معرفی و دانلود کتاب طلعت

عکس جلد کتاب طلعت
قیمت:
۳۷,۴۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب طلعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب طلعت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب طلعت

در کتاب طلعت نوشته‌ی مهری رضا پناه فرازونشیب‌های زندگی یک دختر روستایی در دهه‌ی سی خورشیدی و در روستای کوهدشت به تصویر کشیده می‌شود. طلعت که نام رمان از وی گرفته شده است، مصائب زندگی را به جان می‌خرد و دم بر نمی‌آورد. نویسنده‌ی کتاب، در این رمان سخت‌کوشی انسان‌ها در میانه‌ی سختی و دشواری زندگی را به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب طلعت

رمان طلعت، داستان زندگی دختری است که در سال 1330 در روستای کوهدشت متولد شده؛ روستایی در نزدیکی نهاوند که بسیاری از مردمان آن کشاورز و دامدار بوده‌اند. پدر و مادر طلعت همچون اغلب مردم روستا، مردمانی تنگ‌دست و فقیر بودند که توانایی کمک به دختر خود، طلعت را نداشتند. رنج‌هایی که طلعت در طول زندگی پرفرازونشیب‌اش می‌بیند، باعث می‌شود تا بخواهد مانند دیگر دختران روستایی، زندگی‌ای عادی داشته باشد و به مدرسه برود. به همین دلیل در کارگاه‌های قالی‌بافی مشغول کار می‌شود، بلکه از این طریق بتواند آینده‌ی بهتری برای خودش را رقم بزند.

مهری رضا پناه در رمان طلعت، چهره‌ی غم‌باری از قهرمان داستان ترسیم می‌کند و آن را نشانه‌ی تحمل رنج‌ها و سختی‌های زیاد توسط وی می‌داند. طلعت که در حسرت یک زندگی معمولی در روستا است و آرزوی رفتن به مدرسه دارد، درگیر سنت‌های قدیمی روستاییان و اجبار پدر و مادر به ازدواج خود می‌شود. در آن سال‌ها رسم بر این بوده که دختران را هرچه زودتر به خانه‌ی شوهر بفرستند. طلعت نیز یا باید به این رسم ازدواج زود هنگام تن بدهد یا منتظر عواقب ناخوشایند آن، نظیر طرد شدن توسط پدر و مادر و فامیل باشد.

نویسنده همچنین در خلال داستان تصویری جذاب، پرکشش و البته غمگین‌کننده از زندگی زنان و دختران در سال‌های دهه‌ی سی در ایران ارائه می‌دهد و از طریق نمایش فرازونشیب‌های زندگی طلعت، ما را با مصائب زندگی در گذشته‌ی ایران آشنا می‌کند. این داستان تأثیرگذار در انتها به ما کمک می‌کند که در مواجهه با چالش‌های زندگی بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم و زندگی‌مان را خود رقم بزنیم. به عبارت روشن‌تر، نویسنده قصد آشنایی خواننده با چالش‌های زندگی به‌صورت کلی را دارد.؛ چه، این چالش‌ها خوشبختی باشند، چه بدبختی!

مهری رضاپناه در این کتاب سعی دارد تأثیر انتخاب‌های افراد در زندگی را نمایش دهد و از سخت‌کوشی به‌عنوان مهم‌ترین عامل موفقیت پرده بردارد. به عقیده‌ی او سخت‌کوشی و تلاش لازمه‌ی رسیدن به یک زندگی خوب است. او همچنین در رمان از شکرگزاری و بخشیدن حرف می‌زند؛ نثار کردن و بخششِ آن چیزی که در زندگی به‌دست می‌آوریم و شکرگزاری بابت نعمت‌های زندگی!

بعد از به پایان رساندن کتاب طلعت باورتان نمی‌شود تاچه‌اندازه خوشبختی و یا حتی بدبختی ما انسان‌ها در چند قدمی‌مان است. البته که همه این‌ها به خود ما و انتخاب و سخت‌کوشی‌مان بستگی دارد.

لازم به ذکر است انتشارات نظری این اثر را روانه‌ی بازار نشر کرده است.

کتاب طلعت برای چه کسانی مناسب است؟

نمایش چالش‌های زندگی و سخت‌کوشی به‌عنوان عامل موفقیت در این کتاب آن را مناسب تمامی سنین ساخته است. این رمان به دلیل بومی بودن داستان و جذابیت اتفاقات و روایت نویسنده، ارتباط عمیقی با مخاطبان می‌گیرد. به همین دلیل کتاب طلعت را به تمامی علاقمندان به ادبیات داستانی و خصوصاً رمان‌های ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب طلعت می‌خوانیم

طلعت پایش را که از در خانه بیرون می‌گذاشت، انگار غم بزرگی را همراه خود یدک می‌کشید، غمی که سال‌ها از سوی پدر و مادرش با خود حمل کرده و همراه با غصه و درد، به او تحمیل شده بود. این غم که به او آسیب رسانده بود، همیشه دلش مانند آسمانی گرفته و ابری بود و گویی خیال نداشت حالا حالا صاف و آبی شود. به طوری که مدام غم و اندوه، روی بام خانه‌اش گسترده بود. انگار روزنه‌ای نبود که به او امید بدهد. تا به خود آمد، پانزده سال گذشت. طلعت که لحظه‌ای از حرف‌های اهالی روستای‌شان در امان نبود، آرامشش بهم می‌ریخت. پدر و مادرش به سبک قدیم فکر می‌کردند، خوشایند نمی‌دانستند که دخترهایشان مدرسه بروند و ادامه تحصیل بدهند. به تنها چیزی که فکر می‌کردند، قالی‌بافی و. بود و یا در کشاورزی کمک حال همدیگر باشند و بچه‌ها ازدواج کنند و.

اما چه می‌شد کرد! طلعت چاره‌ای نداشت جز این‌که بله را بگوید و با رسم و رسوم خانواده‌اش پیش برود. طلعت که در یک خانواده‌ای فقیر رشد کرده بود، انگار تا وقتی عمرش باقیست باید بار فقر را با خود این چنین حمل می‌کرد، چون چیزی مثل تحمیل سد راهش قرار گرفته بود، ولی با این تفاسیر، زندگی بی‌غل و غشی را همراه با عشق و عاطفه سپری می‌کرد و هم‌سن و سال‌های خود را که می‌دید، چگونه موفق زندگی می‌کنند، غصه‌اش می‌گرفت. پدر و مادر آن‌ها مجبور نبودند تا سنین کهولت در خانه‌های مردم کار کنند، روی زمین‌های خود، کار می‌کردند و حالا هم که خانه‌نشین شده‌اند، استراحت می‌کنند. طلعت که باید شب را گرسنه می‌ماند، تا بلکه پدر و مادرش صدمه نخورند. کنار قاب خیال خود می‌ایستاد و برای آینده‌اش تصمیم می‌گرفت: من هم باید همانند آن‌ها باشم و روند زندگیم را بیشتر توسعه بدهم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب طلعت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات نظری
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات288
زبانفارسی
شابک978-622-209-307-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب طلعت

روز زیبا
۱۴۰۱/۱۱/۵
آخه یکی به این نویسنده بگوید خداوکیلی این رمان بود یا حرف زدن برای خودش به خدا من تاحالا حدود دویست یا شاید هم بیشتر رمان خوانده‌ام تاحالا هم چی رمانی نخوانده بودم که اینقدر بی مفهوم من تا چند صفحه بیشتر نخواندام واقعا که.....................
آمنه پورحسینی
۱۴۰۲/۴/۲۹
بسیار بد بود نه اول شخص معلوم بود نه راوی.. طرح خوبی بود اما نویسنده با پیچ در پیچ کردن خرابش کرده بود
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب طلعت

برای دریافت کتاب طلعت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.