معرفی و دانلود کتاب روش تحقیق در بیومکانیک

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق در بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تحقیق در بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تحقیق در بیومکانیک

کتاب روش تحقیق در بیومکانیک اثر گوردون رابرتسون و جمعی دیگر از نویسندگان و اساتید برجسته است که در زمینه‌ی حرکت‌شناسی و بیومکانیک به انتشار رسیده. این کتاب با هدف بررسی روش‌های تحقیق در علم بیومکانیک تألیف شده و طیف گسترده‌ای از تکنیک‌های پژوهشی را ارائه می‌نماید که استفاده از آن‌ها اعتبار گردآوری داده‌ها را تضمین می‌کند.

درباره‌ی کتاب روش تحقیق در بیومکانیک

مطالعه‌ی حرکت انسان در گذشته کاری دشوار و پرهزینه بوده، اما پیشرفت تکنولوژی این امکان را برای بیومکانیست‌ها فراهم آورده تا با استفاده از نرم‌افزارهای مدرن، داده‌های کینماتیک را به روش دو بُعدی و سه بُعدی ثبت نمایند. از آنجا که بیومکانیک رشته‌ای کاملاً فنی‌ست، روش‌های پژوهش نیز همراه با توسعه‌ی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری به سرعت تغییر می‌کنند. کتاب روش تحقیق در بیومکانیک (Research Methods in Biomechanics) به اهتمام اساتید برجسته‌ای همچون گوردون رابرتسون (Gordon E. Robertson) ، گراهام کالدول (Graham E. Caldwell)، جوزف همیل (Joseph Hamill)، گری کمن (Gary Kamen) و ساندرز ویتلسی (Saunders Whittlesey) به رشته‌ی تحریر در آمده است. هدف نویسندگان از ارائه‌ی کتاب حاضر، گردآوری روش‌های به‌روزِ پژوهش و معرفی ابزار پیشرفته در بررسی حرکات انسان بوده است.

کتاب روش تحقیق در بیومکانیک شامل چهار فصل اصلی می‌باشد که فصل اول و دوم به ارائه‌ی مطالب کینماتیک دو و سه بُعدی اختصاص یافته. مباحثی که در این دو فصل ارائه شده‌اند، شامل مواردی همچون جمع‌آوری داده‌های کینماتیک دو بعدی و سه‌بعدی، اصول تصویربرداری، فاکتورهای مربوط به مختصات و محاسبات کینماتیک برای قسمت‌های مختلف بدن می‌شوند. فصل سوم به تحلیل سیستم‌های دینامیک هماهنگی پرداخته و مطالب مربوط به دینامیک حرکت، اصول تجزیه و تحلیل هماهنگی، روش‌های گوناگون انتقال و برنامه‌نویسی برداری را ارائه می‌نماید. چهارمین فصل از کتاب حاضر شامل ضمیمه‌ی بردارها و اسکالرهاست و انواع ماتریس و عملیات ماتریسی به‌کار رفته در روش‌های بررسی را شرح می‌دهد.

کتاب روش تحقیق در بیومکانیک توسط انتشارات حتمی چاپ شده و با ترجمه‌ی مصطفی ساجدی‌نیا و حامد فدایی طالمیکائیل در اختیار علاقه‌‌مندان قرار گرفته است.

کتاب روش تحقیق در بیومکانیک مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب روش تحقیق در بیومکانیک به دانشجویان تربیت بدنی، گرایش‌های بیومکانیک و آسیب‌شناسی ورزشی توصیه می‌شود.

در نکوداشت کتاب روش تحقیق در بیومکانیک

  • کتاب روش تحقیق در بیومکانیک آنالیزی شایسته از ترکیب ریاضیات و سیستم‌های جمع‌آوری داده‌ها در بیومکانیک ارائه نموده که آن را تبدیل به مرجعی ارزشمند برای پژوهشگرانی می‌کند که به بررسی و تحلیل حرکات انسان علاقه‌مند هستند. (میدوِست)

با نویسندگان کتاب روش تحقیق در بیومکانیک بیشتر آشنا شویم

همه‌ی نویسندگان و سایر افرادی که سهمی در تألیف کتاب پیش رو داشته‌اند، دارای مدرک دکترا در رشته‌ی بیومکانیک یا سایر رشته‌های مربوط به آن هستند که تجربیات خود را در نگارش این اثر به اشتراک گذاشته‌اند.

گوردون رابرتسون استاد دانشگاه و عضو انجمن بیومکانیک کاناداست که در دانشگاه اُتاوا تدریس می‌کند. «مقدمه‌ای بر بیومکانیک جهت آنالیز حرکات انسانی» نام کتاب دیگر اوست.

گراهام کالدول نیز استاد دانشگاه است و در انجمن بیومکانیک کانادا عضویت دارد. وی موفق شده جایزه‌ی چهره‌ی جدید در پژوهش بیومکانیک را از آن خود کند. او همچنین توانست در سال 1998 عنوان استاد نمونه‌ی دانشکده‌ی علوم سلامت و بهداشت عمومی در دانشگاه ماساچوست را به خود اختصاص دهد. کالدول در نگارش کتاب «پزشکی و علم در ورزش و تمرینات ورزشی»، با سایر نویسندگان همکاری نموده است.

جوزف همیل استاد دانشگاه و عضو انجمن بین‌المللی بیومکانیک در ورزش، آکادمی ملی کینه‌سیولوژی و انجمن بیومکانیک کاناداست که علاوه بر تدریس، در انجام امور پژوهشی و آزمایشگاهی نیز فعالیت دارد. او به‌عنوان سردبیر با چند مجله‌ی مطرح و تخصصی در زمینه‌ی علوم بیومکانیک فعالیت می‌کند و در نگارش کتاب موفق «اصول بیومکانیک حرکات انسان» با سایر نویسندگان همکاری کرده است.

گری کمن و ساندرز ویتلسی نیز دارای مدرک دکترا هستند و عضو انجمن‌های معتبر بیومکانیک و سایر گرایش‌های مرتبط می‌باشند.

در بخشی از کتاب روش تحقیق در بیومکانیک می‌خوانیم

انرژی به‌عنوان توانایی انجام کار تعریف می‌شود. به عبارت دیگر انرژی توانایی اثرگذاری بر وضعیت و حالت یک ماده است. تا حدی، انرژی به‌عنوان حرکت ذرات یا پتانسیل ایجاد حرکت است. به‌عنوان مثال گرما شکلی از انرژی است و میزان ارتعاش مولکول‌ها است. میزان تحریک یا ارتعاش (نوسان) بزرگ‌تر با انرژی گرمایی بالاتر همراه است. مقدار گرما در یک ماده با دمای آن اندازه‌گیری می‌شود. همۀ مواد تا حد خاصی دارای ارتعاش می‌باشند. همچنان که مقدار این ارتعاش کم شود، دمای ماده کاهش می‌یابد و ما بیان می‌نماییم که سردتر شده است.

پایین‌ترین دما صفر مطلق نامیده می‌شود که با عدم وجود کامل ارتعاش منطبق است که طبق قانون ترمودینامیک هیچ‌گاه حاصل نمی‌شود. به این معنی که هیچ ماده‌ای نمی‌تواند تا صفر مطلق (صفر درجه کلوین) کاهش دما داشته باشد. ترمودینامیک رشته‌ای از مطالعات است که با انرژی و کمّی نمودن آن، انتقال و تغییر از یک شکل به شکل دیگر مرتبط است. هنگامی که گفته می‌شود انرژی یک سیال است، به این معنی است که از یک شئ به شئ دیگر جریان می‌یابد.

اکنون می‌دانیم که انرژی یک ویژگی از ماده است. طبق قانون اول ترمودینامیک که اصل بقای انرژی نامیده می‌شود، مقدار انرژی در جهان ثابت است. در یک اصطلاح ساده‌تر، می‌توان بیان کرد که در یک سیستم بسته، مقدار انرژی در سیستم ثابت است. یک سیستم بسته سیستمی است که انرژی نمی‌تواند به آن وارد یا از آن خارج شود. انرژی در درون سیستم می‌تواند تغییر شکل دهد، اما تا زمانی که هیچ انرژی وارد یا خارج از حجم مربوطه نگردد، مقدار کل انرژی مقدار ثابتی است.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه: تکنیک‌های آنالیز بیومکانیکی: راهنمای آموزشی
بخش اول. کینماتیک
فصل 1. کینماتیک دوبعدی
فصل 2. کینماتیک سه‌بعدی
بخش دوم. کینتیک
فصل 3. پارامترهای اندام‌های بدن
فصل 4. نیروها و اندازه‌گیری آن‌ها
فصل 5. دینامیک معکوس دوبعدی
فصل 6. انرژی، کار و توان
فصل 7. کینتیک سه‌بعدی
بخش سوم. عضلات، مدل‌ها و حرکت
فصل 8. حرکت‌شناسی الکترومیوگرافی
فصل 9. مدل‌سازی عضلانی
فصل 10. شبیه‌سازی کامپیوتری حرکات انسانی
فصل 11. مدل‌سازی عضلانی-اسکلتی
بخش چهارم. سایر روش‌های تحلیلی
فصل 12. پردازش سیگنال
فصل 13. تجزیه و تحلیل سیستم‌های پویای هماهنگی
فصل 14. آنالیز داده‌های بیومکانیکی شکل موج
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تحقیق در بیومکانیک
نویسنده، ، ، ،
مترجممصطفی ساجدی نیا، حامد فدایی طالمیکائیل
ناشر چاپیانتشارات حتمی
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات457
زبانفارسی
شابک978-600-355-605-8
موضوع کتابکتاب‌های ورزشی، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۸۴۵۰۰ ۱۴۲,۲۵۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب روش تحقیق در بیومکانیک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب روش تحقیق در بیومکانیک

برای دریافت کتاب روش تحقیق در بیومکانیک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.