معرفی و دانلود کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری

عکس جلد کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری

راهکاری برای علوم پر غصه‌ی انسانی! الهام شمسی و احمد پورقاسم شادهی در کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری به سراغ دروس و رشته‌های علوم انسانی رفته‌اند تا با ارائه‌ی راهکارهای علمی و سنجیده، این علوم را از نظر کاربردی به علوم تجربی نزدیک کنند. اگر معتقدید علوم انسانی فقط سلسله‌ای از مباحث تئوری و غیرکاربردی است، با خواندن کتاب حاضر تصور شما کاملاً دگرگون خواهد شد.

درباره‌ی کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری

اگرچه در سراسر دنیا، علوم انسانی نسبت به علوم تجربی یک قدم عقب بوده‌اند اما پس از اینکه اهمیت علومی مانند جامعه‌شناسی، علوم سیاسی، حقوق و... آشکار شد، طراحان مواد درسی و اهالی تعلیم و تربیت بیش از پیش به شاخه‌ی علوم انسانی توجه نشان دادند. البته در ایران همچنان برتری علوم تجربی بر علوم انسانی قابل مشاهده است که یکی از دلایل آن می‌تواند اعتقاد برنامه‌ریزان درسی به غیرکاربردی بودن این علوم باشد. الهام شمسی و احمد پورقاسم شادهی در کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری نکته‌های تازه‌ای برای شما بیان می‌کنند و قرار است ذهنیت رایج را درمورد این علوم متحول کنند.

اگر به تدریس در مدرسه و دانشگاه مشغول هستید یا حتی اگر تنها به عنوان شاگرد در کلاس‌های درس حاضر شده‌اید، حتما تا‌به‌حال متوجه تفاوت‌های فردی یادگیرندگان بوده‌اید؛ شاگردانی که با تجربیات و ساختار ذهنی متفاوتی وارد کلاس می‌شوند و برای یادگیری مباحث درسی روش‌های مختلفی دارند. درست است که در همه‌ی کلاس‌ها این تفاوت‌ در سبک‌های یادگیری وجود دارند اما وقتی پای علوم انسانی در میان باشد، اتفاقاً این تفاوت‌ها بیشتر خود را نشان می‌دهند. کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری مملو از نکته‌ها و تمرینات مفیدی است که مدرسان را متوجه انواع سبک‌های یادگیری شاگردان کرده و به ایشان می‌آموزد که با وجود این تفاوت‌ها چگونه تدریس موفقی داشته باشند.

الهام شمسی و احمد پورقاسم شادهی با تشریح ساختار مغز، انواع هوش‌ها و به‌طورکلی سازوکار ذهن در هنگام یادگیری، به تمام خوانندگانی که اهل تدریس هستند، به‌طور علمی نشان می‌دهند که اصولاً فرآیند یادگیری به چه شکل اتفاق می‌افتد. از سوی دیگر راهکارهای ساده‌ای را به شما می‌آموزند که به کمک فعالیت‌های کلاسی متنوع، از هیچ سبک یادگیری در کلاستان غافل نشوید. پخش فایل‌های صوتی برای تقویت هوش شنیداری و همین‌طور استفاده از تصاویر برای تمرکز بر هوش تصویری از راهکارهای ساده و عملی این کتاب هستند. این کتاب علاوه بر مدرسان، برای دانش‌آموزان و دانشجویانی که می‌خواهند درک بهتری از الگوهای یادگیری داشته‌ باشند بسیار مفید خواهد بود.

انتشارات اندیشکده فواد کتاب حاضر را به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه روش‌ آموزش علوم‌ انسانی

روش آموزش علوم انسانی عنوان مجموعه کتاب‌هایی است که با هدف اعتلای علوم انسانی و کاربردی‌سازی آن به نگارش درآمده‌اند. جلد نخست این مجموعه کتاب «روش تدریس علوم انسانی: رپو» است و جلد دوم آن نیز با عنوان «روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری» به چاپ رسیده. انتشار این مجموعه را نشر اندیشکده فواد به عهده داشته است.

کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به حوزه‌ی علوم تربیتی علاقه‌مند هستید و دغدغه‌ی علوم انسانی را دارید، خواندن این کتاب را هرگز از دست ندهد. درضمن اگر معلم هستید، چه تازه‌کار و چه باتجربه، کتاب حاضر نکته‌های مفید فراوانی برای شما تدارک دیده است.

در بخشی از کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری می‌خوانیم

اما شاگردانی که سبک یادگیری دیداری دارند، این مبحث را با کیفیت یاد نخواهند گرفت چون نیاز آن‌ها برای دیدن مطالب بر روی تخته یا اسلاید رفع نشده‌ است. همچنین، شاگردانی که سبک یادگیری منطقی دارند، به دلیل آنکه روابط و قواعد حاکم بر مسئله را دریافت نکرده‌اند، مبحث افعال ماضی فارسی را یاد نمی‌گیرند. هر فردی در آن کلاس که برای یادگیری، نیازمند تجربۀ طبیعت و حضور در آن باشد، یعنی سبک یادگیری طبیعتی داشته باشد، چون در حین کلاس چنین تجربه‌ای کسب نکرده، عملاً مبحث را یاد نگرفته‌ است. هر شاگردی که سبک یادگیری‌اش حرکتی باشد نیز، از این کلاس بهره‌مند نخواهد شد چون در حین تدریس، هیچ فعالیت حرکتی از او خواسته نشده‌ است.

شاگردانی که باید با موضوع مدتی تنها بمانند تا دربارۀ آن فکر کنند، و سبک یادگیری فردی دارند، این فرصت را در این کلاس ندارند و در عمل مطلب برایشان کاملاً جا نمیفتد. در این کلاس، هر فردی که سبک یادگیری اجتماعی (بین فردی) داشته باشد نیز با مشکل روبه‌روست چون نیاز وی برای تعامل و کار گروهی به هدف یادگیری، رفع نمی‌شود. این، فقط یک مثال از چندین مثال ممکن بود.

بنابراین، باید در نظر داشت که شما یک فرد هستید و سبک یادگیری خاص خود را دارید. اگر فقط بخواهید با در نظر گرفتن سبک یادگیری خودتان، تدریس را انجام دهید، فقط به نیازهای آموزشی افرادی که همان سبک یادگیری را دارند، پاسخ می‌دهید و نیازهای افراد دارای سایر سبک‌های یادگیری، برآورده نمی‌شوند. در نتیجه، در کلاسی که فقط به سبک یادگیری خودتان توجه داشته باشید، عدۀ محدودی از شاگردان، موضوع را یاد می‌گیرند.

فهرست مطالب کتاب

هدف کتاب
مقدمه‌ی سرپرست گروه
مقدمه‌ی مؤلف
بخش اول: سبک یادگیری چیست؟
تمرین
بخش دوم: اهمیت توجه به سبک یادگیری
تمرین
بخش سوم: انواع سبک‌های یادگیری
3-1- مغز چگونه کار می‌کند؟
3-2- سبک یادگیری دیداری
3-3- سبک یادگیری حرکتی
3-4- سبک یادگیری منطقی
3-5- سبک یادگیری اجتماعی (بین‌فردی)
3-6- سبک یادگیری فردی
3-7- سبک یادگیری طبیعتی
3-8- سبک یادگیری شنیداری
3-9- سبک یادگیری کلامی زبانی
3-10- سبک یادگیری هستی‌گرا
تمرین
بخش چهارم: یک خطای شناختی که بیشتر مدرسان مرتکب می‌شوند
4-1- سه مفهوم اساسی
4-1-1- سبک یادگیری شاگرد
4-1-2- سبک تدریس
4-1-3- سبک یادگیری مدرس
4-2- تغییرپذیری سبک یادگیری
4-3- تقابل سبک یادگیری مدرس و شاگرد
بخش پنجم: سبک یادگیری شما کدام است؟
5-1- پرسش‌های پرسشنامه‌ی مک‌کنزی
5-2- تفسیر نتایج پرسشنامه‌ی مک‌کنزی و آگاهی از سبک یادگیری خود
بخش ششم: سبک یادگیری شاگرد شما کدام است؟
6-1- پرسش‌های پرسشنامه‌ی استنفورد
6-2- تفسیر نتایج پرسشنامه‌ی استنفورد و آگاهی از سبک یادگیری شاگردان
6-3- فهم سبک یادگیری شاگرد براساس مشاهده‌ی فعالیت وی
چک‌لیست هدف کتاب
منابع و مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات اندیشکده فواد
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-600-94786-8-2
موضوع کتابکتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری

برای دریافت کتاب روش تدریس علوم انسانی: سبک‌های یادگیری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.