معرفی و دانلود کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی: فرصت‌ها و چالش‌ها

عکس جلد کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی: فرصت‌ها و چالش‌ها
قیمت:
۱۰۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی: فرصت‌ها و چالش‌ها

کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی، نوشته‌ی سید مهدی فقیه ایمانی، معماری شبکه‌های LTE اختصاصی را توضیح می‌دهد و چالش‌ها و فرصت‌های پیاده‌سازی این فناوری مدرن را بررسی می‌کند. این کتاب راهنما، به نقش این شبکه در کسب‌وکارهای جدید و مدرن می پردازد و تلاش می‌کند چشم‌اندازی از آینده‌ی آن ارائه دهد.

درباره‌ی کتاب پیاده‌ سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی

شبکه‌ی LTE (Long-Term Evolution)، نسل چهارم فناوری ارتباطی بی‌سیم است. این شبکه به نسبت نسل‌های قبلی مثل 3G ظرفیت و سرعت بیشتری در انتقال داده‌ها دارد. LTE قادر است بین 30 تا 100 مگابایت بر ثانیه، داده‌ها را انتقال دهد که همین باعث شده برای شبکه‌های شلوغ و همین‌طور برای برنامه‌هایی که به ارتباطات وایرلس وابسته‌اند، مانند برنامه‌های تلفن همراه، استریم‌های پخش زنده و بازی‌های آنلاین، کاملاً مناسب باشد. این شبکه امکان قابل‌توجهی برای کاربر فراهم می‌آورد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به زمان تأخیر بسیار کم (کمتر از 100 میلی ثانیه) و سرعت دانلود بالا (تا 1 گیگابایت بر ثانیه) اشاره کرد.

از سوی دیگر، در توسعه‌ی نسل‌های آتی ارتباطی، یعنی 5G هم نقشی پررنگ و اساسی دارد. یکی از نسخه‌های کوچک‌تر این شبکه، LTE اختصاصی است که پوشش سلولی محدودتری را فراهم می‌آورد و همین باعث شده تا برای محیط‌های کوچک کاملاً مناسب باشد؛ برای فضاهایی مثل دانشگاه‌ها، ساختمان‌ها، فرودگاه‌ها و ورزشگاه‌ها. برای پیاده‌سازی و اجرای مناسب LTE سازمانی، امکانات و شرایط ویژه‌ای مورد نیاز است. کتاب پیاده‌ سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی، نوشته‌ی سید مهدی فقیه ایمانی می‌کوشد در وهله‌ی اول مخاطبش را با معماری این شبکه آشنا سازد و پس از آن شرایط و امکانات لازم را برای پیاده کردن LTE توضیح دهد. کتاب حاضر ضمناً به فرصت و چالش‌هایی که در این راه وجود دارد هم اشاره کرده و یادآوری می‌کند که باید انتظار چه مشکلاتی را داشت.

ایده‌ی شبکه‌ی LTE به سال 2004 بازمی‌گردد. در آن سال، یکی از اپراتورهای ژاپنی، LTE را به‌عنوان یک استاندارد بین‌المللی برای شبکه‌ی ارسال و دریافت اطلاعات و سیگنال‌ها پیشنهاد داد. بعد از چند سال تلاش، در سال 2008 بود که شرکت ارتباطاتی اریکسون شبکه‌ی LTE را نهایی و از آن رونمایی کرد. تا سال 2009 چندین شهر در نروژ و سوئد به این شبکه دسترسی پیدا کردند و کمی بعدتر این فناوری به سایر نقاط دنیا هم سفر کرد. از آن زمان میلیاردها نفر، به هر نحوی از امکانات این شبکه‌ی پرسرعت استفاده کرده‌اند. یکی از کاربردهای مهم این شبکه در تجارت بود. با پرسرعت‌تر شدن اینترنت، کسب‌وکارها متحول شدند و تجارت‌ها صورت مدرن‌تری به خود گرفتند.

سید مهدی فقیه ایمانی در کتاب پیاده‌ سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی به نقش این شبکه در به وجود آمدن مشاغل مدرن می‌پردازد. او همین‌طور تأثیر LTE خصوصی را در توسعه و تکامل اینترنت اشیاء بررسی می‌کند و تلاش دارد دورنمایی از آینده‌ی این شبکه‌ی پرسرعت ارائه دهد. در پایان، نویسنده با کمک نرم‌افزار ns-3، شیوه‌ی پیاده‌سازی مدل شبکه‌های LTE را شبیه‌سازی می‌نماید.

کتاب پیاده‌ سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی برای سازمان‌های مخابراتی و صنعتی و همین‌طور شرکت‌های دانش‌بنیان مناسب است و اطلاعاتی جامع در اختیار مخاطبانش می‌گذارد. این راهنما را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران منتشر کرده است.

کتاب پیاده‌ سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به دانشجویان و متخصصین رشته‌های مهندسی آی‌تی، کامپیوتر و برق توصیه می‌شود.

با سید مهدی فقیه ایمانی بیشتر آشنا شویم

سید مهدی فقیه ایمانی (متولد 1363) دارای دکترای مهندسی کامپیوتر و مدرس این رشته است. او بیشتر در زمینه‌های شبکه‌های کامپیوتری، معماری سیستم‌ها و شبیه‌سازی آن‌ها و امنیت شبکه تخصص دارد. او طی سال‌های اخیر در دانشگاه‌های مختلفی تدریس کرده و کارگاه‌های متعددی در مورد شبیه‌سازی شبکه برگزار نموده است.

در بخشی از کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی می‌خوانیم

اگرچه تصمیم‌گیری درباره باندی که در آن گسترش LET به دسترسی طیف بستگی دارد، اپراتورها همچنان عموماً بیش از یک گزینه برای انتخاب دارند. باندهای فرکانسی بالاتر مانند 2.6 گیگاهرتز به‌آسانی در دسترس هستند و در بسیاری از نقاط جهان حراج گذاشته شده است. بنابراین انتظار می‌رود که 2.6 گیگاهرتز طیف انتخابی برای اکثر اپراتورها برای استفاده از LET باشد.

با این حال، باندهای فرکانسی پایین دارای مزایای متمایز مشخصی هستند که احتمالاً از جذابیت قابل توجهی برای اپراتورها برخوردارند. باندهای فرکانس پایین مانند 800 مگاهرتز و 700 مگاهرتز اجازه ارسال سیگنال‌ها به فاصله دورتر را می‌دهد و پوشش بهتری در ساختمان در مقایسه با فرکانس‌های بالاتر دارند. به عنوان مثال، شعاع سلول در 700 مگاهرتز می‌تواند بین سه تا چهاربرابر بزرگ‌تر از 2.6 مگاهرتز باشد. بنابراین، از نظر نقطه پوشش، شبکه‌ای که در 700 مگاهرتز ساخته شده است، احتمالاً نیاز به کمتر از یک‌دهم از تعداد سایت‌های مورد نیاز برای پوشش مشابه در 2.6 گیگاهرتز دارد.

این ویژگی به هزینه‌های پایین‌تر تبدیل می‌شود و اپراتورها را قادر می‌سازد تا برای قیمت‌گذاری انعطاف بیشتری داشته باشند. با وجود این، عدم اطمینان نظارتی بالا به‌ویژه در اروپا، برای در دسترس بودن باند فرکانسی پایین تقسیم‌شده دیجیتال وجود دارد. این علاوه بر این واقعیت است که انتظار می‌رود قیمت به‌طور قابل توجه بالای این باندها پیشنهادشان را تضعیف کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: فرصت‌ها و چالش‌های پیاده‌سازی سازمانی مربوط به شبکه سلولی LTE
فصل دوم: فرصت‌ها و چالش‌ها برای مدیریت شبکه LTE
فصل سوم: معماری شبکه سازمانی با استفاده از LTE/4G
فصل چهارم: فرصت یک شبکه LTE اختصاصی برای اینترنت اشیاء تجاری و صنعتی
فصل پنجم: شبیه‌سازی شبکه‌های LTE با ns-3
مراجع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی: فرصت‌ها و چالش‌ها
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات147
زبانفارسی
شابک978-622-218-156-7
موضوع کتابکتاب‌های آموزش شبکه
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی

برای دریافت کتاب پیاده سازی و مدیریت شبکه‌های LTE سازمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.