معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذار هوشمند

عکس جلد کتاب سرمایه گذار هوشمند
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذار هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذار هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرمایه گذار هوشمند

بنجامین گراهام در کتاب سرمایه گذار هوشمند به شما می‌آموزد که چگونه در حوزه‌ی مالی برای خود یک استراتژی بلندمدت داشته باشید و از اشتباهات اساسی پرهیز کنید. گراهام یکی از بزرگ‌ترین مشاوران سرمایه‌گذاری در جهان است و توصیه‌هایش برای همگان ارزشمند و ثمربخش به شمار می‌رود.

درباره کتاب سرمایه گذار هوشمند

چقدر با بازار بورس و سرمایه آشنا هستید؟ آیا شما هم سودای رسیدن به درآمدهای میلیون دلاری را در سر می‌پرورانید؟ کتاب حاضر با معرفی تکنیک‌های مختلف و ارائه‌ی اطلاعات وسیع، نگرشی منطقی و اصولی نسبت به بازار سرمایه را در اختیار شما قرار می‌دهد.

در کتاب سرمایه گذار هوشمند (The intelligent investor) الگوهای تاریخیِ بازارهای مالی مورد ارزیابی قرار گرفته و با توجه به آن‌ها، انواع مختلف اوراق قرضه و سهام در شرایط مختلف، شرح داده شده است.

با مطالعه‌ی کتاب سرمایه گذار هوشمند درمی‌یابید که نشانه‌های آشکار در رشد کسب‌وکارتان لزوما‌ً به سودی آشکار منجر نمی‌شود. مسئله‌ی دیگری که در این کتاب جلب توجه می‌کند این است که طبق گفته‌ی بنجامین گراهام (Benjamin Graham) مشکل اساسی یک سرمایه‌گذار و شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین دشمن او، خودش است؛ چراکه معمولاً در معرض وسوسه‌ها و هیجانات بازار سهام قرار می‌گیرد و دست به تصمیم‌های عجولانه می‌زند. گراهام خوانندگان کتابش را به داشتن نگرش‌های مناسب در هنگام تصمیم‌گیری‌ در باب سرمایه‌گذاری، دعوت می‌کند.

معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذار هوشمند

وارن بافت، اقتصاددان و سرمایه‌گذار آمریکایی، آموخته‌های خود از مطالعه‌ی کتاب سرمایه گذار هوشمند را چنین تشریح می‌کند: سرمایه‌گذاری نیاز به هوش بالایی ندارد، سرمایه‌گذاری موفق زمانی میسر می‌شود که شما یک استراتژی صحیح را برای خود طرح‌ریزی کرده باشید و بر احساسات و هیجانات خود کنترل داشته باشید. نتایج بزرگ به سه عامل مهم بستگی دارد: تلاش، هوش و نوسانات بازار. این کتاب به شما می‌آموزد که چگونه از طریق استفاده از نوسانات بازار به سود کلانی دست یابید.

در میان حجم زیادی از کتاب‌های سرمایه‌گذاری که استراتژی‌های بدون شکست برای ثروتمند شدن را نوید می‌دهند کتاب حاضر هیچ تضمین یا حقه‌ای را به شما ارائه نمی‌دهد؛ اما سرشار از خرد است. فلسفه‌ی این کتاب بر به‌حداقل‌رساندن زیان بنا نهاده شده است؛ بنابراین کتاب سرمایه گذار هوشمند کتابی برای سرمایه‌گذاران واقعی است نه معامله‌گران روزانه و سفته‌بازان.

برخی از موضوعات مطرح در این کتاب عبارتند از: تفاوت سرمایه‌گذری و سفته‌بازی، رابطه‌ی سرمایه‌گذاری و تورم، برسی تاریخچه‌ی بازار سهام و پیش‌بینی آینده بر اساس آن، سیاست‌گذاری عمومی، سرمایه‌گذاری تدافعی و سهام مشترک، سیاست‌گذاری سبد برای سرمایه‌گذاری تهاجمی و...

نکوداشت‌های کتاب سرمایه گذار هوشمند

  • کتاب سرمایه گذار هوشمند بهترین کتابی است که تاکنون درمورد سرمایه‌گذاری خوانده‌ام. (وارن بافت)
  • اگر قرار است در طول زندگی خود فقط یک کتاب درمورد سرمایه‌گذاری بخوانید، حتماً این کتاب را مطالعه کنید. (فورچون)

کتاب سرمایه گذار هوشمند برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به همه‌ی علاقه‌مندان به فعالیت در بازار بورس و سرمایه توصیه می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سرمایه گذار هوشمند می‌خوانیم

یک سرمایه‌گذار باهوش باید آماده باشد تا از نوسانات اجتناب‌ناپذیر ارزش‌های بازار سود ببرد. این می‌تواند با استفاده از “زمان‌بندی” یا “قیمت‌گذاری” انجام شود. “زمان‌بندی” به معنای پیش‌بینی تغییرات بازار است، در حالی که “قیمت‌گذاری” به معنای خرید پایین و فروش بالاست. یا حداقل، تلاش کنید که در بالاترین حد نوسان شدید بازار، هیچ خریدی انجام ندهید. سرمایه‌گذار هوشمند از “قیمت‌گذاری” سود می‌برد، در حالی که سرمایه‌گذاری که “زمان‌بندی” را انجام می‌دهد، به یک سفته‌باز تبدیل می‌شود. گراهام دیدگاه منفی خود را در رابطه با توانایی پیش‌بینی بازار و کسانی که شما را باور می‌کنند، بیان می‌کند و می‌گوید: “فکر کردن به این موضوع که عموم مردم می‌توانند از پیش‌بینی بازار پول در بیاورند، احمقانه است.”

برای سفته‌بازانی که مایل به درآوردن پول خود به صورت عجولانه هستند، “زمان‌بندی” از اهمیت روانی بالایی برخوردار است. در حالی که سرمایه‌گذار آماده است صبورانه منتظر فرصت مناسب بماند. برای او، “زمان‌بندی” باید با “قیمت‌گذاری” همخوانی داشته باشد. "نظریه داو" یک مکانیزم است که ظاهراً سیگنالی برای خرید زمان‌بندی‌شده ارائه می‌دهد. اگر این مکانیزم صحت داشته باشد، زمانی که همه معامله‌گران از آن آگاه باشند و از آن پیروی کنند، ارزش خود را از دست خواهد داد. دوراندیشی نشان داده است که معامله‌گری که تنها با یک سبد شاخص داوجونز DJIA در بازار باقی‌مانده، بهتر از کسانی عمل کرده است که به دنبال نشانه‌های زمان‌بندی نظریه داو هستند و به صورت منظَّم وارد و خارج می‌شوند. گراهام توضیح می‌دهد که نظریه‌ها زمانی می‌توانند خوب به نظر برسند که با دوراندیشی سازگار شوند، اما زمانی که به صورت عمومی پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گیرند، ارزش خود را از دست می‌دهند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: تفاوت سرمایه‌گذاری و سفته‌بازی، نتایج مورد انتظارِ سرمایه‌گذار هوشمند
فصل دوم: سرمایه‌گذار و تورم
فصل سوم: یکی از اشتباه‌های متداول؛ بررسی تاریخچه بازار سهام و پیش‌بینی آینده بازار بر اساس آن
فصل چهارم: سیاست‌گذاری عمومی سبد، سرمایه‌گذار تدافعی
فصل پنجم: سرمایه‌گذار تدافعی و سهام مشترک (عادی)
فصل ششم: سیاست‌گذاری سبد برای سرمایه‌گذار تهاجمی، رویکرد منفی
فصل هفتم: سیاست‌گذاری سبد برای سرمایه‌گذار تهاجمی، رویکرد مثبت
فصل هشتم: سرمایه‌گذار و نوسانات بازار
فصل نهم: سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سرمایه‌گذاری
فصل دهم: سرمایه‌گذار و مشاورانش
فصل یازدهم: تجزیه و تحلیل اوراق بهادار برای سرمایه گذاران غیرمتخصص: رویکرد کلی
فصل دوازدهم: نکاتی که باید در مورد درآمد هر سهم در نظر گرفته شود
فصل سیزدهم: مقایسه چهار شرکت با یکدیگر
فصل چهاردهم: انتخاب سهام برای سرمایه‌گذار تدافعی
فصل پانزدهم: انتخاب سهام برای سرمایه‌گذار تهاجمی
فصل شانزدهم: اوراق‌قرضه و ضمانت‌نامه‌های قابل‌تبدیل
فصل هفدهم: چهار مورد بسیار آموزنده
فصل هجدهم: مقایسه هشت جفت شرکت
فصل نوزدهم: سهام‌داران و مدیریت‌ها: سیاست تقسیم سود
فصل بیستم: حاشیه امنیت به‌عنوان مفهوم اصلی سرمایه‌گذاری
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرمایه گذار هوشمند
نویسنده
مترجممحمدرضا شیروانی
ناشر چاپیانتشارات نبض دانش
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-7848-80-9
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سرمایه گذار هوشمند

جواد قربانی
۱۴۰۲/۱۲/۲۸
این کتاب عالیه اول از همه باید کامل بورس و سرمایه گذاری رو بشناسید بعد این کتاب بخونید اینجوری حتما مطالب کتاب درک میکنید و درکتون نصبت به بورس و سرمایه گذاری تغییر میده
Smak1363
۱۴۰۲/۱۱/۷
متن کتاب غلط املایی دارد. همچنین مشکلات ویرایشی دارد. درحد متوسط و پایین نیاز مرا مرتفع نمود.
سهیل فرهادی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
این کتاب عالیه برای روانشناسی و مدیریت احساسات
Reza bandeh
۱۴۰۲/۱۱/۱۶
خلاصه و فشرده است!
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب سرمایه گذار هوشمند

برای دریافت کتاب سرمایه گذار هوشمند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.