معرفی و دانلود کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک

عکس جلد کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک
قیمت:
22500 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک

سر آرتور کانن دویل یکی از نوابغ ادبیات داستانیِ جهان به شمار می‌رود. جنیفر باست در کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک شماری از بهترین داستان‌های کوتاهِ کارآگاهی دویل را با زبانی امروزی بازنویسی کرده است. گفتنی‌ست که کتاب پیش رو اثری دوزبانه است.

درباره کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک

بحثِ ادبیات کارآگاهی - جنایی که به میان می‌آید، بیش از همه نام سه نویسنده‌ی بزرگ در ذهن تداعی می‌شود: ادگار آلن پو که به نوعی بنیان‌گذار ژانر جنایی در ادبیات داستانیِ نوین به شمار می‌رود؛ آگاتا کریستی که شخصیت برجسته‌ای چون کارآگاه پوآرو را تقدیم جهان ادبیات نمود. و البته، بیش از همه، سر آرتور کانن دویل، که با انبوه داستان‌های کوتاه و رمان‌های خواندنی خویش، که نقش اصلی را در آن‌ها شرلوک هولمزِ مشهور بازی می‌کند، به بزرگ‌ترین نویسنده‌ی تاریخ ژانر جنایی - کارآگاهی بدل شد. در کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک (Sherlock Holmes and the Duke's Son) شماری از برجسته‌ترین داستان‌های کوتاه دویل، در قالب گزیده‌ای دوزبانه خدمت عاشقانِ ادبیات جنایی ارائه شده است. این گزیده توسط جنیفر باست (Jennifer Bassett) فراهم آمده است.

دویل اول‌بار با انتشار کتاب «اتود در قرمز لاکی» به عنوان نویسنده‌ای برجسته در ژانر جنایی - معمایی ظهور کرد. این اثر که در سال 1888 به چاپ رسید، دو مخلوقِ ادبیِ مشهورِ سر آرتور کانن دویل را به خوانندگان معرفی نمود: شرلوک هولمز، کارآگاه خصوصی، و همکار او، دکتر واتسنِ دوست‌داشتنی.

دویل ابتدا بنا نداشت شخصیت شرلوک هولمز را در دیگر آثارش نیز به کار گیرد. اما موفقیت کتاب قرمز در اتود لاکی چنان شگفت‌انگیز و ورای تصور بود، که او را مجاب کرد داستان‌هایی دیگر با مرکزیت شرلوک هولمز به نگارش درآورد. چنان‌که حتی وقتی بعدها، در داستانی، شرلوک هولمز را به قتل رسانید، مجبور شد بعداً تحت فشار ناشرین و خوانندگان او را زنده سازد و باز به عرصه فرا بخواند!

چنان‌که گفتیم، شخصیت شرلوک هولمز اولین بار در کتاب قرمز در اتود لاکی به مخاطبین معرفی شد. در همان فصول ابتدایی این اثر، دویل از زبان راوی داستان، دکتر واتسن، به دقت شخصیت و ظاهر هولمز را توصیف می‌کند: او مردی بلندبالا و جوان است که در زمینه‌ی حل ماجراها و معماهای جنایی فعالیت می‌کند. این فعالیت گاه در قالب کمک به نیروی پلیس بروز می‌کند، و گاه نیز به طور مستقل و در قالب خدمت به مشتریان خصوصی به انجام می‌رسد. مطابق توضیحات دکتر واتسن، شرلوک هولمز در حیطه‌هایی به کل نادان و بی‌اطلاع، و در حیطه‌هایی دیگر، برعکس، بسیار دانشمند و آگاه است. مثلاً او هیچ اطلاعاتی در باب فلسفه و ادبیات ندارد. همچنین، هرگز مطالعه‌ای در زمینه‌ی سیاست نداشته. اما در عوض، تا بخواهید در حوزه‌های شیمی، زیست‌شناسی و علم تشریح بدن خبره به نظر می‌رسد. ناگفته پیداست که تمام اموری که او در آن‌ها سررشته دارد، به نحوی مستقیم به فعالیت‌های او به عنوان یک کارآگاه خصوصی مربوط می‌شوند.

داستان‌هایی که شرلوک هولمز در آن‌ها نقش بازی می‌کند، از جمله تمام داستان‌های کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک، در نگاه نخست صرفاً قصه‌هایی سرگرم‌کننده به نظر می‌رسند، که برای عام‌ترین مخاطبان به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. در واقع اما باید این داستان‌ها را در شمار آثار ادبی ارزنده‌ی جهان محسوب کرد. چه، در بطن آن‌ها، چنان‌که در بطن تمام آثار ادبی بزرگ تاریخ، نکاتی بدیع و اندیشه‌هایی ناب پنهان است که تنها با مطالعه‌ی چندین و چندباره بر خواننده آشکار می‌گردد.

کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک توسط داود سلمانی‌زاده به زبان فارسی ترجمه شده و از سوی نشر اهورا قلم در اختیار مخاطبین علاقه‌مند قرار گرفته است.

کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به ادبیات کلاسیک بریتانیا و دوست‌داران داستان‌های معمایی و کارآگاهی، دو گروه از مخاطبین اصلی کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک به شمار می‌روند.

با سر آرتور کانن دویل بیشتر آشنا شویم

سر آرتور کانن دویل (Arthur Conan Doyle) به سال 1859 در کشور اسکاتلند دیده به جهان گشود. خانواده‌ی او اصالتی ایرلندی داشتند و به مذهب کاتولیک پایبند بودند. پدر و مادر دویل، هر دو به امور هنری و ادبی علاقه داشتند، و از همان ابتدا آرتورِ نوجوان را به مطالعه تشویق می‌کردند. دویل در اوایل نوجوانی، هفت سال در مدرسه‌ای یسوعی تعلیم دید و پس از آن به مدرسه‌ی شبانه‌روزی رفت و در همان‌جا به استعداد شگرف خود در کار داستان‌نویسی پی برد. آن‌گاه علی‌رغم تمایل خانواده، به حرفه‌ی پزشکی روی آورد و به سال 1885 در این رشته با مدرک دکترا فارغ‌التحصیل شد.

چند سال پس از پایان تحصیل، دویل نویسندگی را به عنوان حرفه‌ی تمام‌وقت خود برگزید، و با خلق آثارِ داستانیِ درخشانی که عمدتاً به ژانر کارآگاهی تعلق داشتند و از بسیاری جهات، یادآور نوشته‌های داستانی ادگار آلن پو بودند، به مرور برای خود شهرتی جهانی دست‌وپا کرد. نخستین کتابِ دویل رمانی بود با عنوان «اتود در قرمز لاکی»، که اول‌بار به سال 1888 به چاپ رسید. از میان دیگر آثار او می‌توان به عناوینی چون «سفر به دنیای گمشده»، «ماجراهای شرلوک هولمز»، «داستان جان اسمیت» و «رسوایی در کشور بوهم» اشاره کرد. دویل سرانجام در سال 1930، در سن 71 سالگی روی در نقاب خاک کشید.

در بخشی از کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک می‌خوانیم

وقتی به مدرسه‌ی معروف دکتر هاکستیبل در تپه‌های شمالی رسیدیم هوا تاریک شده بود. ما از سرما به‌سرعت به داخل ساختمان رفتیم و در همان لحظه یک نفر با خبرهایی برای دکتر هاکستیبل آمد.

او بسیار متعجب به‌نظر می‌رسید. او به ما گفت که جناب دوک اینجاست.

«دوک و منشی او آقای وایلدر، در دفتر من هستند. تشریف بیاورید و آن‌ها را ملاقات کنید.»

وزیر دولت مردی بلندقد با صورتی کشیده و لاغر بود، موهای قرمز و ریش انبوه قرمز رنگی داشت. او به ما نگاه کرد و هیچ لبخندی بر لب نداشت. کنارش آقای وایلدر بسیار جوان، ایستاده بود. او کوچک‌اندام، با چشمانی آبی و چهره‌ای نافذ بود. در ابتدا او صحبت کرد. «دکتر هاکستیبل، دوک از دیدن آقای شرلوک هولمز در اینجا متعجب شده‌اند. ایشان دوست ندارند مردم در مورد این موضوع چیزی بدانند. شما این را می‌دانستید، پس چرا قبل از رفتن به لندن با جناب دوک صحبت نکردید؟» دکتر هاکستیبل گفت: «اما ما به کمک نیاز داریم و من... »

‘Well,’ said the Duke. ‘Mr Holmes is here now, and perhaps he can help us.’ He looked at Holmes. ‘I'd like you to come and stay at Holdernesse Hall, Mr Holmes.’

‘Thank you, sir,’ said Holmes. ‘But I would like to stay near to the mystery, here at the school. Can I ask you one or two questions, perhaps?’

‘Of course,’ said the Duke.

‘My questions are about the Duchess, and about money,’ said Holmes.

فهرست مطالب کتاب

SHERLOCK HOLMES AND THE DUKE’S SON
شرلوک هولمز و پسر دوک
1: Sherlock Holmes has a Visitor
1: شرلوک هولمز یک ملاقات‌کننده دارد
2: Dr Huxtable’s story
2: داستان دکتر هاکستیبل
3: Holmes and Watson go north
3: هولمز و واتسون به شمال می‌روند
4: The body on the moor
4: جسدی دردشت
5: A visit to the Green Man
5: ملاقات در گریین من
6: Sherlock Holmes talks to the Duke
6: شرلوک هولمز با جناب دوک صحبت می‌کند
7: The Duke's son
7: پسر دوک
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شرلوک هولمز و پسر دوک
نویسنده،
مترجمداود سلمانی زاده
ناشر چاپیانتشارات اهورا قلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات102
زبانفارسی
شابک978-600-426-437-2
موضوع کتابکتاب‌های چند زبانه
قیمت نسخه الکترونیک
22500 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک

برای دریافت کتاب شرلوک هولمز و پسر دوک و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.