معرفی و دانلود کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت

عکس جلد کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت
قیمت:
۱۲۳,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت

در کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت، نوشته‌ی علیرضا گرشاسبی چشم‌اندازی یک‌ساله از وضعیت اقتصادی صنایع کشور و تغییرات ناشی از تحریم‌های اقتصادی بر آن ارائه شده و موانع و مشکلات پیش روی صنعت‌پردازان و تجارت‌پیشگان مد نظر قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت

با توجه به اینکه در سال 97 با چالش‌هایی چون بازگشت تحریم‌های اقتصادی و افزایش نرخ ارز و تورم ناشی از آن روبه‌رو بودیم، در این اثر، عمده تحلیل‌های ارائه شده به نتایج و آثار این تغییرات بر اقتصادِ بخش‌های صنعت، معدن و تجارت اختصاص پیدا کرده است. در کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت، نوشته‌ی علیرضا گرشاسبی، به بررسی عملکردها و شناسایی چالش‌های سال 1395 پرداخته شده و هدف از تألیف آن بررسی وضعیت تحولات بین‌المللی و داخلی و سیاست‌های کلانی‌ست که بر این روند موثر بوده است.

اهمیت این کتاب در سامان‌دهی نظام برنامه‌ریزی کشور است؛ به‌عبارت دیگر از آن‌جا که برنامه‌های توسعه پنج‌ساله هستند، بررسی عملکرد بخش‌هایی چون صنعت، معدن و تجارت می‌تواند در روند تصمیم‌های آتی برنامه‌ریزان تأثیرگذار باشد. تحلیل تحولات صنعتی، معدنی و تجاری از دیگر اهداف این اثر محسوب می‌شود.

فایده‌ی این کتاب زمانی مشخص می‌گردد که بدانیم در حوزه‌های ذکرشده تحلیل چندانی صورت نگرفته و این اثر ضرورت وجود چنین منبعی را یادآور می‌شود. در این اثر تحولات و اقدامات سالانه‌ی بخش‌های اقتصادی با تأکید بر متغیرهایی چون ارزش افزوده، سرمایه‌گذاری، اشتغال، صادرات، واردات و... ارائه شده و شناسایی چالش‌ها و تهدیدهایی که در مسیر اقتصاد کشور وجود دارد، هدف غایی مؤلفان کتاب بوده است.

کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت از سوی شرکت چاپ و نشر بازرگانی منتشر شده و در دسترس علاقمندان قرار دارد.

کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت مناسب چه کسانی است؟

این کتاب می‌تواند برای برنامه‌ریزان، اقتصاددانان، صنعت‌پردازان و صاحبان کسب‌و‌کار اثری درخور توجه باشد.

در بخشی از کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت می‌خوانیم

اقتصاد ایران در سال 1397 رشدی منفی را تجربه کرد. در این سال شرایط ویژه کشور همچون خروج آمریکا از برجام و بروز تکانه‌های بیرونی همچون کاهش درآمدهای نفتی و جهش نرخ ارز رشد اقتصادی کشور را به‌صورت قابل‌توجهی کاهش داد. تحریم‌ها از کانال‌های تجارت، سرمایه‌گذاری و نااطمینانی سیاسی بر بسیاری از متغیرهای اقتصادی تأثیر داشت که منجر به کاهش رشد اقتصادی با نفت و بدون نفت در کشور در این سال شد. با توجه به اینکه بر اساس مطالعات انجام‌شده عوامل توضیح‌دهنده رشد اقتصادی در ایران عمدتاً درآمدهای نفتی است، بنابراین طی سال‌های گذشته با تشدید تحریم‌ها، همواره رشد اقتصادی ناپایدار و نامتوازن، اقتصاد کشور را در بهره‌مندی از مزایای رشد‌های بالا محروم کرده است که این موضوع در گروه صنعت بیش از سایر گروه‌های اقتصادی به چشم می‌خورد. با توجه به شروع تهدیدات رئیس‌جمهور آمریکا از زمان انتخابات این کشور مبنی بر خروج از برجام، کاهش روند رشد اقتصادی کشور از فصل دوم سال 1396 قابل‌مشاهده است و این ارقام در فصل سوم سال 1397 به کمترین مقدار خود رسیده است. البته نشانه‌هایی از بازیابی اقتصاد ایران در فصل چهارم سال 1397 قابل‌مشاهده است.

کمبود تقاضای مؤثر در بخش‌هایی همچون مسکن از عواملی است که بازدارنده رشد بخش صنعت در کشور است و در این راستا افزایش هزینه‌های عمرانی و تقویت تقاضا در این بخش با توجه به افزایش قابل‌توجه قیمت مسکن در سال 1397 و عدم تقاضای واقعی برای مسکن از سیاست‌هایی است که‌ می‌تواند به تقویت رشد اقتصادی منجر شود.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: رویکردهای سیاستی از منظر نهادهای بین‌المللی با تأکید بر حوزه‌های تولید، تجات و سرمایه‌گذاری
فصل دوم: جایگاه جهانی اقتصاد ایران و تصویر آن در شاخص‌های بین‌المللی
فصل سوم: تحولات رشد اقتصادی و اجزای آن با تأکید بر جایگاه صنعت، معدن و تجارت در اقتصاد ملی
فصل چهارم: تحولات قیمتی در بخش صنعت، معدن و تجارت
فصل پنجم: تحولات بخش صنعت و معدن
فصل ششم: تأمین مالی بخش صنعت، معدن و تجارت و تحلیل پویایی‌های بخش صنعت و معدن
فصل هفتم: تحولات انرژی در بخش صنعت
فصل هشتم: تحلیل تجارت خارجی
فصل نهم: تحلیل تجارت داخلی
فصل دهم: اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه
فصل یازدهم: اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان‌های تابعه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات438
زبانفارسی
شابک978-964-468-884-3
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت

برای دریافت کتاب سال 1397 صنعت، معدن و تجارت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.