معرفی و دانلود کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری

عکس جلد کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری
قیمت:
23000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری

کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری نوشته حمید پژم، به تدابیر ایمنی در فضای مجازی، شبکه‌های کامپیوتری، دفاع غیرنظامی و امنیت اطلاعات می‌پردازد.

امروزه فعالیت‌های جهانی بر اساس چشم‌انداز دیجیتال پایه‌ریزی شده است. فناوری پوشیدنی اصطلاح جدیدی است و به نظر می‌رسد همه با تلفن همراه، آی‌پد و لپ‌تاپ به یکدیگر پیوند خورده‌اند و افراد روز‌به‌روز تمایل بیشتری به برقراری ارتباط، به اشتراک‌گذاری اطلاعات و اجتماعی شدن دارند. امروزه استفاده از رسانه‌ها به یک هنجار تبدیل شده است. همگام با رشد ارتباط دیجیتالی، خطر افشای اطلاعات نیز بیشتر می‌شود، به طوری که هم‌زمان با رشد نمایی (تصاعدی) چشم‌انداز دیجیتال، تهدید کسانی که از رسانه برای کسب منافع شخصی خود سوء استفاده می‌کنند رو به گسترش است.

پیشرفت‌های فناورانه رشد روزافزونی دارد، بنابراین نوآوری‌های امنیتی باید بر این فناوری‌ها متمرکز شوند و در این زمینه کار کنند. امنیت، موضوع و نیاز جدیدی نیست، بلکه مفهومی قدیمی است که باید در وضعیت‌های جدیدی همچون چشم‌انداز رو به رشد دیجیتال تأمین شود.

شناسایی و نظارت، جزء فعالیت‌هایی هستند که از قرن‌ها قبل به آن‌ها پرداخته می‌شود. در ابتدا نظامیان از این فعالیت‌ها به عنوان راهی برای مشاهده فعالیت‌های دشمن و کنترل و نظارت اهداف برای به دست آوردن برتری استراتژیک استفاده می‌کردند. در این راستا گروه‌های شناسایی و نظارت، اطلاعاتی را درباره فعالیت‌های دشمن به امید یافتن موقعیت، تعداد نیروها و قدرت اهداف خود یا حملات مختلف، جمع‌آوری می‌کردند.

در بخشی از کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری می‌خوانیم:

موتورهای جست‌وجوی شبکه‌های اجتماعی، به گسترش اینترنت کمک می‌کنند؛ چنین فضای گسترده‌ای تمام چیزهایی را که اینترنت جمع‌آوری کرده در خود نگه می‌دارد، بنابراین برای جاسوسان دیجیتال که عمل نظارت را انجام می‌دهند، حکم معدن طلا را دارد. موتورهای جست‌وجو و رسانه‌های اجتماعی، زمینه بزرگ‌ترین تهدیدات سایبری را فراهم کرده‌اند، به طوری که به راحتی می‌توان به سابقه، موقعیت مکانی و اطلاعات خانوادگی افراد پی برد یا محل کار آن‌ها را پیدا کرد یا فعالیت روزانه افراد را ردیابی کرد. این موارد یادآور بخش‌هایی از کتاب «1984» جورج اورول است که در دهه اخیر تحقق یافته است؛ اینکه برادر بزرگ‌تر (دولت) ما را تحت نظر دارد. این کتاب ممکن است شما را به وینستون اسمیت تبدیل کند و در پی راه‌هایی برای گریختن از برادر خیره‌چشم بزرگ‌تر (دولت) باشید! خیره‌چشم امروزی به میلیون‌ها دوربینی نگاه می‌کند که در فروشگاه‌ها، مراکز کسب‌وکار و مناطق مسکونی سراسر جهان یافت می‌شوند.

موتورهای جست‌وجو جزو ابزارهای اولیه (و ساده‌) برای شناسایی یک هدف بودند و هنوز هم کاربرد دارند. شما تلاش می‌کنید از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید یا وب‌سایت‌هایی که از آن‌ها استفاده می‌کنید این کار را انجام می‌دهند. اما در ادامه بیان می‌کنیم که جمع‌آوری اطلاعات در مورد یک هدف کار بسیار ساده‌ای است. به‌عنوان مثال، در ارتباط اینترنتی، افراد چنین می‌اندیشند که با آنلاین شدن و ایجاد پروفایل در یک وب‌سایت ایمن می‌توانند «همتای» خود را پیدا و ملاقات کنند. قبل از ارتباط آنلاین، شخص به شیوه سنتی به «بررسی مرجع» دوستان یا اعضای خانواده فرد مورد نظر خود اقدام می‌کند. آن‌ها ممکن است در هر جای دیگری یکدیگر را ملاقات کنند و با هم آشنا شوند؛ از جمله مدرسه، محل کار یا دادگاه یا تلفنی صحبت کنند و یکدیگر را بشناسند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: شناسایی و نظارت دیجیتال
فصل دوم: گردآوری اطلاعات
فصل سوم: مهندسی اجتماعی
فصل چهارم: ردیابی تلفن همراه
فصل پنجم: دستگاه‌های ردیاب فیزیکی
فصل ششم: دوربین وب و پیگیری ویدئویی
فصل هفتم: ضبط اطلاعات و سوءاستفاده از آن‌ها
فصل هشتم: راه‌های حفاظت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات دانشگاه عالی دفاع ملی تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات382
زبانفارسی
شابک978-622-248-061-5
موضوع کتابکتاب‌های هک و امنیت
قیمت نسخه الکترونیک
23000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری

برای دریافت کتاب شناسایی، نظارت و دفاع سایبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.