معرفی و دانلود کتاب سه خواهر

عکس جلد کتاب سه خواهر
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سه خواهر

شاهکار برجسته ادبیات روسیه کتاب سه خواهر، به قلم آنتون چخوف روایتی گویا از فلاکت‌های مردم روسیه در اواخر قرن نوزده و بیست است. مردمی که آرزوهای خود را بر باد رفته می‌بینند، به دنبال آرمان‌شهری برای تحقق رویاهای خود هستند. دورنمای مسکو در این داستان به شکل ایده‌الیستی تصویر شده است. شهری که قرار است شادی‌ از دست رفته را بازگرداند اما همین تصویر نیز سرابی بیش نیست.

درباره کتاب سه خواهر:

الگا، ماشا و ایرینا سه خواهری که بعد از مرگ پدر خود زندگی بی‌روحی را در شهری پادگانی در روسیه می‌گذرانند. هر سه آن‌ها به ملال و یکنواختی دچار شده‌اند و به دنبال راهی برای خلاصی از این وضعیت می‌گردند. آنتون چخوف در نمایشنامه سه خواهر (Three Sisters) تقلای افراد درگیر امید و ناامیدی را برای برون‌رفت از وضعیت بغرنجی که در آن گرفتارند، به خوبی به تصویر کشیده است.

در ادامه داستان تصمیم آندری پسر خانواده برای پیدا کردن شغل در شهر مسکو به تنها دلخوشی آن‌ها برای رهایی از رخوت زندگی تبدیل می‌شود. مسکو شهری که در آن بزرگ شده بودند، امروز به شهری آرمانی تبدیل شده است که آن‌ها رویای زندگی در این شهر را به امید داشتن ارتباطات بهتر از نظر فرهنگی، عشقی و اجتماعی در سر می‌پرورانند.

چخوف در این نمایشنامه با بازی با نمادها سعی دارد که به شیوه‌ای نمادپردازانه، علاقه مردم روسیه به گذشته بهتر خود و بازپسگیری شادی‌هایشان را توصیف کند. چنانچه موقعیت خانواده پروزروف، نیز نمادی از موقعیت واقعی مردم روسیه در آن سال‌هاست.

چشم‌اندازی تیره و نبود کورسویی از امید در بین نسل جوان و فرهیخته که علی‌رغم دستیابی به سرمایه‌های علمی و فرهنگی غنی، مسیر خوشبختی را مسدود می‌بینند. از آرمان‌ها و روزهای طلایی آن‌ها چیزی به جز حسرت برایشان باقی نمانده است و مسکو به عنوان نمادی از سرزمین فرصت‌ها تنها مکانی است که همچنان نجات‌بخش به نظر می‌رسد.

این نمایشنامه معروف، اولین بار در سال 1901 به انتشار رسید و یکی از پراجراترین نمایشنامه‌های ادبیات نمایشی به‌ شمار می‌آید و بارها در کشورهای مختلف به نمایش درآمده است.

آثار اقتباس شده از کتاب سه خواهر:

- در سال 1966 یک فیلم درام آمریکایی به کارگردانی پل بوگارت، با بازی جرآلدین پیج و شلی وینترز با عنوان سه خواهر ساخته شد که بر اساس نمایشنامه آنتون چخوف تدوین گردیده بود.

- چهار سال بعد از اولین فیلم برگرفته شده، سه خواهر به عنوان یک فیلم درام بریتانیایی محصول 1970 با بازی آلن بیتس، لارنس اولیویه و جوآن پلورایت مورد اقتباس قرار گرفت. این فیلم به کارگردانی اولیویه یکی از فیلم‌های مجموعه اقتباسی که از سیزده نمایش صحنه‌ای برگرفته شده بودند، در حدود 500 سالن سینما به اجرا درآمد.

- در سال 1978، وودی آلن در اولین فیلم دراماتیک خود که به شدت تحت تأثیر اینگمار برگمن بود، با الهام از نمایش‌نامه سه خواهر چخوف طرح ذهنی‌اش را ابداع کرد.

- فیلم سه خواهر (به روسی: Три сестры, Tri sestry) بر اساس نمایشنامه آنتون چخوف در سال 1994 در روسیه ساخته شد. این فیلم در کشورهای سابق اتحاد جماهیر شوروی بسیار موفق بود و یک نامزدی جایزه نیکا برای بهترین فیلمبرداری را به خود اختصاص داد.

- آرتور آلن سیدلمن با الهام از نمایشنامه سه خواهر، فیلم خواهران را در سال 2005 کارگردانی کرد که داستان سه خواهر و یک برادر، نابسامانی‌های خانواده‌شان و برخورد خواهر و برادرهایی که پس از مرگ پدرشان با فراز و نشیب‌هایشان دست و پنجه نرم می‌کنند را به تصویر کشیده است.

- یک نمایشنامه بریتانیایی به نام سه خواهر در خیابان امید در سال 2008 که توسط دایان ساموئلز و تریسی آن اوبرمن نوشته شد. این نمایشنامه چخوف، با انتقال وقایع پس از جنگ جهانی دوم به لیورپول و بازگرداندن خواهران پوزوروف به عنوان سه زن انگلیسی یهودی مورد اقتباس قرار گرفت. در 25 ژانویه 2008 در تئاتر Everyman، لیورپول، قبل از شروع اجرای دوم در تئاتر Hampstead در لندن، نمایش داده شد.

- در سال 2011، این نمایشنامه توسط بلیک موریسون برای North Broadsides با عنوان We Are Three Sisters اقتباس شد و شباهتی را با زندگی خواهران برونته ترسیم کرد.

- سال 2013 اقتباسی از این نمایشنامه که توسط بنیانگذاران جنبش تئاتر، تینا کرونیس و ریچارد ال‌جر خلق شد. این فیلم برای اولین بار در لس آنجلس به نمایش درآمد و در بریتانیا، چین بازی کرد و در سال 2017 اولین ساخته ایالات متحده در بیش از 25 سال بود که در جشنواره بین المللی تئاتر چخوف در مسکو شرکت کرد.

- در سال 2020 اقتباسی از نمایشنامه توسط اینوا الامز که در اووری، نیجریه در طول جنگ داخلی نیجریه بین سال‌های 1967 و 1970 اتفاق می‌افتد، انجام گرفت و در تئاتر لیتلتون لندن به روی صحنه رفت.

تئاتر نیویورک وعده اجرایی دوباره از این نمایشنامه را در سال 2019 و 2020 داده بود. سم گولد برنده جایزه تونی، کارگردان و گرتا گرویگ و اسکار ایزاک بازیگران این نمایش هستند.

- سهند سرحدی کارگردان و نویسنده تئاتر یک اقتباس دور از نمایشنامه "سه خواهر" اثر آنتون چخوف را به اجرا در آورده است.

- نمایشنامه سه خواهر و دیگران توسط حمید ابجد کارگردانی شده است. این نمایشنامه با تاثیرپذیری از چند اثر مختلف از نمایشنامه‌های چخوف در تئاتر شهر تهران نمایش داده شد.

کتاب سه خواهر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب پیش‌رو را به همه فرهیختگانی که به ادبیات روسیه و قلم توانمند چخوف علاقمند هستند، پیشنهاد می‌کنیم. خوانندگانی که از آثار معناگرا و تحلیلی لذت می‌برند، لحظات خوشی را در هنگام مطالعه این نمایشنامه تجربه خواهند کرد.

با آنتون چخوف بیشتر آشنا شویم:

بزرگترین داستان کوتاه نویس و مهمترین نمایشنامه‌نویس بعد از شکسپیر آنتون پاولوویچ چِخوف، (Anton Pavlovich Chekhov) نویسنده روس است که حدود 700 اثر ادبی از خود به جای گذاشته است. او در دوران تحصیل خود در رشته پزشکی، برای گذران زندگی‌اش داستان‌های کوتاه خود را به فروش می‌رساند.

چخوف با نوشتن آثار ارزشمندی همچون نمایشنامه باغ آلبالو، سه خواهر و بانوی سه سگ نام خود را در ادبیات جهان جاویدان کرد و در سال 1904، درسن 44 سالگی بر اثر بیماری سل، در حالیکه مشغول ساختن آسایشگاهی برای مسلولین بود، در گذشت.

در بخشی از کتاب سه خواهر می‌خوانیم:

دارم پیر میشم، اما من چیز‌های محدودی رو میدونم، اوه، مقدار کمی رو فقط میدونم! اما من فکر می‌کنم که چیز‌هایی که بیشتر مهم هستن و اهمیت دارن و بیشتر واقعیت دارن رو میدونم. این مسائل رو به خوبی ازش اطلاع دارم و من آرزوی این رو دارم که بهت ثابت کنم که هیچ مسئله‌ی خوشحال کننده‌ای برای ما وجود نداره و نیست و در آینده هم نخواهد بود..... ما فقط دائما کار کنیم و به کار فکر کنیم و خوشحال بودن فقط به فرزندران آینده‌ی ما تعلق داره، (کمی مکث می‌کند) و ادامه می‌دهد: اگر برای من این خوشحالی اتفاق نیوفتاد حتما برای نسل بعد من یا نسل بعد تر از اون اتفاق می‌افتد. (فدوتیک و رُود به نشیمن آمدند، آن‌ها نشستند و به آرامی شروع به آواز خواندن و نواختن گیتار کردند)

توزنباچ: اگر به خواست تو باشه که هیچکس نباید حتی به یک خوشحالی فکر هم بکنه! اما من باید تصور کنم که خوشحالم؟

ورشینین: نه

توزنباچ (در حالی که دست او را گرفت و خندید) گفت: به نظر میاد که ما حرف همدیگر رو متوجه نمی‌شیم. من چطوری تو رو متقاعدت کنم؟ (ماشا به آرامی لبخند می‌زند، توزنباچ به حرف‌هایش ادامه می‌دهد و در میان صحبت‌هایش به ماشا اشاره کرد) و گفت: آره، بخند! (رو به ورشینین) بعد از دو یا سه قرن نه اما بعد از میلیون‌ها سال زندگی به همون شکل قبلی باقی میمونه، زندگی تغییر نمی‌کنه و به شکل سابق برای همیشه ثابت می‌مونه با قانون‌ها و قواعد خاص خودش که ما رو نگران نمی‌کنه که ممکنه هر کدوم از اون‌ها رو به هر صورت شما نتونید درک کنین. پرنده‌های مهاجر مثلا مرغ‌های ماهیخوار دائما در ارتفاعات بالا و پایین پرواز میکنن، داخل فکر این پرنده‌ها فقط این هست که باید پرواز کنن اما اینکه باید تا چه مقصدی پرواز کنن و اصلا چرا باید پرواز کنن هم خود پرنده‌ها نمی‌دونن. اون‌ها پرواز می‌کردن و به پروازشون ادامه میدن. ممکنه چند تا فیلسوف هم در بین اون‌ها متولد هم بشه اما اون‌ها تا جایی که می‌خوان برای هر چیزی دلیل میارن و فقط پرواز می‌کنن...

فهرست مطالب کتاب


 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سه خواهر
نویسنده
مترجمزینب سادات موسوی معلم
ناشر چاپیانتشارات آستان مهر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات128
زبانفارسی
شابک978-622-6699-51-8
موضوع کتابنمایشنامه
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سه خواهر

فاطمه حکیمی
۱۴۰۲/۱/۱۲
درون مایه‌ی بسیار قوی با این حال از نویسنده انتظار میره کمی امیدواری هم چاشنی داستان بکنه.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب سه خواهر

برای دریافت کتاب سه خواهر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.