معرفی و دانلود کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»

عکس جلد کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»

راهنمایی برای نجات زندگی از چنگ باورهای کودکی! کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید از تامس آنتونی هریس سه نیروی قدرتمند روان را به شما معرفی می‌کند تا موفق شوید کنترل سرنوشت را در دست بگیرید و در مواجهه با شرایط دشوار، تصمیم‌هایی بالغانه بگیرید.

درباره‌ی کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید

یکی از معروف‌ترین آثار تحلیل رفتار متقابل! آموزه‌های این کتاب به شما کمک می‌کند نحوه‌ی عملکرد روان انسان را بشناسید و متوجه شوید آدم‌ها چرا رفتارهای متفاوت و حتی متناقض از خود نشان می‌دهند. تامس آنتونی هریس کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید (I'm OK you're OK) را با تکیه بر نظریه‌ی «بالغ، والد و کودک: سه بخش روان» اریک برن خلق کرده، با این هدف که بتوانید میان این سه بخش، تعادلی درست ایجاد کنید.

«کودک» ناشناخته‌ترین قسمت روان است که در سال‌های ابتدایی زندگی شکل می‌گیرد. حال بیابید این دوران سرنوشت‌ساز را با همدیگر بررسی کنیم: کودکی که تازه به دنیا آمده کاملاً بی‌دفاع است. ضعف جسمانی و رشد ناتمام مغز نیز او را در وضعیتی قرار داده که بدون کمک بیرونی مدت زیادی زنده نمی‌ماند. البته این طفل کم‌جان اطلاعی از شدت وابستگی خود به اطرافیانش ندارد اما به تجربه می‌فهمد نیازهای بنیادین او تنها در حضور دیگران برطرف می‌شوند. به این ترتیب حتی اگر مراقب با بی‌توجهی یا بدرفتاری به او آسیب بزند کودک باز هم محتاج اوست و او ناخودآگاه سعی دارد توجیهی برای این تجربه‌های تلخ بیابد.

ناگفته پیداست که کودک مدنظر ما از قدرت استدلال برخوردار نیست و خیلی ساده نتیجه می‌گیرد: «بین من و مامان/بابا اونه که آدم خوبه‌اس، مشکل از منه!». اما نتیجه‌گیری او چرا تا این حد خشن و اغراق‌آمیز است؟ خب، جواب این پرسش هم مشخص است: کودک ظرفیت پذیرش اشتباهات مراقب خود را ندارد! تامس آنتونی هریس در کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید توضیح می‌دهد که طفل تازه متولد شده قادر به تشخیص دلایل پشت تصمیمات اطرافیانش نیست و همه چیز را به خود نسبت می‌دهد.

از طرف دیگر او نمی‌تواند بد بودن مراقبش -تنها فردی که او در دنیا می‌شناسد- را بپذیرد چون وحشتی که این موضوع برایش به دنبال دارد به شدت سنگین است. در این شرایط کودک به تنها توجیه ممکن متوسل می‌شود: «حتما من کار بدی کردم که اون بهم توجه نمی‌کنه!»، «اگه من بچه‌ی خوبی بودم مامان/بابا زودتر بهم غذا می‌داد» یا «وقتی این همه وقت خونه نیومده یعنی منو دوست نداره!».

با شنیدن کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید متوجه می‌شوید که استدلال‌های ناخودآگاه و ابتدایی دوران کودکی، تا بزرگسالی همراه ما می‌آیند و بدون اینکه از آن‌ها مطلع باشیم بر تصمیمات ما اثر می‌گذارند. ما ممکن است این وضعیت را بپذیریم، شاید هم آن را فرافکنی کرده و در لحظات پرتنش به دیگری بگوییم «تویی که مشکل داری!» اما شکی وجود ندارد که هر دو حالت ناسالم، آسیب‌زا و رنج‌آور هستند.

تامس آنتونی هریس، روانشناس مطرح تحلیل رفتار متقابل به شما کمک می‌کند از چنین وضعیت‌هایی خارج شوید و زندگیتان را از تسلط باورهای کودکی‌ خارج کنید. این اثر یکی از مفیدترین کتاب‌های تحلیل رفتار متقابل است و در میان علاقه‌مندان روانشناسی از محبوبیت بالایی برخوردار است. پس اگر تصمیم دارید زندگی خود را از نو و با نگاهی بالغانه خلق کنید، کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید را از دست ندهید!

کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که در زندگی خود به‌صورت مرتب با انسان‌ها در ارتباط هستند، مثل معلمان، مربیان، والدین و روان‌درمانگرها می‌توانند این کتاب را گوش کرده و روش‌های آن را به کار گیرند. همچنین علاقه‌مندان به مطالعات روان‌شناسی می‌توانند از آموزه‌های این کتاب بهره‌مند شوند.

با تامس آنتونی هریس بیشتر آشنا شویم

او روانپزشک و نویسنده‌ای آمریکایی بود که در سال 1910 به دنیا آمد. وی مدرک کارشناسی خود را در سال 1938 و از دانشگاه آرکانزا و مدرک کارشناسی ارشدش را در رشتهٔ پزشکی از دانشگاه تمپل دریافت کرد.

تامس آنتونی هریس (Thomas Anthony Harris) بعد از تمام کردن دوره کارآموزی در سال 1942 دوره تعلیمی خود را در بیمارستان سنت الیزابت شروع کرد و بعد از چند سال ریاست بخش روانپزشکی نیروی ارتش دریایی را برعهده گرفت. دکتر هریس علاوه بر کارهای بالینی خود، کتاب هم می‌نوشت و کتاب «من خوبم، تو خوبی» اثر معروف و پرفروش او بود.

در بخشی از کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید می‌شنویم

از آنجایی که همه‌ی مردم دارای والد، بالغ و کودک هستند از نظر ساختاری به یکدیگر شبیه هستند و در عین حال از دو طریق با یکدیگر تفاوت دارند: الف) از نظر محتویات والد، بالغ و کودک. ثبت و ضبط این محتویات در هر کسی منحصر به فرد است. ب) نظم و ترتیب و کاربرد این اطلاعات نیز در هر کسی متفاوت است. این بخش به بررسی و بیان تفاوت‌های کاربردی می‌پردازد.

دو نوع کاربرد وجود دارد: ناخالصی یا آلایش و محرومیت. در پایان یک ساعت جلسه‌ی آموزشی با یک دختر شانزده ساله‌ی کم‌حرف و گوشه‌گیر که از مدرسه و خوابگاه اخراج شده بود و از نظر فرهنگی بسیار محرومیت کشیده بود پرسیدم: حالا والد، بالغ و کودک برای شما چه مفهومی دارند؟

کودکانی که در ترس دائم و جانورخویی والدین غیرقابل پیش‌بینی بزرگ شده‌اند و در بزرگسالی نیز آنقدر تحت‌فشار هستند که هنوز ترس بچگی را حس می‌کنند و برای اطلاعات غلط خود دلیل منطقی جلب می‌کنند ... .

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
23 دقیقه
مقدمه و فصل 1: فروید، پن فیلد و برن
47 دقیقه
فصل 2: والد، بالغ و کودک
43 دقیقه
فصل 3: چهار وضعیت زندگی
24 دقیقه
فصل 4: می‌توانیم تغییر کنیم
39 دقیقه
فصل 5: تحلیل رفتار متقابل
20 دقیقه
فصل 6: چگونه با یکدیگر تفاوت داریم؟
21 دقیقه
فصل 7: چگونه از زمان استفاده می‌کنیم؟
33 دقیقه
فصل 8: والد، بالغ، کودک و ازدواج
62 دقیقه
فصل 9: والد، بالغ، کودک و بچه‌ها
23 دقیقه
فصل 10: والد، بالغ و کودک و نوجوانان
28 دقیقه
فصل 11: چه وقت درمان ضروری است؟
31 دقیقه
فصل 12: والد، بالغ، کودک و ارزش‌های اخلاقی
18 دقیقه
فصل 13: مفاهیم اجتماعی والد، بالغ، کودک

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من خوبم، شما خوبید: روانشناسی ساده بر اساس «تحلیل رفتار متقابل»
نویسنده
مترجمحبیب الله آتشی
راویمینا علینقیان
ناشر صوتیانتشارات کنکاش
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۶ ساعت و ۵۱ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید

آبتین حاجی پور
۱۴۰۱/۶/۱۹
تامس هریس روانکاو بزرگ و توانایی است که در تحلیل رفتار متقابل و شناسایی ماهیت و چیستی 《کودک درون》در کتابهایش گام‌های زیادی را طی نموده است. بر اساس این کتاب کودک درون که مجموعه احساسات ناخوشایند و ناکامی‌های های چندسال اول زندگی است در دوران بزرگ سالی به شدت تحریک می‌شوند و لذا فرد به جای شخصیت و و بالغ والد ستمگر یا کودک درخودمانده هراسان را فرامی‌خواند. به زعم تامی هریس تحلیل رفتار متقابل بهترین راهکار برای شناسایی علت بسیاری از نگرانی‌ها و رفتارهای نابهنجار ماست. از نطر هریس
اعتراف به احساس اولین گام تغییر است‌.
وی می‌گوید اولین گام برای مقابله با ناخودآگاه «اعتراف» است. به بیشتر ما از ابتدا یاد داده‌اند که منکر احساسهایمان بشویم: «دندان درد که گریه ندارد»، «کسی از معملش بدش نمی‌آید»؛ «بچه نشو!»، «خدا رو شکر کن که بدتر از این نشد».
کتمان احساس غالباً منجر به انکار وجود آن‌ها می‌شود. اما احساس‌ها واقعیت دارد، و اگر آن‌ها را در ناخودآگاه انباشته کنیم نهایتاً «نشت می‌کنند!». به هرحال احساس راهی برای فرار از ناخودآگاه می‌یابد چه به صورت زبانی و چه به صورت زخم معده، سردرد، انقباظهای عضلانی، سوءهاضمه، افسردگی و یا سوزش پا.
اعتراف به احساس اولین گام تغییر است.
mojgan asadi
۱۴۰۲/۲/۲۰
این کتاب فوق العاده ست ارزش چند بار گوش دادن رو داره. کاش همه‌ی والدین قبل از بچه دار شدن یا حتی ازدواج کردن موظف به خوندن این کتاب بودن
Saheb Dashti
۱۴۰۳/۱/۶
کتابی ساده و روان برای درک روابط‌ها و بعد‌های شخصیتی خودمان و برای کسانی که میخوان درکی از روانشناسی داشته باشن
Negin Nouri
۱۴۰۲/۸/۲۲
صداپیشگی حس هوش مصنوعی میداد کاملا هیچگونه حسی نداشت و رباتی بود مضمون کتاب خوب بود برای همه لازمه قبل بچه دار شدن بخونن
majidreza
۱۴۰۲/۱۰/۲۰
یاد میگیریم که خوبی و بخشش و اعتماد به نفس را تقویت کنیم و قربانی دیگران نباشیم
Morteza Nasiri
۱۴۰۲/۹/۳
این همان کتاب وضعیت آخر تامس هریس است که یک شاهکار به حساب می‌آید.
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید

برای دریافت کتاب صوتی من خوبم، شما خوبید و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.