معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ

عکس جلد کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ
قیمت:
۵۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ

کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ نوشته‌ی امیرسینا جیرفتی و جواد عشقی‌نژاد، منبعی جامع و راهنمایی مناسب برای آن دسته از افرادی است که در پی یک حامی مالی برای توسعه‌ی کسب‌وکار کوچک خود هستند و یا ایده‌ای مناسب برای برپایی یک استارتاپ دارند و به دنبال یک سرمایه‌گذار می‌گردند. این کتاب به مخاطبان می‌آموزد که ارزش یک استارتاپ چقدر است و چطور می‌توان یک کسب‌وکار جسورانه به راه انداخت.

درباره‌ی کتاب سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ

با پیشرفت تکنولوژی، کسب‌وکارها نیز متحول شده و شکلی جدید یافته‌اند. بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی از رده خارج شده و شغل‌هایی جدید ابداع شده‌اند. بگذارید این‌طور درباره‌ی این مسئله صحبت کنیم. تا چند سال پیش، سفارش غذا به شکل سنتی صورت می‌گرفت. انتخاب‌های مشتریان محدود به رستوران‌های منطقه‌ی محل زندگی خود بود، نظارت چندانی بر کیفیت غذا و خدمت‌رسانی وجود نداشت و همچنین به سبب استفاده از پیک رستوران تضمینی بر ارسال به موقع غذا صورت نمی‌گرفت. تا اینکه ایده‌ی سفارش اینترنتی غذا شکل گرفت و شکل سنتی متحول شد. در این حالت دیگران مشتریان ناچار به انتخاب از میان چند رستوران محدود نبوده و دستشان برای انتخاب بازتر بود. از طرفی محیطی ایجاد شده بود تا مشتریان بتوانند آزادانه نظراتشان را درباره‌ی کیفیت غذاها، بسته‌بندی و خدمت‌رسانی رستوران با دیگران به اشتراک بگذارند و به این ترتیب نظارت بیشتری صورت می‌گرفت و در نهایت، از آنجایی که ارسال غذاها غالباً توسط خود مجموعه انجام می‌گرفت، با سرعت بیشتری اتفاق می‌افتاد. البته این ایده تنها به نفع مشتریان نبود، ایجاد یک استارتاپ برای سفارش اینترنتی غذا باعث می‌شد تا رستوران‌ها نیز مشتری‌های بیشتری پیدا کنند، هزینه‌ی تبلیغاتشان کاهش می‌یافت و دیگر تنها محدود به یک منطقه‌ی مشخص و کوچک نبودند. از همین رو این ایده به یک استارتاپ موفق تبدیل و با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

اگر ما صاحب یک ایده برای تأسیس یک استارتاپ هستیم، چطور باید بفهمیم که آیا ایده‌مان ارزش اقدام دارد یا نه؟ اگر جواب این سؤال مثبت است، برای راه‌اندازی کسب‌وکارمان از کجا باید شروع کنیم و در نهایت، اگر به‌عنوان یک سرمایه‌گذار یک ایده برای تأسیس یک استارتاپ به ما پیشنهاد شد، از کجا بفهمیم که سرمایه‌گذاری بر آن بازدهی مناسبی دارد یا نه؟

امیرسینا جیرفتی و جواد عشقی‌نژاد در کتاب سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ به تمامی سؤالات بالا پاسخ می‌دهند و در خلال کتاب به ما می‌آموزند که چطور می‌توانیم یک کسب‌وکار جسورانه به راه بیندازیم.

این کتاب متشکل از نُه فصل است. فصل اول کتاب به توضیح درباره‌ی مبانی مرتبط با سرمایه‌گذاری جسورانه اختصاص یافته است. فصل دوم به بیان ویژگی‌های یک کسب‌وکار جسورانه پرداخته و فصل سوم ریزه‌کاری‌های آن را برای مخاطبان روشن کرده است. نویسندگان در این فصل چک‌لیستی برای شناسایی و غربالگری این کسب‌وکار طراحی نموده‌اند. در فصل چهارم کتابِ سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ مبحث شاخص پایه ارائه گشته و در طی آن چگونگی تزریق سرمایه به استارتاپ‌ها مشخص گردید و مدل‌های ریاضی‌ای جهت محاسبه زمان بهینه برای تزریق سرمایه به استارتاپ‌ها معرفی شده است. در فصل پنجم تا هشتم روش‌های ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها به تفصیل شرح داده شده و در نهایت، فصل نُه نیز به توضیح مبانی حقوقی این حوزه پرداخته است.

از نکات مثبت این کتاب، مطالب طبقه‌بندی‌شده و توضیح مبانی پایه است که به مخاطبان کمک می‌کند در هر سطح اطلاعاتی که هستند، بتوانند از اطلاعات آن بهره ببرند.

کتاب سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ توسط انتشارات بورس به چاپ رسیده و روانه‌ی بازار شده است.

کتاب سرمایه‌گذاری جسورانه و ارزش‌گذاری استارتاپ برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای آن دسته از افرادی که می‌خواهند کسب‌وکار خود را به راه اندازند و یا سرمایه‌گذارانی که قصد دارند یک سرمایه‌گذاری امن و پرسود را تجربه کنند، مناسب و کاربردی خواهد بود.

در بخشی از کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ می‌خوانیم

یک سرمایه‌گذار جسورانه سرمایه‌ای را از طریق شرکت‌های دیگر جمع نموده و سپس آن را بر روی شرکت‌های تازه تاسیس سرمایه‌گذاری می‌نماید (ویژگی اول). سهام این شرکت‌های تازه تاسیس تا مدتی قابلیت معامله عام را ندارد. در کشورهای مختلف شرکت‌هایی که سهام آن‌ها قابلیت معامله عام دارد، می‌بایست گزارش‌های دقیق و منظمی را به مراجع ذیربط (به عنوان مثال سازمان بورس و اوراق بهادار) ارائه دهند تا وضعیت دقیق مالی و مبادلات خود را شفاف سازند. در مقابل، اینگونه اطلاعات در مورد شرکت‌های خصوصی معمولا وجود ندارد. به همین دلیل این سرمایه‌گذاری را نوعی سرمایه‌گذاری خصوصی می‌نامند (ویژگی دوم). اما ویژگی سوم بیان می‌نماید که صندوق‌ها یا شرکت‌های سرمایه‌گذاری جسورانه فقط تامین‌کننده سرمایه نبوده بلکه خدمات دیگری را نیز برای شرکت‌های سرمایه‌پذیر فراهم می‌نمایند. این کمک‌ها می‌تواند شکل‌های مختلفی داشته باشد. رایج‌ترین شکل آن به این صورت است که شرکت‌ها یا صندوق‌های سرمایه‌گذاری جسورانه حداقل یک نفر نماینده در میان هیئت مدیره شرکت‌های سرمایه‌پذیر دارند و این امر این قدرت را به VCها می‌دهد تا بتوانند حمایت‌ها و مشاوره‌هایی را در بالاترین سطح، به این شرکت‌ها بدهند. علاوه بر این، VCها می‌توانند به عنوان حامی در جذب نیروی انسانی نیز به شرکت‌های سرمایه‌پذیر کمک نمایند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مبانی سرمایه‌گذاری جسورانه
فصل دوم: ویژگی‌های کلیدی در یک سرمایه‌گذار جسور
فصل سوم: فرآیند ریزکاوی در سرمایه‌گذاری جسورانه
فصل چهارم: ارزش شاخص پایه
فصل پنجم: ارزش‌گذاری استارتاپ با روش تنزیل جریانات نقدی
فصل ششم: ارزش‌گذاری استارتاپ با روش اختیارات واقعی
فصل هفتم: ارزش‌گذاری استارتاپ بوسیله روش کارت امتیازی
فصل هشتم: ارزش‌گذاری استارتاپ بوسیله سایر روش‌ها
فصل نهم: مروری بر مبانی حقوقی در سرمایه‌گذاری جسورانه
واژه‌نامه
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ
نویسنده،
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات228
زبانفارسی
شابک978-622-6868-16-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس، کتاب‌های کارآفرینی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ

برای دریافت کتاب سرمایه گذاری جسورانه و ارزش گذاری استارتاپ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.