معرفی و دانلود کتاب شطرنج در برابر آینه

عکس جلد کتاب شطرنج در برابر آینه
قیمت:
33000 تومان - 3.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شطرنج در برابر آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شطرنج در برابر آینه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شطرنج در برابر آینه

ماجرای کتاب شطرنج در برابر آینه، اثر ماسیمو بونتمپلی، مربوط می‌شود به یک روز قبل از جنگ اروپایی، پسربچه‌ای تک و تنها در اتاقی محبوس شده که این اتاق حاوی میز و تخته‌ی شطرنجی برروی آن است. صفحه‌ی شطرنج بر روی آینه انعکاس می‌یابد و به‌ناگاه مهره‌ی سفید شاه منعکس‌شده در آینه و نه مهره‌ی واقعی بنای حرف زدن با پسرک می‌گذارد و سفر رؤیایی آغاز می‌شود.

ماسیمو بونتمپلی هرگز موفق نشده، شطرنج یاد بگیرد. اغلب از شطرنج‌بازان علاقه‌مند و حرفه‌ای شنیده که این امر کمبودی بزرگ است. به زعم آن‌ها کسی که شطرنج بلد نیست، منطق و تفکر ندارد؛ کسی که منطق و تفکر ندارد، نمی‌تواند، از پسِ مشکلات زندگی‌اش برآید؛ کسی که از پس خودش برنیاید، آدم به درد نخوری است و محکوم به بدبختی و غیره و غیره.

اما یکی از شطرنج‌بازان حرفه‌ای و علاقه‌مند که اتفاقاً خیلی هم ماسیمو بونتمپلی را دوست دارد، نمی‌تواند رضایت بدهد که او شطرنج بلد نباشد و در تلاش است که شطرنج را به او بیاموزد و از آن جایی که ماسیمو این بازی را یاد نمی‌گیرد، دل این شطرنج‌باز حرفه‌ای می‌گیرد و غصه‌دار می‌شود و می‌گوید:

«هیچ وقت نتوانستم، بفهمم، تو که این قدر انسان عمیق و متفکر و منطقی و باهوشی هستی، از پس خودت هم برمی‌آیی، و به درد نخور هم نیستی، چرا شطرنج یاد نمی‌گیری، انگار مهره‌های شطرنج دارند بهت پیشنهاد می‌دهند!» ماسیمو هم جوابش را نمی‌دهد، اما می‌داند، بدون این‌که خودش متوجه شده باشد، کاملاً درست گفته: مهره‌های شطرنج به او پیشنهاد می‌دهند.

ماسیمو می‌گوید: یک بار، فقط و فقط یک بار، در کل زندگی‌ام ملاقاتی طولانی و پیچیده با مهره‌های شطرنج داشتم، آن هم بدون این‌که بازی کنم. اما شاهد بازی‌شان بودم. زمانی که هشت سال داشتم. این عین واقعیت است که به خاطر نمی‌آورم، چرا به آن زندان محکوم شده بودم. زندانی که بیش‌تر از یک یا دو ساعت طول نکشید.

ماسیمو بونتمپلی روز دوازدهم ماه مه سال 1878 در شهر کومو (لکّو) ایتالیا دیده به جهان گشود. در طول مدت زندگی خود دست به کارهای مختلفی زد: آموزگاری، روزنامه‌نگاری، داستان‌نویسی، نمایشنامه‌نویسی، نوازندگی و... اولین آثار او در سال 1904 به‌رشته‌ی تحریر در آمدند. در ادبیات داستانی و غیر داستانی، او نمونه‌ی قرن بیستم است. به اعتقاد او نویسنده هرگز نباید کوچک‌ترین تصور و تخیل خود را سانسور کند.

مقوله‌ی دنیای فرازمینی در یکی از داستان‌های او به وضوح قابل رؤیت است: داستانی تحت عنوان «شطرنج دربرابر آینه». آثار بونتمپلی بخش گسترده‌ای از ادبیات قرن بیست را اشغال کرده و اکثر کارهای او به زبان‌های مختلف اروپایی نیز ترجمه شده‌اند.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شطرنج در برابر آینه
نویسنده
مترجمماندانا قهرمانلو
ناشر چاپیانتشارات افراز
سال انتشار۱۳۹۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات104
زبانفارسی
شابک978-964-24-199-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
33000 ت - 3.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شطرنج در برابر آینه

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شطرنج در برابر آینه

برای دریافت کتاب شطرنج در برابر آینه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.