معرفی و دانلود کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

عکس جلد کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1
قیمت:
۱۲۲,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

تأیید شدن، می‌تواند خلاصه‌ی تمام نیازهای فرزندان شما باشد. آدل فابر و الین مازلیش در کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 تلاش می‌کنند تا به والدین نشان دهند در چه صورت، رابطه‌ی آن‌ها با فرزندانشان رابطه‌ای سالم و مثبت خواهد بود. از نظر این دو نویسنده، تشخیص نیازها و احساسات کودکان، گام مهمی در مسیر بهبود روابط والد و فرزندی است.

درباره‌ی کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

حتماً بسیاری از ما تجربه‌ی دیدن چنین صحنه‌ای را داشته‌ایم: دختربچه یا پسربچه‌ای کوچک، جلوی یک مغازه ایستاده و با جیغ و فریاد و مقدار زیادی اشک، از مادر و پدرش می‌خواهد که اسباب‌بازی پشت ویترین را برای او بخرند و والدین او هم با حالتی آشفته و عصبی سعی در ساکت کردنش دارند. به احتمال زیاد با خود فکر کرده‌ایم که تقصیر از خود پدر و مادر است و اگر ما بودیم، بلد بودیم بچه را چطور تربیت کنیم که کار به اینجا نکشد. اما واقعیت این است که تنها از دور می‌توان درباره‌ی چنین مواردی، تا این حد راحت نظر داد و به خود مطمئن بود. آدل فابر (Adele Faber) و الین مازلیش (Elaine Mazlish) در کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 (How to Talk So Kids Will Listen & Listen So Kids Will Talk) تلاش می‌کنند تا با ارائه‌ی راه‌حل‌هایی کاملا عملی، از طرف کسانی که خودشان تجربه‌ی بزرگ کردن کودکی را داشته‌اند، به والدین امروزی در مسیر دشوار پرورش فرزند کمک کنند.

معرفی و دانلود کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

بچه‌ها، اشیاء ثابت و بی‌جانی نیستند که پیش از ارتباط با آن‌ها، بتوانیم نحوه‌ی برخورد بی‌نقص با ایشان را بدانیم. درک همین مسئله، کلید مهمی برای ایجاد ارتباط مثبت والدین با فرزندانشان است. پدر و مادر باید ابتدا بر تصورات ذهنی خودشان تمرکز کنند و بپذیرند که نقش آن‌ها نباید شبیه به یک مربی باشد که همیشه به دنبال بهتر کردن شخصیت کودک است. در این ارتباط نیز مانند هر رابطه‌ی انسانی دیگری، درک متقابل، مهم‌ترین مسئله است. مهم‌ترین نتیجه‌ی درک احساسات فرزند در این امر نهفته است که با این کار، به او کمک می‌کنیم تا احساسات خود را بشناسد، آن‌ها را درک کند و درواقع خودش را بشناسد. اما کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1، صرفاً یک کتاب تئوریک محسوب نمی‌شود؛ بلکه انباشته از توصیه‌هایی کاملاً کاربردی و عملی برای پدر و مادرهاست. آدل فابر و الین مازلیش در این کتاب با مثال زدن از موقعیت‌های مختلفی که ممکن است والدین با فرزندان خود تجربه کنند، راه‌حل‌هایی به‌شدت پویا را در اختیار آنان می‌گذارند. اثر حاضر در دو جلد منتشر شده که جلد نخست آن در هفت فصل در اختیار شما قرار گرفته است.

کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 را نشر صوتی استودیو نوار با صدای نرگس آهازان و براساس ترجمه‌ی فاطمه عباسی فر منتشر کرده و نسخه‌ی متنی کتاب را انتشارات دایره به چاپ رسانده است.

درباره مجموعه کتاب گفت و شنود با کودکان

آدل فابر و الین مازلیش که هر دو متخصص تربیت کودکان و ارتباطات میان والدین و فرزندان هستند، در مجموعه‌ی چهارجلدی گفت و شنود با کودکان (The How To Talk) تلاش کرده‌اند تا تجربیات خود را از نحوه‌ی ارتباط با بچه‌ها و مدیریت این روابط در اختیار والدین علاقه‌مند به آموزش در این حوزه بگذارند.

در ایران، ناشران مختلف تابه‌حال سه جلد از این مجموعه را با عناوین مختلف به فارسی ترجمه کرده‌اند. برخی از این عناوین به این ترتیب هستند: «به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن»، «چگونه با کودکان صحبت کنیم تا یاد بگیرند»، «به کوچولوها گفتن، از کوچولوها شنیدن».

نکوداشت‌های کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

  • کتابی فوق‌العاده که دستورالعمل‌هایش قابل پیاده‌سازی در انواع روابط هستند. (واشینگتن پست)
  • هر پدر و مادری می‌تواند از روش‌های ارائه‌شده در این کتاب برای ارتقای کیفیت رابطه‌ی خود با فرزندانش بهره ببرد. (روزنامه‌ی Fort Worth Star-Telegram)
  • کاربردی، منطقی و شفاف. رویکردهایی که فابر و مازلیش در این کتاب بر آن‌ها اتکا می‌کنند، چنان عاقلانه و منطقی هستند که شما را شگفت‌زده خواهند کرد. (Family Journal)

کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

گوش سپردن به کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 را به تمام والدین، مربیان و دیگر افرادی که با بچه‌ها سروکار دارند توصیه می‌کنیم. اگر در پی بهبود بخشیدن به روابط خود با کودکان هستید، این کتاب را از دست ندهید.

در بخشی از کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 می‌شنویم

این برچسب زدن‌ها به کودکان، می‌تواند از یک نقش کاملاً بی‌ضرر شروع شود. برای نمونه، یک روز صبح مری به برادرش می‌گوید: عینکم رو بده!

- خودت برش دار! رئیس‌بازی هم موقوف!
- مامان موهام رو شونه کن تا فرهاش باز بشه!
- مری، دوباره داری رئیس‌بازی درمیاری‌ها!
و کمی بعد به پدر می‌گوید: حالا حرف نزن، دارم نوار گوش می‌کنم.
و پدر پاسخ می‌دهد: به حرف رئیس بزرگ گوش کنین!

و کم‌کم مری با لقبی که به او داده‌اند، شروع به بازی می‌کند و همه او را مری‌رئیسه صدا می‌کنند. پس او باید چنین باشد. ممکن است بپرسید آیا درست است تا زمانی که او را به این اسم صدا نمی‌زنی، درباره‌اش به‌عنوان رئیس «فکر» کنی؟ و این سؤال مهمی است. آیا طرز تفکر والدین درباره‌ی کودک، می‌تواند در طرز فکر او نسبت به خودش تأثیر داشته باشد؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
8 دقیقه
شناسنامه - سخنی با شنوندگان
100 دقیقه
فصل نخست: به کودکان کمک کنیم احساساتشان را درک کنند
77 دقیقه
فصل دوم: استفاده از همیاری
99 دقیقه
فصل سوم: جانشین‌های تنبیه
77 دقیقه
فصل چهارم: تشویق به استقلال شخصیت
64 دقیقه
فصل پنجم: ستایش
53 دقیقه
فصل ششم: آزاد کردن کودکان از ایفای نقش
17 دقیقه
فصل هفتم: جمع‌بندی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1
نویسنده،
مترجمفاطمه عباسی فر
راوینرگس آهازان
ناشر چاپیانتشارات دایره
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۸ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های علوم تربیتی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

مهلا صفائی
۱۴۰۲/۷/۲۵
درود و مهر و سپاس از تیم کتابراه که کتاب‌های مفید این چنین رو با خوانشی متناسب در اختیار دوستداران کتاب صوتی قرار میدن
این کتاب جزئ محدود کتاب‌هایی با زمینه تخصصی روانشناسی بود ک با توجه با دانش غیرتخصصی من در علم روانشناسی باز هم تونست به زبانی ساده و قابل فهم کمک بزرگی در مورد تغییر نوع نگرشم و
در مورد تربیت کودکان (پیش تر از اون تربیت خودم) بهم بده
هر چند که من هنوز فرزندی ندارم که از ترفند‌های موجود در کتاب دائمی بتونم استفاده کنم اما کاملا واسم قابل درک هست که این مهارت‌ها چطور میتونه در احساس خوب بچه‌ها نسبت به خودشون مفید باشه
بنظر میاد با توجه به عادات اشتباه تربیتی که احتمالا کل جامعه از گذشته‌ها با خودمون حمل می‌کنیم استفاده از روش‌های جدیداین کتاب چالش برانگیز باشه نیاز به بازبینی حداکثری در رفتارمون داشته باشه اما حتما و حتما مفید تر و نتیجه بخش تر خواهد بود
احساس میکنم از جمله کتاب‌هایی هست که باید نگهش دارم و هر چند وقت یک بار مروری دوباره داشته باشم تا بتونم مهارت‌ها آموزشیشو در وجودم نهادینه کنم و در مورد تربیت فرزند آیندم ازشون استفاده کنم
پریسا خنجری
۱۴۰۲/۸/۱۷
کتاب خوب و کاملی هست فقط من متوجه نشدم اشتباهی دو بار این کتاب رو با عنوان متفاوت خریدم که محتوا همون بود من فکر کردم که اسم نویسنده یکی هست ولی عنوان کتاب فرق می‌کنه حتما مطالبش هم فرق می‌کنه در کل صدای گوینده و محتوا بسیار عالی هست ارزش چند بار گوش دادن داره
فاطمه امیدی
۱۴۰۲/۸/۱۳
بعد از کتاب منشور تربیت نوشته محمد علی انصاری جز کتاب‌های خوب تربیت کودک به حساب میاد
حمید بهرامی
۱۴۰۲/۸/۲۱
کتاب روانشناسی خوبی هست ولی زیاد کاربردی نیست
فرشته سادات یاسینی
۱۴۰۲/۱۰/۲۱
سرعت خواندن کتاب پایین است
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1

برای دریافت کتاب صوتی به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.