معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر: بازارها، تکنیک‌ها و معاملات در اروپا

عکس جلد کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر: بازارها، تکنیک‌ها و معاملات در اروپا
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر: بازارها، تکنیک‌ها و معاملات در اروپا

از آنجایی که در بازار سهام خصوصی همواره چالش‌ها و فرصت‌های بسیاری نهفته است، کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر موضوعات اساسی را برای اطلاع خوانندگان از این بازار ارائه می‌دهد. استفانو کاسلی و جولیا نگری ضمن توضیح مبسوط دو نوع سرمایه‌گذاری، به تجزیه و تحلیل معاملات در اروپا و ایالات متحده می‌پردازند.

درباره‌ی کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر

با گسترش بازارهای مالی و همچنین فراگیر شدن این بازار در میان آحاد مردم، آموزش عمومی و تخصصی در حوزه‌ی بازارهای مالی بیش از پیش اهمیت یافته است. در این راستا کتاب سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر (Private Equity and Venture Capital in Europe) با هدف گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی و معرفی بازارهای مالی اروپا و آمریکا، به قلم استفانو کاسلی (Stefano Caselli) و جولیا نگری (Giulia Negri) نوشته شده است.

نویسندگان در فصل اول، مبانی سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر را تشریح می‌کنند. شواهد نشان می‌دهند که سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌ها از زمان امپراطوری روم آغاز گردیده است. اما اولین نشانه از سرمایه‌گذاری سازمان‌های ساختاریافته‌ در بنگاه‌ها، به قرن پانزدهم برمی‌گردد. سرمایه‌گذاری خصوصی از دید نهادی، به معنای تأمین سرمایه و مدیریت شرکت‌ها به منظور خلق ارزش و دستیابی به سرمایه‌ای قابل‌توجه بعد از معامله و فروش آن است. معمولاً دوره‌ی‌ نگهداری این سرمایه‌گذاری‌ها به صورت میان‌مدت یا بلندمدت تعریف می‌شوند.

معرفی و دانلود کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر

استفانو کاسلی و جولیا نگری معتقدند که تعریفی جهان‌شمول برای سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر وجود ندارد. به طور کلی می‌توان گفت «سرمایه‌گذاری خصوصی، سرمایه‌گذاری عمومی نیست، چون فقط شامل سرمایه‌گذاری‌هایی می‌شود که در خارج از بازار سهام انجام می‌شوند.» این جمله‌ی‌ بحث‌برانگیز به این معناست که سرمایه‌گذاری خصوصی، سرمایه‌گذاری یک نهاد مالی در شرکت‌های غیربورسی است.

کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر میان این دو نوع سرمایه‌گذاری، سه نوع تمایز را شرح می‌دهد: قیمت‌گذاری، نقدشوندگی و نظارت. از آنجا که در سرمایه‌گذاری عمومی سهم‌ها در بازار بورس معامله می‌شوند، قیمت تحت تأثیر نوسان‌های بازار است اما قیمت سهام یک شرکت خصوصی براساس مذاکره و چانه‌زنی بین سهامداران فعلی و سهامدار آتی آن شرکت که سرمایه‌گذار خصوصی نامیده می‌شود، تعیین می‌گردد. همچنین سهم‌هایی که در بازار بورس معامله می‌شوند، نقدشوندگی بالایی دارند درحالی‌که سهم‌های سرمایه‌گذاری خصوصی برخلاف آن‌ها هستند. و در نهایت، نظارت بر سرمایه‌گذاری در سهام شرکت‌های بورسی به طور جدی توسط قوانین و ناظران داخلی و بین‌المللی انجام می‌شود. در مقابل، اقدام به سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری خصوصی با امضای یک قرارداد بین طرفین تضمین می‌شود.

استفانو کاسلی و جولیا نگری در فصلی دیگر از کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر، چارچوب قانونی اروپا برای سرمایه‌گذاری در سهام را شرح می‌دهند. در اتحادیه‌ی‌‌ اروپا سرمایه‌گذاری خصوصی به‌عنوان خدمات مالی در نظر گرفته می‌شود و به همین دلیل تحت نظارت مقامات قانونی قرار دارد. این اعمال نظارت و اجرای مقررات، موجب بالا رفتن هزینه‌ها و افزایش محدودیت‌ها می‌شود. در ادامه، قواعد مشترک و متفاوت کشورهای اتحادیه‌ی‌ اروپا بررسی و مهم‌ترین ویژگی‌های شرکت‌های مدیریت دارایی به‌طور مختصر بیان می‌شود.

انتشارات بورس اقدام به چاپ و نشر این کتاب با ترجمه‌ی علی ناظمی و علی وحدت کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر

  • کتاب استفانو کاسلی رویکرد آکادمیک دقیقی از سازوکار تجارت و سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد. خواندن آن برای دانشجویان امری ضروری است. (روبرتو آلبیستی)
  • این کتاب منبع آموزشی مناسبی است برای تمرکز بر جنبه های اروپایی PE/VC و تجزیه و تحلیل واضح از تفاوت‌های بازارهای مالی اروپا و ایالات متحده. (آمازون)

کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب اطلاعات جامعی در اختیار دانشجویان رشته‌‌ی MBA، متخصصین و علاقه‌مندان حوزه‌ی بورس و سرمایه‌گذاری قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر: بازارها، تکنیک‌ها و معاملات در اروپا می‌خوانیم

همان‌طورکه در بخش قبلی کتاب توضیح داده شد، فرایند مدیریت به چهار مرحله‌‌ی مختلف تقسیم می‌شود. یکی از این مراحل، مرحله‌ی سرمایه‌گذاری است که در آن شرکت نیازمند به منابع مالی انتخاب و در آن سرمایه‌گذاری انجام می‌شود. در این مرحله، ارزشیابی شرکت بسیار مهم است زیرا بر بازده اقتصادی آینده‌ی سرمایه‌گذار اثر می‌گذارد.

روش‌های مختلفی برای تأمین مالی وجود دارد؛ به‌عنوان مثال استراتژی ورود با در اختیار گرفتن اکثریت سهام و به دست گرفتن کنترل شرکت (خرید کنترلی) یا داشتن سهام اقلیت برای مدت زمانی کوتاه.

مشخص کردن مراحل استانداردی که در همه‌‌ی سرمایه‌گذاری‌ها مشترک باشند، امکان‌پذیر بوده و این مراحل برای انجام فرآیند ارزشیابی ضروری هستند:

• شناسایی شرکت هدف: این فرآیند در بازار اروپا با شیوه‌‌ی متفاوتی نسبت به بازارهای ایالات متحده و بریتانیا انجام می‌شود. در ایالات متحده و بریتانیا، فرصت‌های سرمایه‌گذاری ارائه شده به سرمایه‌گذار فعال در سرمایه‌گذاری خصوصی از قبل به وسیله‌‌ی کارآفرین معین و سازماندهی شده است. در اروپا، تحقیق درمورد شرکت‌های هدف بر عهده‌‌ی سرمایه‌گذار نهادی است و به وسیله‌‌ی عملیات بازاریابی مستقیم انجام می‌شود. بنابراین سرمایه‌گذاران اروپایی برای دستیابی به معاملات احتمالی و جذاب به یک شبکه یا رابطه‌‌ی توسعه یافته و کارآمد نیاز دارند.

• ارزیابی مشخصات کارآفرین یا تیم مدیریت: این مرحله در ادامه‌‌ی شناسایی شرکت هدف است و شامل تحلیل کامل کارآفرین یا تیم مدیریت می‌شود، مخصوصاً هنگامی که همراه با سرمایه‌گذار فعال در سرمایه‌گذاری خصوصی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کنند. بررسی دانش، تخصص و اعتبار تیم مدیریتی و معتبر بودن و انسجام ایده‌‌ی کسب و کار امر بسیار مهم است.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: چارچوب کلی و معاملات سرمایه‌گذاری خصوصی
فصل 1: مبانی سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر
فصل 2: مبانی نظری سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر
فصل 3: انواع مختلف سرمایه‌گذاری در سرمایه‌گذاری خصوصی
فصل 4: سرمایه‌گذاری در مراحل اولیه‌ی یک شرکت: سرمایه‌گذاری‌ خطرپذیر
فصل 5: سرمایه‌گذاری‌ در شرکت‌های بالغ: تأمین مالی رشد و گسترش
فصل 6: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بالغ: تأمین مالی جایگزینی
فصل 7: سرمایه‌گذاری در شرکت‌های بالغ: تأمین مالی لاشخور
بخش دوم: چارچوب قانونی و بودجه‌ای کسب و کار سرمایه‌گذاری خصوصی
فصل 8: چارچوب قانونی اروپا برای سرمایه‌گذاری در سهام
فصل 9: چارچوب حقوقی ایالات متحده و بریتانیا برای سرمایه‌گذاری خصوصی
فصل 10: چارچوب وضع مالیات بر سرمایه‌گذاری خصوصی و تأثیر بودجه‌ای آن بر سرمایه‌گذاری در سهام
بخش سوم: مدیریت سرمایه‌گذاری خصوصی در سرمایه‌گذاری
فصل 11: فرآیند مدیریتی
فصل 12: جذب سرمایه
فصل 13: سرمایه‌گذاری
فصل 14: مدیریت و نظارت
فصل 15: خروج
فصل 16: فرآیند پذیرفته شدن یک شرکت سهامی خاص در بورس
بخش چهارم: ارزشیابی شرکت، راهکارهای جدید و روند صنعت
فصل 17: ارزشیابی شرکت در سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر
فصل 18: روش‌های تعیین ارزش سهام
فصل 19: روندها و راهکارهای جدید در صنعت سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری خطرپذیر
فصل 20: استراتژی‌ها، مدل‌های تجاری و چشم‌اندازهای سرمایه‌گذاری خصوصی و سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر: بازارها، تکنیک‌ها و معاملات در اروپا
نویسنده،
مترجمعلی ناظمی، علی وحدت
ناشر چاپیانتشارات بورس
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات449
زبانفارسی
شابک978-622-6868-70-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر

برای دریافت کتاب سرمایه گذاری خصوصی و سرمایه گذاری خطرپذیر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.