معرفی و دانلود کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی

عکس جلد کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی
قیمت:
۲۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی

جیل مک دونالد در کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی به سراغ یکی از جذاب‌ترین موضوعات زیستی رفته است: قطب شمال! او حیوانات موجود در قطب شمال و ویژگی‌های جذاب و عجیبشان را با زبانی ساده و شیرین به کودکان معرفی می‌کند. این کتاب علمی و آموزنده رمز و راز زنده ماندن حیوانات قطبی در آن شرایط خاص را همراه با تصاویر تماشایی و خوش‌آب‌ورنگ برای بچه‌های علاقه‌مند به دنیای حیوانات شرح می‌دهد.

درباره‌ی کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی

کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی (Hello, World! Arctic Animals) که جیل مک‌ دونالد (Jill McDonald)، نویسنده‌ی معروف و کانادایی کتاب‌های کودک، آن را نوشته و تصویرگری کرده است، به قطب و معرفی حیوانات موجود در آن می‌پردازد. جیل مک دونالد در کتاب خود به‌سادگی تعریف می‌کند که قطب شمال چه جور جایی است. سپس به معرفی هر کدام از حیوانات قطبی، مثل خرس، سنجاب قطبی، هاسکی و نهنگ شاخ‌دار، می‌پردازد. اینکه هر کدام از این حیوانات چه مشخصاتی دارند و چگونه با آب‌وهوای یخبندان قطب سازگار شده‌اند، نکاتی است که می‌تواند کودکان را در سن‌وسال پیش از دبستان جذب کند.

معرفی و دانلود کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی

نکته‌ای که این کتاب را از نمونه‌های مشابهش متمایز می‌کند، تعاملی بودن آن است. کودک صفحه‌به‌صفحه درگیر کتاب می‌شود و اگر یک مربی یا تسهیلگر کاربلد در کنار کودک باشد، می‌تواند با همین کتاب، دقایق زیادی او را سرگرم کند و موارد زیادی را نه فقط درباره‌ی حیوانات قطبی، بلکه درباره مفاهیمی مثل سرما و گرما، استتار و... به او بیاموزد.

تصویرهای درخشان کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی آنقدر واضح و زنده‌اند که حس سرما را به مخاطبان کوچکشان منتقل می‌کنند و درعین‌حال حیوانات را بسیار دوست‌داشتنی و دقیق به آن‌ها نشان می‌دهند. بنابراین کودکان این امکان را دارند که از روی تصاویر، ویژگی هر یک از حیوانات را به‌درستی بیاموزند و به خاطر بسپارند. مترجم کتاب، آناهیتا حضرتی کیاوندانی نیز، با کلماتی کودکانه و روان این اثر را ترجمه کرده است. کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی را انتشارات پرتقال، ناشر خیلی متفاوت کتاب‌های کودک و نوجوان، با کیفیتی عالی به چاپ رسانده است.

درباره مجموعه سلام دنیا

مجموعه کتاب‌های سلام دنیا (Hello, World!) را جیل مک دونالد نوشته. این نویسنده‌ی کانادایی کتاب‌های کودکان، تا به امروز مجموعه کتاب‌های متعددی را به چاپ رسانده است. مجموعه‌ی سلام دنیای او نخستین بار در 10 جلد و در سال 2015 چاپ شد؛ اما از آن روز تا کنون تعداد جلدهای مجموعه افزایش یافته است.

مجموعه‌ی سلام دنیا، سعی دارد جهان پیرامون را برای کودکان نوپا توصیف کند و به آموزش مفاهیم اساسی محیط پیرامون بپردازد. علاوه بر این، دنیای پرکشش و عجیبی را به کودکان نشان می‌دهد که در خانه‌ها و مهد‌کودک‌های خود به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند آن را تجربه کنند. سفر به جنگل‌های بارانی، قطب، منظومه‌ی شمسی و دنیای عجیب دایناسورها نمونه‌ای از این تجربه‌های دست اول و جالب است. از جمله کتاب‌های این مجموعه می‌توان به «بدن من»، «آب و هوا»، «حشرات حیاط خلوت»، «پرندگان»، «دایناسورها»، «سیب چگونه رشد می‌کند»، «موسیقی»، «حیوانات قطبی»، «هواپیماها و دیگر ماشین‌های پرنده» و... اشاره کرد که تقریبا همه‌ی آن‌ها به فارسی ترجمه و منتشر شده‌اند.

در ایران، مجموعه‌ی سلام دنیا، به دست آناهیتا حضرتی کیاوندانی ترجمه و توسط نشر پرتقال، ناشر خیلی متفاوت کتاب‌های کودک و نوجوان، با کیفیتی عالی چاپ شده است. انتشارات پرتقال سعی کرده است که پا‌به‌پای انتشارات جهانی، به چاپ جلدهای بیشتری از این مجموعه بپردازد. گفتنی‌ست مجموعه‌ی سلام دنیا توسط چند ناشر دیگر در ایران با نام‌های «دنیا سلام» و «دنیای زیبای من» به چاپ رسیده است.

جوایز و افتخارات مجموعه‌ی سلام دنیا

  • برنده‌ی جایزه‌ی نقره‌ای جشنواره بین‌المللی براتیسلاوا (Bratislava International Book Fair) در سال 2017
  • دریافت نشان افتخار انجمن نویسندگان و تصویرگران کتاب‌های کودکان و نوجوانان کانادا ( Canadian Sciety of Children’s Authors, Illustrators, and Booksellers) در سال 2018

کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی برای همه‌ی کودکان در رده‌ی سنی مثبت سه سال جالب و مناسب است.

در بخشی از کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی می‌خوانیم

اگر گفتی این چه حیوانی است که عاجش شبیه شاخ تک‌شاخ است؟
بهش می‌گویند ناروال!
ناروال‌ها از خانواده‌ی نهنگ‌ها هستند.
راستش این عاج یکی از دندان‌های جلویی و خیلی بلند ناروال است که این‌طوری بیرون زده.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی
نویسنده
مترجمآناهیتا حضرتی کیاوندانی
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-622-274-434-2
موضوع کتابکتاب علمی و آموزشی کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی

برای دریافت کتاب سلام دنیا: حیوانات قطبی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.