معرفی و دانلود کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم

عکس جلد کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم
قیمت:
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ تومان ۳۰%
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم

کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم نوشته‌ی احمد دهقان، شامل ده داستان کوتاه از دفاع مقدس و سرنوشت آدم‌های بازمانده از جنگ است که دیگر به خانه‌هایشان بازگشته‌اند اما باید با اثرات مختلف و سخت جنگ کنار بیایند. خاطرات و روایت‌هایی تاثیرگذار که نویسنده براساس تجربیات واقعی خود در جبهه، آن را نوشته است.

درباره کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم:

اثری ماندگار که با نگاهی جدید به موضوع جنگ ایران و عراق می‌پردازد و از سرنوشت آدم‌هایی می‌گوید که پس از سال‌ها به خانه‌هایشان بازگشته‌اند اما خاطرات و تجربیات‌شان آن‌ها را رها نمی‌کند. کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم، ده داستان کوتاه دارد که احمد دهقان بین سال‌های 77 تا 83 آن‌ها را به نگارش درآورد و پس از چاپ آن با انتقادات فراوانی رو‌به‌رو شد. روایتی تلخ و واقع‌گرایانه از اثرات زشت و دردناک جنگ بر روی آدم‌هایی که مدتی از عمر خود را در جبهه‌ها گذرانده‌اند و قرار نیست هیچ‌وقت به زندگی سابق خود بازگردند.

احمد دهقان در این کتاب سعی کرده بدون آرمانی جلوه دادن اتفاقات و شعاری کردن فضا، روایتی از جنگ و رزمندگان ارائه بدهد؛ به همین خاطر با اقبال خوبی در سطح جهانی مواجه شد و توانست به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی، لهستانی و فرانسوی ترجمه شود حتی خوانندگان غیرایرانی می‌توانند آن را از سایت آمازون نیز خریداری کنند. همچنین از کتاب من قاتل پسرتان هستم، فیلمی با نام پاداش سکوت از مازیار میری ساخته شده است.

عنوان اثر از یکی از داستان‌های کتاب گرفته شده که در قالب یک نامه نوشته شده است و درباره رزمنده‌ای ایرانی‌ست که مجبور می‌شود دوست هم‌رزم خود را به قتل برساند تا در یک عملیات مهم موفق بشوند. پس از این اتفاق و پایان جنگ، این فرد عذاب وجدان دارد و نمی‌تواند خود را به خاطر این کار ببخشد به همین خاطر از روی درماندگی، در نامه‌ای این اتفاق را برای پدرش شرح می‌دهد. روایتی حیرت‌انگیز و تلخ که با شنیدن آن تحت تاثیر قرار خواهید گرفت و چهره‌ی مذموم جنگ بیش از پیش نشان داده می‌شود.

پس از انتشار این کتاب، عده‌ی زیادی به آن تاختند و عناوینی همچون «توجه نکردن به وجه روحانی جنگ تحمیلی، نوشتن داستان جنگی با دیدگاه ماتریالیستی، گفتن وقایع بدون توجه به قدرت تحلیل مخاطب و یا حمله به ارزش‌های جنگ به‌ خاطر خوش خدمتی به جوامع روشنفکری» ر ا به آن نسبت دادند اما احمد دهقان در مصاحبه‌ای نظرش را در این باره اینگونه بیان می‌کند:

«کسانی که می‌‌خواهند بگویند من قاتل پسرتان هستم ارزشی نیست، به دنبال این هستند که یک نفر مانیفست بنویسد؛ اما من داستان‌نویس هستم، نه مانیفست‌نویس. چند منتقد ادبی لفظ «ادبیات اعتراض» را درباره‌ این مجموعه به کار برده‌اند. این اعتراض به سرنوشت آدم‌های پس از جنگ است، نه به خود آن‌ها؛ من به آدم‌ها اعتراض ندارم، سرنوشت اینان را خواسته‌ام بنویسم و زندگی‌شان را پس از جنگ ببینم. چرا یک لحظه نگاه به پس از جنگ ناخوشایند است؟ کسانی با این نوع نگاه مخالفت می‌‌کنند که خودشان مسئول سرنوشت آن افراد بوده‌اند. این نوع ادبیات حتما در ادبیات دفاع مقدس می‌گنجد، ولی می‌تواند «ادبیات اعتراض» باشد، یا هر اسم دیگری که بر آن می‌‌گذارند.»

افتخارات کتاب من قاتل پسرتان هستم:

- نامزد جایزه‌ی ادبی مهرگان (1384)
- نامزد جایزه‌ی ادبی منتقدان و مطبوعات (1384)
- نامزد جایزه‌ی ادبی بنیاد گلشیری (1384)

احمد دهقان را بیشتر بشناسیم:

احمد دهقان یکی از نویسندگان حوزه ادبیات دفاع مقدس و جنگ به شمار می‌رود که دوران نوجوانی و جوانی خود را در جبهه‌های جنگ گذرانده و همین تجربیات و خاطرات، سوژ‌ه‌ نوشته‌هایش شده است.

او در سال 1345 در کرج متولد شد و در رشته‌های مهندسی برق و مردم‌شناسی فارغ‌التحصیل شده است. دهقان در دوران جوانی تصادفی کرد که باعث شد مدتی خانه‌نشین شود و همین اتفاق بهانه‌ای برای خواندن رمان‌های بیشتر و شروع نویسندگی بود.

دهقان با نوشتن رمان سفر به گرای 270 درجه با موضوع دفاع مقدس، به عنوان نویسنده‌ای حرفه‌ای مطرح شد و توانست برای این کتاب، برنده جایزه 20 سال داستان‌نویسی و برگزیده 20 سال ادبیات پایداری شود. همچنین این رمان به زبان‌های انگلیسی، ایتالیایی و روسی ترجمه شده و در سال 2015 جایزه سرزمین شرقی را برای بهترین داستان شرقی دریافت کرد.

قلم احمد دهقان ساده و روان است و همواره به عنوان نویسنده‌ای شناخته می‌شود که به دور از کلیشه‌های رایج در حوزه ادبیات پایداری می‌نویسد و سعی کرده همواره با داشتن نگاهی انسانی و واقعی، پدیده جنگ را توصیف کند.

از دیگر آثار این نویسنده می‌توان به لحظه‌های اضطراب، روزهای آخر، ستاره‌های شلمچه، سفر به گرای 270 درجه، گردان چهار نفره، هجوم، دشت بان، پرسه در خاک غریبه و... اشاره کرد.

او در کارنامه ادبی و فرهنگی خود، مدیر کارگاه‌های قصه و رمان حوزه هنری، نماینده هیئت علمی در بخش مستندنگاری نهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد و کارشناس ادبی در دفتر ادبیات و هنر مقاومت و حوزه هنری بوده است.

کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

اگر از علاقه مندان به ادبیات پایداری و دفاع مقدس هستید و می‌خواهید روایتی جدید از جنگ و آدم‌هایش بشنوید، این کتاب برای شما مناسب است.

در بخشی از کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم می‌شنویم:

هر سه با ترکش‌های یک توپ زخم برداشته بودیم و باهم آورده بودند ما را پشت جبهه جنگ و آن بیمارستان. ترکش شکمم را پاره کرده بود و مجبور شده بودند نیم متر از روده‌هایم را کوتاه کنند. میرزا هر دو پایش از زیر زانو قطع شده بود و داوود چشمانش ترکش خورده بود که دکترها می‌گفتند خوب می‌شود؛ اما هر دو چشمش را بسته بودند.

هر سه روی تخت افتاده بودیم و نمی‌توانستیم از اتاق بیرون برویم. تنها سرگرمی‌مان نگاه کردن از در نیمه باز اتاق بود و دیدن تخت‌های روان که پرستارها آن‌ها را از این سو به آن سو می‌کشاندند.

مجروحان را یک راست از خط مقدم نبرد به بیمارستان‌های پشت جبهه منتقل می‌کردند و به همین خاطر آن‌هایی که تازه وارد بودند، هنوز لباس جنگ تن‌شان بود با خون‌های دلمه بسته بر روی صورت و بدن.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
معرفی
15 دقیقه
مسافر
11 دقیقه
بلدرچین
10 دقیقه
زندگی سگی
28 دقیقه
تمبر
15 دقیقه
بلیت
14 دقیقه
پری دریایی
16 دقیقه
من قاتل پسرتان هستم
9 دقیقه
بازگشت
16 دقیقه
بن‌بست
21 دقیقه
پیش‌کشی
1 دقیقه
عوامل تولید

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم
نویسنده
راویپیمان قریب پناه
ناشر چاپینشر افق
ناشر صوتی استودیو نوار
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابMP3
مدت۲ ساعت و ۳۶ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی انقلاب و دفاع مقدس، کتاب‌های انقلاب و دفاع مقدس
قیمت نسخه صوتی
۶۰۰۰۰ ۴۲,۰۰۰ ت ۳۰%
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم

نوید
۱۴۰۲/۱۰/۱۱
با سلام وعرض خسته نباشید خدمت کتابراهی‌های عزیز
جنگ هیچ وقت خاطرات و اثرات خوبی نداشته.
در مورد دفاع مقدس اما معمولا برای ما چهره‌ای زیبا و معنوی دیکته کرده‌اند. این کتاب به نظر من یک تابو شکنی تمام و کمال بود. روایتی‌هایی متفاوت و دلخراش که چهره واقعی از جنگ رو نشون داد حتی اگر فقط داستان بوده
باشند و زاده ذهن نویسنده که محتملا وقایع مشابهی هم طی آن سالها اتفاق افتاده.
در کل برای کسانی که به تاریخ معاصر ایران علاقه دارند توصیه میکنم.
در پایان ممنون از کتابراه عزیز
اکبر بانشی
۱۴۰۱/۵/۶
اسم احمد دهقان به تنهایی کافی است تا متوجه بشی یه کتاب خوب داری میخونی. باز هم داستان جنگ. البته از منظری دیگر. واقعا عالی. داستان بن بست را چند بار گوش کنید
پرستو ولدخان
۱۴۰۲/۱۰/۲۲
یک نمونه ستودنی و تاثیر گذار از ادبیات جنگ. نثر گیرا و واقع بینانه و گویندگی خوب.
مهدی خاکی
۱۴۰۰/۱۱/۱۱
خوب بود واقعاً
یه جورایی متفاوت بود با بقیه کتابهای صوتی.
تشکر میکنم از شما عزیزان و زحمت‌کشان.
میثم علاقمندی
۱۴۰۲/۱۱/۱
کتابی که واقعیت‌های جنگ را بیان میکند، فارق از اینکه شما کدام سمت جنگ هستی
سید محمد حسینی
۱۴۰۰/۱۲/۱۲
خوب بود البته نظر نویسنده است
مشاهده همه نظرات 6

راهنمای مطالعه کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم

برای دریافت کتاب صوتی من قاتل پسرتان هستم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.