معرفی و دانلود کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 اثری‌ست که مشترکاً به قلم آندرو اس. تننباوم و دیوید ج. ودرال به رشته‌ی تحریر درآمده است. در این کتاب، موضوع شبکه‌های کامپیوتری به دقت و به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته است. با مطالعه‌ی اثر پیش رو، هرآنچه را که می‌توان درباره‌ی ماهیت و کارکرد شبکه‌های کامپیوتری دانست، خواهید آموخت.

درباره کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1

کتاب شبکه‌های کامپیوتری (Computer Networks)، که نسخه‌ی فارسی آن ذیل دو مجلد مجزا به انتشار رسیده، اثری آموزشی‌ست که در بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، در کلاس‌های کامپیوتر، تدریس می‌شود. این کتاب به قلم آندرو اس. تننباوم ( Andrew Tanenbaum) و دیوید ج. ودرال (David Wetherall) به رشته‌ی تحریر درآمده است؛ دو متخصص بلندپایه‌ی امور رایانه‌ای که آثارشان به عنوان کتب مرجع در مراکز آموزشی تدریس می‌شود. از میان این دو نویسنده، تننباوم برای فارسی‌زبانان آشناتر است. چرا که از او آثاری چند در حوزه‌ی علوم کامپیوتری به زبان فارسی ترجمه شده است.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری، چنان‌که از حجمِ آن پیداست، اثری مفصل با بحث‌هایی پردامنه است. در این کتاب، ابتدا تعریفی جامع و مانع از شبکه‌های کامپیوتری به دست داده شده است. تعریفی که مشخص می‌کند چه شبکه‌هایی را می‌توان شبکه‌های رایانه‌ای نامید، و شبکه نامیدن مجموعه‌ای از نرم‌افزارها و سخت‌افزارهای کامپیوتری به چه معناست. پس از ارائه‌ی این تعریف، در باب لایه‌های گوناگون شبکه‌های کامپیوتری، اعم از لایه‌های فیزیکی و لایه‌های مربوط به پیوند داده‌ها بحث می‌شود، و تفاوت‌ هر یک از این لایه‌ها با یکدیگر، مورد بحث قرار می‌گیرد. در آخر نیز نکاتی تکمیلی به عنوان جمع‌بندی ارائه می‌شود، نکاتی که به فهم ما از ماهیت شبکه‌های کامپیوتری عمق می‌بخشد.

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 توسط انتشارات علوم رایانه به دست شما رسیده است.

(این کتاب بیش از 20 مگابایت حجم دارد. لطفاً قبل از خرید، نسخه‌ی نمونه را دریافت و از صحت نمایش کتاب در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به مباحث حوزه‌ی علوم رایانه‌ای، مخاطبین اصلی کتاب حاضر به شمار می‌روند.

با آندرو اس. تننباوم بیشتر آشنا شویم

آندرو اس. تننباوم متولد سال 1944 و اهل کشور آمریکاست. او استاد بازنشسته‌ی علوم کامپیوتری دانشگاه هلند است. از وی آثاری چند به زبان فارسی ترجمه شده؛ از جمله کتاب‌هایی با عناوین پیش رو: «شبکه‌های کامپیوتری» و «سیستم‌های توزیع‌شده». (تننباوم کتاب شبکه‌های کامپیوتری را به یاری دوست و همکارش، دیوید ج. ودرال، به رشته‌ی تحریر درآورده است.)

در بخشی از کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 می‌خوانیم

قبل از پرداختن به موضوعات تکنیکی، خوب است به این موضوع بپردازیم که چرا مردم به شبکه‌های کامپیوتری علاقه‌مند هستند و از آن‌ها چه استفاده‌ای می‌کنند. چرا که اگر هیچ‌کس به آن علاقه نداشت، هیچ شبکه‌ای ساخته نمی‌شد. ابتدا به کاربردهای متعارف در شرکت‌ها و سپس به توسعه‌هایی در مورد کاربران سیار و شبکه‌های خانگی خواهیم پرداخت و بحث را با بررسی تبعات اجتماعی شبکه به پایان می‌بریم.

بسیاری از شرکت‌ها کامپیوترهای زیادی دارند. به عنوان مثال، ممکن است شرکتی چند کامپیوتر برای نظارت بر تولید، موجودی انبارها و پرداخت حقوق و دستمزد داشته باشد. ممکن است این کامپیوترها ابتدا به طور مستقل از یکدیگر کار کنند، ولی در اثر مرور زمان، مدیریت تصمیم می‌گیرد آن‌ها را به هم متصل کند تا بتواند اطلاعات را در سراسر شرکت توزیع کند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمه
فصل دوم: لایه‌ی فیزیکی
فصل سوم: لایه‌ی پیوند داده‌ها
فصل چهارم: زیرلایه‌ی نظارت بر دسترسی به رسانه‌ی انتقال
فصل پنجم: لایه‌ی شبکه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1
نویسنده،
مترجمقدرت الله سپیدنام، عین الله جعفرنژاد قمی
ناشر چاپیانتشارات علوم رایانه
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات568
زبانفارسی
شابک978-964-6864-33-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1

محسن کاظمی فر
۱۴۰۳/۱/۱۱
من کارم مربوط به شبکه هستش و این کتاب همه مطالبو توضیح داده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1

برای دریافت کتاب شبکه‌های کامپیوتری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.