معرفی و دانلود کتاب شدن

عکس جلد کتاب شدن
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شدن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شدن

کتاب شدن اثر میشل اوباما، در نخستین ماه انتشارش رکورد فروش را شکست! این کتاب که عنوان پرفروش‌ترین کتاب سال آمریکا را نصیب خود کرد، زندگی شخصی همسر اولین رئیس‌جمهور سیاه‌پوست آمریکا را قبل و بعد از ورود به کاخ سفید روایت می‌کند.

میشل اوباما (Michelle Obama) بانوی اول پیشین آمریکا، با استفاده از شیوه‌ای صمیمانه شما را به دنیای خود دعوت می‌کند و از تجربیاتی سخن می‌گوید که شخصیت او را شکل داده‌اند. در واقع کتاب شدن (Becoming Michelle Obama) حکایت سرگذشت زنی است که دشواری‌ها و موانع زندگی را قدم‌ به ‌قدم پشت سر می‌گذارد و با تلاش، صبوری، تدبیر و ایستادگی آینده‌ای روشن برای خود رقم می‌زند.

او در این کتاب بازگو می‌کند که زندگی‌اش را از کجا آغاز کرده. از طبقۀ دوم خانۀ یکی از بستگانش در جنوب شهر شیکاگو، ‌ جایی که به خاطر نرخ بالای جرم و جنایتش مشهور است. اما با تلاش به موفقیت می‌رسد و زندگی ایده آلی برای خود فراهم می‌کند.

این کتاب نوعی داستان رویای آمریکایی است. دختری از یک خانوادۀ فقیر و کارگری که تحصیل در یک دبیرستان خوب پلی می‌شود تا او بتواند به هاروارد راه پیدا کند. درس می‌خواند و وکیل می‌شود و سرانجام از کاخ سفید سر در می‌آورد.

بخش اول این کتاب در هشت فصل به روایت دوران کودکی تا دانشگاه میشل اوباما می‌پردازد. از شروع زندگی سخت تا رسیدن به هاروارد، روابط خانوادگی خانواده‌اش و تاثیری که این روابط در تمام دوران زندگی‌اش گذاشته است. او معتقد است حمایت والدینش پشتوانه‌ای برای او بوده که اکثر هم‌نژادانش از آن محروم‌اند و همین موضوع سبب شده تا با مواجهه با چالش‌های زندگی بتواند روی پای خودش بایستد.

بخش دوم در ده فصل آشنایی، ازدواج و سال‌های اولیه زندگی میشل و همسرش باراک اوباما را مورد بررسی قرار می‌دهد. میشل اوباما پس از اینکه از رشته حقوق دانشگاه پرینستون و بعد از آن هم از هاروارد فارغ‌التحصیل می‌شود در معتبرترین شرکت حقوقی شیکاگو با حقوقی بالا استخدام می‌شود که بسیار فراتر از انتظار خانواده‌اش بود.

و بخش سوم را با روز پیروزی باراک اوباما در انتخاب شروع می‌کند و از جشن روز سوگند ریاست جمهوری سخن می‌گوید.

کتاب شدن که روایتگر زندگی همسر شخص اول آمریکا است، شامل قراردادی 65 میلیون دلاری است که به میشل و باراک اوباما پرداخت شده است. این کتاب به 24 زبان در کشورهای مختلف جهان منتشر شده و در ایران هم استقبال خوبی داشته و چاپ هفدهم را در طول مدت یک ماه پشت سر گذاشته است.

این کتاب به تمام کسانی که به دیدن احتمالات گوناگون سیر زندگی علاقه دارند توصیه می‌شود. اگرچه نمی‌توان آن را با عنوان پشت صحنه سیاست معرفی کرد اما بدون شک، تصویری از سبکی زندگی است که کمتر از آن دیده یا شنیده‌اید.

در بخشی از کتاب شدن می‌خوانیم:

تقریباً از همان دقیقه‌ای که برای شرکت در انتخابات، توافق کردیم باراک برایم تبدیل به شبحی انسانی شد. حالا دیگر نوعی پیکسل شده از مردی را که می‌شناختم می‌دیدم. مردی که ناگهان باید همه‌جا حضور پیدا می‌کرد و درگیر کارهایی بسیار مهم‌تر می‌شد. کمتر از یک سال دیگر انتخابات مقدماتی در ایالت آیووا آغاز می‌شد.

باراک به سرعت کارکنان خودش را استخدام کرد و به دنبال حامیان مالی که چک‌هایی با رقم بالا می‌نوشتند افتاد. تصمیم داشت نامزدی‌اش را به مناسب‌ترین نحو ممکن اعلام کند. هدف این بود که فکر مردم را بخواند و با آن‌ها تا روز انتخابات همراه باشد. کمپین‌ها می‌توانستند به سادگی برنده و یا بازنده باشند.

تمام عملیات را دو دیوید رهبری می‌کردند: اکسلراد و پلوف. همه اکسلراد را اکس صدا می‌زدند مردی با لحنی ملایم و موقر با سبیلی که در تمام طول لبش پدیدار بود. قبلاً خبرنگار شیکاگو تریبون بود؛ و بعداً وارد کار مشاورۀ سیاسی شده بود و کارهای رسانه‌ای باراک را انجام می‌داد. پلوف که در آن زمان سی‌ و نه‌ ساله بود مثل پسر بچه‌ها لبخند می‌زد و عاشق ارقام و استراتژی بود و امور اصلی کمپین را اداره می‌کرد. تیم به‌سرعت رشد کرد و افراد باتجربه‌ای به ما پیوستند تا امور مالی و برنامه‌ریزی‌های آینده را رهبری کنند.

یک نفر پیشنهاد داد باراک در اسپرینگ فیلد نامزدی خود را اعلام کند. همه عقیده داشتند این کار آن هم در وسط آمریکا برای کمپین و کل فرایند سیاسی موجود، مناسب خواهد بود. این امید اصلی باراک بود. در طی سالیانی که به‌عنوان فعال اجتماعی کار کرده بود از مردمان محروم و مستمند، در دموکراسی ما آگاهی داشت. پروژه رأی! به او کمک می‌کرد تا بداند چه چیزهایی را می‌تواند برای مردم فراهم کند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شدن
نویسنده
مترجمکیوان سپهری
ناشر چاپیانتشارات نحل
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات448
زبانفارسی
شابک978-622-6092-07-4
موضوع کتابکتاب‌های زندگی نامه
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شدن

کیوان سپهری
۱۳۹۸/۸/۲۹
از همه دوستانی که بنده را به خاطر ترجمه این کتاب مورد لطف و عنایت قرار داده‌اند سپاسگزارم
Sam Irani
۱۳۹۸/۹/۳
کتاب خوبی بود، این کتاب رو به تمام نوجوانان دانش‌آموز و دانشجویان والبته همه کسانی که به دنبال مطالعه هستند توصیه میکنم. گروه اول میتوانند همزاد‌ پنداری خوبی با کودکی، نوجوانی میشل بکنندویادبگیرند که بانوی اول هم از میان همان ترسها و تشویش‌هابه سلامت وباپشتکار عبور کرده وبه آرزوهایش رسیده. دسته هم دوم، میتوانند رضایت خوبی در انتهای کتاب بدست بیاوردندکه زمانی که برای مطالعه ۵۰۰صفحه کتاب گذاشتند اطلاعات و دید مناسبی از دوران خودشون ازکشوری جهان اول بدست آورده‌اند. سیر روایت داستان که از کودکی میشل شروع میشه وبا جزئیات کامل محله، و زندگی خانوادگی و فامیلی خودشو توضیح میده، بسیار جذاب است. بااینکه درواقع زندگینامه است، همزمان برای توسعه فردی هم راهنمایی میکنه، خیلی بهتر از کتابهای سطح پایین موفقیت موجود دربازار میتواند راهگشا باشد. برای آشنایی با ساختارسیاسی، اجتماعی کشور آمریکا منبع خوبی برای خواننده محسوب میشود.
ش شهبازی
۱۳۹۸/۶/۹
اثری بسیار عالی که با قلمی ساده و لحنی صمیمی نویسنده‌اش آدم را به درون دنیای خصوصی خود راه میدهد و در همان فصل‌های ابتدایی رابطه‌ای دوطرفه ایجاد میکند گویی که داری حرفهای یک دوست صمیمی را گوش میدهی و به دلیل اینکه نویسنده متعلق به طبقه اجتماعی متوسط و حتی رو به پایین جامعه است حرفها و درددلهایش که برای اکثر خوانندگان مثل من نیز از همین طبقه هستند بسیار قابل درک و قابل حس و فهم است. و درانتهای کتاب چقدر دل آدم میگیرد از وجود اینهمه تفاوت در سادگی و شفافیت و صمیمیت و راستگویی دربیان خاطرات که معادل و مثل و مانندی با آن در مشرق زمین به ندرت دیده میشود و گاه نایاب است.
اعطای پنج ستاره به این کتاب هم بلحاظ محتوا و قلم نویسنده است و هم نشانگر ترجمه روان و سلیس مترجم و نحوه ارائه این اثر است که خواندن آن را به تمام افرادی که مردد هستند و به همین دلیل دارند نظرها را میخوانند توصیه میکنم!!!
Gol Nar
۱۳۹۹/۲/۴
این کتاب می‌تواند انگیزاننده باشد برای برخی. برای من هم تاحدی بود. اما بیشتر از همه از تعصباتی که نویسنده نسبت به رنگ‌پوست و نژادش داشت خسته میشدم چون در جایی زندگی می‌کنم که تلاش اقلیتها را میبینم و این آزارم میدهد. هیچ کتاب بدی در دنیا وجود ندارد. هر کتاب پیامی دارد قطعاً. از این کتاب هم مثل هر و کتاب دیگری توانستم بهره بگیرم، مضافاً که ترجمه خوبی هم داشت که این خواندن کتاب را لذت بخش می‌کرد. منتها کتابهای بهتری هم هستند که آن‌ها را ترجیح میدهم. میشل اوباما جزو شخصیتهای تاثیرگذار در جامعه آمریکاییست من تلاشها و شخصیتش را برای اینکه به نسخه خیلی بهتری از خودش تبدیل شود را دوست داشتم. بهیچ عنوان کتاب خسته کننده‌ای نیست و خوشحالم که خواندمش.
N Sh
۱۴۰۲/۱/۱۰
در نوع خودش، بعنوان یک زندگی نامه خوبه.
ترجمه بسار شیوا و نگارش ساده و کم توصیفی دارد
و بر عکس کتاب رویاهای پدرم (باراک اوباما) که بیشتر در مقوله سیاست، دلمشغولی‌های شغلی و استراتژی‌های کاری، که بنظرم بعنوان یک زندگی نامه، کمتر میتواند برای مخاطبان جذاب باشد، بیشتر به دغدغه‌ها و اموری میپردازد و
که ما نیز خودمان انهارا میشناسیم این باعث میشود که ما صرفه نظر از کی بوده؟ و کجایی بوده؟ احساس درک و شناخت راحت تری از نویسنده داشته باشیم البته این حس رو زمانی متوجه می‌شویم که زندگی نامه اوباما را هم مطالعه کنیم.
کیوان سپهری
۱۳۹۸/۱/۲۸
سپاس فراوان از انتشارات نحل و کتابراه که موجبات انتشار این کتاب را فراهم اوردند
زهرا امینی
۱۳۹۸/۱۲/۱۸
با تشکر از مجموعه با ارزش کتابراه. به نظر من این کتاب خیلی جذاب بود. هر چند بخش‌های ابتدایی کمی خسته کننده به نظر میرسید اما در کل اینکه بتونی در مورد بانویی که زمانی بانوی اول کاخ سفید بوده و سرگذشتش و همین طور راجب رئیس جمهوری که ما ازش چیزی جز مرگ بر او نمی‌دونستیم، بدونی خیلی من رو کنجکاو کرد. جوری که توی ۴ روز کتاب رو تموم کردم. برام جالب بود رئییس جمهور با اون همه مشغله، چه قدر عاشق همسر و فرزندانش باشه
رضا حجازی
۱۳۹۹/۲/۸
انتظار بیشتری از ایشان که 8 سال در کاخ سفید به عنوان همسر رئیس جمهور آمریکا بودند میرفت. اتفاقات زیادی در این مدت در دنیا رخ داد که خوب بود در باره آن‌ها مطالبی گفته می‌شد. اینکه لباس دخترانش چطوری بود وچی می‌خوردند و یا سبزی کاری در کاخ سفید و دورهمی با دوستانشان که بیشترین حجم کتاب را اشغال کرده بود از جذابیت نوشتار بسیار کم کرده بود. دلیلی پر فروش بودن کتاب هم فقط عنوان همسری اوباما بود و بس.
Saeide Ahmadi
۱۴۰۰/۴/۱۵
این کتاب از چند منظر برای من جالب توجه بود:
۱- من را با نگاه جامعه امروزی آمریکا به نژاد و جنسیت آشناتر از قبل کرد.
۲- قدرت تأثیرگذاری یک فرد بر جامعه را برایم ملموس تر کرد.
۳- قبل از مطالعه کتاب، دوست داشتم بدانم در ذهن انسان‌هایی با جایگاه اجتماعی شبیه به جایگاه نویسنده چه می‌گذرد.
فکر می‌کنم یک بار دیگر این کتاب را مرور خواهم کرد.
همچنین ترجمه روان کتاب را بسیار پسندیدم.
با تشکر
زهره صادقی
۱۳۹۸/۱۱/۲۴
این کتاب رو مطالعه کردم و نظرم در موردش اینه که فوق العاده بود. واقعا بینظیر و با تمام جزئیات زندگی دخنرک فقیر سیاهپوستی که به دانشگاه پرینستون و بعدش به هاروارد میره و در نهایت بانوی اول امریکا میشه توضیح داد. از همه چالش‌ها و دغدغه هاش و همه افتخاراتش از مادرانه هاش و از مشکلاتش بعنوان همسر رییس جمهور گفت بدون مبالغه. ممنون از میشل بابت نگارش این کتاب. خوندنش رو به همه توصیه کنم
minoo zarei
۱۴۰۱/۷/۲۳
خیلی ساده و راحت از تمام نقاط ضعف و قوت خودش صحبت میکنه
اینکه میگه وقتی بچه بودم خانواده به من گفت، ما سیاه پوستیم و در جامعه پذیرفته نمیشیم اما باید از نظر صحبت کردن لباس پوشیدن تحصیلات و آداب اجتماعی بسیار عالی باشیم تا بتونیم توی این فرهنگ نژاد پرستانه موفق بشیم
و از نظر میشل اعتماد به نفس رمز موفقیته.
مینا امینی
۱۳۹۸/۱/۲۹
الان دارم کتاب اصلیش که حدود 550 صفحه هست و میخونم، نمیتونم بگم چقدر زندگیش و طرز فکرش ذهنتو درگیر میکنه، بنظرم مثل زندگینامه استیو جابز جذابه و محرکی برای بهتر زندگی کردن 🌸
هستی
۱۴۰۲/۹/۲۹
اینقدر توصیفات داره نتونستم تموم‌اش کنم. توصیف برای اینه که مخاطب درک بیشتری از فضا و اتفاقات داشته باشه ولی این توصیفات واقعا بی معناست و اصلا لزومی نداره. واقع گرایانه هم نیست. فقط جهت پول در آوردن نوشته شده. اتو بیوگرافی‌های مفید تری وجود دارد.
فیروزه ابراهیمیان
۱۴۰۰/۹/۱۵
عالی بود، شخصیت جالب باراک اوباما و محکم بودن و قوی بودن میشل اوباما با همه محدودیت‌ها و نژاد پرستیها، شاید تمام کتاب بشه تو‌ی جمله خلاصه کرد اونم به نقل از کتاب که میگه (برای حضورمان باید بجنگیم). انفعال ما و بی توجهی ما به هر چیزی حتی یک رای کوچیک میتونه سرنوشت تمام ملت و مردم عوض کنه.
سارا جباری
۱۳۹۹/۵/۲۰
کتاب بی نظیری بود. هم لذت بردم هم چیزایی یاد گرفتم که هیچوقت درموردشون نمیدونستم. اولین چیزی که بعد از تموم شدن کتاب به ذهنم رسید این بود که زن‌ها همیشه دنیا رو تبدیل به جای بهتری برای زندگی میکنن. کاش می‌شد قدرت دست زنانی مثل میشل باشه تا دنیا جای آروم تر، و مهربون تری برای زندگی باشه.
مشاهده همه نظرات 199

راهنمای مطالعه کتاب شدن

برای دریافت کتاب شدن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.