معرفی و دانلود کتاب سایه

عکس جلد کتاب سایه
قیمت:
۳۹,۶۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سایه

کتاب سایه، اثری است با خمیرمایه‌ای عاشقانه که مشکلات ازدواج و دخالت اعضای خانواده در بین زوج‌ها را با نگاهی امروزی پیش روی خواننده قرار می‌‌دهد. طیبه نجیب، نویسنده‌ی کتاب، از کلیشه‌های رایج دوری کرده تا با داستانی خواندنی روبه‌رو باشیم که اتفاق‌های پیش‌بینی‌نشده‌ای در آن رقم می‌خورد.

درباره‌ی کتاب سایه

کتاب سایه، داستانی است خواندنی برای بازتاب عشق‌و‌عاشقی در فرهنگ سنتی برخی از خانواده‌های ایرانی. طیبه نجیب، نویسنده‌ی کتاب، برای تحلیل و بررسی مناسبات اجتماعیِ میان خانواده‌های ایرانی، شخصیت‌های داستانِ سایه را در موقعیت‌های مختلفی قرار داده است. ماجرای کتاب سایه حول محور مردی با نام سینا می‌چرخد. سینا، معشوقه‌ای پنهانی دارد. دختر زیبارویی که سینا به وی نَرد عشق باخته، سایه نام دارد. سینا در تب عشقِ سایه می‌سوزد، اما شرایطی برای وصال با دلدار خود ندارد. سینا در خانواده‌ای مادرسالارانه زندگی می‌کند. مادر این جوان، حرف اول و آخر را در فامیل می‌زند. کسی در خانواده سینا حق ندارد روی حرف مادر، سخنی بگوید. تمامی اعضای خانواده برای انجام کارهای کوچک و بزرگ، باید تأیید مادر را دریافت کنند. اینجاست که سینایِ کتابِ سایه با مشکلی بزرگ روبه‌رو می‌شود. سینا یک دل نه، صد دل عاشق سایه است؛ اما به‌خوبی می‌داند که مادرش با این ازدواج مخالفت خواهد کرد. به دنبال اتفاق‌هایی، سینا مجبور به ازدواجی اجباری می‌شود. این جوان به‌رغم ازدواج، همچنان دل در گرو سایه دارد و به معشوق دیرینه‌اش فکر می‌کند.

در ادامه‌ی کتاب سایه، ردپای معشوق سینا در زندگی وی اثری پر رنگ‌تر پیدا می‌کند. دخالت‌های مادر سینا در زندگی وی، روزبه‌روز بیشتر می‌شود. کار به جایی می‌کشد که زندگی سینا در اثر دخالت‌های مادر و دیگر اعضای خانواده‌اش، به مرز فروپاشی می‌‌رسد. به‌رغم تمامی این مصیبت‌ها، سینا از عشقِ معشوق قدیم خود دست نمی‌کشد. این عشق‌و‌عاشقی، ماجراهای مختلفی را در کتاب سایه رقم می‌زند. طیبه نجیب، در نگارش داستان سایه از کلیشه‌های رایج دوری گرفته است. بلوغ شخصیت‌های داستان و تمایل آن‌ها برای زیرپاگذاشتن سنت‌های کهنه و دست‌و‌پاگیر، در داستان این کتاب بازتاب دارد. در کنار سینا که شخصیت اصلی رمان سایه است، شخصیت‌های دیگر کتاب نیز سرنوشت‌هایی متفاوت و داستان‌هایی خواندنی دارند. درواقع با کتابی روبه‌رو هستیم که خُرده داستان‌های آن مانند تکه‌های پازل به هم پیوند داده می‌شود. نویسنده در مقام دانای کل، در هر لحظه از داستان سایه، خواننده را با اتفاقی جدید روبه‌رو می‌کند. تصویر خانواده‌های سنتی ایرانی در این کتاب به‌خوبی نمایش داده شده است. اتفاق‌های این رمان، باورپذیر هستند و خواننده را تا آخرین برگ کتاب مشتاق به مطالعه نگه می‌دارند.

کتاب سایه را انتشارات نیستان روانه بازار کرده است.

کتاب سایه برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان داستان‌های عاشقانه، مخاطب اصلی کتاب سایه به‌حساب می‌آیند. مطالعه‌ی این کتاب برای خواننده‌های طرفدار داستان‌های ایرانی نیز خالی از لطف نخواهد بود. کتاب سایه،‌ داستانی جوان‌پسند دارد و عشق‌و‌عاشقی‌های ممنوعه را در ذهن مخاطب تداعی می‌کند.

در بخشی از کتاب سایه می‌خوانیم

دلش برای او هم تنگ شده، یا می‌خواهد و تلفن‌های این چند روز سایه فکرش را مشغول کرده. اما نگاه منتظر نیلوفر را که می‌بیند، تازه می‌فهمد که نمی‌شود نگفت دلم تنگ شده است. و چنان با اشاره‌ ابرو زیر گوشش می‌گوید: «نوبت شما هم می‌رسه» که نیلوفر خنده‌اش می‌گیرد. لبخندی که مثل صدفی پر از مروارید‌های سفید زیباست.

نیلوفر فرز است. تا چشم به ‌هم بزنی یک خانه‌ بازارِ شامی را تبدیل می‌کند به یک مجتمع تجاری شیک و تمیز. نرسیده، لباس‌های چرک را توی حمام می‌اندازد، تمیزها را توی کمد می‌گذارد و سریع بچه‌ها را می‌برد تا دوش بگیرند.

وقتی می‌خواهد میوه‌هایی را که از باغ آورده‌اند توی یخچال بگذارد، می‌گوید:«ممممممم! آفرین همه‌ غذاهارو هم که خوردی. البته جز این بادمجون‌ها. خوشم اومد! اهل تنها بیرون رفتن هم نیستی، همه چیزت با ما می‌چسبه. مثل همیشه!» و مثل همیشه را چنان با اطمینان می‌گوید که سینا سعی می‌کند آن را نشنیده بگیرد. در عوض می‌گوید:«چای می‌خوری دم کنم؟»

نیلوفر جواب می‌دهد:«چای دم کرده‌م. دم هَم کشیده. همین الان میارم.» و سینا فکر می‌کند چقدر خوب است که به قول مادرش زنش زنیَّتی دارد و ‌تر و فرز است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سایه
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نیستان
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات176
زبانفارسی
شابک978-964-337-986-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سایه

نسرین ق
۱۴۰۳/۲/۳
بسیار رمان جذابی بود واین جذابیت رو بیشتر به خاطر سبک نگارش نویسنده محترم میدونم.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سایه

برای دریافت کتاب سایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.