معرفی و دانلود کتاب رویای امانوئل

عکس جلد کتاب رویای امانوئل
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب رویای امانوئل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب رویای امانوئل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب رویای امانوئل

لاری تامپسون در کتاب رویای امانوئل داستانِ واقعی زندگی امانوئل افوسو، دوچرخه‌سوار معلول اهل غنا را به‌تصویر می‌کشد که پیامی بزرگ را به گوش جهانیان رساند. این اثر که تاکنون جوایز زیادی از جمله جایزه اشنایدر را از آنِ خود کرده، یکی از بهترین کتاب‌های داستانی‌ست که امیدواری و تلاش را به کودکان می‌آموزد.

درباره کتاب رویای امانوئل

هیچ‌کس در دنیا کامل نیست! جمله‌ای که بارها و بارها به گوشمان خورده و هر بار این واقعیت را به ما یادآور می‌شود که همه‌ی ما در زندگی نواقص و کمبودهایی داریم، اما نکته اینجاست که چه کارهایی برای کامل شدن انجام داده‌ایم؟ آیا ناامید شده و از اهدافمان دست کشیده‌ایم و یا مصمم و با پشتکار به سوی آرزوهای خود حرکت کرده‌ایم؟

کتاب رویای امانوئل (Emmanuel's Dream) داستانی از جنس امید و تلاش است. لاری تامپسون (Laurie Ann Thompson) در این اثر روایتگرِ داستان پسربچه‌ای به نام امانوئل افوسو یبوا از کشور غناست که از بدو تولد تنها یک پای سالم داشت. پدر امانوئل که متوجه نقص عضو او شد، خانواده‌اش را برای همیشه ترک کرد، اما مادرش به او ایمان داشت و فرزندش را با امید و انگیزه بزرگ کرد.

مادر امانوئل از همان دوران کودکی به فرزندش یاد داد که او هیچ فرقی با دیگر بچه‌ها ندارد و اگر تلاش کند به‌ هر چیزی که آرزویش را دارد، دست خواهد یافت. امانوئل پسری باهوش بود، با قلبی بزرگ و یک پای سالم، که همیشه رویای دوچرخه‌سواری را در سر می‌پروراند. او با وجودی که بارها و بارها زمین خورد، ناامید نشد و با تلاش و پشتکار به خواسته‌اش رسید. او با پیراهنی که روی آن کلمه‌ی ناتوان نوشته شده بود، شمال، جنوب، شرق و غرب کشورش را با دوچرخه طی کرد و به همه‌ی دنیا نشان داد که کم‌توانی هرگز به معنای ناتوانی نیست.

امانوئل که کودکی و نوجوانی سختی را پشت سر گذاشته است، اکنون برای حق برابر معلولان تلاش می‌کند. او به نمایندگی از معلولان به کار خود ادامه می‌دهد و به همه دنیا به‌خصوص مردم کشورش ثابت کرده است که معلولیت محدودیت نیست. امانوئل دیدگاه مردم غنا نسبت به معلولیت را برای همیشه تغییر داده است.

کتاب رویای امانوئل داستانی زیبا با تصویرگی‌هایی جذاب است که تا مدت‌ها در ذهن کودکان و حتی بزرگسالان ماندگار خواهد شد.

جوایز و افتخارات کتاب رویای امانوئل

  • برنده جایزه کتاب خانوادگی اشنایدر در سال 2016
  • برنده جایزه افتخاری Eureka از سوی انجمن خوانندگان کالیفرنیا در سال 2016
  • نامزد جایزه Monarch در سال 2019
  • نامزد جایزه ادیسه در سال 2022
  • منتخب فهرست CCBC در سال 2016
  • فینالیست جایزه Cybils در سال 2015

و...

نکوداشت‌های کتاب رویای امانوئل

  • این اثر یک کتاب تصویری قدرتمند و پُرافتخار است و داستان مرد جوانی را به‌تصویر می‌کشد که بر مشکلات غلبه می‌کند... یک پیروزی! (The School Library Journal)
  • فوق‌العاده! داستانی که در هر صفحه‌ی آن روایتی روان جاری است. (The Horn Book)
  • مروری گرم بر زندگی امانوئل افوسو یبوا از غنا... داستانی که نشان می‌دهد «معلول بودن به معنای ناتوانی نیست». (Publishers Weekly)
  • داستانی در مورد تلاش و مقاومت که با صدایی بلند گفته شد. (The Bulletin)

کتاب رویای امانوئل مناسب چه کسانی است؟

این داستان برای کودکان سنین 3 تا 7 سال آموزنده و سرگرم‌کننده خواهد بود.

لاری تامپسون را بیشتر بشناسیم

لاری تامپسون در روستایی در شمال ویسکانسین بزرگ شد و قبل از اینکه نویسنده شود، در زمینه‌ی مهندسی نرم‌افزار فعالیت می‌کرد. او هم نویسنده‌ی کتاب‌ کودکان و هم نویسنده‌ی حوزه‌ی بزرگسالان است و به خوانندگان خود کمک می‌کند تا درک بهتری از جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، داشته باشند. تامپسون با نوشتن کتاب رویای امانوئل جوایز متعددی را کسب کرد. او اکنون در شمال غربی اقیانوس آرام زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب رویای امانوئل می‌خوانیم

همه خیال می‌کردند این پسر کوچولو به هیچ دردی نمی‌خورد، یا حتی بدتر از این، مایه‌ی گرفتاری است. پدرش از آنجا رفت و هیچ‌وقت برنگشت.
اما مادرش به او ایمان داشت. او که معنی اسمش آسایش بود، اسم بچه را گذاشت اِمانوئل. امانوئل یعنی «خداوند همیشه با ماست.»...

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب رویای امانوئل
نویسنده
مترجمشبنم حیدری پور
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-8347-19-4
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب رویای امانوئل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب رویای امانوئل

برای دریافت کتاب رویای امانوئل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.