معرفی و دانلود کتاب صفر تا صد لاراول: فریم ورکی برای ساخت اپلیکیشن‌های مدرن PHP

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد لاراول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صفر تا صد لاراول و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صفر تا صد لاراول: فریم ورکی برای ساخت اپلیکیشن‌های مدرن PHP

لاراول چیست و در جهان برنامه‌نویسی چه جایگاهی دارد؟ چرا کلمه‌ی لاراول محبوب‌ترین و یکی از پرکاربردترین کلمات میان برنامه‌نویسان است؟ کتاب صفر تا صد لاراول نوشته‌ی احمد بادپی اطلاعات جامعی از این مفهوم در اختیار ما می‌گذارد.

درباره‌ی کتاب صفر تا صد لاراول:

برنامه‌نویسان بک اِند تجربه‌های مشابهی دارند از روزهایی که برای ثبت ساده‌ترین پروژه‌ها، ساعت‌ها مجبور به کدنویسی می‌شدند تا اینکه ایده‌ی اولیه‌ی پروژه زیر سایه‌ی حجم بالای کدها و اشتباهات گم می‌شد.

امروز شرایط تغییر کرده است. جهان برنامه‌نویسی امروز، جهان فریمورک‌هاست. فریمورک لاراول با هدف تسهیل فرایند کدنویسی به بازار عرضه شد و توانست ابزارهای بسیار کارآمدی را برای توسعه‌ی سریع‌تر برنامه‌ها عرضه کند. یادگیری آسان و به حداقل رساندن زمان پیشروی یک پروژه، از لحظه‌ای که اولین کدها ثبت می‌شود تا زمانی که پروژه آماده‌ی انتشار است، از کارآمدترین ویژگی‌های لاراول است. یکی از مهم‌ترین اهداف لاراول، فراهم کردن کدها و امکاناتی بسیار ساده است که با وضوح و زیبایی به توسعه‌دهندگان کمک می‌کند تا در یادگیری خود سرعت و کارایی بیشتری داشته باشند. «توسعه‌دهندگان خوشحال و راضی کدهای بهتری می‌زنند.» این جمله‌ای است که در مستندات و شعارهای تبلیغاتی لاراول هم استفاده می‌شود.

کتاب صفر تا صد لاراول نوشته‌ی احمد بادپی، در سیزده فصل تدوین شده است و از ساده‌ترین مفاهیمی که به عنوان پیش‌نیاز برای ورود به بحث لاراول باید بدانیم، آغاز می‌کند و قدم به قدم ما را تا ساخت ای‌پی‌آی ها و مسائل مربوط به هویت‌سنجی کاربر در پایگاه داده‌ها، پیش می‌برد.

کتاب صفر تا صد لاراول برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان مهندسی کامپیوتر و برنامه‌نویسی و تمام کسانی که در گرایش‌های مختلف حوزه‌ی برنامه‌نویسی فعالیت می‌کنند، مخاطبان این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب از صفر تا صد لاراول می‌خوانیم:

فرض کنیم که می‌خواهید بدون استفاده از فریمورک یک اپلیکیشن وب بسازید. از کجا شروع می‌کنید؟ خب! احتمالاً از مسیرسازی برای مدیریت درخواست‌ها. در نتیجه باید تمامی کتابخانه‌های موجود برای مدیریت درخواست‌ها و پاسخ‌های را ارزیابی کرده و یکی را انتخاب کنید. حالا باید یک مسیریاب انتخاب کنید. برای این کار نیز احتمالاً به یک فایل پیکربندی نیاز خواهید داشت. از چه سینتکسی باید استفاده کنید؟ این فایل باید کجا قرار بگیرد؟ کنترلگرها چه می‌شوند؟ آن‌ها باید کجا قرار بگیرند و چگونه بارگذاری شوند؟ بنابراین احتمالاً به یک container برای تشخیص کنترلگرها و وابستگی‌های آن‌ها هم نیاز دارید.

علاوه بر این اگر وقت کافی برای پاسخ به همه‌ی این سوالات داشتید و در نهایت برنامه‌ی خود را هم ساختید، برای برنامه‌نویس بعدی چه فکری کرده‌اید؟ برای موقعی که چهار یا ده‌ها اپلیکیشن مبتنی بر این فریمورک ساخته می‌شوند و شما باید به یاد داشته باشید که کنترلگرها دقیقاً کجا قرار دارند و از چه سینتکسی برای مسیرسازی استفاده شده است چاره اندیشیده‌اید؟

تاریخچه مختصری از وب و فریمورک‌های PHP:

برای پاسخ به پرسش «چرا لاراول؟» باید درک درستی از تاریخچه‌ لاراول و آنچه پیش از آن آمده است داشته باشیم. تا قبل از اینکه لاراول به این درجه از محبوبیت برسد، فریمورک‌ها و حرکت‌های گوناگونی در زمینه PHP و سایر فضاهای توسعه وب وجود داشت.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا لاراول؟
فصل دوم: پیکربندی محیط توسعه لاراول
فصل سوم: مسیرسازی و کنترل‌گرها
فصل چهارم: قالب‌های Blade
فصل  پنجم: پایگاه داده و Eloquent
فصل ششم: گردآوری و کنترل داده‌های کاربر
فصل هفتم: Artisan
فصل هشتم: احراز هویت و مجوزهای کاربر
فصل نهم: درخواست‌ها، پاسخ‌ها و Middleware
فصل دهم: ساخت APIها
فصل یازدهم: ذخیره و بازیابی
فصل دوازدهم: رویدادها
فصل سیزدهم: توابع کمکی و Collectionها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب صفر تا صد لاراول: فریم ورکی برای ساخت اپلیکیشن‌های مدرن PHP
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات403
زبانفارسی
شابک978-622-218-217-5
موضوع کتابکتاب‌های آموزش طراحی وب سایت
قیمت نسخه الکترونیک
175000 ت - 18.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب صفر تا صد لاراول

TAG
۱۴۰۲/۱۰/۲۵
فقط باید کمی درباره فریمورک‌های فرانت و بخش views توضیحات بیشتری بده
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صفر تا صد لاراول

برای دریافت کتاب صفر تا صد لاراول و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.