معرفی و دانلود کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX

عکس جلد کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX
قیمت:
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX

کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX نوشته‌ی حجت‌اله حسینی، نرم‌افزار طراحی نور و نورپردازی دیالوکس را معرفی می‌کند و کار با ابزارهای آن را می‌آموزد. این کتاب آموزشی با مرور یک پروژه‌ی طراحی روشنایی فضای داخلی و یک پروژه‌ی برای محیط بیرون، به شما یاد می‌دهد که چطور یک فضای معماری را در دیالوکس تعریف کنید، تجهیزات روشنایی آن را مشخص سازید، محاسبات را انجام دهید و نتیجه را مستندسازی و گزارش کنید.

درباره‌ی کتاب طراحی و شبیه‌سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX

در سال‌های اخیر، پیشرفت‌های کامپیوتری باعث شده بتوان هر مفهومی را شبیه‌سازی کرد. مدل‌سازی و شبیه‌سازی باعث می‌شود درک بهتری از موضوع پیدا کنیم و با کمترین خطا و اشتباه آن را انجام بدهیم. تا چند سال پیش، این امکان فقط در مورد طراحی ساختمان یا محصولات صنعتی وجود داشت، اما حالا نرم‌افزارهایی ایجاد شده‌اند که با کمک آن‌ها می‌توان جنبه‌های دیگر از جمله نور را هم طراحی و مدل‌سازی کرد. روشنایی یک اتاق یا ساختمان یا حتی خیابان برای مهندس یا معمار موضوع مهمی است. اینکه از چه تجهیزاتی استفاده شود، شدت روشنایی در حد نرمال باشد و از سوی دیگر مصرف انرژی هم به حداقل برسد، معیارهایی هستند که طراح باید آن‌ها را مدنظر قرار دهد و رعایت کند. این عوامل باعث می‌شوند که او محدودیت زیادی داشته باشد. در اینجا نرم‌افزارهای شبیه‌سازی نورپردازی کمک بزرگی خواهند بود. این ابزارها کمک می‌کنند که شرایط مختلف ارزیابی شوند و محاسبات انجام گیرد تا در نهایت، این سیستم با کمترین هزینه پیاده شود. یکی از نرم‌افزارهای کاربردی برای نورپردازی، دیالوکس است. کتاب طراحی و شبیه‌سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX نوشته‌ی حجت‌اله حسینی می‌کوشد این ابزار را معرفی کند و امکانات و توانایی‌هایش را توضیح دهد. این کتاب نشان می‌دهد که چطور می‌توان پروژه‌ای را در دیالوکس تعریف کرد و طراحی و نورپردازی آن را انجام داد.

دیالوکس نسبت به دیگر نرم‌افزارهای شبیه‌سازی روشنایی از انعطاف و قدرت بیشتری برخوردار است. ضمن اینکه کار با آن ساده است و همه می‌توانند به‌راحتی آن را فرا بگیرند. دیالوکس این امکان را می‌دهد تا به داده‌های تولیدکنندگان روشنایی نوری دسترسی پیدا کنید، بتوانید شدت روشنایی فضای داخلی و بیرونی را ارزیابی نمایید و حتی میزان مصرف انرژی را محاسبه کنید. مجموعه‌ی این عوامل از دیالوکس نرم‌افزاری ایده‌آل و کاربردی ساخته است. حجت‌اله حسینی در کتاب طراحی و شبیه‌سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX، به خواننده می‌آموزد که چطور با دیالوکس همه‌ی این ارزیابی‌ها و محاسبات را انجام دهد. کتاب یک پروژه‌ی برای روشنایی فضای بسته و یک پروژه برای شبیه‌سازی نور فضای باز تعریف می‌کند و با کمک آن‌ها کار با این نرم‌افزار را گام‌به‌گام به مخاطب می‌آموزد.

کتاب طراحی و شبیه‌سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران چاپ کرده است.

کتاب طراحی و شبیه‌سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مهندسان برق و معماران پیشنهاد می‌شود. همین‌طور اگر در حوزه‌ی طراحی روشنایی فعالیت می‌کنید، این راهنما به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX می‌خوانیم

نور منتشر شده از یک لامپ می‌تواند به صورت یک نمودار گرافیکی به نام منحنی توزیع نمایش داده شود. این منحنی از به هم پیوستن نقاط گوناگون شدت‌های مختلف نوری که به‌وسیله یک منبع در هر جهت از فضا منتشر می‌شود یک زاویه فتومتری فضایی را می‌سازد که با تقسیم این فضا به تعدادی صفحه می‌توان یک منحنی توزیع به دست آورد. زمانی این صفحات از طریق منحنی قطبی توصیف می‌شوند که مراکز آن‌ها به مرکز لامپ متناظر باشد تا یک منحنی قطبی به دست آید. این صفحات می‌توانند از چرخش اطراف یک محور ایجاد شوند تا زاویه فتومتری فضایی نوری تحت هر زاویه‌ای بررسی شود. منحنی قطبی به‌طور معمول مقادیر اندازه‌گیری شده در صفحات C0/C180 و C90/C270 را نشان می‌دهد. در مورد چراغ‌های متقارن نقطه‌ای یک منحنی برای توصیف آن کافی است (شکل 4-1) ولی در چراغ‌های متقارن محوری به دو منحنی نیاز است که در یک نمودار نشان داده می‌شود (شکل 1-5).

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: نور و پارامترهای آن
فصل دوم: آشنایی با نرم‌افزار DIALux و بخش‌های آن
فصل سوم: Mode construction و ایجاد پروژه معماری
فصل چهارم: Mode light روشنایی و نصب تجهیزات
فصل پنجم: محاسبات و اشیای آن
فصل ششم: ارسال به خروجی
فصل هفتم: مستندسازی و ارائه گزارش Mode Documentation
فصل هشتم: ایجاد یک پروژه داخلی و بیرونی به‌طور کامل
فصل نهم: طراحی روشنایی جاده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات230
زبانفارسی
شابک978-622-218-123-9
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی برق
قیمت نسخه الکترونیک
۶۵۰۰۰ ۵۸,۵۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX

برای دریافت کتاب طراحی و شبیه سازی روشنایی مکان‌های باز و بسته با DIALUX و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.