به آموزش تمرین کردن، رقابت کردن و بردن می‌انجامد.

نویسندگان کتاب حاضر در صدد آن هستند که مبانی مدل LTAD را به خوانندگان بیاموزند و علاوه بر آن، بر این موضوع تأکید کنند که شیوه‌ی آماده‌سازی کودکان و نوجوانان در سطح ورزش پایه، با شیوه‌ی تمرین‌دهی به بزرگسالان بسیار متفاوت است. مترجم کتاب نیز این نکته را برجسته کرده است و این کتاب را با هدف تأثیر گذاشتن در مربیان، تمرین‌دهندگان و برنامه‌ریزان ورزشی ترجمه کرده است.

کتاب رشد بلندمدت ورزشکاران، راهنمایی ضروری برای بهبود کیفیت ورزش، رشد ورزشکاران با عملکرد بالا و ایجاد شهروندان سالم و فعال است. این کتاب به والدین، مربیان و مدیران ورزشی درک عمیق‌تری از مدل LTAD ارائه می‌کند و به آن‌ها کمک می‌کند تا محیطی لذت‌بخش و مناسب برای رشد ورزشکاران رقابتی و شرکت‌کنندگان مشتاق ایجاد کنند.

کتاب رشد بلندمدت ورزشکار نوشته‌ی استوان بیلی، ریچارد وی و کالین هیگز توسط علی پشابادی ترجمه شده و در انتشارات حتمی به چاپ رسیده است.

در نکوداشت کتاب رشد بلندمدت ورزشکار

  • کتاب رشد بلندمدت ورزشکار، راهنمایی ضروری برای مربیان و والدینی هستند که درگیر سالم‌تر و اخلاقی‌تر کردن محیط ورزش هستند. این کتاب ایده‌های تازه‌ای را برای تمرینات ورزشی به ارمغان می‌آورد و به طور جدی مثالی از شیوه‌ی تفکر خارج از چارچوب را نشان می‌دهد. ما انسان‌ها یک بدن داریم که باید با آن به خوبی رفتار کنیم. بسیاری از ورزشکاران با صدمات طولانی‌مدت و سابقه‌ی کم، صحنه‌ی ورزش را ترک می‌کنند. ایده‌های این کتاب می‌توانند این وضعیت را تغییر دهند و به همه اجازه دهند تا از استعدادها و جاه‌طلبی‌هایشان در حوزه‌ی ورزش بیشترین بهره را ببرند. (جیم دنیسون، استاد دانشگاه آلبرتا و مدیر مرکز مربیگری دومیدانی کانادا)

کتاب رشد بلندمدت ورزشکار برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای مربیان، برنامه‌نویسان و مدیران ورزشی و علاقه‌مندان به حوزه‌ی ورزش مناسب است.

در بخشی از کتاب رشد بلندمدت ورزشکار می‌خوانیم

ریکاوری و بازسازی

جهت پایش ریکاوری، ورزشکاران باید یک روتین پایش روزانه داشته باشند. اگرچه بسیاری ورزشکاران جهش نمو خود را به پایان رسانده‌اند، اما افزایش اندازه عضله و قدرت آنها هنوز ادامه پیدا می‌کند. روتین‌های اصلی ریکاوری اکنون باید در برنامه‌های تمرین ورزشکاران دوره‌بندی شود. به دلیل این که نیازهای تمرین و مسابقه اکنون تغییر کرده است، تکنیک‌های ریکاوری باید مناسب محیط باشد. این به ورزشکار اجازه می‌دهد با رویدادهای خارج از خانه (زمین تمرین یا مسابقه خانگی) تطابق یابد.

بخشی از این مسئله شامل مدیریت مؤثر خستگی ناشی از سفر، با یادگیری تطابق با اقلیم سخت و منطقه زمانی می‌شود. یوگا و مراقبه می‌تواند در استراتژی‌های ریکاوری مفید باشد و [تعداد دفاع] ماساژ می‌تواند به دوبار در هفته افزایش یابد. در طول این مرحله و مرحله بعدی، برنامه ریکاوری باید جهت پرهیز از تکراری بودن، متنوع باشد.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: مقدمه‌ای بر رشد بلند مدت ورزشکار
فصل 1: مدل رشد بلند مدت ورزشکار
فصل 2: ورزشکاران معلول
بخش دوم: ده عامل کلیدی در رشد بلندمدت ورزشکار
فصل 3: سواد بدنی
فصل 4: تخصصی‌سازی
فصل 5: سن
فصل 6: تمرین‌پذیری
فصل 7: رشد عقلانی، هیجانی و اخلاقی
فصل 8: تعالی زمان بر است
فصل 9: دوره‌بندی
فصل 10: رقابت
فصل 11: هم‌راستایی و یکپارچگی سیستم
فصل 12: بهبود مداوم
بخش سوم: مراحل رشد بلند مدت ورزشکار
فصل 13: شروع فعال
فصل 14: بنیادها
فصل 15: یادگیری تمرین کردن
فصل 16: آموزش تمرین کردن
فصل 17: آموزش رقابت کردن
فصل 18: آموزش بردن
فصل 19: فعال برای زندگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رشد بلندمدت ورزشکار
نویسنده، ،
مترجمعلی پشابادی
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات265
زبانفارسی
شابک978-600-355-670-6
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رشد بلندمدت ورزشکار

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رشد بلندمدت ورزشکار

برای دریافت کتاب رشد بلندمدت ورزشکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.