معرفی و دانلود کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری

آن‌چه در کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری به شما عرضه می‌شود، مجموعه‌ای است از اطلاعات سودمند در رابطه با رشوه‌خواری و راه‌های رویارویی با آن، طرح‌ریزی برای مقابله با رشوه‌خواری، اهدافی که مدیریت رشوه‌خواری دنبال می‌کند، نحوه‌ی ارزیابی مدیریت مقابله با رشوه‌خواری و... . حین مطالعه‌ی این اثر، بیش از گذشته به ضرورت ریشه‌کن کردن رشوه‌خواری پی می‌برید. گروهی از نویسندگان، نگارش این اثر حوزه‌ی مدیریت را به انجام رسانده‌اند.

درباره‌ی کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری

رشوه‌خواری از جمله آفت‌هایی است که توانسته بسیاری از مؤسسات و سازمان‌های اقتصادی و غیراقتصادی را درگیر خود کند و به این شکل، موجب گسترش فساد اجتماعی و اقتصادی شود. رشوه‌گیری و رشوه‌خواری علاو‌بر این‌که با اخلاقیات منافات دارند، با لطمه زدن به فضای رقابتی عرصه‌ی تجارت، افزایش هزینه‌ی ایجاد و گسترش کسب‌و‌کارها، کاهش کیفیت خدمات و... موجب ناکارآمدی بازار می‌شوند و صدمات جبران‌ناپدیری را به بدنه‌ی اقتصاد یک کشور وارد می‌کنند.

اگرچه در سال‌های اخیر، کشورمان توانسته در زمینه‌های علمی و پژوهشی، پرورش متخصصان خبره، تولیدات صنعتی و دفاعی، همچنین در عرصه‌ی فناوری اطلاعات، موفقیت‌های چشم‌گیری را رقم بزند اما آمارهای مربوط به سال‌های اخیر نشان می‌دهند، فضای عمومی کسب‌و‌کار در کشورمان، به‌ سبب رشد رشوه‌خواری، رو به ابتذال رفته است. همین موضوع باعث شده تا مسئولان و سیاست‌گذاران کشور بیش‌از‌پیش به ضرورت مبارزه با رشوه و رشوه‌خواری پی ببرند و درصدد ریشه‌کنی آن برآیند. مطالعه‌ی کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری، نوشته‌ی جمعی از نویسندگان و متخصصان سازمان بین‌المللی استاندارد (ISO) به شما کمک می‌کند تا با سیستم‌های مبارزه با رشوه‌خواری و نحوه‌ی اجرای آن‌ها بیشتر آشنا شوید.

مطالب کتاب حاضر در ده بخش گنجانده شده‌اند. پس از ارائه‌ی اطلاعات مقدماتی، نویسندگان در بخش اول، دامنه‌ی کاربرد سیستم‌های مدیریت مقاله با رشوه‌خواری را تشریح کرده و سپس در دومین بخش کتاب، مراجع الزامی را معرفی کرده‌اند. در بخش سوم برخی اصطلاحات پرکاربرد و کلیدی این حوزه، به‌تفصیل تعریف و تحلیل شده‌اند. چهارمین بخش به بافت سازمان‌ها اختصاص پیدا کرده و مخاطبان با مطالعه‌ی این بخش اطلاعات سودمندی را در رابطه با مدیریت مبارزه با رشوه‌خواری و ارزیابی ریسک رشوه‌خواری دریافت خواهند کرد. در ادامه، با خواندن بخش پنجم می‌آموزند که رهبری کردن در زمینه‌ی مدیریت مقابله با رشوه‌خواری به چه صورت است و چگونه می‌توان مسئولیت‌ها و اختیارات سازمانی را رهبری و مدیریت کرد.

طرح‌ریزی برای مقابله با رشوه‌خواری، موضوع اصلی بخش ششم به شمار می‌رود. اهداف مقابله با رشوه‌خواری و چگونگی دستیابی به این اهداف، سایر مباحث اصلی این بخش را تشکیل می‌دهند. اهمیت آگاهی و اطلاع‌رسانی، ارتباطات و تهیه‌ی اطلاعات مدون در زمینه‌ی مقابله با رشوه‌خواری، در هفتمین بخش مورد بررسی قرار می‌گیرند. مخاطبان برای آشنایی بیشتر با جنبه‌های عملی مبارزه با رشوه‌خواری می‌توانند به هشتمین بخش کتاب مراجعه کنند. این بخش از کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری، مطالب مهمی را درباره‌ی کنترل‌های مالی و غیرمالی، اعمال کنترل‌های مقابله با رشوه‌خواری از سوی سازمان‌های کنترل‌شده، تشخیص عدم کفایت کنترل‌های مقابله با رشوه‌خواری و مدیریت آن‌ها و... مطرح کرده است.

هر کجا که قرار باشد سیستم یا برنامه‌ای اجرا شود، لازم است روند آن به‌دقت مورد ارزیابی قرار بگیرد تا مشخص شود آیا سیستم مورد نظر به‌درستی اعمال می‌شود یا این‌که اجرای آن با مشکل مواجه شده است. ارزیابی عملکرد سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه‌خواری در نهمین بخش کتاب بیان شده است. مخاطبان به کمک مطالب این بخش می‌توانند نحوه‌ی بازنگری مدیریت و شیوه‌ی ارزشیابی آن را مورد بحث و بررسی قرار بدهند. در بخش دهم کتاب به این موضوع اشاره شده که روند سیستم‌های مقابله با رشوه‌خواری و مدیریت آن‌ها باید مدام رو به پیشرفت باشد. به همین منظور، لازم است به‌طور پیوسته میزان بهبودی عملکرد آن سنجیده و اندازه‌گیری شود.‌

اگر شما هم از مخالفان سرسخت رشوه‌خواری هستید و می‌خواهید اطلاعات خود را در مورد راه‌های مقابله با آن افزایش دهید، می‌توانید به کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری مراجعه کرده و از مطالب آن نهایت استفاده را ببرید. گروهی از مترجمان، متشکل از مهدی فتح‌الله، نوید خبیری، مصطفی بغدادی و بهاره قاسمی توچایی، برگردان این اثر را به عهده داشته‌اند. چاپ و انتشار کتاب پیشِ رو به کوشش شرکت چاپ و نشر بازرگانی صورت گرفته است.

کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری برای چه کسانی مناسب است؟

مدیران، رهبران و مسئولانی که می‌خواهند با روش‌های کاربردی و راه‌کارهای اصولی به مبارزه با رشوه‌خواری میان کارکنان بپردازند، بهره‌ی بسیاری از مطالعه‌ی کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری خواهند برد.

در بخشی از کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری می‌خوانیم

این استاندارد تنها برای رشوه‌خواری کاربرد دارد. این استاندارد الزامات را تعیین می‌کند و راهنمایی برای سیستم مدیریت ارائه می‌نماید که برای کمک به سازمان به منظور پیشگیری، کشف و پاسخگویی به رشوه‌خواری و انطباق با قوانین مقابله با رشوه‌خواری و تعهدات داوطلبانه قابل کاربرد با فعالیت‌های آن، طراحی شده است. این استاندارد به طور خاص به کلاهبرداری، جرائم اصناف و سایر تخلف‌های میرانحصاری/ رقابتی، پولشویی یا سایر فعالیت‌های مرتبط با فساد نمی‌پردازد، اگرچه سازمان می‌تواند انتخاب کند که دامنه کاربرد سیستم مدیریت را برای لحاظ کردن این فعالیت‌ها گسترش دهد. الزامات این استاندارد عمومی بوده و با هدف کاربرد برای تمامی سازمان‌ها (یا بخشی از یک سازمان،) صرف‌نظر از نوع، اندازه و ماهیت فعالیت و اینکه آیا در بخش عمومی، خصوصی یا غیرانتفاعی هستند، در نظر گرفته شده است.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
مقدمه
1- دامنه کاربرد
2- مراجع الزامی
3- اصطلاحات و تعاریف
4- بافت سازمان
1-4- درک سازمان و بافت آن
2-4- درک نیازها و انتظارات ذی‌نفعان
3-4- تعیین دامنه کاربرد سیستم مدیریت مقابله با رشوه‌خواری
4-4- سیستم مدیریت مقابله با رشوه‌خواری
5-4- ارزیابی ریسک رشوه‌خواری
5- رهبری
1-5- رهبری و تعهد
2-5- خط‌مشی مقابله با رشوه‌خواری
3-5- نقش‌ها، مسئولیت‌ها و اختیارات سازمانی
6- طرح‌ریزی
1-6- اقدامات برای پرداختن به ریسک‌ها و فرصت‌ها
2-6- اهداف مقابله با رشوه‌خواری و طرح‌ریزی دستیابی به آن‌ها
7- پشتیبانی
1-7- منابع
2-7- شایستگی
3-7- آگاهی و آموزش
4-7- ارتباطات
5-7- اطلاعات مدون
8- عملیات
1-8- طرح‌ریزی و کنترل عملیات
2-8- راستی آزمایی
3-8- کنترل‌های مالی
4-8- کنترل‌های غیرمالی
5-8- پیاده‌سازی کنترل‌های مقابله با رشوه‌خواری توسط سازمان‌های کنترل‌شده و همکاران
تجاری
6-8- تعهدات مقابله با رشوه‌خواری
7-8- هدایا، تشریفات، کمک‌های مالی و منافعی از این قبیل
8-8- مدیریت عدم کفایت کنترل‌های مقابله با رشوه‌خواری
9-8- ایجاد نگرانی
12-8- تحقیق و برخورد با رشوه‌خواری
9- ارزشیابی عملکرد
1-9- پایش، اندازه‌گیری، تجزیه و تحلیل و ارزشیابی
2-9- ممیزی داخلی
3-9- بازنگری مدیریت
4-9- بازنگری توسط عملکرد تطابق مقابله با رشوه‌خواری
10- بهبود
1-10- عدم انطباق و اقدام اصلاحی
2-10- بهبود مداوم
پیوست الف (آگاهی‌دهنده:) راهنمای استفاده این استاندارد
کتابشناسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری
نویسنده
مترجممهدی فتح الله، نوید خبیری، مصطفی بغدادی، بهاره قاسمی توچائی
ناشر چاپیانتشارات شرکت چاپ و نشر بازرگانی
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-964-468-795-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری

برای دریافت کتاب سیستم‌های مدیریت مقابله با رشوه خواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.