معرفی و دانلود کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین

عکس جلد کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین
قیمت:
7000 تومان - 0.99€
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین

کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین نوشتهٔ پیمان پورشکیبایی و رضا جدیدی، برگرفته از کتاب «از رود خشک تا بانگ تر» است. این کتاب اطلاعات قابل‌توجهی از موسیقی ایرانی را از دوران کهن تا عصر مدرن به شما ارائه می‌کند.

درباره کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین:

سرزمین ایران از قدیم تا به امروز با موسیقی و شعر عجین بوده است و ایرانیان زیادی در کارهای روزمره خود از آلات موسیقی استفاده می‌کردند. فرهنگ ایرانی در تاریخ، شعر و ادبیات با موسیقی گره خورده و مورد علاقهٔ افراد زیادی بوده است. کودکان و نوجوانان این سرزمین با شعر و آهنگ بسیاری از قصه‌ها و افسانه‌ها را شنیده‌اند و با آن بزرگ شدند.

شاید شما هم از بسیاری از مسائل مربوط به موسیقی ایران اطلاع نداشته باشید. کتاب کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین شامل اطلاعات مهمی می‌شود که شاید بسیاری از شما آن‌ها را نمی‌دانستید. با شنیدن این کتاب چیزهایی در این مورد برای شما روشن می‌شود. پیمان پورشکیبایی و رضا جدیدی کتاب حاضر را با قلمی ساده و روان برای کسانی نوشته‌اند که به موسیقی و به‌خصوص موسیقی ایرانی علاقه دارند.

کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین مناسب چه کسانی است؟

اگر به موسیقی اصیل ایرانی علاقه دارید و دوست دارید درمورد تاریخ موسیقی ایران اطلاعات کسب کنید، شنیدن این کتاب می‌تواند برای شما لذت‌بخش باشد.

پیمان پورشکیبایی را بیشتر بشناسیم:

این شاعر و نویسنده ایرانی در سال 1350 در شهر تهران چشم به جهان گشود و سال‌های دوران کودکی و نوجوانی‌اش را در شیراز و دارابگرد گذراند. او تحصیلات خود را در رشتهٔ حسابداری و مدیریت مالی ادامه داد و دانشنامه‌اش را در این رشته‌ها دریافت کرد. پیمان پور شکیبایی پس از پایان دوران تحصیل گروه هنری «نارنج و ترنج» را تشکیل داد.

در این گروه هنری فعالیت‌هایی مثل داستان‌سرایی و ساختن نمایشنامه‌های صوتی همراه با موسیقی تار و سه‌تار برای کودکان در نظر گرفته شده است. پورشکیبایی تابه‌حال فعالیت‌های هنری زیادی به انجام رسانده که از میان آن‌ها می‌توان به برگزاری کنسرت در کاخ سعدآباد و مجالس شعر و ادب، سخنرانی و برگزاری کلاس در دانشگاه میراث‌فرهنگی در زمینه شناخت و نگهداری ساز در موزه‌ها و برگزاری نمایشگاه‌هایی برای آشنایی کودکان با تصویرگری کتاب کودک اشاره کرد.

از آثار مشهور وی کتاب‌های «سی داستان برای تصویرگران کتاب کودک»، «چشم زاگرس گریان در قالب شعر نو»، داستان‌های دارابگرد»،ده نمایشنامه برای کودکان» «پاندای دانشمند»، «برکه و اسب آبی» و «فیفیلی و مار زرد» هستند.

در بخشی از کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین می‌شنویم:

موسیقی ایران پس از ساسانیان و حملهٔ اعراب و در دورهٔ اسلامی بیشتر با فرود همسان بوده است. گرچه همین فرود برای فراز یافتن و ماندگاری آن سینه‌به‌سینه دوام یافت و تا به امروز مانا است. اعراب نیز برای جنگ رجزخوانی می‌کردند و برای بزم‌های خود غنا می‌خواندند. دستاورد ایرانیان برای اعراب در آغاز راه سازهایی بود همچون دایره و نی که به اعراب ارمغان داده شد تا با آن بتوانند به آیین‌های خود رنگ آهنگین ببخشند.

«اعشی‌ابن قیص» از ایرانیان ساز آموخت و اعراب را با سازهای دیگر آشنا کرد. از دیگر موسیقی‌دانان این دوره که نزد ایرانیان آموزش دیدند «سعید ابن مسجح»، «علی بن حشام» و «عبدالله بن سریج»، «یونس کاتب» و دیگران را می‌توان نام برد. برای آنکه از شعر دور نمانیم، باید گفت آن چه که ایرانیان از اعراب آموختند نیز بسیار درخور ستایش است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
34 دقیقه
بخش یک
41 دقیقه
بخش دو

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین
نویسنده،
راویزهرا مظفری، مریم نظامی نژاد، پیمان پورشکیبایی
ناشر صوتیانتشارات رهی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابMP3
مدت۱ ساعت و ۱۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب‌های آموزش موسیقی
قیمت نسخه صوتی
7000 ت - 0.99 یورو
خرید کتاب صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین

سیدعلی عظیمی
۱۴۰۱/۹/۱۳
در حد کوتاه نوشت بد نبود. ولی اینقدر منابع مبسوط و خلاصه دیگر موجود هست که میتوان به آن‌ها مراجعه کرد.
سعید زمردیان
۱۴۰۰/۱۱/۲۷
ضعیف بود.
صدای راوی اصلا گیرا نبود و راوی کتاب کاملا مبتدی بود
Armin. Sadat
۱۴۰۱/۵/۱
جالبه هر کسی که به موسیقی ایرانی علاقه داره بخونه
saeed shafiee
۱۴۰۰/۷/۶
من خوشم نیومد خیلی کم توضیح داده بود کتابای کامل تر هست خیلی جزیی بود
مشاهده همه نظرات 4

راهنمای مطالعه کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین

برای دریافت کتاب صوتی کوتاه نوشت تاریخ موسیقی ایران زمین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.