معرفی و دانلود کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها

عکس جلد کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها
قیمت:
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها

کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها نوشته‌ی فریبرز علی اصغری و فریناز علی اصغری، به بررسی و شناخت یکی از مباحث هنر معماری می‌پردازد: دانش طراحی نمای بیرونی ساختمان‌ها. اهمیت فراگیری و اجرای اصولی مفاهیم این دانش بر کسی پوشیده نیست، چراکه یک بنا علاوه‌ بر رفع نیازهای ساکنین، از عناصر مهم تعیین‌کننده‌ی زیبایی یک شهر است و مهندسین معمار ملزم به رعایت اصول و قوانینی در طراحی و اجرای نماهای بیرونی سازه‌ها هستند.

درباره‌ی کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها

هنر معماری ریشه در ذات و خواسته‌های درونی بشر دارد و این ویژگی، به آن جایگاهی خاص می‌بخشد؛ چراکه معماری مخصوص انسان است و بیشتر از هر هنر دیگری در زندگی انسان نقش مؤثر دارد. در این میان، کمتر کسی بر اهمیت طراحی نما در معماری مدرن امروز واقف نیست. محیط اطراف ما در شهرها، اطلاعات بسیاری را به مغز ما مخابره می‌کند و هرچه این اطلاعات به‌شکل سازمان‌یافته‌تر و منظم‌تری به ما ارائه شود، موجب شناخت بهتر و دقیق‌تر می‌شود و از طرف دیگر آرامش روانی بیشتری را نیز برایمان به همراه خواهد داشت. فریبرز علی‌اصغری و فریناز علی‌اصغری در کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها مطالب موردنظر خود را در قالب دو فصل کلی بیان کرده‌اند.

در فصل اول، ابتدا جایگاه نماهای ساختمانی در زیبایی شهری مورد بررسی قرار می‌گیرد و بر اهمیت نمای هر بنا در عرصه‌ی شهر، تأکید می‌شود. سپس سبک‌های مختلف طراحی نما از قبیل مدرن، مینیمال، ارگانیک و ... شرح داده شده‌اند. در بخش‌های بعدی نیز راهکارهای متفاوتی به‌منظور طراحی و اجرای نما به کمک تکنولوژی روز با هدف صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مصالح، ارائه شده‌اند. فریبرز علی‌اصغری و فریناز‌ علی‌اصغری در فصل دوم چند نمونه از آثار مطرح معماری و نماهای آن‌ها را نیز معرفی کرده‌اند.

کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها راهنمای کامل و جامعی است که می‌تواند مرجع مناسب و قابل‌اعتمادی در خصوص انتخاب سبک، شیوه و مصالح، با توجه به هدف و بستر طرح پروژه‌ی مهندسین و معماران باشد.

کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار خوانندگان علاقه‌مند قرار داده است.

کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب، منبع ارزشمندی برای مهندسان و طراحان معماری است.

در بخشی از کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها می‌خوانیم

مفهوم نما در زیبایی‌شناسی

نمای هر ساختمان در مجموعه‌ی شهری که در آن حضور دارد مؤثر است و این تأثیر را به بدنه‌ی خیابان‌ها یا میدان‌هایش انتقال می‌دهد. در واقع نمای شهری متشکل از بناهای شهری است بنابراین وقتی که از دید معماری با این کلمه برخورد می‌کنیم اشاره‌ی مستقیمی به نمای ساختمان‌ها داریم. در واقع نمای ساختمان‌ها به‌صورت یک صفحه‌ نمایش ترکیبات معماری ظاهر می‌گردد. ترکیب‌های معماری حاوی نوعی معنا هستند و از این‌رو قادرند که خیال آدمی را تحریک نمایند و با وی ارتباط برقرار کنند. به همین دلیل بخش‌های عمده‌ای از ارتباط انسان با محیط اطرافش از طریق ارتباط بصری و ذهنی وی با عناصر معماری است که ارتباطی بسیار تجریدی و غیرارادی است.

بحث نماسازی در ساختمان و ساخت بدنه‌ی شهری یک بحث هویتی و فرهنگی است. در نماهای شهری ما معمولاً به‌هم‌ریختگی‌هایی مشاهده می‌شود که بیشتر ناشی از تقلیدهای کوکورانه از سبک‌های معماری است. تراکم و انباشته شدن عملکردهایی که مکانیزمی نیز برای کنترلشان وجود ندارد، چه از حیث نما و منظر و چه از جهت کارکردها، ساختمان‌ها را دچار آشفتگی و نابسامانی کرده‌اند، بنابراین تبدیل به پدیده‌ای شده‌اند که در اثر تحول تاریخی خود، دچار دگرگونی شده‌اند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ی ناشر
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول
پیش‌درآمدی بر تعریف معماری
نما در معماری
مفهوم نما در زیبایی‌شناسی
جایگاه نمای ساختمان در منظر شهری
تأثیرات اجتماعی نمای ساختمان
اصول کلی طراحی نما
سبک‌های طراحی نما
مهندسی نما
نما، انرژی و تکنولوژی
اجرای نماهای ساختمانی
فصل دوم
بررسی نمونه‌های اجرایی
پیوست
توضیحات تکمیلی
پیوست 1: نکات طراحی نما جهت اخذ تأییدیه شهرداری
پیوست 2
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-124-970-9
موضوع کتابکتاب‌های معماری
قیمت نسخه الکترونیک
۹۵۰۰۰ ۸۵,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها

برای دریافت کتاب طراحی و اجرای نمای بیرونی برای منازل، مراکز تجاری، اداری و ویلاها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.