معرفی و دانلود کتاب تیمارستان گریلاک

عکس جلد کتاب تیمارستان گریلاک
قیمت:
۱۲۶۰۰۰ 63000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تیمارستان گریلاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تیمارستان گریلاک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تیمارستان گریلاک

کتاب تیمارستان گریلاک رمانی به قلم دن پابلوکی است. این اثر زندگی پسربچه‌ای‌ به نام «نیل کیدی» را روایت می‌کند. او که به‌تازگی به همراه خانواده به شهر هدسون نقلِ‌مکان کرده، اما خبرهای عجیبی که راجع به تیمارستان متروک شهر میان مردم پیچیده است، آرام و قرار را از نیل می‌گیرد و او را راهی سفری مرموز به سوی این تیمارستان می‌کند.

درباره‌‌ی کتاب تیمارستان گریلاک

خیلی‌ها ماجراجویی را دوست دارند؛ اما فقط تعداد کمی دل و جرئت پاگذاشتن به آن را دارند! نیل کیدی یکی از همان نوجوان‌هاست که برای ورود به قلمروهای ناشناخته لحظه‌شماری می‌کند. رمان محبوب تیمارستان گریلاک (The ghost of Graylock) نوشته‌ی دن پابلوکی (Dan Poblocki) هم داستان یکی از همین ماجراجویی‌هاست.

تیمارستان گریلاک قرار بود جایی باشد برای مداوای بیماران اعصاب و روان. آن‌جا از سال‌ها قبل به بیماران کودک و نوجوان اختصاص داده شده بود. اما اوضاع این‌ تیمارستان مرموز، آن‌طور که همه می‌خواستند پیش نرفت. به‌زودی خبر مرگ‌های عجیب در این تیمارستان سراسر شهر را پر کرد؛ مرگ‌هایی که دیگران آن را به وجود ارواح خبیث در تیمارستان ربط می‌دادند. همین امر دلیلی بود که تیمارستان گریلاک را خیلی زود به تعطیلی کشاند، تا جایی که به مکانی متروک و بدون استفاده، در گوشه‌ای از شهر هدسون تبدیل شد. این اما آخر ماجرا‌های این تیمارستان نبود.

نیل کیدی، پسربچه‌ی بازیگوش ماجرا، به‌زودی همراه خانواده به این شهر نقل‌مکان می‌کنند. طولی نمی‌کشد که شایعات در مورد این تیمارستان متروک به گوش نیل هم می‌رسد. نیل که بیش از هرچیز عاشق کنجکاوی و ماجراجویی‌ است، حالا عزم خود را جزم کرده که سر از ماجراهای این تیمارستان مخوف دربیاورد. او برای این‌کار گریلاکتمامی وسایل موردنیاز را هم کرده، پس دوربین، چراغ‌قوه و باتری خود را آماده‌ می‌کند تا همراه دوست جدیدش راهیِ راهی پرماجرا شود. اما نیل هرگز فکرش را نمی‌کرد در پس این ماجراجویی کودکانه چه اتفاقات عجیبی انتظارش را می‌کشند! چه‌چیزی در آن تیمارستان عجیب منتظر نیل است؟ آیا او می‌تواند از مسیر مخوفی که به آن پا گذاشته جان سالم به‌در ببرد؟ برای رسیدن به پاسخ این سؤال و خبردار شدن از اسرار تیمارستان گریلاک با این داستان جذاب باشید. این کتاب برای اولین‌بار در سال 2012 وارد بازار نشر جهانی شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر پیدایش و با ترجمه‌ی مهرداد مهدویان در دسترس علاقه‌مندان فارسی‌زبان قرار گرفت.

جوایز و افتخارات کتاب تیمارستان گریلاک

  • منتخب لیست YALSA برای بهترین داستان نوجوانان
  • منتخب لیست ALA برای بهترین داستان نوجوان در سال 2013 و 2014
  • منتخب انجمن صنفی کتابخانه‌های جوان (Junior Library Guild selection)
  • برنده‌ی جایزه‌ی ادبی کنتاکی بلوگرس در سال 2014 (Kentucky Bluegrass Award)

نکوداشت‌های کتاب تیمارستان گریلاک

  • از آن داستان‌هایی‌ست که باید با چراغ‌قوه خواند! (بوکلیست)
  • پابلوکی در روایت‌های ترسناک و موهوم استاد است. فصل‌بندی کوتاه و پایان‌های پرتعلیق شما را مجاب می‌کند داستان را تند‌تند پیش ببرید! هدیه‌ای عالی برای علاقه‌مندان به داستان‌های مرموز! (اسکول لایبرری ژورنال)

کتاب تیمارستان گریلاک برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای تمامی نوجوانان علاقه‌مند به ادبیات به‌ویژه ادبیات داستانی، داستان‌های وحشت و داستان‌های فانتزی پیشنهاد جذابی‌ است.

با دن پابلوکی بیشتر آشنا شویم

دن پابلوکی (متولد 1977) نویسنده‌ی شناخته‌شده در دنیای ادبیات نوجوانان است. او تاکنون چندین رمان نوشته که همگی در ژانر ادبیات وحشت و داستان‌های فانتزی قراردارند. امروزه نوجوانان زیادی از سراسر دنیا طرفدار داستان‌های پابلوکی هستند. از دیگر آثار ترجمه‌شده از این نویسنده می‌توان به کتاب‌های «احضار»، «کابوس‌زده‌ها» و مجموعه‌ی «علامت‌ سؤال‌ها» اشاره کرد.

در بخشی از کتاب تیمارستان گریلاک می‌خوانیم

ن شب نیل خواب بیمارستان را دید. او پشت یک ون سوار بود. نمی‌توانست از جایش جم بخورد. نگاهی به خودش انداخت و متوجه شد به یک صندلی چرخ‌دار دوخته شده است. وقتی که خودرو یکدفعه ایستاد، کسی در را باز کرد و کس دیگری هم صندلی چرخ‌دار را از ون بیرون آورد و روی یک پل چوبی هدایت کرد؛ پل چوبی که به یک جاده‌ی هموار وسط جنگل پر‌پشت می‌رسید. نیل سعی کرد سرش را بچرخاند و نگاهی به اطرافش بیندازد ولی ستون فقراتش قفل و محکم به میله‌ای آهنی بسته شده بود. او که مجبور بود فقط به جلو نگاه کند تنها جاده‌ای را دید که یکراست به جزیره‌ای آشنا می‌رسید.

این بار حصار آهنی زنجیرشده‌ای در کار نبود. پل بتنی هم در بهترین شکلش قرار داشت. از روی آب گذشت و متوجه شد که سطح آب خالی از لایه‌ی آشغال سبز است. نیزاری سالم هم با ظاهری آراسته و پرورش‌یافته، صاف و تمیز رشد کرده بود. سرای گریلاک رو‌به‌روی‌شان با حالتی پوچ منتظر بود. اگر عمارت‌ها می‌توانستند فکر کنند، این عمارت مطمئناً به چیزی اهمیت نمی‌داد. عمارت می‌دانست که بالاخره صاحب نیل می‌شود. پسرک توی صندلی چرخ‌دار برای عمارت به سادگی یک غذا و روحی دیگر بود که در اتاق انتظاری می‌نشست که هرگز پر نمی‌شد. نیل آن موقع داخل عمارت بود. دیوارها با روکش به سرعت برق و باد از کنارش می‌گذشتند. آن‌ها سریع و دوباره سریع‌تر گذشتند تا اینکه با سواری در یک ترن هوایی فرقی نداشت. جنگ ستارگان. سرعت نور. نیل خواست فریاد بکشد ولی متوجه شد دهانش با گیره بسته شده است.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تیمارستان گریلاک
نویسنده
مترجممهرداد مهدویان
ناشر چاپینشر پیدایش
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات392
زبانفارسی
شابک978-600-296-588-2
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک
۱۲۶۰۰۰ 63000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب تیمارستان گریلاک

برای دریافت کتاب تیمارستان گریلاک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.