معرفی و دانلود کتاب صوتی شهر خنده

عکس جلد کتاب صوتی شهر خنده
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهر خنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی شهر خنده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی شهر خنده

کتاب صوتی شهر خنده نوشته‌ی زهرا نعیمی، داستان شهری با نوانخانه‌های بسیار است که در آن، قوانین برای شهروندان عادی و بچه‌های یتیم‌ها یکسان نیست. جمعیت بچه‌های بدون سرپرست در این شهر بسیار زیاد است و به این کودکان، آلفا می‌گویند؛ کودکانی که مجبورند برای ادامه‌ی زندگی، دیگران را بخندانند.

درباره‌ی کتاب صوتی شهر خنده

کتاب صوتی شهر خنده، نوشته‌ی زهرا نعیمی، داستان یک شهر عجیب را روایت می‌کند. شهر خنده جایی است که در آن نوانخانه‌های زیادی وجود دارد. در این شهر بیشتر از آن‌که بتوانی رستوران، باشگاه، مرکز خرید و سالن سینما پیدا کنی، ساختمان‌هایی عجیب را می‌بینی که برای کودکان یتیم ساخته شده‌اند؛ ساختمان‌هایی هجده طبقه و رنگارنگ که از بیرون شبیه به یک خانه‌ی رؤیایی‌اند و داخل‌شان به زندان شباهت دارد. جمعیت بچه‌های یتیم یا همان کودکان آلفا در این شهر خیلی بیشتر از تعداد مردم عادی یا همان بتاها است. مردم عادی، یا به عبارتی همان‌ها که خانواده‌ای دارند، از امکانات زیادی برخوردارند. آن‌ها می‌توانند درس بخوانند و شغلی داشته باشند، اما کودکان آلفا حق درس خواندن ندارند. آن‌ها باید برای گذران زندگی بتاها را بخندانند و در مقابل از آن‌ها عروسک و شکلات دستمزد بگیرند.

زندگی برای کودکان آلفا آسان نیست. آن‌ها اگر نتوانند بخندند و کسی را بخندانند، مجبور می‌شوند تحت عمل جراحی لبخند دائمی قرار بگیرند. این‌طوری یک لبخند مصنوعی را تا آخر عمر روی صورت‌شان می‌چسبانند. نوانخانه هم تا هجده‌سالگی به آن‌ها جایی برای زندگی می‌دهد، بعد از آن باید با یکی دیگر از بچه‌های آلفا که به هجده‌سالگی رسیده ازدواج کنند و از آنجا بروند. تازه هر کودک آلفا باید خنده‌اش را در ضبط‌صوت‌اش ضبط کند و همه‌جا با خودش ببرد، چون بچه‌های آلفا حق ندارند بدون خنده‌شان جایی بروند.

همه‌چیز از سخنرانی شهردار شروع می‌شود. مردک بدقواره که با هزار دروغ و دغل به پست شهرداری رسیده، از همه‌ی خانواده‌ها می‌خواهد به نوانخانه‌ها حمله کنند و هر خانواده یک بچه‌ی آلفا را با خودش به خانه ببرد. همین اتفاق هم می‌افتد و در نوانخانه‌ها آشوبی به پا می‌شود، ولی بچه‌های آلفا بیشتر از داشتن خانواده، به برگرداندن آزادی‌شان نیاز دارند.

کتاب صوتی شهر خنده نوشته‌ی زهرا نعیمی، توسط ناشر صوتی سماوا منتشر شده و انتشارات مهرک نشر نسخه‌ی چاپی آن را به عهده داشته است. راوی این این کتاب صوتی، محمد سلیمی است.

کتاب صوتی شهر خنده برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی شهر خنده نوشته‌ی زهرا نعیمی، به نوجوانان علاقه‌مند به داستان‌های اجتماعی و تخیلی پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی شهر خنده می‌شنویم

شهردار، مردی با قد 160 سانتی‌متر و شکمی به بزرگی یک هندوانه‌ی 50 کیلویی بود. یک سبیل پهن و سفید پشت لبش داشت که بی‌شباهت به قلم‌موهای رنگ‌کاری نقاش‌ها نبود و با ابروهای پرپشت و سفیدش، هماهنگی جالبی داشت. همیشه لباس‌هایی خاکستری می‌پوشید، لباس‌هایی یک‌شکل که فقط رنگ خاکستریشان کم‌رنگ و پررنگ می‌شد. در شهر، هرکس شغل مهمی داشت یا از خانواده‌ی سرشناسی بود یا اصلا خانواده‌ای داشت، باید همه‌جا لباس رسمی با رنگ‌های تیره می‌پوشید. حتی بچه‌های بتا هم باید کت‌وشلوار یا لباس رسمی می‌پوشیدند و اگر کسی از این قانون سرپیچی می‌کرد، مجازات می‌شد آن هم چه مجازاتی! یک دست لباس رسمی خاکستری رنگ را با قوی‌ترین چسب موجود به تنش می‌چسباندند. چسب به قدری قوی بود که اگر فرد هوس می‌کرد لباس را از تنش دربیاورد مجبور بود پوست خودش را هم قلفتی بکَند. بنابراین همه‌ی مردم شهر به جز ما بچه‌های آلفا، لباس‌های رسمی تیره می‌پوشیدند. فقط ما بودیم که اجازه داشتیم لباس‌هایی با رنگ روشن تنمان کنیم. آن شب هم شهردار با یک کت‌وشلوار خاکستری تیره آمد پشت و میکروفون و شروع کرد به سخنرانی. بعد از چند لحظه دوربین روی صورتش زوم شد. آنقدر نزدیک که لرزش خفیف پره‌‌های بینی‌اش هم به وضوح دیده می‌شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
8 دقیقه
فصل یک: خنده‌ی جامانده روی پاتختی
13 دقیقه
فصل یک - بخش دو
5 دقیقه
فصل یک - بخش سه
6 دقیقه
فصل یک - بخش چهار
7 دقیقه
فصل یک - بخش پنج
9 دقیقه
فصل یک - بخش شش
8 دقیقه
فصل یک - بخش هفت
11 دقیقه
فصل دو: پیشنهاد یک ماموریت سری
2 دقیقه
فصل دو - بخش دو
4 دقیقه
فصل دو - بخش سه
2 دقیقه
فصل دو - بخش چهار
2 دقیقه
فصل دو - بخش پنج
17 دقیقه
فصل دو - بخش شش
8 دقیقه
فصل سه: پل‌خشکه
6 دقیقه
فصل سه - بخش دو
6 دقیقه
فصل سه - بخش سه
7 دقیقه
فصل سه - بخش چهار
6 دقیقه
فصل چهار: پیغام‌ها و پسغام‌ها
4 دقیقه
فصل چهار - بخش دو
3 دقیقه
فصل چهار - بخش سه
6 دقیقه
فصل چهار - بخش چهار
4 دقیقه
فصل چهار - بخش پنج
2 دقیقه
فصل چهار - بخش شش
9 دقیقه
فصل پنج: روز نمایش
3 دقیقه
فصل پنج - بخش دو
2 دقیقه
فصل پنج - بخش سه
2 دقیقه
فصل پنج - بخش چهار
2 دقیقه
فصل پنج - بخش پنج
4 دقیقه
فصل پنج - بخش شش
4 دقیقه
فصل شش: زندان زیبا
5 دقیقه
فصل شش - بخش دو
11 دقیقه
فصل شش - بخش سه
2 دقیقه
فصل شش - بخش چهار
2 دقیقه
فصل شش - بخش پنج
2 دقیقه
فصل شش - بخش شش
4 دقیقه
فصل شش - بخش هفت
9 دقیقه
فصل شش - بخش هشت
4 دقیقه
فصل شش - بخش نه
8 دقیقه
فصل شش - بخش ده
5 دقیقه
فصل شش - بخش یازده
8 دقیقه
فصل شش - بخش دوازده
6 دقیقه
فصل شش - بخش سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی شهر خنده
نویسنده
راویمحمد سلیمی
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی شهر خنده

سارینا نتاج
۱۴۰۲/۹/۲۸
این کتاب درواقع یک داستان یا یک رمان ساده نیست و سعی کنید با دیدی سطحی این کتاب را نخوانید
این کتاب تا حدی شبیه به کتاب ۱۹۸۴ جورج اورول بود و زیرساختی سیاسی اجتماعی داشته است
از نکات منفی این کتاب میتوان به موارد ذیل اشاره کرد
در ابتدا حوصله سر بود و رفته رفته حوصله سر بر تر هم میشد
داستان
کلیشه‌ای و قابل پیش بینی بود و اگر کتاب‌هایی در این زمینه خوانده باشید کاملا میتوانستید حدس بزنید که چه می‌شود
کتاب با پایانی باز به اتمام رسید که اما این پایان باز ناشیانه بوده و کاملا مشخص است که نویسنده ایده‌ای برای اتمام آن نداشته است و برای جلوگیری از کلیشه‌ای شدن بیشتر پایانش را ول کرد
اگر نویسنده ایده‌ای هم برای اتمام کتاب داشت اما میخواست به صورت مرموز آن را باز بگذارد باید بگویم که ذره‌ای در این زمینه موفق نبوده است چرا که پایان این کتاب ابدا ما را به فکر فرو نبرد
قلم نویسنده عاری از هرگونه هیجان و زیبایی بوده است و انگار که یک شخص آماتور یا نوجوانی ۱۴-۱۵ ساله آن را نوشته است
باید از خواننده عزیز آقای سلیمی بزرگوار تشکر کرد که با صدا و لحن زیبایشان به این کتاب جان بخشیدند
از جنبه‌های مثبت کتاب فقط میتوان به ساده نگاری آن اشاره کرد که باعث میشود نوجوانان هم بتوانند آن را بخوانند
نحوه زمینه سازی داستان و مرتبط کردن آن به مسائل سیاسی و اجتماعی امروزه در جوامع مختلف میتوانست از نکات مثبت این کتاب محسوب شود به شرط آن که ساخته و پرداخته ذهن و قلم خوده نویسنده بوده باشد نه اقتباسی از نویسندگان نامدار جهان.
در انتها تشکر ویژه دارم از کتابراه و آقای سلیمی برای تهیه و خوانش زیبای این کتاب و هر سه ستاره را تقدیم میکنم به خواننده این کتاب صوتی و دست اندرکاران و خود کتابراه
A B
۱۴۰۲/۹/۴
داستان کتاب، بسیار جای تامل داره... وقتی تمام شد، احساس کردم آخر داستان را حذف کرده‌اند! انگار باید ادامه می‌داشت. اما حقیقتا نویسنده در بهترین زمان ممکن، داستان را به پایان رسانده است. اگر ادامه پیدا می‌کرد، یک پایان تکراری نصیبمان می‌شد! یا قهرمان داستان یک پایان خوش با گل و بلبل رقم می‌زد؛ یا با یک اشتباه، همه چیز را نابود می‌کرد و داستان به تلخی به پایان می‌رسید.
به هر حال زندگی فراز و نشیب دارد. هر پایانی چه خوب و چه بد، برای مدتی دوام می‌آورد. شرایط تغییر می‌کند، افراد تغییر می‌کنند و هیچ چیز تا ابد ثابت باقی نخواهد ماند. پس فرقی نمی‌کند قهرمان داستان در انتهای قصه چگونه عمل کند. هر پایانی برای این داستان، می‌تواند درست باشد.
همچنین از کتابراه و گوینده محترم این اثر بسیار سپاس‌گزارم. تن صدا و لحن بیان ایشان در انتقال حس شخصیت‌ها، موقعیت‌ها و به‌طور کلی جذابیت داستان، بسیار موثر بود.
فرنوش جعفرزاده
۱۴۰۲/۹/۲
داستان خوبیه از همون اولش که شروع میشه قلم روان، دوست‌داشتنی، طنز و کنجکاو کننده‌ای داره. غیرقابل پیش‌بینیه و خواننده‌اش بی‌نظیر داستان رو می‌خونه و همه این عوامل دست‌به‌دست هم دادن تا نتونی دست از گوش دادن بهش بکشی؛ اما تقریبا از بعد اعتراض ناموفقشون داستان یه حالت راکد یا شایدم کندی به خودش انگار می‌گیره. نویسنده کم اورده یا داستان روی دور تنده و وارد جزئیات نمی‌شه. تمثیل‌هایی که از سیاست توش اورده جالب هستن و دید مثبتی به تغییر و رسیدن به خواسته‌هاشون داره که توی دنیای واقعی اینقدر همه چیز ساده پیش نمیره. داستان می‌تونست جای بهتری تموم شه و پایان واضح‌تری براش نوشته شه ولی در کل همین هم نسبتا خوب بود.
برای نوجوانان لذت‌بخش خواهد بود و برای بزرگسالان خواندش خالی از لطف نیست و جذابه. اگه دلتون داستانی می‌خواد که حوصله‌سر بر نیست، کنجکاو کننده است و در عین حال خیلی سرعت خوانش بالایی داره، این کتاب پیشنهاد می‌شه.
ممنونم از کتابراه بابت این کتاب دوست‌داشتنی.
بهروز داوطلب📚
۱۴۰۲/۹/۱
کتاب صوتی خیلی خوبی بودبیشترازافکاروخیال پردازی خانوم نعیمی خیلی لذت بردم. واقعا تحت تاثیرقرارگرفتم. که یک نویسنده تااینقدر بتونه یک داستان روجالب وجذاب کنه. واقعاموضوع این کتاب صوتی برام خیلی حس جدیدی میدادویک تازگی خاصی توش داره. ازجایی که تموم داستان موضوع درباره کودکانی بودکه تاسن بلوغ وسن ۱۸ سالگی بایدفقط یک کاربکنن واون هم خندیدن ولبخندزدن. واگربه غیرازاین باشه خلاف قوانین است. واینکه یک پسرچطورمیتونه به یک نفراینقدروفادارباشه که براش به همه کارتن بده وهمه چیزروقبول کنه. حتی به قیمت توی دردسرافتادن خودش. فقط فقط برای پیداکردن وبرگردنندن دوستش. این کتاب وفاداری وحس دوستی علاقه روبه یک جوری خاص بهتون داره توضیح وتوصیف میکنه. پیشنهادمیکنم حتماازاین کتاب صوتی استفاده کنید.
ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۸/۲۱
برام سه ستاره امتیاز این کتاب بود، اما به خلاقیت و ایده پردازی دنیای مردانه پرداختن بانوی نویسنده، زهرا نعیمی، یه ستاره دیگر دادم.
بانوی نویسنده، زهرا نعیمی، از تکه کلام و سبک و سیاق دنیای پسران می‌نویسد که گویی روزگاری تلمذ کرده است؟! 😉رقص خیالپردازی نعیمی در کتابش، شهر خنده زیاد گرم شده است. و
گویی که کسی میدان را از او نمی‌گیرد این گاهی دنیای خواننده را مخدوش و آشفته می‌کند.
نام کتاب، شهر خنده، گویای خنده حتی بیشتر از معمول را می‌دهد اما جز اول کتاب، بقیه کتاب گریز است و ریتمی کند! و حتی از لبخندی نیز دریغ شده است.
تصویر غم انگیز و پس زمینه جلدکتاب گویای گریه است نه خنده! اما تصاویر کاراکترهای طراحی شده روی آن، جالب و خلاق است.
Tαɾα 𝘎𝘩𝘰𝘳𝘣𝘢𝘯𝘪
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
ایده و خوانش خوبی داشت. فقط آخرش یکم حس کردم سرهم بندی شد! افرادی که کامنتمو میبینید از اینجا به بعد ممکنه بخشی از کتاب براتون لو بره پس اگه اینو دوست ندارین ادامشو نخونید. میشد به منیژه و دلیل انتخاب خونواده جدیدش بیشتر پرداخته بشه خیلی تغیر موضع ناگهانی بود کنار اومدن بیژنم همینطور. از یاور و کرد ماجرای فرارش میشد بیشتر استفاده از آراد و جهان و برادر دختر که یهو اومد و یهو هم رفت به ناکجا هم میشد بیشتر استفاده کرد و پیچ و تابای جذابی به داستان داد. در کل بیشتر شبیه خلاصه از یه کتاب بود تا یک کتاب! اما ایده‌ی کتاب رو دوست داشتم از خوندنش پشیمون نیستم.
مهناز کیان مهر
۱۴۰۲/۸/۲۳
ایده داستان جذاب و زیباست با تم سیاسی.
چون مخاطب داستان نوجوان بوده، به نظرم خشونت داستان قابل قبول بود. اگه برای مخاطب بزرگسال بود داستان می‌توانست تلخ و دردناک تر و سیاسی تر باشه.
با اینکه بزرگسالم از این داستان لذت بردم و تبریک به نویسنده به خاطر خلاقیتش مخصوصا در استفاده از گاز خنده و لبخند
اجباری.
به نظرم، نویسنده نخواسته امید به تغییر جامعه رو از بین ببره وگرنه دیکتاتورها به این راحتی که در کتاب عنوان شد، کوتاه نمیان.
صدای گوینده هم خوب و دلنشین بود.
در کل داستان رو پیشنهاد میدم، مطمینم دیدگاه نوجوانان رو نسبت محیط زندگی تغییر میده
مبینا برغمدی
۱۴۰۲/۹/۱۹
تقریبا نیمی‌اش رو گوش کردم طرز خواندن گوینده خوبه صداشون هم خوبه کتاب هم به نظر من زیباست با این که شاید از نظر بعضی‌ها رمان‌های ایرانی خوب نباشن این اولین رمان ایرانی بود که من خوندم و در عین حال دقیقا مثل خارجی‌ها بود قطعا کتاب‌های معروف و بینظیری مثل شازده کوچولو یا کتاب‌های البر کامو و.. نباید مقایسه بشن مگر با اگاهی و خب این کتاب هم از نظر من همینطوره و خیلی زیباست
پیشنهاد میکنم گوش بدید عزیزان سیر داستانی جالبی داره و بعضی شبا من واقعا بدون این کتاب خوابم نمیبره
آمین
۱۴۰۳/۱/۶
پرواز خیال نویسنده در دنیای بسته نوانخانه و خلق شخصیت‌هایی عجیب ولی واقعی رو دوست داشتم شهری با نوانخانه‌ها، بیش از حد معمول، شهرداری که مستقیما بر آن‌ها نظارت می‌کرد و قوانینی با محوریت خنده و خنداندن و البته بدون کتاب و کتابخوانی... پایان کتاب باز بود و پیام اصلی رو داد خنده بدون دلقک شدن.. اجرای آقای سلیمی عالیه قبلا در کتاب صوتی من نوکر بابام نیستم کتابخوانی کردند
ارزش یکبار شنیدن رو داره، توصیه می‌کنم
ممنون کتابراه عزیز
Sin90
۱۴۰۳/۱/۸
اینکه پایان داستان باز باشه بعد اتمام کتاب این حس اتلاف وقت بهم میده و به همین خاطر کامل گوش نکردم و بعد از قسمت دوم رفتم سراغ شنیدن بخش آخر که خب به نظر من نتیجه‌ی گفتگو‌ی شخصیت با شهردار باید نوشته میشد و بدین جهت پیشنهادش نمیکنم. اما خب به نظرم اول داستان خوب شروع شد و صدای گوینده هم بسیار گرم بود که باعث تاثیر خوبی روی شنونده میشه. ممنون از کتابراه و گوینده‌ی عزیز
مریم کاوه نژاد
۱۴۰۲/۱۱/۱۴
کتاب دید متفاوتی داشت جالب و خلاقانه. ولی آخرش جوری تموم شد که همش منتظر بودم بره فصل بعدی که نرفت حتی حس کردم باید جلد دومی در کار باشه اما نبود. شاید همین جا بهترین پایان بود چون اگر کش پیدا میکرد دیگه مسخره میشد ولی حس میکنم جواب همه سوال‌ها رو نداد و تموم شد. البته سلیقه‌ای هست دیگه. بعضی ها این سبک رو دوست دارند مثل فیلم‌های اصغر فرهادی
F.javan
۱۴۰۲/۸/۲۹
با این که داستان در مورد نوجوانان بود اما چهره واقعی سیاست را نشان میدهد. کودکانی که آلفا نامیده میشوند و تا وقتی که با واقعیت روبرو نشوند فکر میکنند زندگی عالی است و آن‌ها خوشبخت. سیاست آشنا داستان آشنا فقط جای گریه و خنده عوض شده. هر قسمت از داستان مرا به یاد بازی سیاسی می‌انداخت خیلی آشنا👌
زهرا بهرامی
۱۴۰۲/۸/۱۲
راوی خوبه داستان فانتزی قشنگی بود. منتها به نظرم بهتر بود داستان بعد از رفتن بیژن به خونه سارا تموم می‌شد چون داستان در ادامه به اندازه قبلش قوی نیست و اینکه باید نویسنده به سوالی که در مورد یاور تو ذهن خواننده ایجاد کرده جواب می‌داد اگر این دو ایراد نبود می‌تونست یکی از بهترین رمان‌های فانتزی ایرانی باشه
فوآد شبانی
۱۴۰۲/۹/۲۵
همیشه باید بعضیا باشند که دل سیاهشون اجازه نده حال همه خوب بشه!
این کتاب دست می‌زاره روی همون جایی که پاشنه آشیله برای همون سیاه دلهاست.
خیلی حالمو خوب کرد گوش دادن این کتاب. دنیایی متفاوت، تلاشی ارزشمند و نتیجه‌ای غیرقابل پیش بینی برای خواننده که می‌تونه اون رو ببره به یه جای دور...
بهاره
۱۴۰۳/۱/۹
بنظر میاد نویسنده نتونسته از توان نویسندگیش آنچنان که باید در این کتاب استفاده کنه، چون نه شروع درستی داشت و نه پایان مناسبی، همه چی گنگ و مبهم بود جس میکنم اصلا خودش هم نمیدونست چجوری باید تمام شه، روند کتاب بسیار کند پیش میره بطوریکه آدم واقعا خسته میشه.
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب صوتی شهر خنده

برای دریافت کتاب صوتی شهر خنده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.