معرفی و دانلود کتاب صوتی دختر ایزدی

عکس جلد کتاب صوتی دختر ایزدی
قیمت:
60000 تومان - 6.49€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر ایزدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی دختر ایزدی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی دختر ایزدی

کتاب صوتی دختر ایزدی اثر امید حاجوی، سرگذشت دختری ایزدی به نام نادیا است که به دست گروه ستمگر داعش اسیر شده و روزگار سخت و مشقت‌باری را پشت سر گذاشته است.

در روزهایی که داعش شهرهای کردنشین عراق را اشغال کرد زنان این مرز و بوم در پی رهایی از دردی بودند که داعش بر آنان تحمیل کرده بود. دختر ایزدی در واقع روایت‌گر سرگذشت دخترانی است که در دوران نوجوانی جنگ را حس کرده و به اسارت گرفته شده‌اند. دخترانی که وجودشان را تناقضات انسانی، تناقض میان فرار و قرار، امید و ناامیدی، حقیقت و عشق، باور و ناباوری پر کرده است.

رمان دختر ایزدی از دیدگاه یک دختر 16 تا 18 ساله‌ی ایزدی و به شیوه جریان سیال ذهن روایت می‌شود که در مدت زمان کوتاهی توانست به چاپ دوم برسد و نگاه مخاطبان بی‌شماری را به خود جلب کند.

داستان این کتاب از جایی شروع می‌شود که شخصیت اصلی رمان در اردوگاه بردگان جنسی داعش است و داستانی کلاسیک نیست. نادیا مشغول مرور خاطرات پیش از جنگش در روستاست. اما پس از مدتی، ناگهان شوکی به مخاطب وارد می‌شود و دختر می‌گوید که در حال حاضر در اردوگاه داعشی‌ها است.

نادیا در سلول الخامس و مادرش هم در سلول کناری‌اش زندانی است. این‌جاست که او با بزرگ‌ترین تناقض بشری زندگی‌اش روبرو می‌شود؛ یعنی تناقضی که همه در زندگی‌های روزمره‌شان با آن روبرو می‌شوند اما نسبت به آن بی‌توجه‌اند. این تناقض همیشه با بشر بوده است؛ عشق یا حقیقت، فرار یا قرار. برای نادیا وضعیتی پیش می‌آید که فرار کند اما او درگیر این معنی می‌شود که باید فرار کند و مادرش را در دست داعشی‌ها تنها بگذارد یا بماند و به جای مادرش قربانی شود.

«دختر ایزدی» با هستی آدمی درآمیخته است. جنگ، می‌تواند جنگِ داعش باشد، می‌تواند جنگ جهانی دوم یا جنگ در ویتنام باشد اما عمل انجام شده در آن با هستی هر انسانی، یکسان است.

رمان «دختر ایزدی» یک کتاب نیمه ‌مستند است که با استفاده از تخیل و داستان‌نویسی امید حاجوی، به نگارش درآمده. به این معنی که 80 درصد مطالبش با استفاده از گزارش‌های خبری و مستنداتی که درباره رفتار داعش با زنان و دختران ایزدی وجود داشته، منتشر شده است.

در قسمتی از کتاب صوتی دختر ایزدی می‌شنویم:

«وقت بیداری و کتک رسیده است. انرژی کوچکی در سینه دارم همان را تقویت می‌کنم تا به کار بگیرم. در باز می‌شود و کمربندی روی صورتم می‌آید. سپس روی تنم، روز آغاز می‌شود! همه در گوشه‌ای جمع می‌شویم. کار هر صبح اوست که به جای صبحانه ما را کتک بزند. او کسی است که من و پدرم را در مدرسه از هم جدا کرد. باز هم با کمربند به شانه من می‌زند. چند قدم عقب عقب می‌روم و دوباره می‌ایستم. سه روز پیش به من تجاوز کرد، از عالم و آدم متنفر می‌شوم...»

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
24 دقیقه
بخش اول
26 دقیقه
بخش دوم
28 دقیقه
بخش سوم
31 دقیقه
بخش چهارم
32 دقیقه
بخش پنجم
29 دقیقه
بخش ششم
27 دقیقه
بخش هفتم

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی دختر ایزدی
نویسنده
راویسحر بیرانوند
ناشر چاپیانتشارات نگاه
ناشر صوتی آوانامه
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۱۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی
60000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی دختر ایزدی

علیرضا قائمی
۱۳۹۸/۵/۳۱
به روزی است اما انتها خوبی نداشت. خیلی مسایل ابتر ماند و بلا تکلیف تمام شد. انتظار می‌رفت نویسنده بیشتر از سنجار توضیح دهد و از قوم ایزدی.
در انتها نیز باید نویسنده بیشتر توضیح میداد چگونه آزاد شد؟ چکار کرد و در چه منطقه‌ای زندگی ادامه یافت.
مدت زمان اسارت فقط چتد روز بود اما ایزدی‌ها چند سال به اسارت رفتند و حتی دخترانشان جاهای دیگر بابت فروش فرستاده شدند.
آلان برقوم ایزدی چه میگذرد؟
Maryam Noorali
۱۳۹۸/۱/۲۱
در نشون دادن بخشی از فجایع داعش خیلی موفق بوده. تا فصل ۳ چنان نفست رو میگیره که نمیدونی میتونی ادامه بدی یا نه. ولی از فصل ۳ به بعد از وحشت داستان کم میشه و فصل آخر تکراری و کشداره.
ولی اینکه یک نویسنده مرد انقدر به روحیات یک دختر بچه واقف بوده شگفت انگیزه و جای تحسین داره.
مجید امین
۱۳۹۹/۱۲/۲۵
از اول تا آخر با بغض و اشک همراه بود گوینده محشر محشر محشر حق مطلب رو ادا کرده عالی بود رگ غیرت و خون آدم رو به جوش میاره کاش میتونستیم بریم کمکشون اینجاست که متوجه میشیم حاج قاسم سلیمانی چه شخصی بوده و مدافعان حرم درود به غیرتشون
Debora
۱۳۹۹/۴/۱
انقدر صدای گوینده‌ها طبیعی و جالب بود که حس میکردم دارم تاتر تماشا میکنم واقعا عالی بود ولی نتونستم تحمل کنم و کتابو تمام کنم از رنجهایی این زنان قلبم به درد اومد. من فقط دو فصل رو گوش کردم و چنان روم تاثیر گذاشت که تا سه روز حالم بد بود و گریه میکردم
Iran Irani
۱۳۹۸/۴/۲۹
جالب تر از کتاب بی‌قراری بود.. آدم رو با خودش همراه میکرد..
هرچند عمق فاجعه برای ما قابل درک نیست ولی قلم نویسنده اینقدر خوب بود که به عنوان شاهد ماجرا رو دنبال کنیم و دلهره رو احساس کنیم
کیمیا سلیمانى
۱۳۹۸/۲/۱۶
کتاب بسیار غمگینیه و خیلى خیلى ناراحت کننده، اگر واقعا احساسى هستید اذیت میشید از شنیدنش ولى متاسفانه واقعیت در جهان ما بعضأ وقتا همینقدر وحشتناکه...
اُم فضه حسنپور
۱۳۹۸/۴/۲۹
اگر از نظرروحی شرایطش را ندارید کتاب را گوش نکنید. دو کتاب دیگر هم در مورد دختران ایزدی نوشته شده است مگر فقط ایزدیان مورد ظلم داعشیان قرار گرفتن؟؟؟
عیاری بکتاش
۱۳۹۹/۱۱/۹
اثر متوسطی بود خیلی جذاب نبود اولش شروع خوبی داشت ولی به مرور داستان خودش گم کرد ونتونست پایان خوبی به داستان بده. صدای راوی خوب بود%
★★★☆☆۳از۵ستاره
مصطفی احمدزاده
۱۴۰۱/۱۰/۷
چه کشیدند مردمان سرزمین پارس در اوایل ورود اسلام به ایران. این نمونه‌ای کوچک است از تکرار این واقعیت تلخ 😔
zahra ashrafpouri
۱۴۰۱/۴/۱۶
داستان خوب اجرا شده بود اما خوب تمام نشد. پایان پر محتوا تری برای این همه مقدمه و داستان انتظار میرفت
مجید کشاورز
۱۳۹۹/۱۲/۱۰
لعنت بر داعش، داعشی، بانی داعش، طرفدار داعش و....
خیلی غمگین بود، روحیه‌ام خراب شد
راوی هم فوق العاده بود
شمیم آذرفر
۱۴۰۱/۹/۱۵
اگه اینهمه ناله و ضجه در صدای گوینده نبود شاید بهتر میشد، در کل مضمون جذابی نداشت
نسیم قاسم
۱۳۹۸/۴/۳۰
چقدر چهره‌ی جنگ زشت و ترسناکِ واقعا خیلی قسمت‌ها گریه کردم😔
متین
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
افتضاح صوتی کتاب خواننده همش ناله می‌کنه اعصابم خورد شد گوش ندادم تا اخرش
ناهید اکبرزاده
۱۴۰۰/۹/۲۴
گوینده انگار بلیط هواپیما داره مخواد بره خیلی باعجله کتاب را میخواند
مشاهده همه نظرات 28

راهنمای مطالعه کتاب صوتی دختر ایزدی

برای دریافت کتاب صوتی دختر ایزدی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.