معرفی و دانلود کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت!

عکس جلد کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت!
قیمت:
۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت!

لوری هسکینز هوران در جلد هشتم مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی، شما را به مهمانی تولد آلبرت دعوت می‌کند! کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! مانند سایر آثار این مجموعه، داستان و ریاضی را باهم ترکیب کرده و به کودکان سال‌های ابتدای دبستان می‌آموزد که این درس را بخشی از زندگی روزانه‌ی خود بدانند، نه صرفاً یک یا دو زنگ کسل‌کننده در هفته.

درباره‌ی کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت!

برای خیلی از دانش‌آموزان امروز یا دیروز، زنگ ریاضی کلاسی است که دو یا سه روز در هفته باید با خیره شدن به انبوهی از اعداد و ارقام آن را بگذرانند و تنها فایده‌ای که برایشان دارد این است که در امتحانات پایان ترم، صحیح و سالم از پس سوالات سخت ریاضی بربیایند. احتمالاً کمتر دانش‌آموز دبستانی ممکن است به کاربردهای ریاضی در رفتارهای روزمره دقت کرده باشد یا ریاضیات را به خاطر کارکردهای گسترده‌ی آن در تمام جنبه‌های زندگی دوست داشته باشد. برای خیلی از کودکان، ریاضی یعنی یک درس سخت که به هیچ روشی آسان نخواهد شد. گاهی باید از خودمان بپرسیم: آیا ریاضی واقعاً سخت است یا ما روش یادگیری آن را به درستی نیاموخته‌ایم؟

لوری هسکینز هوران (Lori Haskins Houran) از آن دسته نویسندگانی است که اعتقاد دارد، ریاضی به‌خودی‌خود سخت نیست، اگر راه مناسبی را برای آموختن آن کشف کنیم. راهی که او پیش روی خوانندگان آثارش می‌گذارد تلفیقی از قصه و قاعده است. چطور؟ یعنی به کمک داستان و ظرفیت‌های آن مانند، تعلیق، چالش، گره‌افکنی و... می‌توان قواعد و اصول ریاضی را به کودکان آموخت. از این طریق، کودک هیجانات و عواطف خود را به جهان ریاضی وارد می‌کند و اعداد به جای اینکه علامت‌هایی بی‌روح باشند، در دنیای تخیلی ذهن او جانی دوباره می‌گیرند.

کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! (!Make a Wish, Albert) یکی از بهترین آثار آموزشی است که قصه و روایت را برای تدریس مفاهیم ریاضی برگزیده. قرار است خوانندگان این داستان همگی به مهمانی صمیمانه‌ی آلبرت دعوت شوند.

آلبرت مثل تمام بچه‌ها از اینکه روز تولدش فرارسیده حسابی خوشحال است. می‌خواهد چندین بادکنک رنگارنگ را باد کند، کیک خوشمزه‌‌ی تولدش را با دوستانی که به مهمانی می‌آیند تقسیم کند و از همه مهم‌تر، یک‌عالمه هدیه‌ی جورواجور بگیرد. خب، لحظه‌ی هیجان‌انگیز فوت کردن شمع‌ها به‌زودی می‌رسد و همان لحظه آلبرت آرزو می‌کند. آرزویی که باید با نویسنده‌ی کتاب همراه شویم و ببینیم آیا بالأخره برآورده خواهد شد یا نه؟

لوری هسکینز هوران از اتفاقاتی مانند جشن تولد که برای همه‌ی بچه‌ها هیجان‌انگیز است استفاده می‌کند تا به‌تدریج اصول و پایه‌ی ریاضی را به مخاطب خردسالش بیاموزد. اینجا دیگر به کاغذ و قلم یا تخته‌سیاه نیازی نیست. فقط کمی خیال‌پردازی لازم است تا خواننده ببیند که ریاضی آن‌قدرها هم دشوار نیست و مسائل آن خیلی هم حل‌نشدنی نیستند.

نویسنده با مهارت تمام، ذهن کودک را درگیر ماجراها می‌کند و قدرت تفکر او را به کار می‌گیرد تا نوع خاصی از اندیشیدن را به او بیاموزد. می‌دانیم که ریاضی حفظ‌کردنی نیست اما بسیاری از ما هنوز استدلال ریاضی و مبانی آن را نمی‌شناسیم. لوری هسکینز هوران در کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! به کودکان یاد می‌دهد که به حفظ کردن چند نمونه و مثال ریاضی اکتفا نکنند، بلکه دنیا را با عینک ریاضی ببیند و هر پدیده‌ای را به چشم یک مسئله‌ی ریاضیاتی نگاه کنند. با این روش، یادگیری این درس هم راحت‌تر خواهد بود و هم جذاب‌تر.

نشر افق کتاب حاضر را با برگردان محبوبه نجف‌خانی به مرحله‌ی چاپ و انتشار رسانده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی

دنیایی از رنگ، نقاشی و بازی که کودکان شما را با جهان شگفت‌انگیز ریاضی آشتی خواهد داد. النور می، جنیفر داسلینگ، دافنه اسکینز، لورا دریسکل و لوری هسکینز هوران، نویسندگان مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی (Mouse Math)، به کودکان می‌آموزند که درس ریاضی چندان هم کسالت‌بار و خسته‌کننده نیست. برعکس، سرشار از بازی و شوخی و خنده است. این مجموعه می‌کوشد به خوانندگان خردسالی که به‌تازگی با مفاهیم ریاضی و ارقام آشنا شده‌اند، شیوه‌ی تفکر خلاق و آموزش همراه با سرگرمی را یاد بدهد.

در یک کلام، کودکان و شاگردان شما به کمک مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی، مفاهیم پایه‌ای ریاضی را به‌خوبی درک کرده و در ذهن خود نهادینه می‌کنند. در این بین، کمی هم تفریح و ماجراجویی‌های هیجان‌انگیز را نیز چاشنی کار کرده و اعداد و فرمول‌ها را با بازی‌های شاد و آموزنده ترکیب خواهند کرد.

تاکنون دوازده جلد از این مجموعه در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته که قهرمان تمامی آن‌ها یک موش کوچولوی بامزه به نام آلبرت است. او به همراه خانواده‌اش در خانه‌ی یکی از آدم‌ها زندگی می‌کند و قرار است در هر یک از داستان‌های مجموعه‌ی ریاضی با موشی، یکی از مفاهیم این علم را به مخاطبانش آموزش دهد.

مؤلفان این مجموعه، به همراه تصویرگر آن، دبورا ملمون (Deborah Melmon) به کودکان، والدین آن‌ها و معلمان ریاضی نشان می‌دهند که چطور می‌توان درس ریاضی را به بخش شیرین و دلنشین زندگی روزمره تبدیل کرد. محبوبه نجف‌خانی با برگردان روان و جذاب خود مجموعه کتاب‌های ریاضی با موشی را به تمامی کودکان کنجکاو و باهوش ایران‌زمین ارائه کرده و انتشارات افق نیز چاپ و انتشار تمامی کتا‌ب‌های این مجموعه را به عهده داشته است.

کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! برای چه کسانی مناسب است؟

کودکانی که در سنین 5 تا 8 سال قرار دارند، گروه اصلی مخاطبان این کتاب هستند. اگر کودکی در این سن‌و‌سال دارید یا معلمی هستید که به دانش‌آموزان این گروه سنی، درس ریاضی را آموزش می‌دهید، خواندن کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! را حتماً به کودکان و شاگردان خود پیشنهاد دهید.

در بخشی از کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! می‌خوانیم

آلبرت فوری به اتاق نشیمن رفت تا ببیند کار بابا با بادکنک‌ها چطور پیش می‌رود.
فوت! فوت! فوت!
واندا با جعبه‌ی‌ بزرگی از اتاق بیرون رفت.
آلبرت همان‌طور که ورجه‌ورجه می‌کرد، پرسید: «وای‌، چی توی این جعبه است؟»
و اصلاً متوجه‌ بادکنکِ لیزی که کف اتاق افتاده بود، نشد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت!
نویسنده
مترجممحبوبه نجف خانی
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات33
زبانفارسی
شابک978-600-353928-0
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت!

برای دریافت کتاب ریاضی با موشی 8: تولدت مبارک، آلبرت! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.