معرفی و دانلود کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم)

عکس جلد کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم)
قیمت:
۲۵,۵۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم)

کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) اثری با گردآوری و ترجمه‌ی عبداللطیف طسوجی است که در آن داستان‌هایی پندآموز، افسانه‌هایی کهن و قصه‌هایی سرگرم‌کننده و دلنشین را به زبانی گیرا و در عین حال ساده می‌شنوید. هزار و یک شب یکی از اثرگذارترین و مهم‌ترین گنجینه‌های ادبی شرق و آسیای مرکزی است که سنن و آداب و رسوم باستانی این نقطه از جهان را به شیوایی و روشنی ترسیم کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم)

نام شهرزاد قصه‌گو و کتاب هزار و یک شب برای کمتر کسی در جهان ناآشناست. هزار و یک شب میراثی از دوران باستان و از مشرق زمین است؛ اثری که هنوز گمانه‌زنی‌ها درباره‌ی خاستگاه و اصالتِ آن از سوی آگاهان و پژوهشگران به نتیجه نرسیده است. به زعم بسیاری از کارشناسان، هزار و یک شب ریشه در آداب و رسوم مشترک میان هند و ایران و عراق دارد و نمی‌توان آن را منحصر و محدود به یک خطه دانست. با این وجود، به باور برخی شرق‌شناسانِ برجسته هزار و یک شب از یونان برخاسته و به اعتقاد عده‌ی دیگری از آنان، روایات این کتاب از قصه‌های کهن چینی برگرفته شده است. برخی تصور می‌کنند هزار و یک شب اصالتی هندی و سانسکریت دارد و گروهی معتقدند در دوران هخامنشیان بوده که اولین حکایات و قصه‌های این کتاب به صورت مکتوب درآمده‌اند. اما پرطرفدارترین نظریه، حداقل در میان ایرانیان، پارسی بودن خاستگاه این کتاب است.

داستان کتاب صوتی هزار و یک شب (One Thousand and One Night) به زمانی نامعلوم در گذشته بازمی‌گردد. شهریار نام پادشاه قلمرویی وسیع است. او به خیانت همسرش پی می‌برد و آتش نفرت و خشم چنان در وجودش زبانه می‌کشد که تصمیم به انتقام می‌گیرد. او هر شب دختری از قلمروی خود را به عقد خویش درمی‌آورد و روز بعد، پیش از طلوع خورشید جانش را می‌ستاند. شهریار کینه‌توز کار را به جایی می‌رساند که دیگر دختران زیادی جز اشراف و بزرگ‌زادگان در شهر باقی نمی‌مانند. وزیر شهریار و دختر خردمندش، خسته از سفاکی پادشاه، به این نتیجه می‌رسند که باید با او مقابله کرد و با اندکی تدبیر می‌توان از مرگ تعداد بیشتری از دختران پیشگیری نمود. شهرزاد، دختر وزیر، به پیشنهاد خودش به عقد شهریار درمی‌آید. او در شب ازدواجشان از شهریار می‌خواهد تا برای آخرین‌بار، خواهرش دنیازاد را ببیند و برایش قصه بگوید. پادشاه این اجازه را به او می‌دهد. اما شنیدنِ قصه همان و جذب شدن شهریار به روایات دلنشین و گیرای شهرزاد همان. شهرزاد که چنین می‌بیند، قصه را ناتمام می‌گذارد تا یک شب دیگر نیز از پادشاه وقت بخرد و قصه را تمام کند. اما این ماجرا شب بعد هم تکرار می‌شود و همین‌طور شب‌های بعد و شب‌های بعد... و این چنین است که شهرزاد و دیگر دخترانِ آن قلمرو از مرگ، نجات می‌یابند.

هزار و یک شب بی‌گمان یکی از شناخته‌شده‌ترین میراث کلاسیک شرق و از برجسته‌ترین گنجینه‌های ادبی جهان محسوب می‌شود. قصه‌ها و حکایات پندآموز و دلنشین آن، توسط راویانِ مختلف، گاه انسان‌هایی از هر قشر و طبقه و گاهی جانوران نقل می‌شود. هزار و یک شب در زمان هارون‌الرشید با نام‌های «الف لیله» یا «الف خرافه» به زبان پهلوی ترجمه می‌شود. در سال 1295 و زمان استیلای قاجار، عبداللطیف طسوجی آن را به فارسی برمی‌گرداند و نام «هزار افسان» را بر آن می‌گذارد و اندک‌اندک به کتابی تبدیل می‌شود که هم‌اکنون از آن می‌شناسیم.

کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد پانزدهم (شب نودوچهارم تا صدم) اثری از عبداللطیف طسوجی است که توسط نشر صوتی واوخوان و انتشارات رها فیلم منتشر شده. این کتاب را با صدای شیوا خنیاگر می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب قصه‌های هزار و یک شب

  • هزار و یک شب شیرین‌ترین و دلپذیرترین حکایاتِ گذشته‌های دور و شرق باستان را در بر دارد. (Barnes & Noble)
  • کتاب هزار و یک شب یک اثر کلاسیک و میراثی گران‌قدر، بی‌نظر و ماندگار در جهان ادب و هنر به شمار می‌آید. (Taschen Books)

اقتباس‌های سینمایی و فرهنگی از کتاب قصه‌های هزار و یک شب

با الهام از حکایات سحرآمیز و جذاب هزار و یک شب تاکنون آثار هنری بسیاری در قالب‌های مختلف فیلم سینمایی، سریال تلویزیونی، نقاشی، نقالی، سفالگری و موسیقی ساخته شده است که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به نگارگری‌های صنیع‌الملک، سوئیت سمفونیک شهرزاد، ساخته‌ی نیکولای ریمسی کورساکف و نقاشی‌های سوفی اندرسون و جان دیکسون پتن اشاره کرد. در میان آثار سینمایی و تلویزیونی نیز «هزار و یک شب» به کارگردانی آلفرد ای. گرین، محصول سال 1945 سینمای امریکا، «داستان‌های عشقی هزار و یک شب» ساخته‌ی پیر پائولو پازولینی محصول سال 1974 و تولید مشترک سینمای فرانسه و ایتالیا و همین‌طور «شب‌های عربی» به کارگردانی آلن بیتس محصول کمپانی ای‌بی‌سی امریکا از جمله‌ی پرآوازه‌ترین تولیدات به شمار می‌آیند.

کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از علاقه‌مندان روایات و داستان‌های افسانه‌ای مشرق زمین، ماجراجویی‌های اساطیری، حکایت‌های خیال‌انگیز و قصه‌های شیرین و عامیانه هستید، شنیدن کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) می‌شنویم

چون شب سی‌وچهارم برآمد گفت: ای ملک جوان‌بخت، چون رئیس کشتی پاسخ داد که به بغداد همی روم، نورالدین با انیس و جلیس به کشتی نشستند و ناخدا کشتی براند که کشتی چون مرغ پریدن گرفت و با مراد وزیدن آورد. نورالدین و انیس و جلیس را کار بدین گونه شد. و اما غلامان سلطان به خانه‌ی نورالدین آمده درها بکندند و غرفه‌ها بشکستند. از نورالدین اثری نیافتند. خانه را ویران کرده خبر پیش سلطان بردند که نورالدین پدید نگشت. سلطان را خشم فرو گرفت. گفت: «در هر جا که هست بایدش به‌ دست آورید.» ابن ساوی گفت: «کس چون من نتواند که او را پاداش دهد.» پس ملک بفرمود که ندا در شهر بدادند که هر کس نورالدین را پدید آورد، هزار دینار زر و خلعت گران‌بها از ملک جایزه دارد و آن کس که او را پنهان دارد و جای او دانسته نگوید، مستوجب عقوبت ملک خواهد بود. خادمان و مردم شهر نورالدین را جست‌وجو همی کردند و لکن نورالدین با انیس و جلیس سلامت به ساحل رسیدند. پنج دینار به ناخدا داده از کشتی به در آمدند و همی رفتند که پیش‌روی قضا ایشان را به باغ‌های بغداد رهنمون شد.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
22 دقیقه
شب سی و یکم - ادامه‌ی «حکایت بقبق» و «حکایت کور» و «حکایت اعور» و «حکایت بی‌گوش»
40 دقیقه
شب سی و دوم - ادامه‌ی «حکایت بی‌گوش» و «حکایت لب‌بریده» و «حکایت دو وزیر»
20 دقیقه
شب سی و سوم - ادامه‌ی «حکایت دو وزیر»
13 دقیقه
شب سی و چهارم - ادامه‌ی «حکایت دو وزیر»
23 دقیقه
شب سی و پنجم - ادامه‌ی «حکایت دو وزیر»
17 دقیقه
شب سی و ششم - ادامه‌ی «حکایت دو وزیر» و «حکایت ایوب و فرزندان»

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم)
نویسنده
راویشیوا خنیاگر
ناشر چاپی موسسه فرهنگ و هنر رها فیلم
ناشر صوتی واوخوان
سال انتشار۱۴۰۳
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۱۵ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی داستان و رمان ایرانی، کتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه صوتی

راهنمای مطالعه کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم)

برای دریافت کتاب صوتی قصه‌های هزار و یک شب - جلد ششم (شب سی‌ و یکم تا سی‌ و ششم) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.