معرفی و دانلود کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی

عکس جلد کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی
قیمت:
۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی

داستانی که کودکانتان را با مفهوم شهادت و ایثارگری آشنا می‌کند. محمد حمزه زاده در کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی در قالب رابطه‌ی لطیف پدر و فرزندی، مفاهیم عمیقی را به کودکان می‌آموزد که شاید درک کردن آن‌ها خارج از دنیای قصه چندان آسان نباشد. این کتاب در سال 1388 جایزه‌ی ربع قرن ادبیات کودکان دفاع مقدس را دریافت کرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی

برای کودکانی که سال‌ها پس از دفاع مقدس پا به این دنیا گذاشته‌اند، درک مفاهیمی مانند «شهادت‌طلبی»، «فداکاری» و... دشوار است. اگرچه انتقال ارزش‌های هشت سال دفاع مقدس به کودکان امروزی ضرورت دارد اما نباید فراموش کنیم که راه انتقال این آموزه‌ها به اندازه‌ی خود آن‌ها اهمیت دارد. زبان داستان و قصه این مفاهیم را هم به طرز دلنشینی در ذهن کودکان نهادینه می‌کند و هم باعث رشد تخیل ایشان می‌شود. کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی، نوشته‌ی محمد حمزه‌زاده به کودکان نشان می‌دهد که فرزند یک جانباز نابینا بودن، چه حال‌و‌هوایی دارد. شنوندگان این داستان، دنیای کودکانی را می‌شناسند که به سبب شهادت یا معلولیت والدینشان در جنگ هشت‌ساله، از بسیاری موهبت‌ها محروم بوده‌اند.

قهرمان این داستان، اگرچه در کنار پدر، مادر و خواهرش، زهرا، روزهایی شاد و سرشار از بازیگوشی‌های کودکانه دارد، اما خودش هم می‌داند که با کودکان عادی متفاوت است. پدری که او را عاشقانه دوست دارد اما نمی‌تواند حتی نقاشی‌های زیبایش را ببیند، زندگی این دخترک را از سایر هم‌سالانش متفاوت می‌کند. ارتباط با جانبازان و سختی‌هایی که خانواده‌های ایشان در زندگی متحمل می‌شوند، موضوعات محوری این داستان هستند. حتی اگر کودک شما هرگز با جانبازان محترم و خانواده‌هایشان هیچ برخوردی هم نداشته باشد، با شنیدن کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی به دیدگاهی واقع‌گرایانه از زندگی ایشان می‌رسد.

محمد حمزه‌زاده کلیه‌ی وقایع را از زبان یک کودک روایت می‌کند؛ کودکی که برای فهم دردهای پدر جانبازش هنوز کم‌سن‌و‌سال است اما برخورد متفاوت او با حقایق تلخ زندگی مخاطب را به فکر فرو می‌برد. کودک شما می‌تواند خود را به جای شخصیت اول داستان قرار داده و خوشی‌ها و ناخوشی‌های زندگی را از نگاه او ببیند.

کتاب حاضر را انتشارات مهرک به چاپ رسانده و گروه فرهنگی سماوا نیز نسخه‌ی صوتی آن را با خوانش زیبای مطهره مؤذن‌زاده منتشر کرده است.

کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی مناسب چه کسانی است؟

کودکان 7 تا 12 ساله‌ای که به ادبیات دفاع مقدس علاقمند هستند و می‌خواهند زندگی جانبازان را از زاویه‌ای متفاوت ببینند، از شنیدن کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی نکته‌های مفیدی را خواهند آموخت.

با محمد حمزه‌زاده بیشتر آشنا شویم

محمد حمزه‌زاده نویسنده‌ی پیشکسوت ایرانی است که تاکنون پانزده کتاب برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآورده. برخی از آثار او جوایز ادبی گوناگونی را نیز از آن خود کرده‌اند. «کتابخانه»، «دو رکاب و چهار پا»، «راز لوکوموتیو»، «پرتقال خونی»، «آن مرد در باران آمد»، «آهو جان»، «دختری که زیاد می‌دانست»، «خواب‌های عجیب»، «چوپان باز هم دروغ گفت»، «ماجراهای آسمون و ریسمون» و «سبز آسمانی» عنوان برخی از آثار این نویسنده هستند.

در بخشی از کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی می‌شنویم

وقتی زهرا رو روی پاهات می‌خوابونی نمی‌بینه. غذاشو می‌دی، نمی‌بینه. لقمه‌های کوچولو می‌خوری، نمی‌بینه. برای مامان آب میاری، نمی‌بینه. به خاطر همین هی باید بگی که داری چی کار می‌کنی. مثلاً باید بلندبلند بگی: «الآن دارم میرم دست‌شویی! الآن دارم می‌رم آشپرخونه. حالا دارم به زهرا شیر می‌دم. حالا دارم ناخنام رو می‌گیرم.»

بابا نمی‌بینه که داری مشق می‌نویسی؛ برای همین هی باید بلندبلند درس کوکب خانم رو براش بخونی. باید هی بگی: «کوکب خانم زن باسلیقه‌ای است.» بابا کارت صدآفرینی رو که خانم معلم داده، نمی‌تونه ببینه. نمره‌های بیست رو نمی‌تونه ببینه. از همه‌ی اینا بدتر، نقاشی‌هات رو نمی‌تونه ببینه. باید هر چی توی نقاشی کشیدی رو براش بگی. مثلاً باید انگشتش رو بگیری و روی دفتر بگذاری و بگی: «اینجا یه کوه کشیدم. اینجا یه کلاغ کشیدم. این یه درخت قشنگه.» بابا هم تند‌و‌تند بگه: «آفرین!» ولی هی صورتش یه طرف دیگه باشه. وقتی آدم دختر بدی باشه، خوبه که بابا نبینه. وقتی دختر خوبی باشه، بده که بابا نبینه.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
19 دقیقه
چشم چشم دو ماهی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی چشم چشم دو ماهی
نویسنده
راویمطهره موذن زاده
ناشر چاپیانتشارات مهرک
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابMP3
مدت۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی کودک، کتاب داستان کودک
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی

فاطمه مرادی
۱۴۰۲/۱/۱۰
کتاب خوبیه واسه بچه‌های دبستانی مناسبه به نظرم، گوینده خوب بیان می‌کنه داستان رو، شروع خوبی هم داره.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی

برای دریافت کتاب صوتی چشم چشم دو ماهی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.