معرفی و دانلود کتاب رهبری سینگولاریتی: راهنمای شرکت شما برای بقا در دیجیتالی شدن

عکس جلد کتاب رهبری سینگولاریتی: راهنمای شرکت شما برای بقا در دیجیتالی شدن
قیمت:
۵۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رهبری سینگولاریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رهبری سینگولاریتی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رهبری سینگولاریتی: راهنمای شرکت شما برای بقا در دیجیتالی شدن

کتاب رهبری سینگولاریتی نوشته‌ی جان برک، بر ظهور شرکت‌ها بر پایه‌ی هوش مصنوعی، رباتیک، داده‌های بزرگ، الگوهای مخرب مبتنی بر کسب‌وکار دیجیتال و مدرنیته‌ای که شرکت‌ها را به مرز سینگولاریتی می‌رساند، می‌پردازد. سیستم‌هایی که به موضوعی کاملاً جدید تبدیل شده‌اند و مدیرانی که با سؤالی اساسی روبه‌رو هستند: وقتی هوش مصنوعی سریع‌تر و دقیق‌تر از ما تصمیم می‌گیرد و عمل می‌کند، چگونه می‌توانیم در کسب‌وکار به‌شکلی انسانی‌تر رهبری کنیم؟

درباره‌ی کتاب رهبری سینگولاریتی

امروزه، ایجاد سینگولاریتی در تجارت و جامعه پرسش‌های اساسی و بزرگی را نیز به دنبال خود داشته. با ورود هوش مصنوعی به بازار کار و تجارت و تأثیرات غیرقابل‌انکار آن، نقش رهبری انسانی چیست؟ چگونه چارچوبی برای اشکال جدید همکاری ایجاد کنیم؟ چگونه شرکت‌ها می‌توانند سیاست دوسویه‌ای را در پیش بگیرند که فرهنگ سازمانی را حفظ و تثبیت، و در عین حال نوآوری را آغاز کنند؟ به‌طور خلاصه، امروز برای دوام آوردن در این انقلاب دیجیتال چه باید بکنیم؟ جان برک (Jan Brecke) در کتاب رهبری سینگولاریتی (Singularity Leadership) به این پرسش‌های بزرگ یک پاسخ اساسی می‌دهد: انسان قادر به شکست دادن الگوریتم‌ها است!

معرفی و دانلود کتاب رهبری سینگولاریتی

در دنیای دیجیتال امروز و با ظهور زودهنگام سینگولاریتی، تعامل بیشتر میان انسان و کامپیوتر به امری ضروری بدل شده است. آنچه انسان را از فناوری‌های درخشان، هوش مصنوعی و محاسبات سریع و خارق‌العاده‌ی آن در چند سال اخیر متمایز می‌کند، احساسات و شهود است. بشر در چند سال اخیر از این توانایی‌های منحصربه‌فرد خود غافل شده و اکنون ملزم به تلاشی دوباره برای دنبال کردن حس شهود درونی خود می‌باشد. جان برک در کتاب رهبری سینگولاریتی به این نکته اشاره می‌کند که هنگام مقایسه‌ی مدیران سخت‌گیر و مستبد با رهبران فوق‌العاده و الهام‌بخش، دقیقاً همین مهارت‌ها هستند که تفاوت‌های بزرگ ایجاد می‌کنند.

در کتاب رهبری سینگولاریتی می‌خوانیم که برای اطمینان از موفقیت یک شرکت یا واحد تجاری در طولانی‌مدت، نیروی انسانی باید متمرکز باشند. این امر مستلزم تلفیقی جدید در دانش مدیران کسب‌وکار در به‌کارگیری شهود و احساساتشان برای سودآوری بیشتر خواهد بود. این کارمندان شاغل در یک شرکت هستند که جایگاه سازمان را بالا برده و یا بالعکس، پایین می‌آورند. جان برک در متن تألیفی خود به مواردی چون تعریف دنیای جنگجوی نوین دیجیتال و این‌که در آن چه می‌گذرد، سازمان‌ها و تحولات چابک، بیانیه‌ی پساسینگولاریتی و ... پرداخته است.

کتاب رهبری سینگولاریتی را حسین ممتاز، عماد عابد و سیده سارا میرتقی به فارسی ترجمه کرده‌اند. انتشارات ادیبان روز نیز آن را منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب رهبری سینگولاریتی

  • جان برک یک مرجع قابل احترام در فرهنگ‌های شرکتی و یک ناظر باهوش است که گویی ارائه‌ی مسیر تحول دیجیتال همیشه در تقدیرش بوده. هرکسی که به دنبال به‌روز بودن و یا راه‌حل‌های متفکرانه و هدفمند برای شکل دادن به رهبری مدرن در دنیای دیجیتال امروز است، باید این کتاب را بخواند. (Dr. Kerim Galal, Senior Vice President (SVP) Corporate Strategy, Innovation & Digitalization)
  • رهبری سینگولاریتی به‌طور جامع و قابل درک تمام جنبه‌های مربوط به این فرآیند را پوشش می‌دهد و در عین حال بر انسان بودن تمرکز دارد. شاید بهترین و خواندنی‌ترین کتابی باشد که در حال حاضر درباره‌ی رهبری و فرهنگ سازمانی در دست دارم و قطعاً می‌توانم آن را توصیه کنم. (Klaus-Peter Fett, Chief Information and Digital Officer and Member of the Managing Board, Roechling SE & Co. KG)

کتاب رهبری سینگولاریتی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به کلیه‌ی مدیران سازمان‌ها و کسب‌کارها و علاقه‌مندان به حوزه‌ی مدیریت و تجارت توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب رهبری سینگولاریتی: راهنمای شرکت شما برای بقا در دیجیتالی شدن می‌خوانیم

نقطه‌ی شروع: اینجا چه می‌گذرد؟

هوش­ مصنوعی روزبه‌­روز قدرتمندتر می‌شود. ماشین‌ها کارهای بیشتری انجام می‌دهند. شورای مشاوران اقتصادی ایالات‌متحده در آخرین گزارش خود به رئیس‌جمهور تخمین می‌زند که 83 درصد از مشاغلی که شاغلین آن‌ها کمتر از 20 دلار در ساعت حقوق می‌گیرند، می‌توانند خودکار شوند.

مشاغل توسط اتوماسیون در حال منسوخ شدن هستند.

مطالعه‌ای که توسط استادان دانشگاه اِم‌­آی‌تی، فری و آزبورن، انجام شد، نشان داد که 47 درصد از مشاغل ایالات­‌متحده در خطر منسوخ­ شدن تا سال 2035 قرار دارند. این مطالعه هم‌چنین در اروپا پیاده شد، و به نتایج مشابه اما با میزان کمتری از چشمگیر بودن دست‌ یافت.

یافته‌های شگفت‌انگیز مطالعه‌ی دانشگاه اِم‌­آی­‌تی این بود که از دست­ دادن شغل نه‌تنها بر افراد کم‌صلاحیت‌تر بلکه بر دانشگاهیان آموزش‌دیده که مشاغلشان می‌تواند استاندارد ‌شود نیز تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌ مثال، روزنامه‌نگارانی که مقالاتشان در روزنامه‌ها با موفقیت توسط هوش‌مصنوعی نوشته‌ شده است، مصداقی بر این مثال هستند. این موضوع به وکلای بسیار آموزش‌دیده، به‌عنوان‌ مثال، درزمینه‌ی بیمه، نیز حس خطر را در مورد آینده تزریق کرده است، چراکه هوش‌مصنوعی می‌تواند بررسی قراردادهای بیم‌ی استاندارد را بسیار سریع‌تر از افراد و مهم‌تر از همه، بدون خطا پوشش دهد.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی نویسنده
مقدمه‌ی مترجمین
پیشگفتار
فصل اول: مقدمه
فصل دوم: دنیای جنگجوی نوین دیجیتال
نقطه‌ی شروع: اینجا چه می‌گذرد؟
همه‌چیز VUCA است؟
تفکرنمایی
تأثیر دیجیتالی شدن
سواران پیشتاز آخرالزمانی
کلیشه در مقابل افراد_نیاز نسل‌ها
اگر می‌خواهید پروژه‌ی شما تأیید شود آن را "دیجیتال" بنامید
فصل سوم: سازمان‌ها و تحولات چابک
شرکت‌های باسابقه‌تر، می‌توانند چه چیزی از استارت‌آپ‌ها بیاموزند؟
سازمان‌های مدرن
روش‌های چابکی
اصول مدیران شرکت چابک
تشخیص فرهنگ
شکل دادن به تحولات دیجیتالی
اظهارات پایانی و جمع‌بندی در مورد تحول
نمونه‌ای از یک تحول موفق
فصل چهارم: بیانیه‌ی پساسینگولاریتی
ارزش‌های معتبر سازمانی
رهبری سینگولاریتی
دیجیتالی‌سازی به دوسوتوانی نیاز دارد
دنبال شخصیت باشید، مهارت را آموزش دهسد!
توسعه‌ی فردی کارکنان در مقابل مدیریت عملکرد
تقویت‌کننده‌های بالقوه برای استعدادها
تصمیم‌گیری‌های حداکثری در سطح کارشناس
فرهنگ کوچینگ
جهت‌گیری یادگیری و فرهنگ شکست
فضاهای اداری مدرن
دورنما
پیوست
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رهبری سینگولاریتی: راهنمای شرکت شما برای بقا در دیجیتالی شدن
نویسنده
مترجمحسین ممتاز، عماد عابد، سیده سارا میرتقی
ناشر چاپیانتشارات ادیبان روز
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات196
زبانفارسی
شابک978-622-7592-69-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های مهندسی کامپیوتر
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رهبری سینگولاریتی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رهبری سینگولاریتی

برای دریافت کتاب رهبری سینگولاریتی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.