معرفی و دانلود کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS

عکس جلد کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS
قیمت:
۴۶۰۰۰ ۴۱,۴۰۰ تومان ۱۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS

کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS نوشته‌ی امین اصفهانی، به آموزش نحوه‌ی تجزیه و تحلیل داده‌ها و طرح‌های آماری با کمک یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای جهان، یعنی SPSS اختصاص دارد. از آنجا که آمار جزء علوم پایه به حساب می‌آید و علمی بسیار کاربردی‌ست، در این کتاب سعی شده مثال‌های متنوعی از رشته‌های مختلف در اختیار خوانندگان قرار گیرد تا دامنه‌ی استفاده از آن وسیع‌تر گردد و تنها در چند رشته‌ی محدود مورد استفاده قرار نگیرد.

درباره‌ی کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS

علم تجزیه و تحلیل داده‌های آماری از مراحل بسیار مهم بررسی نحوه‌ی عملکرد و برآوردهای سالیانه در شرکت‌های بزرگ خارجی و داخلی است؛ زیرا با استفاده از این علم، پیش‌بینی‌های مهمی از روند عملکرد سازمانی و گزارشات دقیقی از وضعیت فعلی در اختیار مدیران و برنامه‌ریزان اصلی قرار می‌گیرد. نرم‌افزارهای مختلفی به‌منظور انجام تحلیل آماری طراحی و ارائه شده‌اند که شاید معروف‌ترین آن‌ها نرم‌افزار SPSS که مخفف Statistical Package for the Social است، باشد.

امین اصفهانی با هدف آموزش کاربردی علم تحلیل آمار، کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی SPSS را تألیف نموده است. در این کتاب به‌منظور بازدهی بیشتر، فرمول‌ها و قضیه‌های پرتکرار مربوط به علم آمار ارائه نشده‌اند، درعوض نحوه‌ی آنالیز و تحلیل یک طرح آماری به‌صورت کاملاً کاربردی در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است. پس از مطالعه و بررسی دقیق این کتاب، پژوهشگر قادر خواهد بود نوع و چارچوب طرح و حجم نمونه‌های مورد نیاز خود را مشخص و با کمک نرم‌افزار SPSS برون‌داد طرح خود را تحلیل و تفسیر کند.

کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS دارای 11 فصل می‌باشد که در آن‌ها مطالبی چون مقدمات و مفاهیم اولیه، آزمون t، مقدمه‌ای بر آنالیز واریانس (ANOVA)، آنالیز واریانس یک‌طرفه (یک‌راهه)، دوطرفه (دوراهه) و چندطرفه (چندراهه)، مقایسه‌ی میانگین تیمارها، آنالیز واریانس چندمتغیره (MANOVA)، آنالیز کوواریانس (ANCOVA) و ... مورد بررسی قرار گرفته‌اند. امین اصفهانی در پایان کتاب نیز بخشی را تحت‌عنوان پیوست‌ها قرار داده که در آن جداول راهنما و مرجع را به خوانندگان ارائه کرده است.

کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS را مؤسسه‌ی فرهنگی-هنری دیباگران تهران منتشر کرده و در اختیار مخاطبین قرار داده است.

کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کار با نرم‌افزار آماری SPSS و دانشجویان رشته‌های مرتبط کاربردی و مفید خواهد بود.

در بخشی از کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS می‌خوانیم

طرح آزمایش‌ها چیست؟

طرح آزمایش‌ها تکنیکی آماری است برای تفکیک کل تغییرات یک متغیر به اجزائی که این تغییرات از آن ناشی می‌شود. این روش می‌تواند شامل آنالیز واریانس ساده (ANOVA) ، آنالیز واریانس چندمتغیره (MANOVA)، آنالیز کوواریانس (ANCOVA) و ... باشد.

طرح آزمایش‌ها شامل آزمون یا آزمون‌هایی است که در آن‌ها تغییرات موردنظر متغیر(های) ورودی فرآیند یا سیستم، اعمال و اثر آن‌ها بر روی متغیر(های) پاسخ مشاهده و سنجیده می‌شود.

مراحل انجام طرح آزمایش‌ها

در انجام طرح آزمایش‌ها ابتدا باید مسأله‌ی پژوهش به‌طور روشن و دقیق بیان و هدف یا اهداف آن مورد بررسی قرار گیرند، فرض‌های آماری نوشته و معین شوند. سپس پژوهشگران به انتخاب تیمارها با توجه به عوامل مؤثر در آزمایش بپردازند، تیمارها (سطوح عوامل مورد مطالعه) باید ساده و واقعی باشند. بعد از آن باید متغیر(های) مستقل و وابسته (پاسخ) مورد بررسی قرار گیرند و با توجه به حجم نمونه و تعداد تکرارها در هر تیمار بهترین طرح انتخاب و آزمایش به‌گونه‌ای انجام پذیرد که اثرهای غیرقابل‌کنترل و خارجی مینیمم گردند و در نهایت داده‌ها تجزیه و تحلیل شده و نتایج آن گزارش شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: مقدمات و مفاهیم اولیه
فصل دوم: آزمون t
فصل سوم: مقدمه‌ای بر آنالیز واریانس (ANOVA)
فصل چهارم: آنالیز واریانس یک‌طرفه (یک‌راهه)
فصل پنجم: آنالیز واریانس دوطرفه (دوراهه)
فصل ششم: آنالیز واریانس چندطرفه (چندراهه)
فصل هفتم: مقایسه‌ی میانگین تیمارها
فصل هشتم: آنالیز واریانس چندمتغیره (MANOVA)
فصل نهم: آنالیز کوواریانس (ANCOVA)
فصل دهم: سایر طرح‌های آماری
فصل یازدهم: مباحث تکمیلی آنالیز واریانس
منابع فارسی
منابع انگلیسی
سایت‌ها
واژه‌نامه
واژه‌نامه‌ی فارسی به انگلیسی
واژه‌نامه‌ی انگلیسی به فارسی
واژه‌نامه‌ی تخصصی
پیوست‌ها
پیوست الف: جدول حجم نمونه‌ی لازم برای آزمون t دو گروه مستقل
پیوست ب: نوموگرام آلتمن
پیوست ج: جدول حجم نمونه‌ی لازم برای آزمون t دو گروه وابسته
پیوست د: جدول حجم نمونه‌ی لازم برای آنالیز واریانس یک‌طرفه‌ی گروه‌های مستقل
پیوست س: جدول t
پیوست ن: جدول F
پیوست و: جدول Z
پیوست ی: آموزش نصب نرم‌افزار PASS

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS
نویسنده
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات422
زبانفارسی
شابک978-600-124-519-0
موضوع کتابکتاب‌های آمار و احتمالات، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۴۶۰۰۰ ۴۱,۴۰۰ ت ۱۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS

برای دریافت کتاب طرح آزمایش‌های کاربردی با SPSS و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.