معرفی و دانلود کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل

عکس جلد کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل

کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل تألیف فاطمه عمرانی کتابی آموزشی است که مهارت‌های مدیریت کسب‌وکار در محیط اکسل را به مخاطب آموزش می‌دهد. هدف اصلی این اثر توضیح چگونگی ساخت محتوای بصری براساس داده‌های خام در اکسل است.

درباره‌ی کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل

سازمان‌دهی و نمایش اطلاعات برای تحلیل بازار سرمایه و فروش محصول راه‌های مختلفی دارد. یکی از این راه‌ها، ایجاد داشبورد مدیریتی در اکسل است. این قابلیت به کاربر این امکان را می‌دهد که به تمام اطلاعات موجود به‌صورت بصری دست یابد، این اطلاعات با فاکتورهای مختلفی که در حیطه‌ی کسب‌وکار کاربر هستند، در وهله‌ی اول گیج‌کننده به نظر می‌رسند، اما با استفاده از نمایش بصری آن‌ها، کار تصمیم‌گیری و تحلیل برای کاربر به‌مراتب آسان‌تر می‌شود. استفاده از داشبوردهای مدیریتی در اکسل، مزایای بسیاری برای صاحبان سرمایه و مدیران کسب‌وکار دارد. از جمله‌ی این مزایا می‌توان به بهبود عملکرد، صرفه‌جویی در زمان گردآوری اطلاعات، ایجاد ارتباط سازنده با کارفرمایان و از همه مهم‌تر تسهیل روند تصمیم‌گیری‌های سرنوشت‌ساز اشاره کرد.

گفتنی است داشبوردهای مدیریتی برای کارایی بیشتر باید به‌منظور یک هدف واحد تدوین شوند. همچنین اطلاعات غیرضروری و کم‌ارزش از محتوای بصری این داشبوردها در قدرتمند نگه داشتن آن‌ها موثر است. داشبوردهای مدیریتی همواره نیاز به به‌روزرسانی با داده‌های جدید دارند تا نیاز کاربران را برآورده کنند. مهم‌ترین متقاضیان تدوین داشبوردهای مدیریتی در حوزه‌های تولید، فروش و توسعه هستند، زیرا این داشبوردها نظارت بر بخش‌های گوناگون یک سیستم را آسان می‌کنند. به گفته‌ی مولف کتاب داشبوردهای مدیریتی در اکسل، پیشرفت استراتژیک کسب‌وکارها در گرو استفاده از این ابزار است.

در کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل، فاطمه عمرانی در نه فصل سازوکار ایجاد و استفاده از این داشبوردها را شرح داده است. ابزارهای مختلف مانند Data Validation و توابع گوناگون مانند INDIRECT، CONCATENATE، REPT، RANDBETWEEN در ترسیم نمودارهای بصری در خدمت کاربر هستند که مولف همه‌ی آن‌ها را در کتاب خود به‌تفضیل توضیح داده است. این کتاب را انتشارات موسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است. این انتشارات، کتاب‌هایی از این دست را جهت مهارت‌افزایی عموم و اشتغال‌زایی عرضه می‌کند.

کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل برای چه کسانی مناسب است؟

برای بهره‌مندی از این کتاب، مخاطب نیاز دارد تا مختصر اطلاعاتی درباره‌ی اکسل و تابع‌نویسی در آن کسب کرده باشد. در نتیجه، این کتاب به مخاطبان تخصصی حوزه‌های مدیریت کسب‌وکار و بازاریابی و فروش توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل می‌خوانیم

شاخص عملکرد کلیدی (KPI) یک مقدار قابل‌اندازه‌گیری است که نشان می‌دهد شرکت چقدر به طور مؤثر به اهداف کلیدی تجاری دست می‌یابد. سازمان‌ها از KPI برای ارزیابی موفقیت در دستیابی به اهداف استفاده می‌کنند. KPIهای سطح بالا بر عملکرد کلی کسب‌وکار تمرکز می‌کنند، درحالی‌که KPIهای سطح پایین بر فرایندهای جاری در بخش‌های مختلف سازمان مانند فروش، بازاریابی، منابع انسانی یا پشتیبانی تمرکز می‌کنند.

دیکشنری آکسفورد تعریف KPI را به شکل زیر ارائه می‌دهد: «یک معیار قابل‌سنجش که برای ارزیابی موفقیت یک سازمان، کارمند و غیره در دستیابی به اهداف و بهبود عملکرد استفاده می‌شود.»

باید در نظر داشته باشید که هر KPI مناسب برای یک سازمان لزوماً در سازمان دیگر مناسب نیست، زیرا فاکتورهای بررسی کارایی ارتباط مستقیم با ماهیت سازمان دارد. برای ایجاد استراتژی برای فرمول‌سازی KPIها، باید بدانید اهداف سازمانی شما چیست، چگونه برای دستیابی به آنها برنامه‌ریزی کنید و چه کسی می‌تواند بر اساس اطلاعات عمل کند. با تکرار و توسعه، درک بهتری از اینکه کدام فرایندهای تجاری می‌تواند در داشبورد KPI شما باشد و با چه کسانی داشبورد را به اشتراک بگذارید، به دست خواهید آورد.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: آشنایی با مفاهیم اولیه
فصل دوم: فرمول‌نویسی در اکسل
فصل سوم: توابع پرکاربرد در ایجاد داشبوردها
فصل چهارم: نمودارها
فصل پنجم: قاب‌بندی
فصل ششم: استفاده از ماکروها در ایجاد داشبورد
فصل هفتم: جدول‌های محوری
فصل هشتم: استفاده از پایگاه داده در ساخت داشبورد
فصل نهم: ساخت دو نمونه داشبور مدیریتی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات209
زبانفارسی
شابک978-622-218-659-3
موضوع کتابکتاب‌های آموزش آفیس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل

برای دریافت کتاب ساخت داشبورد مدیریتی در اکسل و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.