معرفی و دانلود کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder

برای دانلود قانونی کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder

کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder، به موضوع مصرف انرژی ساختمان‌های تجاری و مسکونی می‌پردازد و می‌کوشد یکی از ابزارهای ساده و دقیق محاسبه‌ی آن را معرفی کند. این کتاب پارامترهای ورودی نرم‌افزار دیزاین بیلدر همچون میزان روشنایی، جنس جداره‌ها، نوع سیستم تهویه‌ی مطبوع و هندسه‌ی ساختمان را مرور و تحلیل می‌کند و با کمک چند پروژه‌ی واقعی نشان می‌دهد که چطور می‌توان با این ورودی‌ها مدل‌سازی انرژی را انجام داد.

درباره‌ی کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder

در سال‌های اخیر، انرژی به یکی از بحث‌های روز دنیا تبدیل شده. محققان مدت‌هاست به این نتیجه رسیده‌اند که منابع سنتی انرژی، مثل نفت و گاز، محدود هستند و در زمانی نه‌چندان دور به پایان می‌رسند. از سوی دیگر، این منابع می‌توانند آلاینده باشند و تبعات زیست‌محیطی قابل‌توجهی به بار آورند. این عوامل باعث شده تا بسیاری از محققان موضوع مصرف انرژی را پیش بکشند و بر روی کاهش آن تأکید داشته باشند. پژوهش‌ها نشان داده که تقریباً 40 درصد کل انرژی‌های دنیا در ساختمان‌ها مصرف می‌شود. بنابراین کنترل مصرف و هدررفت انرژی در ساختمان می‌تواند تا حد زیادی باعث صرفه‌جویی در این انرژی‌ها شود. سال‌هاست که مهندسان و معماران برای مدیریت انرژی از نرم‌افزارهای ویژه‌ای استفاده می‌کنند که قابلیت محاسبه‌ی میزان انرژی مصرفی را دارد. یکی از بهترین ابزارها در این زمینه، دیزاین بیلدر است که به تأیید سازمان انرژی آمریکا هم رسیده. کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر (Building Energy Simulation) نوشته‌ی ویشال گرگ (Vishal Garg)، ژوتیرمای ماتور (Jyotirmay Mathur)، سورخا تتالی (Surekha Tetali) و آویروش باتیا (Aviruch Bhatia) از معدود منابعی است که کوشیده این ابزار پیشرفته و کاربردی را معرفی کند و شیوه‌ی کار با آن را بیاموزد. این راهنما پارامترهای ورودی دیزاین بیلدر را مرور و تحلیل می‌کند و نحوه‌ی مدل‌سازی با آن را توضیح می‌دهد.

میزان انرژی مصرفی در یک ساختمان به عوامل متعددی بستگی دارد. هندسه‌ی ساختمان، نوع مصالح به‌کاررفته در آن، تعداد و جنس درها و پنجره‌ها، میزان روشنایی و سیستم تهویه‌ی مطبوع ازجمله همین عوامل هستند. مشخصاً محاسبه‌ی میزان مصرف به نرم‌افزارهای پیشرفته و قدرتمندی نیاز دارد که بتواند کلیه‌ی این عوامل را تحلیل و مصرف انرژی را مدل‌سازی نماید. از بین نرم‌افزارهای موجود، دیزاین بیلدر از کاربردی‌ترین‌ها محسوب می‌شود. این ابزار محیطی ساده و رابط کاربری قوی‌ای دارد و از پردازشگر محاسباتی پرقدرتی برخوردار است. این بدان معناست که هرکسی قادر است با این ابزار کار کند و هر ساختمانی، از تجاری تا مسکونی را می‌توان با کمک آن پردازش و شبیه‌سازی کرد. ویشال گرگ، ژوتیرمای ماتور، سورخا تتالی و آویروش باتیا در کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder پس‌ازاینکه فضای این نرم‌افزار را معرفی کردند به سراغ پارامترهای ورودی آن می‌روند. این پارامترها که درواقع همان عوامل مؤثر بر مصرف انرژی ساختمان هستند، تشریح شده و نقش آن‌ها در مصرف انرژی نشان داده می‌شود. در پایان نیز چند پروژه‌ی واقعی و عملی شبیه‌سازی ارائه می‌شود تا موضوع بهتر درک گردد.

کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder را رضا ربانی، زهرا علیزاده کاکلر، سعید موتابی و هادی پاسدار شهری برای موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران ترجمه کرده‌اند.

در نکوداشت کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder

  • این کتاب همچون راهنمایی برای متخصصان است و فرآیند شبیه‌سازی ساختمان‌های تجاری و مسکونی را گام‌به‌گام آموزش می‌دهد. (نارندرا بانسال، رئیس سابق مؤسسه‌ی مطالعات انرژی هند)

کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به پژوهشگران حوزه‌ی انرژی و معماران توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder می‌خوانیم

ابزار شبیه‌سازی نیاز به شرایط ساعتی محیط (دما، رطوبت، سرعت باد، تابش خورشیدی و غیره) در محل ساختمان دارد. این اطلاعات در فایل‌های هواشناسی موجود است. ابزار شبیه‌سازی از این فایل‌های هواشناسی برای استخراج شرایط ساعتی محیط در هنگام اجرای شبیه‌سازی استفاده می‌کند. با این وجود برای برخی از نقاط ممکن است فایل هواشناسی موجود نباشد. در چنین مواردی می‌توان از فایل‌های هواشناسی بعضی از مناطق دیگر با شرایط آب و هوایی مشابه استفاده کرد.

فایل‌های هواشناسی در فرمت‌های مختلف در دسترس‌اند. ابزارهای مختلف شبیه‌سازی از فرمت‌های مختلف فایل‌های هواشناسی استفاده می‌کنند. نرم‌افزارهایی در اینترنت برای تبدیل فایل هواشناسی از یک فرمت به فرمت دیگر در دسترس‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
پیشگفتار مترجمان
مقدمه
قدردانی
نویسندگان
فصل 1. شروع کار با شبیه‌سازی انرژی
فصل 2. هندسه ساختمان‌ها
فصل 3. مصالح و پیکربندی
فصل 4. بازشوها و سایه‌بان‌ها
فصل 5. روشنایی و کنترل آن
فصل 6. طراحی گرمایشی و سرمایشی
فصل 7. سیستم‌های تهویه مطبوع یکپارچه
فصل 8. سیستم‌های تهویه مطبوع مرکزی
فصل 9. پارامترهای شبیه‌سازی
فصل 10. تهویه طبیعی هوا
فصل 11. مطابقت با مقررات انرژی در ساختمان
فصل 12. پروژه: ساختمان اداری کوچک
فصل 13. ساختمان مسکونی ویلایی
فصل 14. پروژه: ساختمان اداری بزرگ
پیوست 1. نحوه شبیه‌سازی ENERGYPLUS
پیوست 2. داده‌های آب و هوایی و ابزارها
واژه‌نامه فارسی به انگلیسی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder
نویسنده، ، ،
مترجمرضا ربانی، زهرا علیزاده کاکلر، سعید موتابی، هادی پاسدار شهری
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات437
زبانفارسی
شابک978-622-218-148-2
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی عمران
قیمت نسخه الکترونیک
۸۵۰۰۰ ۷۶,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder

Siamak
۱۴۰۳/۱/۵
با سلام در برخی صفحات شکل های اسکن شده واضح نیست و کتاب را غیر قابل استفاده کرده است لطفا کتاب دوباره به طور دقیق اسکن شود.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder

برای دریافت کتاب شبیه سازی انرژی در ساختمان با نرم افزار دیزاین بیلدر DesignBuilder و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.