معرفی و دانلود کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

عکس جلد کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون
قیمت:
12000 تومان - 1.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون نوشتۀ انجی سیج نخستین رمان جذاب و خواندنی از مجموعۀ «سیپتیموس هیپ» است که در فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز قرار دارد. نویسنده در این اثر مهیج داستان پسری را روایت می‌کند که طبق یک نقشه شرورانه در ساعات اولیهٔ تولد از مادرش جدا شده است...

دربارۀ کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

اثر پیش رو، با عنوان سیپتیموس هیپ 1: افصون (Magyk: Septimus Heap, Book 1) نخستین رمان بلند انجی سیج (Angie Sage)، نویسندۀ انگلیسی، به شمار می‌رود. کتاب حاضر، جلد نخست از مجموعۀ هفت جلدی «سیپتیموس هیپ» است. سیپتیموس هیپ شخصیت اصلی این مجموعه کتاب به حساب می‌آید و کتاب افصون نقطۀ ورود ما به سرزمین جادویی و اسرارآمیزی است که خانم انجی سیج خلق کرده است. این مجموعه کتاب جذاب و خواندنی در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد.

داستان کتاب از این قرار است: خانوادۀ هیپ نوزادی را گم کرده‌اند؛ در واقع، یک نفر به دستور شخصیت شروری فرزند آن‌ها، سیپتیموس هیپ را زمانی که فقط دوازده ساعت از تولدش گذشته بود از مادرش جدا کرده است. قابله می‌گوید نوزاد از دنیا رفته اما اوضاع پیچیده‌تر از این صحبت‌هاست. از طرفی، سیلان پدر سیپتیموس هیپ به طور تصادفی نوزاد دختری را سر راه خود می‌بیند که در برف‌ها رها شده است؛ دختری با چشم‌های بنفش... او تصمیم می‌گیرد این دختر را با خود ببرد و مانند فرزندش بزرگ کند.

کتاب افصون شامل ماجراهای خنده‌دار و فوق‌العاده‌ای از یک شاگرد جادوگر و تلاش او برای تبدیل شدن به یک جادوگر ماهر است. هر یک از کتاب‌های این مجموعه در نوع خود داستانی جذاب و خواندنی را روایت می‌کنند که اگرچه از نظر محتوا با هم در ارتباط هستند، هر یک از این هفت جلد به تنهایی اثری مستقل به شمار می‌روند. درست است که مخاطب این اثر نوجوانان هستند، اما بزرگسالانی که هنوز اشتیاق و علاقه خود را به دنیای جادویی قصه‌ها از دست نداده‌اند، جذب این کتاب خواهند شد.

درباره مجموعه کتاب‌های سیپتیموس هیپ

سیپتیموس هیپ یک مجموعه هفت جلدی نوشتۀ خانم انتی ایج است که در دسته رمان‌های فانتزی و تخیلی قرار می‌گیرد. سیپتیموس هیپ، شخصیت اصلی این مجموعه، شاگرد جادوگر فوق‌العاده‌ای به نام مارسیا اوراسترند است. «افصون»، اولین کتاب این مجموعۀ خواندنی در سال 2005 به چاپ رسید و آخرین جلد این مجموعه نیز تحت عنوان «عاتش» در سال 2013 منتشر شد. خالق این مجموعه ماجراهای جذاب سیپتیموس هیپ را روایت می کند که قدرت جادویی خارق‌العاده‌ای دارد. در هر یک از رمان‌های مجموعه‌ٔ حاضر، شخصیت اصلی با چالش‌های زیادی مواجه می‌شود که باید بر آن‌ها غلبه کند. لازم به ذکر است این مجموعه جزو پرفروش‌های نیویورک تایمز بوده است.

جوایز و افتخارات کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

  • پرفروش‌ترین کتاب هفته‌نامهٔ ناشران
  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک‌تایمز
  • پرفروش‌ترین اثرِ کتاب‌سنس
  • کتاب پرفروش بین‌المللی

نکوداشت‌های کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

  • نگاهی تازه به دنیای جادو. (مجلۀ چایلد)
  • اثری با داستان‌سرایی روان و کاریزماتیک. (ای‌ال‌ای بوک‌ لیست)
  • اولین کتاب از مجموعه سیپتیموس هیپ یک پیشنهاد مسرورکننده و هوشمندانه است. (بولتن مرکز کتاب‌های کودک در ایلینوی آمریکا)
  • اولین رمان از مجموعه کتاب جذاب نوشتۀ انجی سیج، خوانندگان را به سفری خارق‌العاده در کنار شخصیت‌های عجیب‌وغریب و معجون‌ها و طلسم‌های جادویی می‌برد. افصون، داستانی از هویت‌های گم‌شده و پیدا شده‌ای است که سرشار از روایت‌های نغز و طنز است. (آمازون)

کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون برای چه کسانی مناسب است؟

رمان افصون مناسب ردهٔ سنی نوجوان است. اگر شما هم به خواندن داستان‌های اسرارآمیز و جادویی علاقه‌ دارید، پیشنهاد می‌کنیم این اثر جذاب را بخوانید. همچنین اگر از طرفداران هری پاتر هستید، این مجموعه کتاب هم به نظرتان خواندنی و جالب خواهد آمد.

با انجی سیج بیشتر آشنا شویم

انجی سیج نویسندۀ انگلیسی متولد سال 1952و نویسنده‌ٔ مجموعۀ پرطرفدار سپتیموس هیپ است که شامل کتاب‌های «افصون، پرواز، فیزیک، جست و جو، سایرن خبیس، سیاهی و آتش» می‌شود. عمدۀ شهرت او با انتشار همین مجموعه کتاب به دست آمده است. با این حال، انجی سیج تصویرگر و نویسندۀ آثار دیگری نیز برای کودکان و نوجوانان بوده است. از دیگر کتاب‌های او می‌توان به مجموعه کتاب‌های «آرمنته جن‌زده و تادهانتر مون» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون می‌خوانیم

امروز ده سال مى‌شد که مارسیا، جادوگر ویژه شده بود. در مسیرى که مى‌رفت، افکارش به سمت گذشته برگشتند. روزهایى را به یاد آورد که به عنوان یک موجود فقیر و امیدوار، هر کتابى را که درباره‌ى جادو پیدا مى‌کرد، مى‌خواند. امیدوار بود آرزوى دست‌نیافتنى‌اش برآورده شود: کارآموزِ یک جادوگر ویژه شدن، یعنى آلتر میلا. مارسیا چه سال‌هاى شادى را که در اتاق کوچک خانه‌هاى تو در تو، بین چند امیدوار دیگر نگذرانده بود. بیش‌تر آن‌ها به کارآموزى با جادوگرهاى معمولى قانع شدند. ولى مارسیا نه. او مى‌دانست چه مى‌خواهد و بهترین را مى‌خواست. ولى وقتى کارآموزِ آلتر میلا شد، به سختى باورش مى‌شد. هر چند که کارآموزِ آلتر میلا شدن به این معنى نبود که جادوگر ویژه‌اى شده است، ولى براى رسیدن به آرزویش، قدمى به جلو بود. پس مارسیا هفت سال و یک روز بعد را به عنوان کارآموز جادوگر ویژه، در برج جادوگرها زندگى کرد.

مارسیا وقتى یادش آمد آلتر میلا چه جادوگر ویژه‌ى خوبى بود، لبخندى به خودش زد؛ درس‌هاى آلتر میلا نوعى تفریح بودند، وقتى طلسمى خوب کار نمى‌کرد، صبور بود و همیشه لطیفه‌ى جدیدى براى مارسیا داشت. آلتر جادوگر ویژه‌ى قدرتمندى بود و تا وقتى مارسیا یک جادوگر ویژه نشده بود، نمى‌دانست آلتر چه مرد خوبى است. ولى مهم‌تر از همه فقط این بود که آلتر میلا مردى دوست داشتنى بود. مارسیا وقتى یادش آمد چه‌طور جاى او را گرفته است، لبخندش محو شد. روز آخر زندگى آلتر میلا یادش آمد، روزى که سرپرست اعلا به آن روز اول مى‌گفت.

مارسیا غرق در افکارش از پله‌هاى باریکى بالا رفت که به لبه‌اى پهن و حفاظ‌دار مى‌رسید. لبه، درست زیر دیوار قلعه قرار داشت. این سریع‌ترین راه براى رسیدن به بخش شرقى بود که حالا به آن خانه‌هاى تو در تو مى‌گفتند و امروز مارسیا به آن‌جا مى‌رفت.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
1: چیزى در برف
2: سارا و سیلاس
3: سرپرست اعلا
4: مارسیا اوراسترند
5: در خانه‌ى هیپ‌ها
6: به طرف برج
7: برج جادوگرها
8: شوت زباله
9: چایخانه‌ى سالى مالین
10: شکارچى
11: رد پا
12: موریل
13: تعقیب و گریز
14: جوى عمیق
15: نیمه‌شب در ساحل
16: بوگارت
17: آلتر به تنهایى
18: کلبه‌ى نگهبان
19: عمه زلدا
20: پسر 412
21: موش موشک
22: جادو
23: یک جفت بال
24: حشرات محافظ
25: جادوگرهاى وندرون
26: جشن شب چله
27: سفر استنلى
28: یخ‌بندان بزرگ
29: موش‌ها و پیتون‌ها
30: پیغامى براى مارسیا
31: بازگشت موش پیغام‌رسان
32: آب شدن بزرگ یخ‌ها
33: ببین و مراقب باش
34: کمینگاه
35: برگشتن به سطح زمین
36: خشک شده
37: آب‌بینى
38: باز شدن
39: قرار ملاقات
40: ملاقات
41: کشتى انتقام
42: توفان
43: کشتى اژدها
44: به طرف دریا
45: جزر
46: میهمان
47: کارآموز
48: میهمانى شام کارآموز
49: سیپتیموس هیپ
50: چیزى که عمه زلدا در برکه‌ى آغل مرغابى‌ها دید
51: و بعد؛ چه اتفاقى افتاد براى... 

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات616
زبانفارسی
شابک978-964-369-512-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
12000 ت - 1.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

Mr. amir sss
۱۴۰۲/۷/۶
نویسنده در این کتاب در نهایت مهارت از صور خیال استفاده می‌کنه تا نقیضین رو با هم مجتمع کنه. این کار به داستان گیرایی لازم برای میخکوب کردن مخاطب رو میده اما همچنین، نویسنده فقط مثل یه ماشین بی روح بارون جزئیات روی سر خواننده نمیریزه. حزئیات داستان برای اهدافی گفته می‌شن و بعضی وقتها هم بی هدف، داد نمیشه تشخیص کدوم جزئیات برای فهم قصه مهم‌اند و کدوم نه و این باز به نوبه خودش مخاطب رو مجبور می‌کنه با داستان درگیر بشه. با این وجود، افصون در قالب طرح واره فضای تجسم شده‌اش حرکت می‌کنه. در این راستا هیچ نو آوری‌ای نداره. یعنی اگر خط مشی داستان رو در صفحات ابتدایی درک کنید، پایان داستان تا حد زیادی مشخص میشه و بقیه رمان فقط پیچ هم بین دو نقطه شروع و پایان خواهد بود. خوندن این کتاب رو یه تمام طرفدار‌های سبک hypothetical dream world و مخصوصا اونایی که کتاب اولین هستن و ب سبک فانتزی علاقه دارن پیشنهاد میکنم.
Elaheh Ebrahimian
۱۴۰۱/۱۲/۱۵
ماجرای کتاب سیپتیموس هیپ هیجان انگیز و پر کشش هست واقعا لذت بردم و نمی‌تونستم زمین بزارم روند داستان و ریتم اتفاقات بسیار عالی بود نه تند بود که گیج کننده باشه و نه کند بود که خسته کننده باشه کارکتر پردازی قابل قبولی داشت مخصوصا موش پیغام رسان فضا سازی خوب بود فقط زمان بندی کتاب گیج کننده بود برای مثال مارسیا صبح زود وارد خانه سیلاس هیپ شد و بلافاصله جینا رو با خودش برد و شب به قلعه رسید در حالی که سیلاس همین مسیر در عرض دو ساعت طی کرد یا بچه‌ها صبح میرفتن برای پیاده روی شب برمیگشتن! ولی با این حال کتاب دوست داشتم و قصد دارم جلد‌های بعدی رو بخونم
rashideh
۱۴۰۲/۲/۲۶
با تموم احترامی که برای کتابراه قائلم و دوسش دارم این واقعا جالب نیست که کتاب‌های چند جلدی رو جلد اول و دومش رو رایگان کنه که بقیه رو مخاطب ترغیب بشه بره بخره از عید این اتفاق داره میوفته و من به شخصه که فقد دارم میدگارد و میخرم هنوز نه تونستم تمومش کنم و نه همش و بخرم نکن کتابراه جان نکن همون تک و کتابای جلدی هم میخوایم بخونیم کلی زمان میبره تاره چند جلدی هم میذاری که هم قراره کلی هزینه بذاریم وسط زمان🥲
daniyal naghibi
۱۴۰۲/۲/۳۰
خیلی قشنگ بود فضاها رو جوری توصیف کرده که میتونی خودتو اونجا تصورکنی با داستان همراه میشی حرکت داخل راهروها و باتلاق صداها همه چیز قشنگ توصیف شده عجیب نیس اینقدر پرفروش بوده. اگرفضاهایی شبیه هری پاتر یا ارباب حلقه‌ها رو دوست دارید حتما از این کتاب لذت میبرید هرچه بیشتر میخونید بیشتر در متن ماجرا وارد میشید و احسنت به این ترجمه. عاالی بود خدا قوت به جناب مهدویان گرامی موفقتر از همیشه باشید
rui
۱۴۰۳/۱/۱۵
داستانی فانتزی جالبی که شخصیت پرداری خوبی داره، موضوع کتاب هم بد نیست، برای سنین پایین 14 مناسب تره و برای بزرگتر‌ها توصیه نمیکنمش، با این حال طرفداران فانتزی میتونن ازش لذت ببرن و باهاش ارتباط بگیرن، خیلی سطح بالا نرین سراغش، به عنوان یه کتاب فانتزی متوسط این مجموعه رو پیشنهاد میکنم، تشکر از کتابراه.
Sh K
۱۴۰۲/۲/۲۶
من مجموعه کتابهای سپتیموس و سری بعدی تادهانتر مون رو فیزیکی تهیه کردم و خواندم. ترجمه قدیمی تر توسط پرتو اشراق انجام شده که لحن طنز کتاب را به زیبایی بیان کرده. شما فقط با جادو مواجه نیستید‌. انسانهای معمولی. موجودات عجیب و غریب و دنیای ارواح در کنار همدیگه و تونل زمان موضوعاتی است که باهاش مواجه میشید.
Hadise
۱۴۰۳/۱/۱۲
این کتاب واقعا فوق العاده بود، در ژانر علمی تخیلی واقعا کتاب بی نظریه توصیه میکنم اگه به کتاب‌های علمی تخیلی علاقه دارین حتما این کتاب رو بخونین، چون شما وارد که دنیای دیگه و بعد دیگه میکنه. من این قدر از این کتاب‌ لذت بردم چون فضا سازی بسیاری عالی داشت و حس میکردم در خود واقعه قرار دارم.
محمدعلی احمدپور
۱۴۰۲/۴/۲
کتاب خیلی زیبا و پرشخصیت نوشته شده!!
با اینکه تقریبا اواخرداستان می‌توانستید حدس بزنید که سپتیموس اون کاراموز نیست بلکه پسر ۴۱۲ هست...
با این حال نمیشه از تخیل زیبایی که توی داستان به کار رفته صرف نظر کرد
من که خودم به شخصه منتظر کتاب‌های بعدی هم این مجموعه به نام سپتیموس هیپ هستم
S
۱۴۰۲/۲/۴
کتاب خوبیه درباره خانواده‌ی هیپ هست که وقتی پسر هفتم خانواده به دنیا میاد میمیره سیلاس هیپ پدر خانواده یک دختربچه رو سر راهش به سمت خونه پیدا می‌کنه و میبردش خونه و جای دخترش بزرگ می‌کنه که این دختربچه شاهزاده بوده و کسی می‌خواسته اون رو بکشه...
آترینا
۱۴۰۳/۱/۲
خوب بود هر چند که چون هفت جلدی یه خوندنش طول می‌کشه اما روند داستان سریع بود و قلم نویسنده هم روان بود و خوندن کتاب رو مشکل نمی‌کرد و داستان هم جالب بود من رغبت پیدا کردم که جلد بعدی رو هم بخونم
ممنون از کتابراه که جلد اول رو رایگان قرار داده بود
عدنان یوسفخانی
۱۴۰۲/۷/۲
از خوندن این کتاب بسیار لذت بردم داستان خیلی عالی داشت و واقعا از نویسنده و مترجم متشکرم که داستان را طوری نوشته و ترجمه کرده‌اند که آدم خودش را می‌تونه توی داستان قرار بده و خودش رو توی این مسیر داستانی ببینه و نمیشه این کتاب رو یک روز نخوند
زینب ممبینی
۱۴۰۲/۵/۱
سلام تشکر از کتابراه و نویسنده و مترجم محترم عالی بود خیلی لذت بردم اتفاقات هیجانی و جالبی میوفته که شما رو کاملا کنجکاو میکنه به ادامه ولی خوبیش اینه که هر سری از داستان جوری تمام میشه که شما تو خماری بمونید نه این که کاملا از قسمت بعد جدا باشه
عادله صحرایی
۱۴۰۲/۴/۳
من خیلی از نگارش کتاب خوشم نیومد نتونست من رو جذب کنه برام خسته کننده شد. اما برای کسانی که کتب تخیلی رو دوست دارن باید کتاب جالبی باشه ممنون از نویسنده عزیز و مجموعه کتابراه. براتون آرزوی موفقیت میکنم.
مریم
۱۴۰۳/۱/۲۰
داستان خوبیه ولی اوایل کتاب اسامی زیاده و جو داستان ناشناخته است چند فصل اول کمی حوصله سر بره ولی هر چی به آخرش نزدیک میشه جذاب تر میشه، ولی جلدهای بعدی هیجان انگیز تر و پیچیده تره
𝐑𝐞𝐲𝐡𝐚𝐧𝐞`
۱۴۰۲/۱۱/۱۷
اگر این کتاب رو به صورتی که در دستانم بود و باد ملایمی که در فصل تابستان می وزید همراه با یک نوشیدنی سرد می خواندم نهایت لذت رو می بردم گاهی اوقات زندگی بدون دغدغه و فکر و خیال اضافی چه قدر زیباتر می شد.
مشاهده همه نظرات 43

راهنمای مطالعه کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون

برای دریافت کتاب سیپتیموس هیپ 1: افصون و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.