معرفی و دانلود کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)

عکس جلد کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)
قیمت:
10000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)

کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) نوشته‌ی سید مسعود طاهری، با نگاهی دقیق و با منابعی معتبر قصد دارد تا شما را با زندگی چهارده معصوم آشنا کند.

چهارده معصوم لقبی است که برای حضرت محمد (ص)، حضرت فاطمه (س) و دوازده امام شیعیان استفاده می‌شود. این عنوان برگرفته از پاکدامنی این چهارده تن است، از نظر شیعیان چهارده معصوم (ع) از تمام گناهان، چه کبیره و چه صغیره و از هر گونه سهو و خطا معصوم هستند.

حضرت محمد (ص) در تورات و برخى کتب آسمانى «احمد» نامیده شده است. از القاب این پیامبر بزرگ می‌توان به: رسول اللّه، مصطفى، نبى اللّه و ... اشاره کرد. حضرت محمد از 40 سالگى به پیامبری برگزیده شده و تا زمان وفات خود جمعاً به مدت 23 سال عهده‌دار امر رسالت و نبوت بود. این پیامبر عظیم‌الشان ضمن رسالت، به مدت ده سال رهبری و زمامداری مسلمانان پس از مهاجرت به مدینه طیبه را بر عهده داشت.

نخستین بانویی که به عنوان همسر حضرت محمد (ص) برگزیده شد، خدیجه بود. حضرت محمد (ص) قبل از رسیدن به مقام پیامبری، در سن 25 سالگى با این بانوى شایسته ازدواج کرد. خدیجه (س) از موقعیت مالی خوبی برخوردار بود و کمک‌های مالی بسیاری در جهت خدمات رسانی به پیامبر اکرم (ص) در اظهار رسالتش کرد.

در بخشی از کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) می‌خوانیم:

از فضایل ویژه حضرت امام علی (ع)، سبقت ایشان در کار‌های خیر است که آن بزرگوار، نخستین فرد ایمان آورنده به پیامبر گرامی اسلام (ص) می‌باشد.

پس از نخستین وحی الهی و بعثت حضرت محمد بن عبدالله (ص) در غار حرا، وقتی که آن حضرت (ص) از غار حرا رهسپار شهر و خانه خود شد، شرح حال را فرمود و علی (ع) به آن حضرت ایمان آورد و مجری طرح‌ها و یار همراه و دلسوز پیامبر اکرم (ص) در دعوت و مأموریت الهی ایشان بود.

پس از 3 سال دعوت مخفیانه ایشان به اسلام نیز سرانجام پیک وحی فرا رسید و فرمان دعوت همگانی داده شد و باز در مجلس ضیافتی که پیغمبر بزرگ اسلام (ص) برای آشنا کردن و دعوت خویشاوندان نزدیک خود به دین اسلام ترتیب داد، از حاضران سؤال فرمود که: «چه کسی از شما مرا در این راه کمک می‌کند تا برادر و وصی و نماینده من در میان شما باشد؟»، فقط علی (ع) تنها کسی بود که از جای خود بلند شد و پاسخ داد: «ای پیامبر خدا! من تو را در این راه یاری می‌کنم.»، پیامبر (ص) بعد از سه بار تکرار سؤال و شنیدن همان جواب، فرمود: «ای خویشاوندان و بستگان من! بدانید که علی (ع) برادر و وصی و خلیفه پس از من در میان شماست».

فهرست مطالب کتاب

زندگینامه حضرت محمد (ص)
زندگینامه حضرت فاطمه زهرا (س)
زندگینامه مولای متقیان حضرت امام علی (ع)
زندگینامه حضرت امام حسن مجتبی (ع)
زندگینامه امام حسین (ع)
زندگینامه امام علی بن حسین (ع)
زندگینامه امام محمدباقر (ع)
زندگینامه امام جعفر صادق
زندگینامه امام موسی کاظم (ع)
زندگینامه امام رضا (ع)
زندگینامه امام محمد تقی (ع)
زندگینامه امام علی نقی (ع)
زندگینامه امام حسن عسکری (ع)
زندگینامه امام مهدی (عج)
منابع و ماخذ

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات گنجور
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات87
زبانفارسی
شابک978-622-7233-39-1
موضوع کتابکتاب‌های کلام و عقاید، کتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
10000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)

امیر امیری
۱۳۹۹/۸/۲۱
به نام آنکه آموختن آموخت. متن بسیار شیوا و ساده، در عین حال پر محتوا. آگاهی از هر مطلبی در حوزه دین باعث وسعت دید در زندگی شخصی است، لااقل برای من. خوشحالم و سپاس گذار... اگر کتابی با این محتوای نسبتا کم در این حوزه در باب شیوه زندگی ائمه اطهار علیهم السلام تدوین شود تا صرفا تاریخ محض نباشد البته منظورم نه باب خانواده که در باب مسائل اجتماعی و سیاسی، بسیار عالی خواهد بود. ممنون از زحماتتون
ali
۱۴۰۱/۴/۸
کتاب عالی هستش و خلاصه و مختصر و مفید به بیان وقایع مهم و مشخصات زندگی اهل بیت میپردازه چیزی که متاسفانه خیلیامون ازش بی‌خبر هستیم و یا دانش کمی ازش داریم
م.دال
۱۴۰۲/۱۰/۱۰
ساده و روان.
می‌شد توضیحات بیشتری‌ هم درمورد زندگی ائمه علیه السلام می‌نوشتند اما باز هم بنظر من خوب و مفید بود.
مریم حبیبی
۱۴۰۲/۳/۲۴
کتاب خیلی خوبیه ان شاءا… همه بتونیم از یاران امام زمانمون باشیم
farid
۱۴۰۲/۱۰/۲۴
نگاه اجمالی داشت
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)

برای دریافت کتاب سیری در زندگی پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.